26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

The Settlers III

Írta: Dino

A rómaiak istene, Jupiter, az egyiptomiaké, Horus, és az ázsiaiaké, Ch'ich-Yu az uralkodásuk évszázadai során ellustultak, a sok torkoskodástól, zabálástól pedig kövérek lettek. Egyik baráti összejövetelük alatt egyszer csak megjelent náluk Q'ng,ra, a Mindenhatónak (az univerzum legfőbb istenének) személyi titkára, és közölte a három istennel, hogy a Mindenható igencsak dühös rájuk, és egy utolsó lehetőséget ad nekik, hogy kiengeszteljék Őt. Ez a lehetőség pedig a következő: mindhárman válasszák ki népük egyik emberét, akit a legalkalmasabbnak találnak a vezető szerepére, és ezzel az emberrel építsenek fel egy új birodalmat, annak teljes gazdaságával. Amelyik csoport megmarad a három nép közötti harcban, annak az istene lesz az egyedüli hármuk közül, akinek megbocsát a Mindenható. Az istenek tehát fogták magukat és elindultak megkeresni a legalkalmasabb embert az óriási feladatra...

A Settlers sorozat igen sikeresnek mondható, világszerte több mint 1 millió példányban adták el eddig az első két részét. A játék valamennyire etalonnak is számít a hasonló stílusú programok - isten-szimulátorok - körében, csakúgy mint a Populous. A sorozat kedvelői számos levelet intéztek eddig a készítőkhöz, ezek tartalma általában a következő volt: "Mikor lesz Settlers II küldetéslemez?", illetve "Mikor jelenik meg a Settlers III?". Számos ötlettel is szolgáltak a rajongók a folytatás elkészítéséhez.

A Blue Byte csapata lelkesen fogott bele a programozásba, látva, hogy igencsak szép számmal szeretnék, ha folytatódna a Settlers sorozat. A hamarosan elkészülő - jelenleg beta tesztelés alatt álló - játék számos újdonságot tartalmaz az eddigi részekhez képest. A legszembetűnőbb az új grafikus engine: minden szereplő egy-egy 3D modell, nagyon aprólékosan kidolgozva. Hasonlóan 3D-s a környezet is, az épületek, a fák és egyéb tereptárgyak. Ráadásul szinte minden animálva van, a fáknak például a szél fújja a leveleit. A programban több szerepet kaptak a stratégiai részek, az építkezés mellett több figyelmet kell szentelni a csatáknak. Minden egyes katonát egyenként irányíthatunk a harcokban, és ha jól teljesítenek, előléptethetjük őket. Mindhárom népnek ötféle vízi közlekedésre alkalmas jármű áll a rendelkezésére, két civil és három katonai hajó. Ezeket bármelyik emberünk használhatja. A programban multiplayer játéklehetőség is van, ami az internetre is kiterjed, így a világ különböző pontjain élő emberek játszhatnak egymás ellen Settlers III-at. Fontos szerepet kaptak az istenek is, a küldetések váza tulajdonképpen az istenek versengése. Nem árt, ha a nép jó viszonyban van saját istenével - templomokat épít neki és áldozatokat mutat be - ugyanis a haragos istenek természeti csapásokat és járványokat küldenek népükre, míg normál esetben mindezt az ellenséges népek felé intézik.

A játékban szereplő három nép mindegyikének több mint harmincféle embere van, munkások, favágók, geológusok, farmerek és katonák. A szereplők mozgásához összesen 40000 animációs fázist használtak a készítők. A népek nem csak kinézetben különböznek egymástól (az egyiptomiaknak például fehér fejkendőjük van), hanem képességeikben is. Az ázsiaiak a harc területén erősebbek a többieknél, míg az egyiptomiak az építkezésben ügyesebbek. Épületekből is sokféle áll a rendelkezésünkre, mindegyik népnek negyven különböző építkezési lehetősége van: házak, várak, műhelyek, kikötők, templomok és piramisok közül választhatunk. Hadseregünk felépítése is változatos: íjászok és lándzsavetők mellett karddal vagy fejszével felszerelt katonáink vannak. Építhetünk nekik erődítményeket, őrtornyokat és csatahajókat is.

Bátran állíthatjuk tehát, hogy az októberben megjelenő Settlers III méltó folytatása lesz a korábbi két résznek, megőrizve azok hangulatát, és sokban továbbfejlesztve a játékot. Egyébként a Blue Byte nemrég bejelentette, hogy a programot 1999. elején DVD változatban is kiadják.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!