Az első hírek a játékról 1997-ban láttak napvilágot a finn Remedy csapat első játékáról, a Max Payne-ről. Az 1998-as E3 kiállításon már egy videót is vetítettek, mely alapján a játék jócskán megelőzte kora társait. A játék iránti figyelem azóta sem lankadt, ám a fejlesztők (a Future Crew igen neves scene-csapat képviselői által alapított Remedy) nem szolgáltak túl sok információval a játékról. Mint mondták, egyrészt meglepetéssel szeretnének szolgálni, másrészt, ha állandóan nyilatkoznának, nem maradna idejük a fejlesztésre. Érdekes módon – szándékosan vagy véletlenül - ennél jobb reklámfogást keresve sem találhattak volna. Akik ellátogattak a játék hivatalos oldalára, láthattak ugyan mutatóba pár screenshotot, de a játékról nem tudhatott meg sokat – az elérhető információkat előző előzetesünkben megtalálhatjátok. A megjelenési dátumról is csak ennyit tud(t)unk: „When it’s done” – azaz majd ha elkészül.
Most azonban úgy látszik, az eddig cammogó fejlemények felgyorsulnak, sőt, különféle fórumokon már a tengeren túli megjelenési dátumot is tudni vélik, méghozzá 2001 júliusára. Hivatalos sajtóközlemény ugyan még nem érkezett, a 3D Realms oldalán viszont már veszik fel az előrendeléseket a játékra, és a fejlesztők oldalán is szó van már boltokba kerülésről.
Annak ellenére, hogy a játékról nem sokat tudunk, a grafikai motorról már elég sokat. Ez a motor hajtja ugyanis a 3D benchmarkok egyik vezető képviselőjét, a MadOnion 3DMark sorozatát (3DMark99-2001). A motor képességeit a legjobban talán a legújabb verzió tájkép részlete mutatja, de érdekesség a Matrix-szerű jelenet is a demó végén. A Wachowski testvérek filmjéből elhíresült – és azóta néhol közhelyszerűen alkalmazott – slow-motion kameramozgást viszontláthatjuk a tesztprogramban, és a majd megjelenő játékban is. Az izgalmasabb tűzpárbajoknál nagyon jól mutat ez a hatás, és a fejlesztők ígérete szerint irányítani is tudjuk majd a kameramozgást közben. Néhány technológiai adat: a motor DirectX 8.0-t használ, támogatja a T&L gyorsítást, valamint mind AMD Athlon-ra, mind Intel PIII-ra optimalizálták.
A játék készítése közben a fejlesztők legfőképpen a játékélményt tartották szem előtt. Ebből fakadóan a Max Payne lineáris sztori-alapú lesz, és emiatt a játékból kihagyják a többjátékos módot is. Amit viszont kárpótlásul kapunk, az egy teljesen interaktív környezet, ahol szinte minden tárggyal, személlyel kapcsolatba léphetünk – a játék lényegéből adódóan ez a "kapcsolatba lépés" gyakorlatilag a céltárgy/személy szétlövését jelenti.
Mint ahogy már kezd elterjedni, a lövések helye itt is sokat számít: a rosszfiú még vígan szétszed minket egy láblövés után, de a fejlövést azért nem éli túl. (Max-nél persze más a helyzet, hisz elég unalmas lenne 2 percenként újra kezdeni :-) A játék tehát meglehetősen lövöldözés-orientált lesz, a fejlesztők sok tűzijátékot ígérnek, nem annyira véres, mint inkább látványos módon. Ehhez hatékony fegyverarzenált biztosítanak, hogy mindkét kezünkbe jusson egy-egy. Ezt segítendő a játékba egy új célzási mechanizmus építenek, nem a Nocturne-nél is használt változatot – ez álló kameránál volt jól használható – hanem inkább a Tomb Raider sorozat megoldásához hasonlót. Pozitívum, hogy az automatikus nehézség-állítással nem egyszerűen több ellenfelet kapunk majd, hanem a rosszfiúk intelligenciáját és ügyességét növeljük.
Az élmény fokozására mellékelnek a készítők egy teljes pályaépítő programkészletet, amelyek kedvünkre módosíthatjuk a környezetet. Persze ennek akkor lesz igazán nagy sikere, ha esetleg egy multiplayer verziót is megjelenik később. Erről sajnos még nincs ugyan hír, de azért reménykedjünk :-)
Mindezek – és a többi kiszivárgott információ – alapján tulajdonképpen egy interaktív John Woo-filmet kapunk, ami azért valljuk be, elég ígéretesen hangzik...