Azt gondolom, nem túlzok azzal az állítással, hogy az online játékok most, 2001-ben kezdenek el igazán kilépni a megszokott sémákból, és meghatározó stílussá válni. Egyre több nagy cég lát bennük fantáziát, de sajnos valami különös ok folytán leginkább a szerepjáték/űrhajós sémákat követik. A stratégák pedig kénytelenek beérni a StarCraft, Age of Kings párossal, amik - akármilyen jó játékok - azért nem mai fiúk. Ezen a felálláson próbál a francia Sismoplay fordítani egy nagyot, a nemsokára megjelenő online stratégiájukkal, amiben azért nyomokban megtalálhatók lesznek a szerepjáték elemek is.
De lássuk, miről is van szó. Adva van egy hatalmas terület, melyet különböző istenek uralnak. Ezek az istenek folyamatosan harcban álnak egymással, céljuk, hogy a másik legyőzésével erősebbek legyenek, és végül egyikük lehessen az egyetlen, legerősebb isten. A játékosok ezeket az isteneket személyesítik meg. Mivel maguk az istenek sérthetetlenek, ezért a csatát az uralmuk alatt lévő lények vívják meg. Ezeknek a lényeknek az irányítása lesz a dolgunk. Minden istenség egy-egy őselemmel áll kapcsolatban (ezek a Föld, Víz, Levegő, Tűz, a Természet és a Limbo), és teremtményeik is ezekkel lesznek kapcsolatosak. Mivel ez egy fantasy játék, ne várjunk helikoptereket, vagy tankokat, ellenben a megszokott ork, elf, troll, törp felállás mellett több száz teljesen újszerű lény fog szerepelni, mint például a Sectopodok, Zephyrek. Minden egyes csata után a nyertes fél lényei erősödnek, tapasztalatuk nőni fog, és az istenük is kap ún. Control Point-okat. Ezeket vagy új harcosok megvételére, vagy a meglevők fejlesztésére költhetnek, majd jöhet a következő csata. A csatába az istenek is beavatkozhatnak, kétféle módon is. Egyszer felvehetnek egy fizikai formát, mely emberfeletti képességekkel rendelkezik, vagy esetleg különböző varázslatokkal erősítheti harcosait, esetleg pusztíthatja az ellent (tűzeső és társai). Ami érdekesség, az az, hogy - bár a játék körökre osztott lesz - egy csata nem fog akár órákig is elhúzódni, elvileg fél óra alatt már egy nagyobb meccsi si lezavarható. Ez azt is jelenti, hogy nem kell órákat, esetleg napokat a játék mellett tölteni, hogy valami változást, erősödést észrevegyünk. Viszont az igazán erős lények, és nagyobb varázslatok csak hosszas csaták árán lesznek megszerezhetők, tehát a kihívás is megvan!
De nem ez az egyetlen pozitívum! A gyengébb géppel rendelkezők is örülhetnek, hiszen a játék, még akár 3D gyorsító nélküli gépeken is egész szép látványvilág mellett játszható lesz! Ez annak köszönhető, hogy a valós idejű grafikák helyett inkább a előre renderelt szereplők mellett döntöttek a készítők. Minden egyes lénynek számos animációja lesz, így az ilyen módszerből eredő statikusságot is kiküszöbölték. Egyébként a képekre tekintve látható, hogy a készítők, nagyon ráhajtottak a látványvilágra, tényleg szinte kijönnek a képről egyes lények!
Mint az online játékok többségében, itt is lehet majd szövetségeket kötni, lényeket cserélni, venni, lesz egy ranglista is a legsikeresebb játékosokról, sorozatos közvélemény kutatás, a szükséges fejlesztésekről, stb.
A legfontosabb kérdésről még nem is szóltam! Ugyebár aki ismeri az online játékokat, az első kérdése az lenne, hogy "Ez mind szép, de mennyibe kerül majd ez nekem?". Nos - dobpergés - abszolút semmibe! Maga a játék ingyenesen letölthető lesz, illetve kis szerencsével számítástechnikai újságok mellékletén is megjelenhet (remélem valamelyik hazai szaklap is lecsap rá!). Így, havidíj nélkül bárki játszhat! Persze, ez így igen veszteséges lenne a fejlesztőknek, ezért úgy tervezték meg a játékot, hogy a plusz szolgáltatásokért fizetni kell majd, mint például a rangsorba bekerülés, és hasonlók. Viszont ezeket nem lesz kötelező használni.
Tehát úgy néz ki, hogy ez a kis csapat igen nagy fába vágta a fejszéjét, viszont ha sikerül megvalósítani amit megígértek, akkor egy nagyszerű játékot kaphatunk majd a kezünkbe tél felé! Én nagyon reménykedem! :)