26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Star Wars Galaxies

A LucasArts és a Sony Online együttműködésében MMORPG készül a Csillagok Háborúja világában.

Írta: Gerry

Réges-régen egy messzi-messzi galaxisban... - eme mondat már öt film, és tucatnyi játék elején hangzott el, - kezdetben legalábbis - minden alkalommal hatalmas sikerrel. Amikor a LucasArts évekkel ezelőtt elérkezettnek látta az időt arra, hogy a PC-k technikai fejlettségét kihasználva a Star Wars világában játszódó játékokat kezdjen el készíteni, a siker nem maradt el. És tartott egészen 1999 derekáig. Ugyanis ahogy a Phantom Menace is a SW filmek eddigi siralomvölgye volt, úgy a LucasArts is lassan, de határozottan kezdett leadni a színvonalból. A filmmel azonos című Phantom Menace volt ez első olyan LucasArts játék, amellyel nem voltunk teljes mértékig megelégedve (a Rebelliont most felejtsük el). Ugyan a játék még így is kimagaslott a tömegből, és mindenki azt hitte: ez csupán egy megbotlás, akkor még senki (így én sem) sejtette, hogy a LA nem megbotlott, hanem finoman szólva is orra esett...

A sor olyan borzalmakkal folytatódott, mint a Battle for Naboo, a mindenki által nagyon várt, és hatalmasat bukott Force Commander, és az Age of Kings „mod” Galactic Battlegrounds, hogy csak a legismertebbeket említsem (bár ez esetben az ismertség kétes siker). Ekkorra (2001 telére) már mindenki kezdett lemondani Lucasékról. Viszont a 2002-es év nemcsak az Attack of the Clones-t, hozta el, hanem a fantasztikus Jedi Knight 2: The Jedi Outcast-ot is. Ekkor kezdtünk el reménykedni, hogy végre a LA régi hírnevéhez méltó programot ad ki. (Igaz, tulajdonképpen a LucasArts csak a nevét adja az általa megbízott fejlesztőcsapat által készített játékhoz, a JK2-t készítő Raven Software-től pedig amúgy is megszoktuk már a minőségi munkákat.)

A Galaxies-ról már régóta terjedtek a hírek, pletykák, aztán a hivatalos bejelentést nem sokkal követve már egy kiegészítőt is beharangoztak hozzá a 2001-es E3-on. A fejlesztés jelenleg ott tart, hogy a bétateszt fázis hamarosan megkezdődik, és úgy tűnik, a Galaxies még ez évben megjelenik (Amerikában április 15-öt ígérik az indulás napjának). S hogy milyen is lesz, miben fog különbözni a többi MMORPG-től, erre próbálom meg a továbbiakban megadni a választ.

A játék a Star Wars világában játszódó MMORPG, azaz kizárólag a neten játszható szerepjáték, melyet a LucasArts és a Sony Online készít közösen. A játékosok külön szervereken fognak kalandozni (egyelőre még nem lehet tudni, hogy egy szerveren maximum hányan is lehetnek, és a szerverek számát sem tudjuk még).

A játék a Lázadók és a Birodalom csatájának idején játszódik, tehát az „alap” 3 rész idejében. Így a fontosabb szereplőkkel találkozhatunk is (kivéve Obi-Wan Kenobit, tehát a cselekmények már valamelyest túlhaladtak a Csillagok Háborúján), és ami engem megfogott, az ebben az, hogy küldetéseket is adnak nekünk...

A játékban nem lehet majd a bolygók között röpködni, ez majd a kiegészítőben lesz elérhető, (mely a fantáziadús Space Expansion névre hallgat). Addig is egyfajta szállítóeszköz igénybevételével tudunk a bolygók között közlekedni. A kezdő bolygók között van a Naboo, a Correlian és Tattonie, és eddig összesen 9 bolygóról lehet tudni. Érdekes, hogy a világ bioszféráját dinamikusan változóra tervezik, tehát hatással lehetünk a minket körülvevő világra is.

A kezelőfelület szabadon átrendezhető lesz, mindenki magának alakíthatja ki a neki tetsző felületet. A zónák irdatlan mérte miatt segítségül radart kapunk. Nagy újítás, hogy lehet akár saját házunk is! Természetesen ezt nem adják ingyen: keményen meg kell dolgoznunk érte. Ennek szellemében lehet boltunk is. Házunk akkor is látszani fog, ha mi nem tartózkodunk a játékban, de nem lehet kifosztani, és kedvünk szerint be is rendezhetjük azt. Lehet városokat is alapítani, de ez szintén egy összetett feladat, hiszen a gazdaság, törvények maghozatala/betartása mellett a védelemről is gondoskodnunk kell.

A játékos 8 faj közül választhat (ember, wookie, mon calamari, trandoshan, twi’ lek, rodian, zabrak és bothan). A fejlődési rendszer fa mintájú lesz, lesz, tehát néha az általunk kívánt eléréséhez el kell sajátítanunk egy másikat is. Több mint 700 képzetség közül választhatunk, ezek ismertetésétől eltekintenék :-).

Aki akar, az valamelyik oldal mellett részt vehet a Birodalom és a Lázadók küzdelmében is, de erre senki sincs rákényszerítve. A szövetségek között is kialakulhatnak háborúk is, így ne csodálkozzunk, ha valaki derült égből nekünk támad...

A grafikus megvalósításról egy saját fejlesztésű engine gondoskodik, gondolom a képek önmagukért beszélnek.

Végezetül mit is mondhatnék? Jómagam már nagyon várom a Galaxiest, úgy érzem, hogy a LucasArts kitesz magáért, és egy fantasztikus MMORPG-t fog megjelenteni, mely nem csak a Star Wars univerzum használatával fog sikeressé válni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Star Wars Galaxies: An Empire Divided

Platform:

Fejlesztő: LucasArts

Kiadó: Activision

Forgalmazó: Automex

Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 900 MHz, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya (T&L), 2 GB HDD, min. 56k-s internetkapcsolat

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!