26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Egyéb

Magyar animátorok a T3 munkálataiban

A hazai Digic Pictures csapat 60 trükköt készített a Terminator 3 filmhez.

Írta: Dino

A hazai Digic Pictures munkatársainak neve is feltűnik a hazánkban augusztus 21-én bemutatásra kerülő Terminator 3 – A gépek lázadása stáblistájában. Az Andy Vajna többségi tulajdonában lévő Games Unlimited szoftverfejlesztő cégcsoport tagjaként működő csapat ugyanis megbízást kapott a film készítőitől két trükk elkészítésére. Az eredménnyel azonban annyira elégedettek voltak, hogy a munka nem állt meg, és összesen 60 kisebb-nagyobb feladatot bíztak végül a Marinov Gábor irányította 15 fős csapatra. A mai napon tartott sajtótájékoztatón bepillanthattunk néhányba ezek közül a jelenetek közül, ráadásul Gábor elég sok háttérinformációt, kulisszatitkot is megosztott az újságírókkal.

Magyar animátorok a T3 munkálataiban

Az első bemutatott jelenetben a Kristanna Loken alakította T-X robotot lövi Arnold Schwarzenegger, miközben a T-X kezéből fegyver alakul ki. Az ILM által készített trükkel azonban nem volt elégedett a rendező. A Digic Pictures ötlete az volt, hogy a lepattanó lövedékek sebezzék meg a T-X-et. Ezután rájuk bízták a kivitelezést is, és mivel a következő jelenetekben nem voltak sérülések a roboton, azoknak a korrigálását is. „Volt olyan jelenet, ahol emiatt az ILM által készített effektet is ki kellett cserélnünk az általunk készítettre” – mondta Marinov Gábor. Egy másik jelenetben egy teljesen új robot jelent meg, mivel a francia Attitude csapat fejlesztésében készülő számítógépes játékban bevezették a T900-as robotot, mely azonban nem szerepelt eredetileg a filmben. A nagyobb részletességű modell kidolgozására is a hazai csapatot kérték fel. Az első tervek szerint egy csatajelenetben szerepelt volna ez a robot, végül azonban a tesztlaborban látható.

A további jelenetek között szerepelt egy daruskocsi roncsolódása, egy helikopter nagyobb fokú sérülésének megjelenítése, egy folyosón lévő robbanási jelenet újrakészítése (eredetileg egy Los Angeles-i társaság dolgozott rajta), valamint egy teherautó betört ablakának megjelenítése. A Digic Picturesnél tehát nem unatkoztak, és sűrűn kommunikáltak az óceán túlpartján lévő fejlesztőkkel. Erre az internetet használták, a mozivászonra készült nagyfelbontású animációkat pedig 40-80 GB kapacitású mágnesszalagon küldték át.

Magyar animátorok a T3 munkálataiban

Jogosan merülhet fel ezek után a kérdés mindenkiben, hogy hogyan is találtak rá a Digic Pictures csapatra a nagy hollywoodi cégek. A válasz egyik része természetesen a cég hátterében álló Andy Vajna, de a legfontosabb mindenképpen a csapat igen komoly animációs alkotása volt, az Exigo játékhoz készült 3D-s intro animáció, melyet az idei Siggraph konferencián a 635 beküldött alkotásból kiválogatott 25 legjobba is beválogattak. (A Black Hole fejlesztésében készülő Exigóról játékinfo oldalunkon találhattok további információt.) Itt figyeltek fel a csapatra, és kapták a már említett 2 snittre szóló megbízást.

Érdekességként elhangzott még a sajtótájékoztatón, hogy a csapat elsődlegesen Maya szoftvert használ 3D modellezésre, a renderelésre azonban a kissé bonyolult kezelésű, de profibb eredményt adó Pixar Photorealistic Renderman programot alkalmazzák.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Magyar animátorok a T3 munkálataiban
  • Magyar animátorok a T3 munkálataiban
  • Magyar animátorok a T3 munkálataiban
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!