Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Rendezvények

E3 2007 THQ sajtótájékoztató

A WWE-től az UFC-ig: verekedés minden formában a THQ játékaiban.

2007.07.31. 00:00 | szerző: bp | Rendezvények

A kiállítás második napján izgalmas reggelnek néztünk elébe, hiszen a Take 2 egy huszáros megoldással reggel 8 órára időzítette a sajtókonferenciáját. Tekintve a szállásom és a Fairmont Hotel között lévő 1 órás utazási időt, képzelhetitek, hogy mikor kellett kelnem hogy odaérjek... Így hát nem csoda, ha körülöttem is csupa szűkszemű zsurnaliszták ébredeztek a THQ sajtótájékoztatóján, hajnali 9 órakor...

E3 2007 THQ sajtótájékoztató

A belépő igen impozánsra sikerült, ugyanis a színpadot az idei E3 két exkluzív booth babe-je vette birtokba: a női pankrátor imitátorok (Candice Michelle és Michelle McCool) prezentálásában került bemutatásra a nem meglepően pankrátor-szimulátor Smackdown vs. Raw 2008 Wii változata. Nem tudtam eldönteni, hogy vicces vagy szánalmas volt a két díva kalimpálása a színpadon - mindenesetre úgy tűnt, hogy élvezték. Ez pedig akár még sorsdöntő is lehet, hiszen azt valóban el kell ismernem, hogy a suhintások és kapálózásokra meglehetősen gyorsan reagáló karakterekkel tényleg új dimenzióba helyezhetőek a verekedős játékok. Ez pedig egy olyan híres univerzumban, mint a WWE, már eleve sikerre van ítélve.

Miután a bíró gúnyába öltözött THQ alelnök véget vetett a küzdelemnek, majd pózolt kicsit a lányokkal (minden vezető beosztású alkalmazott az interneten szerette volna látni előnyös fotóit a bemutatót követően), új vizekre evezett, és a cég gazdasági megerősödéséről beszélt. Az utóbbi években ugyanis számos stúdiót olvasztott magába a THQ, így lassan elmondhatja magáról, hogy a legnagyobb fejlesztőbrigáddal rendelkezik széles e vidéken. A számos franchise rendszerben készülő játékváltozat sikerre vitte a cég szekerét, hiszen a Cars - The Videogame (aminek már javában készül a második része), vagy az azt megelőző Disney filmátiratok is többmilliós bevétellel dobták meg a THQ bankszámláját. Ez teszi lehetővé, hogy a cég folyamatosan bővüljön és új vizekre is evezzen - mint például a God of Warra szinte már arcpirítóan hasonlító Conan videójátékkal. A hangulatos, verekedős-mászkálós, külső nézetes akciótrailer után Kelly Flock, maga a vezír lép a színpadra, hogy büszkén bejelenthesse a legújabb akciójátékuk élő demonstrációját: a Frontlines: Fuel of Wart (és nem mellesleg némi öniróniával megjegyezze, hogy minden kiadó álma 3 ilyen katonai tucatjáték kiadása évente).

E3 2007 THQ sajtótájékoztató

A jövőben játszódó, és X360-on demonstrált Frontlines központi témája az üzemanyag kérdésköre - ez a kiindulópont, amiért a két szembenálló fél harcolni fog. A gyakorlatban ez egy óriási, hegyoldalba épített bunkert eredményezett, amit nekünk mint támadóknak be kell majd vennünk. A fő cél a nonlinearitás elérése, vagyis hogy minden létező helyről és megoldással megcsinálhassuk a pályát. Kicsit olyan érzés ez, mint egy hatalmas multiplayer partiba kerülni, miközben az ember a single kampányt tolja... A játék egyébként taktikai-stratégiai-akció, ami azt jelenti, hogy kérhetünk erősítést, telepíthetünk stratégiai ágyúkat és állomásokat, majd be is vethetjük őket (így jön ki a három stílus). A látványos külső nézet és terep egy kicsit mostoha, bár láthatóan nagyon high tech szagú - sok hónap van még hátra a fejlesztésből, hogy előre eltemessük, de egyelőre tucatterméknek tűnik, kiemelkedő tulajdonság nélkül. Később majd biztos, hogy visszatérünk még rá.

A következő bemutatott játék a Destroy All Humans sorozat harmadik része, a Path of the Furon volt, amit John Knowles kreatív igazgató igazgatott nekünk. A hangulatos mászkálós játékban mint földönkívüli bolyonghatunk, és egy tanulási folyamat során válogatott módszerekkel zsigerelhetjük az emberiséget - miközben egyetlen célunk van, hogy hazajussunk. Öt különböző ország kultúrájába nyerhetünk betekintést - kicsit kiparodizálva a jellegüket, de megőrizve hagyományaikat. A nagyvárosokban rombolhatunk, és persze a környezetet (autókat, szemeteseket, lámpákat) is bevonhatjuk a harcokba. A fegyvereink között szerepelnek a telekinézissel irányítható emberek, de a legnagyobb attrakció az űrhajónk behívása és a város teljes leamortizálása lesz. Grafikailag ugyan teljesen elmaradottnak tűnt a játék, viszont hangulatilag mindenképpen üde színfolt lehet a palettán a megjelenésekor.

E3 2007 THQ sajtótájékoztató

És ha már üdítő - a következő pár percben levetített videómontázs üdítően hatott ránk: a gyors és pörgős képek helyre tették a retinánkat így korán reggel. A címek a következők voltak: Stuntman Ignition, Juiced 2, Moto GP 07, MX vs. ATV Untamed. A színfoltot pedig a soron következő játék, a de Blob jelentette. Nick Haggard a Blue Tounge képviseletében mutatta be azt a színmentes világot, amiben egyetlen színes pacaként vissza kell csempésznünk az életet a szürkeségbe. Egy komplett várost kell elképzelnünk, ami szürke házakból, utcafrontokból, és tereptárgyakból áll - mi pedig a szürkeségre vigyázó rendőrök háta mögött ki kell színezzük az egész városállamot. A színekkel kombinálni, a befestendő felületekkel meg akciózni tudunk, a lakók pedig külön kis questeket adhatnak - továbbá szép kis sormintát festhetünk a sugárúton, miközben kergetjük a rend őreit (vagy épp fordítva). A Wii-re készülő játék szó szerint üde színfolt volt a bemutató során!

Megtörtént az első izgalmas bejelentés a konferencián a Darksiders: Wrath of War képében - ez az apokalipszis négy lovasának történetét feldolgozó külső nézetes akciójáték lesz. Az igen erősen kezdeti fejlesztési stádiumban lévő játék hatalmas terekkel, rusztikus formákkal és a Shadow of the Colossusban látható méretű ellenfelekkel kápráztatott el minket. Igazából még úgy durva két év lehet hátra a fejlesztésből, ami meg is látszott a színpadon játszott verzión, hiszen szaggatott, és sok grafikai elem kevésbé volt pompadús, mint amennyire ez majd a végleges változatban lehet. A PS3 és X360 rendszerekre készülő Vigil Games játék fő lényege, hogy közelharcokban jeleskedjünk, illetve hatalmas Boss Battle-ökben győzedelmeskedjünk. A többi már csak összekötő kalandozás, a szép tájakon.

E3 2007 THQ sajtótájékoztató

Levezetésképp a nap fő attrakciója az UFC pehelysúlyú bajnokának, Quentin "Rampage" Jackson színrelépése számított. Mi mást is közölhetett volna küzdőbajnokunk, mint hogy a sok maszatolós verekedős játék után végre itt az igazi alternatíva: a valódi bunyó élvezete. Az UFC bajnokság esszenciáját és Jackson hozzáértését felhasználva egy igazán élvezetes és élethű verekedős játék elkészítését tűzte ki célul a THQ. És hogy mennyire komolyan is gondolják, minden résztvevő kezébe egy UFC fogvédőt nyomtak távozáskor... ■

E3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztatóE3 2007 THQ sajtótájékoztató

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló