PC-s játékosként sokáig ódzkodtam a konzolos akciójátékoktól. A WASD+egér kombinációhoz képest a gamepaddel egyszerűen irányíthatatlannak tűnt minden FPS, mint például a Call of Duty: Big Red One PS2-n. Mostanra úgy néz ki, a játékfejlesztők is rájöttek arra, hogy sokakat az tart vissza a konzolra váltástól, hogy kedvenc játéktípusaikkal egyszerűen nem, vagy sokkal gyengébben tudnak csak játszani gamepades irányítással. Most, hogy az új konzolgenerációból például a PlayStation 3-ra már ráköthető bármilyen USB-s egér és billentyűzet, végre megadatott a lehetőség, hogy elősegítsék az akciójátékosok áttérését.
Az Epicnél is felismerték ezt a lehetőséget, és amellett, hogy gamepaddel is irányítható a népszerű sorozat legutóbbi darabja, billentyűzet és egér párossal is képes működni. Amint ezt megláttam az Unreal Tournament III menüjében, fogtam is notebookomhoz használt kedvenc Logitech VX Revolutionömet, meg egy épp használaton kívüli Classic Keyboard 200-at, melyeket a PS3 minden gond nélkül azonnal felismert (a VX Revolution ráadásul rádió adó-vevős!), és nekivágtam a játéknak.
Amikor pár hónappal ezelőtt PC-n próbáltam az UT3-at, valahogy nem igazán győzött meg, hamar visszatértem kikapcsolódáshoz inkább a CoD4-re. Talán a gépem volt gyenge a megfelelő látvány előhozásához, vagy csak a nehezen észrevehető ellenfelek miatt hagytam abba a játékot, már nem tudom. Mindenesetre a PS3-on tökéletes látvány fogadott, olyannyira, hogy a képernyő elé is láncolt a játék hosszú órákra, újra meg újra. Óriási élmény volt a nappali kényelmében, 3 méteres képátlóval játszani, egész más, mint a PC 19 collos monitora előtt ülve.
Amúgy alapvetően nem különbözik a PS3-as változat semmiben a korábban már bemutatott PC-stől, így sokat nem kell írnom róla ebben a cikkben. Ugyanúgy egyszemélyes, botok elleni küzdelmek és multi móka vár ránk. A netes játékban egyszerre maximum 16 fő vehet részt. A szerver beállításainál – teljesen jogosan – megadható, hogy kizárják-e azokat, akik billentyűzetet használnak az irányításhoz, így célszerű ennek megfelelően keresnünk a szervereket. Sajnos túl sok szerver nem állt rendelkezésre a tesztelés idején, de még amikor egy 2-3 fős játékba kapcsolódtam be, sokszor 5-10 perc múlva már 6-8-an játszottunk, szóval ezzel se volt gond.
Az Unreal Tournament 3-ban megtapasztalhattam, hogy ma már van élet a konzolok vezérlőjén is túl. Kíváncsi vagyok, vajon hány FPS-fejlesztő fog élni ezzel a lehetőséggel, sokak számára megkönnyítve a konzolos játékok vezérlését. Remélem, minél több!