27 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

F.E.A.R. 2: Project Origin

Alma nem esik messze a fájától - érkezik a parás horror-FPS folytatása.

Írta: Barnabás 4 hozzászólás

Az FPS stílus kedvelői valószínűleg még emlékeznek a 2005 őszén megjelent F.E.A.R. című horror-akció játékra. Akkoriban szép kritikákat és sikereket ért el a Monolith vérbő harcokkal tarkított, időlassítós programja. 2006-ban és 2007-ben aztán két kiegészítő is napvilágot látott az alapjátékhoz (Extraction Point illetve Perseus Mandate címmel), melyeket más fejlesztő, nevezetesen a TimeGate Studios követett el. A Monolith pedig elkezdte fejleszteni az igazi folytatást, azonban a címmel kapcsolatban komoly viták alakultak ki. Ugyanis az első rész kiadójánál, a Vivendinél maradtak a F.E.A.R. név jogai, miközben a Warner Brothers Interactive lett a Monolith fejlesztőcsapat többségi tulajdonosa. A név körüli hosszan elhúzódó hercehurca végül 2008 szeptemberében oldódott meg, mikor is a Warner Brothers megvásárolta a F.E.A.R. nevet az ex-Vivenditől, azaz az Activision Blizzardtól. Így az ideiglenesen Project Origin címen futó alkotás megkaphatta a jogosan odaillő, rajongók által ismert F.E.A.R. 2 címet.

A név körüli bonyodalmak után nézzük, mit is fogunk kapni az új F.E.A.R. játéktól. A klasszikus paráztatós, félelemkeltő FPS stílus maradni fog, csakúgy, mint az időlassítás közben kivitelezett látványos, szikraszórós tűzpárbajok. A természetfeletti jelenségek ismét Alma karakterében csúcsosodnak ki, az első részben pulzusunkat nővelő, félelmetes kislány ezúttal is ránk fogja hozni a szívszélhűdést a hirtelen bekattanó, rémisztő víziókon keresztül. A paranormális képességekkel rendelkező leány a sztoriban fontos szerepet fog kapni, s remélhetőleg, most többet tudhatunk meg róla, mint az eddigi részekben. A második epizód történetéről egyelőre annyit lehet tudni, hogy az eredeti első rész történéseinek vége előtt körülbelül fél órával kezdődik. Michael Beckettet, a különleges bevetési egység egy tagját fogjuk irányítani, azzal a kezdeti feladattal, hogy mentsünk meg egy befolyásos üzleti vezetőt. Az egyszerűnek ígérkező küldetés persze korántsem fog zökkenőmentesen menni, és állig felfegyverzett ellenségeken kell keresztülverekednünk, illetve lövöldöznünk magunkat a célpontunk eléréséig.

Már ezen az első pályán is látszik a tűzpárbajok filmszerű kivitelezése. Szikraeső, széttörő berendezés, mindenfelé repülő forgácsok, és sűrű füst kíséri a gazdag műgyűjteménnyel és fényűző berendezéssel tarkított szálláson zajló tűzharcokat. A készítők nagy rajongói John Woo filmjeinek, így a játékban zajló non-stop akció a művész úr filmjeinek hangulatát fogja idézni. A játék elején egyébként a korábbi részek magányos játékmenetétől eltérően társakkal az oldalunkon fogunk harcolni. Ekkor paranormális képességeink még csak homályos látomásokban nyilvánulnak meg, így csak a későbbiek során fogjuk megkapni az időlassítós erőnket - egy műtét következtében. Ezen kórházas helyszínen fogjuk majd először kamatoztatni új tudásunkat, melyre a későbbiekben igen erősen rá fogunk szorulni. Az első F.E.A.R.-ben az időlassítás szinte állandó használatára voltunk kényszerítve a túlélés érdekében, és ez valószínűleg a második részben sem lesz másként. Az életerő szisztéma tekintetében pedig úgy néz ki, nem az elsősegélycsomag-szedegetős mechanizmus fog működni, hanem a manapság divatos, nem kevésbé irreális életerő-visszatöltődős megoldást kapjuk.

Az első részt tekintve két fontos kritika fogalmazódott meg a játékkal kapcsolatban: az egyik az egy idő után monotonná váló irodaházas és gyár- vagy raktárépületeket megjelenítő helyszínekkel kapcsolatban volt, a másik pedig az ellenfelek csekély változatosságát érintette. Valljuk be, egy idő után elég repetitívvé vált az időt belassítunk, lekaszáljuk az ellenfeleket, megyünk tovább a következő terembe játékmenet is. Ezeken a dolgokon igyekeznek javítani a készítők. A helyszíneket tekintve most is többségben fognak maradni az irodaházas terepek, de emellett más jellegű környezetet is fogunk kapni, mint például iskolaépület és kórház, valamint többször kerülünk ki az épületekből a szabad ég alá. Az ellenfeleket tekintve pedig nemcsak klónkatonákat fogunk százával irtani, hanem a paranormális oldalt erősítő szörnyekkel, élőhalottakkal is fogunk hadakozni. Egyik ilyen az emberből átalakult, élőhalott Remnant, amely a közeli holttesteket kelti újra életre, és csak az ő elpusztításával lehet az életre keltett testeket örök nyugalomba szenderíteni. A feltámasztott zombi támadóink spirituális kötelékkel kapcsolódnak mesterükhöz, és amint a Remnant elpusztul, azonnal élettelenül rogynak össze. Emellett hatalmas mecha robottal is fel kell vennünk a harcot, sőt, majd alkalmunk is lesz beülni egy ilyen monstrumba, és a hatalmas tűzerejével osztani az áldást a hullámokban érkező ellenfelekre.

A mesterséges intelligencia az előző részben sem volt rossz, sőt, néha meglepően okosan kerítettek be, vonultak vissza és taktikáztak a csapatokban mozgó ellenfeleik. A F.E.A.R. 2-ben pedig még inkább erősítik a készítők az MI-t, és a taktikai lehetőségek közé immár bekerül a fedezékrendszer is. Gyakorlatilag bármilyen környezeti elemet használhatunk fedezékként, a feldöntött bútoroktól kezdve az autókig szinte minden menedékként szolgálhat. Persze arra is ügyelnünk kell, hogy mennyire biztonságos aktuális takarásunk, mivel a léceken, deszkákon könnyen át lehet lőni, míg az autó például felrobbanhat. Ellenfeleink is bevetik ellenünk ezen új lehetőségeket, például barikádokat emelnek és fedezékbe húzódnak, jól kihasználva környezetüket.

Grafikai téren az eddigi képek és videók alapján szépen mutat a játék, és látszik, hogy a Monolith nagyon felturbózta az első részben is megcsodált, saját kezűleg alkotott grafikus motort. A részecskeeffektek, füst, köd, árnyékok és fények megjelenítése első osztályú, és ugyan a színvilág terén még mindig a barnás, szürkés színvilág dominál, sokkal élőbbnek hat, mint az első rész. Az agresszív, brutális tettekről rettegő egyének jobb, ha nem próbálják ki a játékot, ugyanis a Project Origin nem véletlenül kap felnőtt besorolást. Fröcsögő vér, repkedő végtagok, cafatoló, agresszívan belező játékmenet jellemzi elkeseredett harcunkat, így semmiképpen nem ajánlható galamblelkű egyéneknek a játék.

A F.E.A.R. 2-t egyszerre fejlesztik PC-re, Playstation 3-ra, és XBOX 360-ra, és remélhetőleg a multiplatformos megjelenés nem fogja magával vonni a játékmenet egyszerűsödését és az optimalizálási gondokat. Az eddigi információkból biztosan látható, hogy az elődnek megfelelő folytatás készül a Monolith berkeiben, és a februárra – hazánkban magyar feliratos formában – várható megjelenés egy vérgőzös hentmester FPS játékot fog elhozni, mely látványos és akciódús játékmenttel kecsegtet. A parás, félelmetes hangulat ugyan lehet, hogy kevésbé lesz jellemző a pörgős játékmenetnek köszönhetően, de Alma hirtelen előbukkanó karaktere biztosan ránk fogja hozni pár alkalommal a frászt.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

F.E.A.R. 2: Project Origin

Platform:

Fejlesztő: Monolith Productions

Kiadó: Warner Bros. Games

Forgalmazó: CD Projekt

Megjelenés:
2009. február 13. PC
n/a: PS3, X360

Minimális rendszerigény: Pentium 4 2,4 GHz (Vista esetén 3,2 GHz), 1 GB RAM (Vista: 1,5 GB), NVIDIA GeForce 6800/ATI Radeon X700 vagy jobb, 256 MB-os videokárta, DVD-ROM, 12 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

:D:D:D93
:D:D:D93 [38]
jeeeh most toltom a demojat ooo igen:-D;-):-)
:D:D:D93
:D:D:D93 [38]
alig varom februart :D street fighter burnout f.e.a.r juheee
Intuicio
Intuicio [61]
Jajjj de várom már ;-)
Már az első rész is iszonyatosan bejött, nah meg persze a kiegészítő Persus is :-O
Gyere Alma gyere, disco klubban szól már a zene :love:
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)