25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

MotoGP 08

Az idei kiadásban mindhárom géposztály helyet kapott, Talma gépén is száguldozhatunk a legendás pályákon.

Írta: Peac 7 hozzászólás

2005 óta sok minden történt a MotoGP három kategóriájában, de valahogy eddig nem érezte senki se feltétlenül szükségesnek, hogy ezt szimulátorban a PC-s játékosok elé tárja. Három év után most érkezett meg az új kiadás. Sajnos az eredmény semmi extra.

MotoGP 08

A MotoGP 08 legnagyobb újdonsága – és a mi magyar szívünknek talán a leginkább kedves részlete –, hogy végre mindhárom kategóriában (MotoGP, 250 cm3, 125cm3) száguldozhatunk, így végre Talmácsi Gábor is helyet kapott a játékban. Bármikor 125-ös világbajnokunk bőrébe bújhatunk, de ahogy a játék neve is mutatja, a 2008-as idény került csak feldolgozásra. Jóslatokba sem akartak belemenni a fejlesztők, így Talma 2009-es szereplése a 250-es kategóriában még minden szempontból a jövő zenéje. A játékban persze mindhárom kategória összes versenyzője megtalálható, egész részletesen megrajzolt motorokkal, ruhákkal és sisakokkal. (A 3D modelleken amúgy hazánkfiai, a 3D Brigade munkatársai is dolgoztak.) A reklámok a helyükön vannak, a ruhákon pedig még a felvarrók is hasonlítanak a valóságra. És nagyjából ez minden, ami a grafikával kapcsolatban említésre méltó, mert ettől eltekintve túl nagy durranás nincs a játék külsejében. 2008 végén átlagosan elvárt grafikát és izgalmakat mutat a program.

A játékmódokat tekintve sincs meglepetés. A karriermód csak azért izgalmas, mert akárhány körre beállíthatjuk a versenyek hosszát. Mondjuk egy 3 körös verseny izgalmas, és kibírjuk az olyan idegölő körülmények ellenére is, mint az eső megjelenítése vagy a motorok vonyító hangja az egyenesekben. Ebben a játékmódban legalább van miért küzdeni, hiszen pontokat gyűjtünk, ennek megfelelően kapunk ajánlatokat a csapatoktól, és így léphetünk egyre feljebb a kategóriákban, illetve a kategóriákon belül az egyre menőbb csapatokhoz. Ha mondjuk Talma 2008-as csapatához (Aspar) kívánunk szerződni, akkor már bőven beférünk egy közepesen erős 250-es csapatba is. Félő volt a játék tesztelése előtt, hogy a kategóriák közötti különbségek nem fognak érezhetően kijönni, de ezt a problémát nagyon jól kezelték a fejlesztők, és egy királykategóriás verseny után a 125-ös gép egy vicces kis játékszernek tűnik.

MotoGP 08

A további játékmódok sem okoznak majd tömeghisztériát. Verseny, Időellenfél, Bajnokság, Kihívás. Ez utóbbi esetleg még érdekes lehet. Sokat tanulhatunk ugyanis az itt beállított helyzetekből, amelyeken át kell verekednünk magunkat. A feladatunk általában az, hogy szintidőn belül kell végigmennünk a pályán, vagy annak egy szakaszán. Van, ahol el kell érnünk egy bizonyos sebességet a pálya megjelölt pontjain. Valóban kihívás, hiszen egyik-másik feladat elég nehezen teljesíthető.

A feladatok nehézsége talán részben a motor irányításának PC-s megvalósításából adódik. Sajnos a motorozást szimulálni gyakorlatilag lehetetlen. Amíg az autós játékokat készítőknek viszonylag könnyű dolga van abból a szempontból, hogy az autók irányításában gyakorlatilag semmit sem számít a sofőr testhelyzete, sőt, legjobb, ha meg sem mozdul az autóban, addig a motorok irányításának legkisebb része múlik csak a kézen és a lábon. A motoros játékokban ugyan az elmúlt években már megszokhattuk, hogy előre-hátra dönthetjük a motorost, de ez így még mindig nem az igazi. A MotoGP 08 sem tud ennél többet. Én a magam részéről a gombokkal való irányításra voksolok, hiszen kormánykerékkel motorozni igencsak bizarr. Az eddigi motoros játékokhoz képest azonban valamennyit javult a MotoGP 08 fizikai motorja és a motorok kezelhetősége. Ez utóbbi szerencsére viszonylag tág határok között nehezíthető és automatizálható az irányítás szempontjából. Bár előre beállított állásokról van szó, igen sokat javít az élvezeti értéken, ha nem csak az irányításra kell figyelnünk. Ha profi szinten kívánunk motorozni, akkor bizony nagyon észnél kell lennünk, mert meglehetősen sok bukással számolhatunk, ha egy picit is elbízzuk magunkat, vagy lankad a figyelmünk.

MotoGP 08

Pedig érdemes egyes külsőségekre is figyelni. Igaz, a grafika nem egy nagy durranás, de a pályák modellezése igen jól sikerült. Bár egy kicsit féltem, hogy a szezonnyitó éjszakai versenyt érdekesen, leginkább rosszul fogják lemodellezni, de ha valami jól sikerült a játékban, akkor ezt nevezném meg. Viszont igazán sajnálatos, hogy a grafikai megjelenés további része úgy sikerült, ahogy. Főleg az eső az, ami nagyon zavaró. Az is igaz persze, hogy az életben is meglehetősen kellemetlen esőben motorozni, hiszen a sisakon nincs ablaktörlő, de sajnos ebben a játékban a valóságnál sokkal rosszabbul sikerült a megjelenítése. Hasonlóan fájó pont a külsőségek között a menü kezelhetősége, ami még a szokásos konzol-szagú navigálásnál is rosszabbul sikerült. De hogy jót is mondjunk, a külsőségeknél talán a legmegkapóbb részlet a versenyek utáni visszajátszás, ami majdnem olyan, mintha egy igazi, szerkesztett highlights videót néznénk.

Összességében a MotoGP 08 megadja azt a lehetőséget, hogy beleképzeljük magunkat a valóságos motoros élmezőnybe, de sajnos nem akkora fantasztikum, mint amit az ember elvár egy mai játéktól ebben az igen erős mezőnyben. Időtöltésnek megfelelő, de a szórakozáshoz én kevésnek érzem.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

65%
grafika
5
hangok
6
játszhatóság
7
hangulat
5
Pozitívumok
  • Jól eltalált visszajátszás
  • Bőséges választék a motorok között
  • Mindhárom kategória minden versenyzője megjelenik
Negatívumok
  • A grafikában olykor gyönge vagy dühítő megoldások
  • Semmi úttörő újdonság az eddigi motoros játékokhoz képest

További képek

  • MotoGP 08
  • MotoGP 08
  • MotoGP 08
  • MotoGP 08
  • MotoGP 08
  • MotoGP 08
  • MotoGP 08
  • MotoGP 08

HOZZÁSZÓLÁSOK

GTA4forever
GTA4forever [70]
én semmit csak mondom hogy kicsit nagyon fos jaték
McCl@ne
McCl@ne [13403]
Miért csinálod ezt?
GTA4forever
GTA4forever [70]
de az na már elnézést
McCl@ne
McCl@ne [13403]
Te nem vagy normális:-/
GTA4forever
GTA4forever [70]
GENYY
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (7 db)