December elején jelenik meg a hazai Most Wanted Entertainment tower defense játéka, a Defenders of Ardania. Az előzetes verzió kipróbálása után mikrofonvégre kaptuk a fejlesztőcsapatot, akiktől Tátrai Zsolt, a stúdió igazgatója és Klujber András vezető designer válaszolt kérdéseinkre.
PC-s fronton a Joint Task Force óta nem sokat halhattunk rólatok, de Nintendo DS-en nagyon szép sikereket könyvelhettetek el az utóbbi években. Miért döntöttetek a kézikonzol mellett, mint elsődleges platform?
T.Zs.: Őszintén szólva elsősorban anyagi megfontolásokból. Az első 2 DS játékunk (B Team, Mechanic Master) saját ötletre alapult és lehetőségünk volt önerőből alfa állapotig vinni őket, ahol aztán sikerült kiadói szerződéseket kötni rájuk. Ezen fejlesztések költsége töredéke volt egy PC-s játékénak, még akár egy DoA-hoz hasonló közepes méretű projektének is (AAA méretű stuffokról nem is beszélve). A két játék megjelenése után aztán számos megrendelést kaptunk különböző cégektől, így aztán maradtunk a DS-nél. 2008 és 2011 között a Most Wanted több mint 20 Nintendo DS játékot készített.
Mi az oka annak, hogy a Defenders of Ardaniát most a PC-s és a nagykonzolos tábor is meg fogja kapni? Esetleg volt rátok valamilyen hatással a magyar fejlesztők mostanában divatos feltörekvése a letölthető játékokkal?
T.Zs.: Nem követjük a divatot :-). A Defenders of Ardania ugyancsak egy saját játékötletünk volt, amiből 2010 tavaszán elkészítettünk egy játszható demót. Szerettünk volna a kisebb (és zömében kevésbé izgalmas) DS játékok mellett kicsit „visszatérni” a nagyobb platformokra is. A kiadókkal való tárgyalások során jött a Paradoxnak az az ajánlata, hogy tegyük át az egész játékot a Majesty univerzumába. Mivel tetszett nekünk a Majesty és mivel az univerzumból fakadó „extra” fícsörök (hősök, bounty rendszer) jól passzoltak az alapkoncepcióba, örömmel mondtunk igent a felkérésre. Miután eredendően is egy multiplatform engine-re építkeztünk (a Trinigy Vision engine-je, amit pár hónapja megvásárolt a Havok), nem igazán volt kérdés, hogy minden támogatott platformra kihozzuk a DoA-t.
Mi adta az inspirációt ahhoz, hogy egy fantasy témájú, PC-n akár 2v2-ben is játszható tower defense játékot készítsetek?
K.A.: A fantasy téma mindig hálás, hiszen a lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, ráadásul a Paradox (a játék kiadója) tálcán kínálta a Majesty világát játékunkhoz, ezzel elég pontosan meghatározva annak környezetét. A Defenders of Ardaniának már az induláskor az volt az egyik alapkoncepciója, hogy többjátékos módban is játszható legyen. Mindannyian imádtuk a tower defense játékokat, ám valahogy hiányzott belőlük a multiplayer csatákból jól ismert győzelmi érzés. Rengeteg játékban próbáltuk megtalálni a megfelelő kombinációját a közös győzelem örömének és ennek a védekező játéktípusnak, de sosem volt igazán olyan, mint amire vágytunk, így aztán amikor lehetőség adódott, akkor kitaláltuk, és megcsináltuk magunknak.
Melyik játékelem a személyes kedvencetek?
K.A.: Amikor tesztjáték során sikerül felidegesíteni egy kollégát valamelyik kis trükkel. :-) Lényegében szólva valóban ez a kedvenc részem. A Defenders of Ardania tele van olyan elemekkel, amelyek őrületesen változatossá teszik a csatákat, éppen ezért sosem érezheted magad igazán nyeregben. Mindig lehet valakinek valamilyen trükk a tarsolyában, amit éppen számodra tartogat. Az eddigi játékok során láttam már dühtől belilult fejeket és elégedett fülig érő vigyorokat egyaránt. Hogy valami konkrétat is említsek: az emberi faj blokkoló tornya, ami nem képes támadni, csupán eltereli az ellenfeleket, ám harmadik szintre felfejlesztve egy olyan kapu nyílik rajta, amit csak a saját egységeid tudnak használni. Egy ilyen torony jó helyre való felépítése igen komoly gondokat okozhat az ellenfelednek.
A játék főmenüjében ott díszeleg egy letölthető tartalmat hirdető opció is. Milyen jellegű DLC-ket terveztek majd a megjelenés után? Lesznek esetleg újabb egységek, tornyok és varázslatok?
K.A.: A játék PC-n egy pre-order DLC-vel jelenik meg, ami azt jelenti, hogy az előrendelők automatikusan megkapják, a többiek pedig megvásárolhatják. Ebben új varázslatok lesznek, mindegyik fajhoz kettő darab. A további DLC-k sorsa a játék sikerétől függ – egyaránt lehet számítani új varázslatokra, tornyokra, egységekre, és ha minden jól megy, akkor talán új fajok és kampányok is megjelenhetnek, akár újabb játékmódokkal is. Minden tehát a játék kezdeti sikerétől függ.
Ha a játék siker lesz (amire az eddigiek alapján megvan az esély) elképzelhető, hogy gyakrabban fogtok fejleszteni nagykonzolokra és PC-re?
T.Zs.:Ha a játék sikeres lesz, akkor nagy eséllyel fogunk fejleszteni egy Defenders of Ardania 2-t. :-) Hogy lesz-e egyéb nagykonzolos projektünk, az még a jövő zenéje. Jelenleg a DoA-n kívül fejlesztünk 3DS-re és iPhone-ra/iPad-re is. Az biztos, hogy nagy konzolok esetében is a közepes méretű játékok jönnek csak szóba (Xbox Live Arcade, PlayStation Network kategória), nem akarunk (újra) a rendkívül veszélyes AAA vizekre evezni.
Köszönjük a válaszokat!