26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Diablo III - konzol verzió

A Blizzard ismét hatalmas (hó)vihart kavart. Konzolokra is megérkezett tavalyi akció-RPG-jük.

Írta: gregmerch 24 hozzászólás

Azt hiszem, nagyon is szerencsésnek mondhatom magam. A miértre több válasz is eszembe jut, de jelen esetben arra gondoltam, hogy azért, mert – koromnál, és csekély értelmű emberbocs koromtól kezdve meglévő játékimádatomnál fogva – ott lehettem a mára halhatatlanná vált játékstílusok születésénél. A kilencvenes években volt két fejlesztő, amelyek mintha folyamatosan egymást akarták volna túllicitálni. Egyikük, a 2003-ban az EA által felszámolt Westwood Studios 1993-ban a Dune 2-vel megteremtette a valós idejű stratégia stílusát, amelyet másikuk, a mára fogalommá lett Blizzard Entertainment ’94-ben próbált überelni a Warcraft: Orcs & Humans című alkotásával. Ugyancsak ők egy esztendővel később dobták piacra minden akció-szerepjátékok ősét, a Diablót, amelyre a Westwood 2000-ben a Nox-szal felelt. Míg azonban ez utóbbi nem ért meg több epizódot, addig a Diablo tavaly májusban trilógiává bővült, igaz, akkor még csak a PC tulajok örülhettek ennek. A már sokszor, sokféle okból és módon emlegetett piaci átalakulás, vagyis a videojátékipar „elkonzolosodása” azonban nem kerülhette el a kaliforniai csapat figyelmét sem, így kerek másfél évtized után először, ismét átportolták egyik alkotásukat a még jelenleg uralkodó konzolpark két zászlóshajójára. Megszületett hát a Diablo III PlayStation 3-as és Xbox 360-as átirata, és milyen jó, hogy így esett! A játék ugyanis majdhogynem tökéletesen muzsikál ebben a változatában is, és a fejlesztők kiváló munkát végeztek annak áttelepítésekor!

Diablo III - konzol verzió

Mivel rootshaper kollégám a PC-s verzió kapcsán alaposan kivesézte a program játékmenetét és az előző epizódokhoz képest bevezetett újdonságait, én most inkább a konzolos verzió specialitásaira térnék ki. Először is szeretném leszögezni, hogy a lentebb bemutatásra kerülő, nagyon jól kigondolt vezérlésnek hála a Diablo III ezen portja sokkal inkább akciójáték, mint szerepjáték. Leginkább egy RPG-elemekkel tarkított, ám ügyességi játékrészeitől megfosztott God of Warra emlékeztet.
A konzolos változatban a számos PC-s tapasz minden vívmánya megtalálható, és annak számos, nem kifejezetten szerencsés aspektusa – mint például az állandó internetkapcsolat igénye – eltűnt. Az egyik legszembetűnőbb változás a legendás felszerelési tárgyak lepottyanásának megszaporodása. Ez egyfelől az aukciós ház hiányát hivatott pótolni, másfelől biztosítja, hogy már az alsóbb szinteken is olyan erős cuccokat használhasson karakterünk, amelyek időnként megsokszorozzák az erejét. Szintén pozitív mértékben változott emberünk teherbírása, ami egyúttal azt is jelenti, hogy – mivel a szintén megújult interfészen immár nem csupán egy Tetris jelleggel telepakolható, nyúlfarknyi hely áll rendelkezésünkre a lootok elrakására – jóval ritkábban kell visszalátogatnunk táborunk mesterembereihez és kereskedőihez. Az is remek megoldás, hogy a tárgyak felismerése, képességeik beazonosítása egy gombnyomással, bárhol történhet. Feleslegessé vált vagy kedvelt cuccainkat a megfelelő menübe való kilépés nélkül is eldobhatjuk vagy magunkhoz vehetjük, így a visszautak száma még tovább csökkenthető. Karakterünk a 60-as szint elérése után kaphat még erősebb, paragon pontokat és tárgyakat, így mindig van, ami tovább hajtja az embert, míg valamennyi karakterével el nem éri a maximális, 100-as szintet. Ezt a késztetést erősítik a magasabb nehézségi fokozatokon szerezhető, mind durvább lootok is, de meg kell mondjam, már a legalacsonyabb nehézségen is brutálisan erős tud lenni bármelyik, egy-két spéci cuccal felszerelt szereplő, már akár az alsóbb karakterosztályok elérésekor. Az egyjátékos mód mellett maximum négyen küzdhetünk kooperatív vagy PvP rendszerben egymás oldalán. Ez történhet online, illetve akár egyazon masinán játszva, amelyhez karakterünket – annak minden felszerelésével és tulajdonságával együtt – akár egy pendrive-on is magunkkal vihetjük barátainkhoz.

Diablo III - konzol verzió

A konzolos Diablo III grafikája ugyanolyan szép – némi kompromisszummal az effektek terén –, mint a PC-s változat esetében volt. Az is igaz ugyanakkor, hogy a sokszor emlegetett öregecske hardver ezúttal is megmutatkozik, és a PlayStation 3-as port esetében az átvezetők gyakran akadoznak, valamint játék közben is időnként szaggat a program. Szerencsére egyik sem túl zavaró, de bizony azért észrevehető. A zene és a hangok ugyancsak megegyeznek az eredeti verzióéval, és csak szuperlatívuszokban beszélhetek róla.
A legnagyobb változás az irányítás, valamint ezzel összefüggésben az interfész terén tapasztalható a játékban, és ez egyszersmind a játék azon aspektusa, amely kiemeli azt a többi közül. A készítők mindent nagyon alaposan átgondoltak, és kiválóan adaptálták a hamisítatlan Diablo játékérzést a konzolok lehetőségeihez. Most nem kismillió apró ikon van a képernyő alján, amelyek mindegyike valamilyen tulajdonságot jelent, hanem csupán kiválasztott képességeink jelennek meg, az előhívásukhoz szükséges gomb szimbólumával. A sorozat egyik védjegyévé vált gömb alakú életerő-, düh- és manatartály most is megtalálható, de csak az egyik – a barbárnál például a dühé –, míg életerőnk egy vízszintes csík formájában jelenik meg. A karakter- és egyéb menüket a select gombbal hívhatjuk elő, és a jobb és bal 1-es gombokkal válthatunk közöttük. Ezúttal nem látjuk testünk minden egyes táját a rajta lévő cuccal, vagy a képességfánkat, hanem minden esetben egy-egy óraszerű menü jön elő, amelyen azok szimbóluma fel van tüntetve. Nagyon gyorsan átlátható minden, és pofonegyszerű használni. Egyébiránt a bal analóg karral mozgunk, míg a jobbal tudunk vetődni, ami szintén nagyon frappáns megoldás. Fő támadásunk az X, másodlagos az R2, többi képességünk ez R1 és a háromszög-kocka-kör, a gyógyital használata az L1-es, míg az egy adott ellenfélre való fókuszálás az L2-es gombokhoz vannak hozzárendelve. Az iránygombokkal a térképet, az utoljára talált tárgyak listáját, valamint az alaptáborba való teleportálás hívhatjuk elő. Borzalmasan jól és könnyen irányítható így a játék, és a menük is remekül kezelhetők, azokhoz semmi perc alatt hozzá lehet szokni. Bevallom, nekem jobban tetszett a program ilyen formában, mint az egeres-billentyűzetes változatban, jóval gördülékenyebb lett ezzel a menürendszerrel és vezérléssel.

Diablo III - konzol verzió

A Blizzard Entertainment ikonikus sorozata, a Diablo harmadik epizódja az a program, amellyel a kaliforniai csapat tizenöt esztendő elmúltával visszatért a konzolpiacra. Végre a világ játékosainak ezen része is megismerheti ezt a kiváló szériát, méghozzá egy minden ízében rájuk szabott, rettenetesen jól átgondoltan, pofon egyszerűen vezérelhető, mégis az eredeti verzió szinte minden erényét megtartó változatban! Engem most sokkalta inkább lenyűgözött a játék, mint tavaly tavasszal, pedig – még ha nagyon szeretem is őket – nem vagyok a „konzol, konzol és csakis a konzol” mozgalom veteránja. Mindentől függetlenül örömmel írhatom ide, záró gondolat gyanánt, hogy nálam az eredmény a Diablo III PC vs konzol meccsen 0:1-gyel zárult.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
8
hangok
9
játszhatóság
10
hangulat
10
Pozitívumok
  • Minden fontos játékelem megvan benne, ami az eredetiben.
  • Eszméletlen jól átgondolt vezérlés.
  • Gördülékenyebb, akciódúsabb, teljesen a konzolokra szabott játékmenet.
Negatívumok
  • Néha akadozik.
  • Öregecske már az a PlayStation 3.
  • Kicsit talán túl könnyű a játék.

Diablo III

Platform:

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Kiadó: Activision Blizzard

Megjelenés:
2012. május 15. PC
n/a: PS3, PS4, X360, X1

» Tovább a játék adatlapjára

gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

david139
david139 [18549]
Hmm, meg ti is :D
david139
david139 [18549]
Ezek az eurogameresek keményen betéphettek, mielőtt pontozták a Dio 3-at :D
gregmerch
gregmerch [3766]
Egyelőre nincs hivatalos bejelentés, úgy tudom.
Nayrobi
Nayrobi [2883]
Lehet tudni, hogy a nextgen konzolokon a grafikai javuláson kívül várható valami különbség a mostanihoz képest? Próbáltam ps3-on a demot és tetszett, de ha már jön ps4-re is, akkor inkább arra venném meg.
gregmerch
gregmerch [3766]
Köszi szépen, igyekeztem :-)!
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (24 db)