25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Darkout

Egyetlen túlélőként boldogulni egy lakatlan bolygón...

Írta: Sityi

2013. az indie játékpiac felfutásának az éve volt. A Steam Greenlightot elárasztották az ígéretes és kevésbé ígéretes játékok, amelyek sorra jelennek meg a megfelelő mennyiségű szavazat után (cikkünk alanya is ilyen módon került ki Steamre); ráadásul a Sony és a Microsoft is úgy döntött, hogy felkarolja a független fejlesztőket az új konzoljaikkal. Ami miatt én aggódom, az a mennyiség miatti általános minőségromlás...

Darkout

A Darkout egész ígéretesnek tűnik, mind a leírása, mind a pörgősre vágott kedvcsináló videója alapján: egy, az emberiség által elhagyott bolygóra zuhanunk vissza mentőkapszulánkkal, ahol a rövid, félhomályos nappalokat a hosszú, sötét éjszakák és teremtményei ölelik körül – ilyen nem túl idilli környezetben kell túlélnünk amolyan Minecraft/Terraria módra. Az alapszituáció tehát egész érdekesnek tűnik, na de mi van a kivitelezéssel?

Darkout

Kezdjük azzal, hogy aki horrorra számít, az csalódni fog. Mint a mellékelt képeken is látszik, a grafikai stílus inkább a rajzfilmes-aranyos, semmint az ijesztő irányvonalat követi. Apróbb probléma, hogy olyan semmilyenre sikerült. Persze szép színes, meg itt már nem a pixeleket és a voxeleket kell számolni, de igazából olyan ötlettelennek, stílustalannak érzem. A zene és a hangok eleinte nem tűnnek rossznak, de hát itt ugyebár alacsony költségvetésről beszélünk, ezért hamar repetitív lesz minden. Persze tudom én, hogy van ám például egy Bastion is, amely szintén indie, mégsem esik ebbe a hibába, de hát van ilyen... ;) Mondjuk a bevezető filmet én újrakódoltatnám, mert a minősége a 2000-es évek körüli egycédés kalózfilmekét idézi, olyan sávosak-pixelesek a színátmenetek...

Darkout

A gond ott kezdődik, hogy van egy oktatómódunk, amely mindent csinál, csak nem oktat. Az alapvető kezelést elmagyarázza (amit egyébként a főmenüben szép képekkel illusztrálva amúgy is megnézhetünk, de legalább így hosszabb), azt is kényelmetlenül (csapkodnunk kell a next gombra), aztán otthagy minket egyedül, hogy rajta. Én elhiszem, hogy a hardcore minecraftosok egy pillanat alatt átlátják, mit hogyan lehet kifejleszteni, megépíteni, de egy átlagosan bamba zsurnaliszta (én) csak néz ki bután a fejéből, hogy hány nyolc kalács. Sebaj, van segítség gomb, nekem most azt írja, keressek liánt. Jó ötlet, de a fákat csak kivágni tudom, abból meg csak fa lesz, mint nyersanyag, akkor mégis hogy? Plusz elég keveset tudtam a felszínen lenni, valahogy kellemetlenül hamar bányába botlok mindig – Gimli és társai tuti élveznék ezt az irgalmatlan mennyiségű áskálódást, amit műveltem a teszt során (pedig nem is vagyok hivatásos Trónok harca cselszövő), de én untam, nem kicsit. Kering ugyan a neten egy használhatónak tűnő wiki, de amikor erre rátaláltam, már sok kedvem nem maradt játszani. És nem innen, hanem a játék Steam fórumából tudom, hogy elvileg valami történet is lenne... Hát kösz, erre így kell rájöjjek? Félreértés ne essék, nem azt akarom, hogy kézen fogva vezessenek, de valami utalás a játékban nem ártott volna, hogy nem csak úgy lézengünk ezen az elhagyatott bolygón...

Darkout

A fejlesztők tájékoztatója szerint ez még csak az első fázis. A másodikban erősíteni szeretnék a történeti szálat (ha rosszmájú szeretnék lenni, most megkérdezném: a kb. semmit mégis hogy lehet erősíteni?), jön a multi (ez speciel nem rossz ötlet, mert nemcsak nyomasztó az egyedüllét, de unalmas is – a tapasztaltabbak meg legalább segíteni tudnának a kezdőknek), többféle környezet (eddig van a dzsungel és a bánya), járművek, ilyesmik. Magyarul: bár az Allgraf úgy tekint a Darkoutra, mint kész termékre, valójában nem sok minden valósult meg abból, amit terveztek. Miért nem dobták ki Early Accessként? Mindjárt másként állna hozzá az ember. Ez így viszont, ebben a formában, késznek beállítva sajna nem sokat ér...

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

55%
grafika
6
hangok
6
játszhatóság
5
hangulat
5
Pozitívumok
  • Öööö... Alacsony gépigény?
  • Gondolom ha belejön az ember, egész élvezetes lehet (legalábbis az alapján, amit a neten láttam)
Negatívumok
  • Nem egyszerűen meredek a tanulási görbe, hanem minden segítség nélkül dob a játék a mélyvízbe, ami miatt frusztráló tud lenni, és az ember egyszerűen késztetést érez arra, hogy otthagyja
  • Bár tulajdonképpen kész játékként van fent Steamen, ez még messze nincs kész – és sajnos érezni rajta

További képek

  • Darkout
  • Darkout
  • Darkout

Darkout

Platform:

Fejlesztő: Allgraf

Megjelenés: 2013. december 4.

Minimális rendszerigény: Intel Pentium Core 2 Duo 1,3 GHz, 2 GB RAM, legalább 1024*768 felbontásra képes OpenGL videokártya (NVIDIA 8000-es sorozat vagy jobb), 3 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!