26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Bound by Flame

Tűz Démona vs Jég Urai, avagy megérkezett a szegény ember Dragon Age-e.

Írta: gregmerch 18 hozzászólás

A Spiders nevű, francia illetőségű videojáték-fejlesztő brigád 2008-ban alakult a Silverfall készítőiből. Kalandjátékok portolása mellett saját fejlesztéseken is dolgoztak, a 2010-2011-ben megjelent Faery: Legends of Avalont 2012-ben az Of Orcs and Men, majd egy évvel később a Mars: War Logs követte, mind a Focus Home Interactive kiadásában. Ezek után egy minden korábbinál nagyobb és összetettebb alkotást ígértek be, csupa szép és hangzatos hírrel felcsigázva iránta az érdeklődést. Ezek alapján nagyjából a Dragon Age és a Gothic szerelemgyerekére számítottam, és kíváncsian vártam a Bound by Flame megjelenését.

Bound by Flame

A történet főhőse egy szabad születésű zsoldos, aki rendje oldalán vesz részt a Jég Urai ellen vívott, igen hosszú ideje tartó háborúban. Éppen erődítményüket oltalmazzák az élőholtak hordái ellen, amikor a Tűz Démona beleköltözik szereplőnk lelkébe. Ettől fogva nem is ereszti őt, és csak rajta múlik, hogy behódol-e az időről időre rajta eluralkodó, belső monológjával folyton folyvást őt befolyásolni akaró rémségnek, avagy ellenáll a „sötét oldal” csábításának. A háború megállítását célzó küldetésünk során természetesen segítőink is akadnak, akik különféle módon támogatnak bennünket. Van közöttük elf íjász, élőhalott harcos, de a sötét varázslatokban jártas boszorkány is. Cselekedeteink és döntéseink súlya többszörösen is megmutatkozik a játékban: egyfelől bizonyos helyszíneken más és más feladataink lesznek, másfelől társainkkal kialakított kapcsolatunk is azokon múlik – valahogy úgy, mint ahogy azt már a BioWare játékaiban megszokhattuk. Mindezek mellett, ha alkalmazzuk a megszállónk által ránk ruházott hatalmat és képességeket, az küllemünk eltorzulását eredményezheti, míg amennyiben ellenállunk annak, ellenfeleink legyőzése lesz jóval nehezebb.

Bound by Flame

Egy-egy helyszínre (városba, településre stb.) elérve a fő történeti szál mellett rengeteg mellékküldetést vállalhatunk el. Segíthetünk az adott falu vagy tábor lakóinak ügyes-bajos dolgaiban, és szerencsére ezek a problémák kellően változatosak, így nem csupán a „menj el ide, beszélj xy-nal, majd zarándokolj el oda, ahová küldött, és szerezd meg z-t, amit vigyél neki vissza, hogy megkapd, amiért eredetileg indultál” sémájára épülnek. A számtalan questet külön képernyőn követhetjük nyomon, de sajnos az nem minden esetben világos, hogy egyik, avagy másik miért válik hirtelen teljesíthetetlenné. Volt olyan, hogy az éppen csak megkapott küldetést egy rövid beszélgetés után máris a kuka kategóriába sorolta a program, én pedig egyáltalán nem értettem, hogy mit is rontottam el, amikor gyakorlatilag még el sem indultam a kapott ukászt követve beszerezni, amit be kellett.

Bound by Flame

A játék egyik legkidolgozottabb része a karakterfejlesztési és karakter személyre szabási rendszer. Senki ne ijedjen meg a kezdéskor választható viszonylag csekély számú küllemmel és egyéb tulajdonságokkal felruházott alak láttán, azok részben a fent írtak, részben pedig a számos irányba fejleszthető crafting képességek segítségével folyamatosan alakíthatók. Szintlépéskor kapunk egy képesség- és két készségpontot. Az előbbit erőnkkel, teherbírásunkkal, ügyességünkkel vagy egészségünkkel kapcsolatos képességekre költhetjük, amelyek rendre növelik adott tulajdonságainkat. Ezekkel érdemes néha spórolni, hiszen az izmosabb pluszok gyakorta három pontba kerülnek. Készségpontjainkat költhetjük harcos, orvgyilkos és piromágus jártasságokra – ez utóbbiakat kaptuk a belénk költöző démontól –, de ezek terhére képezhetjük kézművességbeli jártasságunkat is. Az egyes dolgok készítéséhez persze a szakértelmen kívül megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyag is szükségeltetik. A rengeteg tuningolható specialitás folytán gyakorlatilag ki-ki a maga kedvére szabhatja emberét, a lehetőségek tárháza ha nem is végtelen, de igencsak bőséges.

Bound by Flame

A Bound by Flame-et a fejlesztők saját készítésű, mind PC-re, mind pedig hetedik és nyolcadik generációs konzolokra optimalizált motorja, a Silk Engine hajtja, amely a Sony tulajdonában lévő PhyreEngine továbbfejlesztett változata. A látványvilág ezzel együtt igen vegyes képet mutat: az abszolút moziszerű jeleneteket és tű élesen kidolgozott karaktereket gyakran elnagyolt helyszínek váltják fel. A fények és az árnyékok nagyon rendben vannak és a ködszerű effektek is jól mutatnak, de – még ha elég élethű is – valahogy a vízfelszín, illetve annak fizikája nem volt meggyőző. A többéves játékok képi megoldásait idéző lombszőnyeg, fák és sziklák gyakran igencsak kiábrándítóan hatottak. Az élethűen, már-már bőrszerűen kidolgozott szereplők arca pedig mintha fából lenne: csak a szájuk mozog, és maximum pislognak néha, amelyektől eltekintve olyan hatást keltenek, mintha beinjekciózták volna őket sok milligramm lidokainnal. Ezekért azért különösen nagy kár, mert egyébiránt borzasztóan látszik a játékon a beleölt igyekezet és tapasztalat, botorság azt ilyen buta bakikkal elrontani. Sajnos a szinkron sem tartozik a legjobbak közé, sőt, megkockáztatom, hogy az egyik eddigi legvacakabb, amivel játékokban találkoztam – pedig előző játékuk, a Mars: War Logs hangjai még rendben voltak. A zene szerencsére borzasztóan hangulatos, ami nem is csoda, hiszen azt az Obscure sorozat, az Assassin’s Creed IV: Black Flag - Freedom Cry és a Remember Me muzsikáját is szerző Olivier Derivière komponálta. A főcímdalhoz külön nyelvet is kiötlöttek, akár csak anno a Skyrim esetében tette azt a Bethesda, és ami még egzotikusabbá teszi a programot. A vezérlés számomra sokkal egyszerűbbnek bizonyult kontroller segítségével, de még azon is szoknom kellett az irányítást, mert bizony a quick slotokban tárolt dolgok előhívásához egyszerre minimum három gomb lenyomása volt szükséges.

Bound by Flame

A Spiders legújabb szerepjátéka, a Bound by Flame kettős érzéseket hagyott bennem. Egyfelől nagyon látszik rajta, hogy a fejlesztők minden rendelkezésükre álló forrást és tudást beleadtak, és számos nagysikerű játék remek aspektusait próbálták ötvözni benne. Másfelől azonban minden igyekezet, a számtalan küldetés, a remek karakterfejlesztési rendszer és a roppant jól csengő zeneművek ellenére valahogy még mindig nem tudtak kibújni abból a fránya „második vonalbeliségből”. Pedig ahhoz minden adott ebben a játékban, csupán egy icipicivel több odafigyelésre, csiszolásra lett volna szükség a halhatatlansághoz. Összegezve, a Bound by Flame nem rossz játék, a műfaj minden rajongójának ajánlani tudom, de mindentől függetlenül senki se egy AAA kategóriás élményre számítson, csupán egy BBB-re vagy szimpla A-ra. A fejlődés mindenesetre nagyon is látszik, így én a magam részéről reményteli várakozással tekintek a jövőbe egy esetleges új Spiders RPG megjelenése felé.

A Bound by Flame PC-re, PlayStation 3-ra és 4-re, valamint Xbox 360-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

70%
grafika
7
hangok
7
játszhatóság
7
hangulat
8
Pozitívumok
  • Jól kigondolt történet
  • Számtalan küldetés
  • Helyenként gyönyörű grafika
  • Nagyon szép és hangulatos zene
  • Remek karakterfejlesztési rendszer
Negatívumok
  • A küldetések néha nehezen követhetők
  • Időnként nagyon elnagyolt képi világ
  • Nem túl jól megoldott térkép
  • Aránytalanul gyors fejlődés
  • Gyenge szinkron
  • Kontrollerrel nehézkes irányítás

További képek

  • Bound by Flame
  • Bound by Flame
  • Bound by Flame
  • Bound by Flame
  • Bound by Flame
  • Bound by Flame
  • Bound by Flame

Bound by Flame

Platform:

Fejlesztő: Spiders

Kiadó: Focus Home Interactive

Megjelenés:
2014. május 7. PC
n/a: PS3, PS4, X360

» Tovább a játék adatlapjára

gregmerch

gregmerch
Amióta az első kvarcjátékát meglátta kb. 6 éves korában, mindennél jobban érdekelték az elektronikus játékok. 2010 óta árasztja el cikkeivel a magazin oldalait.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Beny12
Beny12 [6388]
Oké, 1-9-ig működnek a dolgok.
Beny12
Beny12 [6388]
Áh nem, próbáltam de nem lőtte el a bindelt cuccot. :D Majd holnap(ma) adok neki még egy esélyt, és megnézem megint. Egyébként később mennyire lesz nyitott a terület? Mert ilyen szintű "linearitás", és zártság mellett kb semmi értelme a lopakodásnak, ugyanis DMC-szerűen az arcomba spawnolnak a szörnyek, onnan meg már hova bújjak ugye... Szerettem volna egy jó kis assassinos, csapdázós, néha varázslós karaktert (emiatt csak a rangerre nyomtam eddig skillt), de egyelőre úgy tűnik, hogy a kétkezes kardos, megyek előre és szétb*szom mindenkinek a fejét stílus a nyerő. Nem nagyon kellett taktikázni a dodge, illetve a block kivételével. A mocsárban az első szörnyek viszont rohadt erősek voltak, vagy 5x meghaltam... :D

Egyébként harc közben mindig van egy-egy morajlásszerű hang, és abban a pillanatban, vagy utána egy kicsivel néha összejön egy másfajta támadás. Van köze a kettőnek egymáshoz, vagy véletlenül generálja ezt (ha igen, akkor hogy hozom elő?)? Azt tudom, hogy a block és dodge "just in time" eltolásával előhozok egy ilyen gyors visszatámadást.
Creativ3Form
Creativ3Form [33872]
1-9-ig, csak 4-et látsz a képernyőn. Legalább is sztem. :-D
Beny12
Beny12 [6388]
Ja, hogy csak 1-4-ig lehet beállítani... :D
Beny12
Beny12 [6388]
30-40 perc játék után eddig nem igazán győzött meg. Az egyetlen reményem a komplexitásban van már csak. Low grafikai beállításokon játszok, de azért ennyire igénytelen karaktereket ne csináljunk már. Az első elf akivel találkoztam úgy néz ki mint valami buzi. A párbeszédek elég gagyik, és mellé még az animációk is, illetve volt pár nagyon irritáló jelenet rögtön az első boss után.
SPOILER
Nagyon elaprózzák ezeket a beszélgetéseket. Lehet hogy sejtetni akarnak valamit, de ez kurvára béna. Éppen megszállt egy tűzdémon, és mindenki leszarja. Oké, hogy a karakterem szóvá is teszi, aztán lehurrognak, hogy fogjam be, de akkor is.

Aztán a mocsaras első jelenet. Egy elf íjásznak komolyan nulla menekülési lehetőséggel, egy szikla mögött kell állnia 2 méterre tőlem? Váó, meglepetés ereje, micsoda helyzeti előny. Egy ugrással kitéphetném a szívét.


Ha jól látom a 0-9-es skill/item bindeket sem lehet átállítani másra, mondjuk mouse oldalsó gombokra. Ezzel a megoldással a 2-es bind már ki is esett, ugyanis rohadt nehéz egyszerre nyomni a w-vel, max valami passzívabb dolgot tennék rá, mondjuk aknát. Simán megölték vele a dinamikusságot. Nem áll kézre az íjpuska, vagy a fireball. Hogy néz már az ki, hogy éppen dodge-olok, rohanok mint az őrült az ellenség elől WASD-t izomból nyomkodva, aztán nyúljak még fel az 1-2-3-4 gombokhoz, hogy ellőjek valamit skillt, hp potit. Ja és a 0-ára nem sikerült beállítani eddig semmit.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (18 db)