26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

AERENA: Clash of Champions

Újabb sikeres iOS játék látogatott el PC-re.

Írta: Zoo_Lee

Az elmúlt hónapokban érdekes tendencia indult meg az Android és iOS platformokra fejlesztő indie csapatok körében. A legsikeresebbek, ha játékuk minősége olyan magas szintet ütött meg, hogy PC-n is mind látvány, mind játékmenet, mind irányíthatóság terén hozni tudta a színvonalat, elkezdték portolni terméküket, és Steamen, illetve Facebookon, gyakran teljesen ingyen elérhetővé tenni, a nagyobb közönség és több játékos reményében (lásd pl. The Gate és Dead Trigger 2). Az Aerena: Clash of Champions című többszörösen díjnyertes iOS játék is ezt a vonalat erősíti.

AERENA: Clash of Champions

Az Aerena steampunk beütésű világának középpontjában egy hatalmas erejű, misztikus anyag, az aether áll, amelyért az emberiség egykor hatalmas, véres háborúkat folytatott. Azonban a harcok végén tanultak a hibáikból, és úgy döntöttek, találnak egy megfelelő, viszonylag békés módot az aether feletti irányítás eldöntésére. Ezek pedig az ún. aerena harcok, amelyek során különböző, aetherrel hajtott léghajókat irányító kapitányok, és speciális képességekkel megáldott legénységük csapnak össze. A játék kezdetén egy ilyen kapitány segédjeként indulunk, viszont amikor mesterünk súlyos sérülést szenved az egyik harc során, kénytelenek vagyunk beállni helyette, és az ellenfél hajójának elsüllyesztésével megnyerni a csatát. Sikerünket követően mesterünk bejelenti, hogy hivatalosan is visszavonul, hajóját azonban ránk ruházza, és mentorként segít nekünk összeállítani legénységünket, hogy aztán teljes értékű aerena mesterként a nyomdokaiba léphessünk.

A különböző játéktereken két játékos csaphat össze, maximum három-három karakterrel a harcmezőn. Minden karakternek saját fordulója van, amelyben vagy lehívhatjuk a harcmezőre (a játék kezdetén, illetve ha később az egyik ilyen rés elhalálozás következtében megüresedik), vagy pedig végrehajthatunk két cselekvést, amelyek lehetnek mozgások a pályán, alap támadások, a karakter speciális képességeinek elsütése vagy pedig a hajónk különleges, aetherrel feltöltött ágyúinak kilövése (ezzel gyógyíthatunk vagy sebezhetünk egységeket, illetve akár az ellenfél hajóját is közvetlenül). A játék célja az ellenséges hajó elsüllyesztése, amelyet elérhetünk speciális képességekkel, egy kellően közel került egység közvetlen csapásaival vagy egyszerűen az ellenséges karakterek legyilkolásával, mivel a játékosok minden elhullott katonájuk után életet veszítenek. A játék speciális nyersanyagát, az aethert a játékosok és karaktereik is gyűjtik minden sikeres támadás és elszenvedett sérülés után – ennek segítségével tudunk speciális képességeket használni. Bizonyos harctereken megjelennek még speciális mezők is, amelyek a rálépő egységeket gyógyítják, extra aetherrel töltik fel, vagy éppen sebzik őket.

AERENA: Clash of Champions

Az Aerenában jelenleg nagyjából egy tucatnyi hős áll a játékosok rendelkezésére, különböző, bizonyos szintek elérésekor megnyitható hajókkal és aether lövedékkel, amelyeket a játék elején megszerzett generátor gyárt nekünk megadott időközönként. Ezek segítségével gyakorolhatjuk a csatákat offline, majd vethetjük bele magunkat az online játékba, ahol megküzdhetünk barátainkkal, vadidegenekkel, a készítők ígéretei alapján pedig cross-play is helyett kapott a játékban – a jelek szerint tökéletes megvalósítással, a rengeteg csata során ugyanis semmi különbséget nem éreztem a kapcsolat stabilitásában. A rendszer szinte mindig azonnal talál a szintünkkel nagyjából azonos ellenfelet, az Aerena meglehetősen méretes játékos táborral büszkélkedhet.

A grafika ráadásul iOS porthoz képest egész kellemes, a csaták gyorsak (a játékosok körei rendelkeznek max. időkorláttal), a tapasztalati pontok gyűjtése és profilunk szintlépése ráadásul meglehetősen jó iramban halad. Az aktuális online arénát bizonyos időközönként cserélgeti a rendszer, így akár egy héttel az első indulás után is egy ismeretlen, új taktikákat követelő csatatéren találhatjuk magunkat, amelyek mellett talán még az sem tűnik fel, milyen kevésnek számít egy ilyen online játékban az a tucatnyi karakter, amelyekből ráadásul hosszú ideig ugyanazt a hármat-négyet látjuk minden csatában.

AERENA: Clash of Champions

És sajnos itt a bökkenő, amit a legtöbb játékos is felhozott már fórumokon és a játék chatszobájában: ha nem költesz valódi pénzt, borzasztó lassú a tényleges fejlődés – nem a szintlépések, hanem az új karakterek, hajók begyűjtése. Az egyes csaták végén szinte nevetségesen kevés játékbeli valutát kapunk az árakhoz képest: lehet, hogy a készítők így akarták elérni, hogy a játékosok ne gyűjthessék össze az összes szereplőt és hajót néhány hét leforgása alatt, viszont a megoldásukkal erősen súrolgatják a másik végletet. Olyan gyakran látjuk ugyanazokat a harcosokat, ugyanazokat a hajókat, hogy egy idő után a legelszántabbak is megunhatják a dolgot, a változó csatamezők, és a készítők gyors bővítésekre tett ígéretei ellenére. Ha pedig fizetünk, természetesen gyorsan begyűjthetünk mindent, ami szemünk-szájunk ingere, csak épp így pont az egyenletes gyűjtögetés öröme, az újabb vásárlás előtt az aktuális hősök használatának elsajátítása szenved csorbát.

Az Aerena: Clash of Champions alapötlete és kivitelezése nem rossz, ideig-darabig el lehet szórakozni vele, viszont a lassú pénzgyűjtés még a legelszántabbak kedvét is elveheti egy idő után.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

AERENA: Clash of Champions

Platform:

Fejlesztő: Cliffhanger Productions

Kiadó: Cliffhanger Productions

Megjelenés:
2014. május 7. PC
n/a: Mac, iOS, Android

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!