Aki kicsit otthonosabban mozog a játékiparban, az 2008 óta elégedetten bólogat, ha a Turtle Rock név jut a fülébe. A srácok nemcsak a Counter-Strike szérián dolgoztak évekig, hanem az ő fejükből pattant ki a Left 4 Dead ötlete is, amelynek fejlesztésében a Valve támogatta őket, és amellyel gyökerestül reformálták meg a kooperatív online FPS (és bizonyos mértékig a zombijátékok) műfaját. Azóta meglehetősen kalandos és nehéz utat jártak be, amely a Valve-tól a THQ-n át a Take Two-ig vezetett, tavaly viszont a játékosok legnagyobb örömére bemutatták legújabb sikergyanús játékukat, az Evolve-ot.
Az Evolve lényege, hogy alapul veszi a Left 4 Dead klasszikus, négy túlélő négy szuperzombi (plusz a környezet) ellen koncepcióját, és a következő szintre emeli azt. Négy képzett, különböző képességekkel megáldott vadász indul harcba egy ötödik játékos ellen, aki egy hatalmas mutáns szörny szerepét tölti be. A külső nézetből irányított szörny képes vadászni és táplálkozni a pálya élővilágából, majd bizonyos nyersanyagmennyiség elérése után még nagyobbá, még erősebbé fejlődni, célja pedig a vadászok csapatának teljes megsemmisítése, egy bizonyos szint elérése után pedig a pálya közepén található generátor elpusztítása. Az eddigi demók során két szörnyet láthattunk, a brutális, közelharci csapkodásra, tűzlehelésre képes goliathot, valamint a Cthulhu-szerű, repülésre és távolsági támadásokra beállított krakent.
A vadászok FPS-nézetben játszhatnak, és négy kasztba (assault, support, medic és trapper) tartozó különböző karakterek közül választhatnak. A kasztokon belül vannak azonos képességek (a medic felsegíti az elesett csapattársakat, a trapper képes egy kis, ideiglenes arénában csapdába ejteni a szörnyet, ahol elkerülhetetlen a konfrontáció a vadászokkal), viszont mindegyik karakter rendelkezik egyéni skillekkel is, amelyek gyökeresen eltérő játékstílushoz vezethetnek akár ugyanazon a kaszton belül. A bucket (support kaszt) például egy robot, amely képes levenni és felderítő drónként eldobni a saját fejét, ha pedig így észreveszi és beméri a szörnyet, akkor azt a többi játékos is követni tudja a térképen egy ideig.
Az eddigi bemutatókban két, eltérő felépítésű és élővilágú pályát láthattunk: egy hatalmas fákkal és sűrű növényzettel borított, folyókkal határolt dzsungelt, és egy gát köré épült sziklás sivatagot. A környezet mindkét fél számára fontos jelentőséggel bír. A szörnynek például folyamatosan mozgásban kell maradnia, jól megválasztania az időigényes evolúció helyét, és ügyelnie arra, hogy ha mindenképp küzdenie kell a vadászokkal, arra olyan helyen kerüljön sor, ahol rajta kívül más, egyszerűbb élőlények is megtámadhatják őket, illetve a figyelmetlen játékosok esetleg belesétálhatnak egy óriási vízi szörny vagy egy hatalmas húsevő növény szájába. Az emberek ellenben az elhullott, esetleg menekülő állatokból, a felszálló madarakból következtethetnek arra, hogy ellenfelük épp merre van.
Az Evolve egy remek koncepciónak ígérkezik, és bár személyesen még nem tehettem rá a kezemet, akik eddig különböző bemutatókon, illetve az E3 során kipróbálhatták mind a sajtó, mind az egyszerű játékosok közül, egyaránt el voltak ragadtatva tőle. Kíváncsian várom a megjelenést, a remélhetőleg addig bejelentendő további vadászokkal, szörnyekkel és helyszínekkel együtt.