Ami az eddigi két Borderlands játékra a totális őrültségen kívül érvényes volt, az a rengeteg nyitott kérdés. Viszont a fejlesztők úgy döntöttek, az egyik legnagyobbra, vagyis hogy hogyan jutott hatalomra a Borderlands 2 főgonosza, Handsome Jack, és hogyan vette kezdetét a Hyperion vállalat ámokfutása Pandora már amúgy is felforgatott világában, megadják a választ.

Narrátorunk Athena, az első részben megismert ex-Atlas Corporation zsoldos, akit épp elfogtak, és egy osztagnyi fegyveres előtt kell pár elég kényes kérdésre választ adnia Lilith-nek, aki szintén visszatérő szereplő. Athena története ott kezdődik, ahol utoljára találkozhattunk vele. Elmondja, hogy miután kegyvesztett lett az Atlas szemében, zsoldosként dolgozott, bebarangolta Pandora legkietlenebb vidékeit is, egészen addig a napig, amíg egy, a Hyperion vállaltnak dolgozó egyszerű programozó, egy bizonyos Jack el nem kezdett szerencsevadászokat toborozni. Itt kezdődik a játék, ahol el kell döntenünk, kivel szeretnénk nekivágni a kalandjainknak. Négy, teljesen eltérő játékstílust megkövetelő karakter közül választhatunk: Athena a lőfegyverek mellett egy speciális pajzs kiváló alkalmazója, míg Nisha a revolvereket kedveli, és kiváló reflexeinek köszönhetően másodpercek alatt akár több ellenfelet is leterít. Wilhelmnek nem számít más, csak az, hogy egyre jobb katona legyen, és már átesett egy-két biomechanikai beültetésen. Ő két speciális drónt hív segítségül a csatában, Farkast és Szentet. Végül a csapat utolsó tagja Claptrap, aki egy robot, inkább az improvizálás és a bohóckodás híve, és szituációtól függően más-más képességeit hívja segítségül. Honnan ismerősök ezek a nevek? Nos, akik már játszottak a Borderlands második részével, tudják, hogy Nisha Lynchwood seriffje lett, és segítette Jack őrült tervét a későbbiekben, amiért az életével fizetet. Wilhelm, aki teljes egészében robot lett, és a Hyperion bábjává vált, szintén szembeszállt a Borderlands 2 szerencsevadászaival, sikertelenül. Claptrap programja teljes egészében megzavarodott, és végül egy őrült, leginkább csak megtűrt robot lett, aki habár teljes egészében kétbalkezes lett, segített megbuktatni Jack uralmát.

A szedett-vedett négyes, miután eljut a Helios bázisra, rögtön az események sűrűjében találja magát az akkor még nemes gondolkozású Jack oldalán, akinek még nincs más célja, mint békét hozni Pandora világába. A történet java az Elpisen játszódik, Pandora holdján, ahol nemcsak a rengeteg ellenféllel kell felvennünk a harcot, hanem környezetünkkel is: be kell osztanunk levegőnket, amiben speciális légzőkészülékek vannak a segítségünkre, nincs gravitáció, így elég egy rossz ugrás, és szorult helyzetben találhatjuk magunkat, illetve a hold belsejéből előtörő magmától sem véd meg minket semmi. Viszont ami ránk veszélyt jelent, az az ellenfeleinknek is borsot törhet az orra alá: egy-két jól irányzott lövés a maszkjukba, és megfoszthatjuk a banditákat a levegőtől, megfontolt ugrásokkal kitérhetünk támadóink elől, vagy akár ágyúgolyóként csapódhatunk a földbe, hogy mindenkit hátralökjünk. A játék mechanikája körülbelül ennyiben változott meg az előző részhez képest, de nincs is ezzel gond, mivel cserébe megmaradt minden, amit szerettünk a Borderlandsben, főleg a sorozatot eddig is kísérő humor. Karaktereink sokkalta többet beszélnek az előző részek óta, így jobban bele tudjuk magunkat élni a történetbe, és még több alkalmunk van egy jóízűt nevetni ;).

Viszont nem csak móka és kacagás kíséri történetünket, részünk van sok elgondolkozató, sőt, szívszorító pillanatban is, miközben végig kell néznünk, hogyan változik át Jack egy önfeláldozó, nemes lelkű emberből a hatalom hatására azzá a szörnyeteggé, aki igába akarta hajtani egész Pandorát, és olyan sok ártatlan halálát okozta. (Az igazat megvallva, amikor először találkoztam Jackkel a Helios bázison, reflexből rálőttem :D) Sokat dob továbbá a játékélményen, hogy miközben Athena meséli a történetet, kihallgatói megjegyzéseket fűznek hozzá, kérdéseket tesznek fel, így jobban átérezhetjük, hogy ezek emlékek, a múltat éljük át, és bármennyire is szeretnénk, nem változtathatunk az eseményeken.

A játék legnagyobb erőssége – akárcsak az eddigi részeknek is – a co-op játékmód, amelyben akár négyen is fegyvert ragadhatunk, hogy megtisztítsuk Elpist a rosszfiúktól. Akár barátainkkal, akár idegenekkel, mindenképp érdemes kipróbálnunk, mivel rengeteg képességünknek csak akkor van hatása, ha többedmagunkkal harcolunk. Illetve ha amellett döntünk, hogy barátainkkal játsszuk végig a játékot, érdemes előre megbeszélni, ki milyen szerepet vállal a csapatban, így könnyítve meg az igazán rázós helyzeteket. (Jól jöhet egy mesterlövész, aki fedez minket, miközben egy tömeg közepébe rohanunk, egyik kezünkben egy puskával, a másikban egy pajzzsal. ;-)) A látványvilág maradt a régi, ami még mindig ugyanolyan felhasználóbarát, mint a Borderlands 2 esetében, így nem kell félnie azoknak se, akik gyengébb vassal rendelkeznek.

A Borderlands: The Pre-Sequel rengeteg kérdésre ad választ, cserébe még több rejtéllyel kerülünk szembe, amelyek alapjaiban rengethetik meg Pandora világát. Hiába nem kaptunk sok újdonságot, a történet bőven kárpótolta a rajongókat, akik már most tűkön ülve várják a lehetséges folytatást.