Két héttel ezelőtt egy titokzatos e-mail futott be szerkesztőségünkbe. A feladó Brandon Sheffield volt, aki – ha már épp Budapesten járt – fejlesztés alatt álló játékának exkluzív bemutatójára invitált bennünket. Egy ilyen lehetőséget természetesen nem lehet visszautasítani, így rövid egyeztetés után GeryG-vel közösen indultunk neki egy hideg februári reggelen a Nagykörútnak, hogy az egyik sarkon fussunk össze az indie fejlesztőkkel.

Brandon két kollégájával, Nuno Antunesszel és Shane Marksszal érkezett a megbeszélt helyre. Rövid séta után egy kávézó emeletén ütöttünk tanyát, ahol amíg négyen forró italokat vettünk magunkhoz, a csapatot vezető Brandon előkészítette notebookját és négy X360-as kontrollert. (Aztán óvatosan figyeltük szemünk sarkából, ahogy a személyzet épp pár hajléktalant próbál elküldeni a mellékhelyiségektől.)
A Necrosoft egy igazán nemzetközi csapat: szinte nincs két olyan munkatárs, akik ugyanabból az országból lennének (két lengyel grafikus jelentik a kivételt). Brandon Kaliforniából érkezett, Nuno portugál, de már évek óta Budapesten él, Shane pedig az írországi Corkból jött pár napra ide. Összesen mintegy tízen dolgoznak a kis csapat több játékán. Mint Nuno elmondta, szeret itt lenni, úgy véli, nagyon jó hely szerinte jelenleg egy játékfejlesztőnek Magyarország.
Jelenlegi fő fejlesztésük a Gunsport címet viseli, és röviden úgy jellemzik, hogy „cyberpunk röplabda fegyverekkel”. Egy alapvetően négyszemélyes mókáról van szó, egy egyetlen fix képernyőn zajló kitalált sportjátékról, ahol a háló fölött kell átpasszolnunk a labdát, lehetőleg úgy, hogy az ellenfél területén érjen földet vagy essen a kapuba. Minél többször vált térfelet a labda, annál több pontot zsebelhetünk be (ahányszor a háló fölött átrepül, annyi pontot ér alapból), és extra pontot kapunk azért is, ha valamelyik kapuba lőjük be. Mindkét csapatban két játékos található, egy fix pozícióban lévő védő és egy mozgásra és ugrálásra is képes támadó. Előbbinek kettő, utóbbinak egy lövése van, fegyverük pedig újratölt, ha a labda átmegy a túloldalra. Ha sikerül egy csapat két játékosának egyszerre eltalálnia a labdát, az fókuszlövésként jóval erősebb lökést eredményez. Az a csapat nyeri a játszmát, aki a meghatározott pontszámot előbb éri el.
Grafikai stílusát tekintve pixelgrafikus játék a Gunsport, azonban Brandon külön kiemelte, hogy nem a retro divatja miatt választották ezt, hanem mert ez a művészeti stílus áll hozzájuk a legközelebb. Több helyszínen is játszhatunk majd, kezdetben kb. öt pálya várható, ezekből a Neo-Tokyo nevű és a kambodzsai van már nagyjából készen, de a monitoron felbukkant infók – és cirill betűk – alapján úgy tűnt, oroszországi helyszínre is számíthatunk majd. A futurisztikus japán pályán mindkét térfélen három kapu van, ezek eltérő pontszámot érnek. Mivel a legalsóba a legnehezebb belőni a labdát, ezért több pont is jár. Kambodzsában más nehezítésünk van: a kapuk néha bezáródnak, ami különösen akkor pech, ha pont előtte céloztunk oda a labdával.
Az irányításra az analóg kar helyett két hátsó ravaszgombot választottak, és azt is megtudtuk, miért: míg az analóg karral közvetlenül a labdára lehetne célozni, a fegyver fel-le mozgatását lehetővé tevő két gomb előre tervezést igényel, azaz hogy megsaccoljuk, hova fog jönni a labda, így a reflexek mellett nagyobb szerepet kap a gondolkodás is. (Plusz így mellékesen az se kerül hátrányba a PC-s verzióban, aki billentyűzeten játszik.) Amellett, hogy lokálisan lehet négyen játszani (a végleges verzióban a hiányzó játékosokat természetesen MI helyettesíti majd), online funkciók is lesznek, így bárhonnan becsatlakozhatnak játékunkba mások is.

Kezdetben leginkább arra koncentráltunk GeryG-vel, hogy minél előbb lecsapjuk a labdát ellenfeleink térfelén, azonban ahogy ráéreztünk a játékra, úgy lett cél az is, hogy előbb jól felturbózzuk a labda pontértékét. Mint megtudtuk Brandonéktól, rutinos játékosok már 3-4 labdamenetből is elérhetik a győzelmet. Hogy őszinték legyünk, először még idegenkedtünk kicsit a furcsa játéktól, de a végén úgy álltunk már fel az asztaltól, hogy mindketten kíváncsian várjuk a megjelenést, mivel egy jópofa kis program lesz, baráti összejövetelek során szórakoztató ökörködésre adva rengeteg lehetőséget.
A Gunsport fejlesztését kb. egy évvel ezelőtt kezdték el. PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra fog megjelenni, várhatóan még az év végén.
A találkozó végén még két másik játékukat is megmutatták a Necrosoft munkatársai. Az egyik a Windows Phone-ra ingyen letölthető, a PlayStation Mobile áruházban pedig PS Vitára 49 centért megvásárolható Gunhouse. Ez egy különös kombinációja a match-3 és tower defense típusú játékoknak. A jobb oldalon érkező szimbólumok csoportosításával gyűjthetünk különböző erősségű fegyvereket, majd ezek segítségével verhetjük vissza a támadókat. Az egyedi grafikai stílus Juan Ramirez munkája, míg a muzsikáért a Fez zeneszerzője, Disasterpeace felel.
A másik készülő játék – amelyről egyelőre csak egy nem túl jó minőségű videót prezentáltak – az Oh, Deer! címet viseli, és egy Outrun jellegű arcade autós cucc, kicsit talán betegnek nevezhető koncepcióval. Célunk ugyanis az – amellett, hogy autónkkal a pálya vonalának mentén kanyargunk –, hogy minél több utunkba kerülő szarvast elüssünk. Sok gázolás következtében a grafika gonoszságunkat kezdi tükrözni, míg ha inkább kikerüljük a szerencsétlen állatokat, vidám környezetben autókázhatunk. A PS4-re és PS Vitára megjelenő játék zenéjét a japán Motohiro Kawashima szerzi, aki például a Streets of Rage 3 muzsikájáért is felelt a kilencvenes években.

Egy kicsi, de igen barátságos csapatot ismerhettünk meg a Necrosofttal való találkozásunk során. „Indie-ségüket” remekül kompenzálja elhivatottságuk és lelkesedésük, tudják, hogy nem a nagy kiadók AAA-s játékaival szállnak versenybe, hanem a hozzájuk hasonló fanatikus játékrajongók közül kerül ki célcsoportjuk. Ezúton is köszönjük Brandonéknak az exkluzív bemutatót.