25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Crew: Wild Run

Száguldjunk keresztül Amerikán egy motorral! Vagy egy monster truckkal...

Írta: Sityi 1 hozzászólás

A tavalyi év egyik leghangulatosabb játéka volt a The Crew. Bejárni az USÁ-t felspécizett autókkal hasonlóan jó móka, mint Európát kamionokkal az Euro Truck Simulator 2-ben. A már megszokott extra autók DLC-i után nemrég érkezett egy jelentősebb méretű és léptékű kiegészítő, a Wild Run, lássuk, mit tudott hozzátenni az alapokhoz!

The Crew: Wild Run

Aki új sztorit várt, az csalódni fog, ugyanis ilyesmi nem került bele. Kár érte, mert ugyan Alex története szép kerek egész lett az alapjátékban, de szerintem simán lehetett volna építeni egy rövidebb mesét az új típusú verdákra – akár egy új szereplővel is. Ehelyett a Summit nevű eseményt kaptuk meg, ahol az illegális autóversenyzés nagy nevei (értsd: te és a többi The Crew játékos) gyűlnek össze, hogy pár versenyen döntsék el, ki a király pár napra, a következő Summitig. A versenyfeladatok közül három az új típusú járgányokra van szabva. A monster truckokkal sajnos nem roncsokat kell kilapítanunk, hanem egy méretre növelt gördeszka-BMX „játszótéren” kell egyrészt minél nagyobbakat és szebbeket ugratnunk (plusz pont a szaltókért), illetve pontszámérméket gyűjtenünk. Poén: ezek a pályák motorral talán még nagyobb mókát jelentenek (persze nem feltétlenül circuit speccel), mert a levegőben bizony Alexszel akrobatikázhatunk. A dragként átépített járgányokkal természetesen gyorsulási versenyen vehetünk részt: a rajtnál el kell találni a tökéletes kerékfelpörgetést, hogy extra tapadáshoz jussunk, kézzel kell váltani mindenképp, és a nitró is csak „egylövetű”. Mellesleg külön kihívás az ilyen 2000+ lóerős dögökkel az utakat róni: amíg nincs kanyar, addig nincs gond. De ha van, annak bevételéhez mindenkinek sok szerencsét kívánok... Végül ott a már-már kötelező drift is, amikor az embernek többet kéne kilinccsel előre mennie, mint normálisan. Szerintem ez lett talán a leggyengébb része a játéknak, ugyanis nagyon rá kell érezni a ritmusra, egyébként csak frusztrálni fog. A Need For Speed Underground játékokban ezt valahogy szórakoztatóbban és jobban sikerült megoldaniuk.

The Crew: Wild Run

Emellett kapunk pár motort is, amelyeket ugyanúgy tudunk spécizni, mint az autókat (mondjuk monster truckká pont nem – pedig érdekes lenne). Ezek talán egy kicsit kiegyensúlyozatlanok lettek: raid versenyt simán nyertem a gép ellen olyan 50-60 szinttel erősebb ellenfelek ellen – autóval ez csak vért izzadva szokott sikerülni. Kétségkívül nagy előnye a motoroknak, hogy szűk helyen is vígan elférnek, illetve a kisebb tömeg miatt jobb a gyorsulásuk, és talán fordulékonyabbak is egy kicsit. Viszont ne várjunk olyan vezetési élményt, mint a Ride-ban: ez sokkal árkádabb játék, plusz leesni se tudunk a vasparipáról.

The Crew: Wild Run

Némi grafikai tuningon is átesett a The Crew, amit mindenki megkap a Wild Run kiegészítő nélkül is. Az új HUD szerintem elég sótlan lett, és semmivel nem mutat többet vagy jobban valamit, mint a régi. Gyökeres változást senki ne várjon, talán a fény-árnyék viszonyok lettek egy leheletnyivel jobbak, illetve bejött új látványelemnek az eső. Igen, csupán látványelem, mert én nem igazán éreztem változást a járgányok viselkedésében, legfeljebb a látásban zavart egy kicsit, csakúgy, mint a való életben. És itt végre működnek az ablaktörlők... (Anno a Test Drive Unlimited 2-ből ez nagyon hiányzott.)

The Crew: Wild Run

Nem sikerült rosszul kiegészítőnek a Wild Run, de szerintem akadnak benne kihagyott ziccerek. Hiába kaptunk monster truckokat, dragstereket és driftverdákat, a Summiton kívül nincsenek rájuk szabott (frakció)küldetések vagy egyéb feladatok. A motorokra szintén vonatkozik ez, de nekik még a Summit sem adatott meg úgy kifejezetten – pedig legalább az akadálypályák üvöltenek egy X-Games-szerűségért raid vagy dirt motorokon (és biztos ki lehetne találni valamit a street, performance és circuit specre is). Egybecsomagolva az alapjátékkal megéri (ha még nem rendelkeztünk a The Crew-val), önmagában csak a Wild Run nekem kicsit drágának tűnik a már említett hiányosságok miatt.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Az új specek (monter truck, dragster, drift) szépen megbolondítják az eddigi járgányokat
  • A Summit remek lehetőség mások ellen indirekt versenyezni
  • A motorok új színt tudnak a megszokott versenyekbe vinni
Negatívumok
  • Kár, hogy nem hoztak ki többet az újdonságokból

További képek

  • The Crew
  • The Crew
  • The Crew
  • The Crew
  • The Crew
  • The Crew
  • The Crew

The Crew

Platform:

Fejlesztő: Ivory Tower

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés:
2014. december 2. PC
n/a: PS4, X360, X1

Minimális rendszerigény: Intel Core 2 Quad Q9300 2,5 GHz/AMD Athlon II X4 620 2,6 GHz, 4 GB RAM, GeForce GTX260/Radeon HD4870 512 MB memóriával, 18 GBHDD, Windows 7 SP1/Windows 8/8.1 (csak 64 bites)

Ajánlott konfiguráció: 30 fps: Intel Core i5-750 2,66 GHz/AMD Phenom II X4 940 3 GHz, 60 fps: Intel Core i7-2600K 3,4 GHz/AMD FX--8150 3,6 GHz, 8 GB RAM, 512 MB-os, DirectX 11 kompatibilis videokártya, 18 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

- Win-T -
- Win-T - [104]
Sajnos ez az egész játék egy óriási kihagyott ziccer. Félreértés ne essék, nincs most PC-n autós játék amit annyira élveznék mint ezt, rengeteg órám benne van, de pont ezért látom, hogy simán klasszikus lehetne belőle ha kicsit több ötletet beleraknának... a potenciál benne van, csak képtelenek kihasználni. :(
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)