A tavalyi év egyik leghangulatosabb játéka volt a The Crew. Bejárni az USÁ-t felspécizett autókkal hasonlóan jó móka, mint Európát kamionokkal az Euro Truck Simulator 2-ben. A már megszokott extra autók DLC-i után nemrég érkezett egy jelentősebb méretű és léptékű kiegészítő, a Wild Run, lássuk, mit tudott hozzátenni az alapokhoz!
Aki új sztorit várt, az csalódni fog, ugyanis ilyesmi nem került bele. Kár érte, mert ugyan Alex története szép kerek egész lett az alapjátékban, de szerintem simán lehetett volna építeni egy rövidebb mesét az új típusú verdákra – akár egy új szereplővel is. Ehelyett a Summit nevű eseményt kaptuk meg, ahol az illegális autóversenyzés nagy nevei (értsd: te és a többi The Crew játékos) gyűlnek össze, hogy pár versenyen döntsék el, ki a király pár napra, a következő Summitig. A versenyfeladatok közül három az új típusú járgányokra van szabva. A monster truckokkal sajnos nem roncsokat kell kilapítanunk, hanem egy méretre növelt gördeszka-BMX „játszótéren” kell egyrészt minél nagyobbakat és szebbeket ugratnunk (plusz pont a szaltókért), illetve pontszámérméket gyűjtenünk. Poén: ezek a pályák motorral talán még nagyobb mókát jelentenek (persze nem feltétlenül circuit speccel), mert a levegőben bizony Alexszel akrobatikázhatunk. A dragként átépített járgányokkal természetesen gyorsulási versenyen vehetünk részt: a rajtnál el kell találni a tökéletes kerékfelpörgetést, hogy extra tapadáshoz jussunk, kézzel kell váltani mindenképp, és a nitró is csak „egylövetű”. Mellesleg külön kihívás az ilyen 2000+ lóerős dögökkel az utakat róni: amíg nincs kanyar, addig nincs gond. De ha van, annak bevételéhez mindenkinek sok szerencsét kívánok... Végül ott a már-már kötelező drift is, amikor az embernek többet kéne kilinccsel előre mennie, mint normálisan. Szerintem ez lett talán a leggyengébb része a játéknak, ugyanis nagyon rá kell érezni a ritmusra, egyébként csak frusztrálni fog. A Need For Speed Underground játékokban ezt valahogy szórakoztatóbban és jobban sikerült megoldaniuk.
Emellett kapunk pár motort is, amelyeket ugyanúgy tudunk spécizni, mint az autókat (mondjuk monster truckká pont nem – pedig érdekes lenne). Ezek talán egy kicsit kiegyensúlyozatlanok lettek: raid versenyt simán nyertem a gép ellen olyan 50-60 szinttel erősebb ellenfelek ellen – autóval ez csak vért izzadva szokott sikerülni. Kétségkívül nagy előnye a motoroknak, hogy szűk helyen is vígan elférnek, illetve a kisebb tömeg miatt jobb a gyorsulásuk, és talán fordulékonyabbak is egy kicsit. Viszont ne várjunk olyan vezetési élményt, mint a Ride-ban: ez sokkal árkádabb játék, plusz leesni se tudunk a vasparipáról.
Némi grafikai tuningon is átesett a The Crew, amit mindenki megkap a Wild Run kiegészítő nélkül is. Az új HUD szerintem elég sótlan lett, és semmivel nem mutat többet vagy jobban valamit, mint a régi. Gyökeres változást senki ne várjon, talán a fény-árnyék viszonyok lettek egy leheletnyivel jobbak, illetve bejött új látványelemnek az eső. Igen, csupán látványelem, mert én nem igazán éreztem változást a járgányok viselkedésében, legfeljebb a látásban zavart egy kicsit, csakúgy, mint a való életben. És itt végre működnek az ablaktörlők... (Anno a Test Drive Unlimited 2-ből ez nagyon hiányzott.)
Nem sikerült rosszul kiegészítőnek a Wild Run, de szerintem akadnak benne kihagyott ziccerek. Hiába kaptunk monster truckokat, dragstereket és driftverdákat, a Summiton kívül nincsenek rájuk szabott (frakció)küldetések vagy egyéb feladatok. A motorokra szintén vonatkozik ez, de nekik még a Summit sem adatott meg úgy kifejezetten – pedig legalább az akadálypályák üvöltenek egy X-Games-szerűségért raid vagy dirt motorokon (és biztos ki lehetne találni valamit a street, performance és circuit specre is). Egybecsomagolva az alapjátékkal megéri (ha még nem rendelkeztünk a The Crew-val), önmagában csak a Wild Run nekem kicsit drágának tűnik a már említett hiányosságok miatt.