Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Evil Within 2

The Evil Within 2

Minden a fejben dől el.

2017.11.05. 15:20 | szerző: Captain Balu | Ismertető/teszt

Sok rajongó keserű szájízzel fogadta a remekbe szabott Resident Evil 4 folytatását, ugyanis az ötödik epizód már nem Shinji Mikami keze alatt készült. Habár az úriember, aki zseniálissá tette a sorozatot, és kvázi megreformálta a túlélőhorror műfaját, azért jelentkezett pár könnyen felejthető alkotással is a Capcom égisze alatt. Nagy volt hát a lelkesedés, amikor megtudtuk, hogy Mikami egy teljesen új projektbe kezdett, amelynek az alapjai azért nem tértek el sokban a stílustól, amit a Resident Evil játékok képviseltek. Ez lett végül a 2014-ben megjelent The Evil Within, amely bár forradalmira nem, annyira azért jól sikerült, hogy a Bethesda zöld utat adjon a Tango Gameworksnek egy folytatásra.

The Evil Within 2

Igaz, a második részre Mikami átadta a rendezői széket John Johanasnak, de ez szerencsére csak pár apróságban mutatkozik meg a végleges produktumban. Akárcsak a valóságban, a játékban is három évvel járunk az előző rész eseményei után: Sebastian Castellanos a pohár alján keresi a megoldást az őt ért horror és veszteségek feldolgozására, mígnem az egyik esti rémálmát (mert szegénynek javarészt csak ilyenek vannak) egykori nyomozótársa, Juli Kidman szakítja félbe. Kidman hidegzuhanyként zúdítja a nyakába, hogy bár halottnak hitt lánya életben van, a Mobius nevű árnyékcég félresikerült kísérletének fogságában van. Így habár a helyzet kísértetiesen hasonlít (vagy inkább még rosszabb is, mint) a Beacon Elmegyógyintézetben látottakhoz, nem is kérdés, hogy Castellanos azonnal visszaül a STEM-be, hiszen kislánya, Lily élete a tét. A történet középpontjában ezúttal tehát egy jóval személyesebb ügy áll, mint ezelőtt, ami jót is tett a cselekmény folyamatának, azonban a nagy egész így is maximum erős közepesnek mondható. A borzalmasan egysíkú társak szerepét is csak a két antagonista szerepeltetésével sikerült árnyalni, akik egész markánsra sikerültek, és motivációjuk is kikristályosodik a későbbiekben előttünk.

The Evil Within 2

Játszóterünk ezúttal a Union nevű, idillinek megálmodott, azonban érkezésünkkor már kevésbé idillinek kinéző, amerikai kertvárost idéző helyszín lesz. Az alapok nem igazán változtak, ezúttal is kevés munícióval, inkább a lopakodás erejében bízva kell keresztülküzdenünk magunkat a legkülönbözőbb (és legocsmányabb) rémségeken, amelyek az utcákat és házakat járják. Csak javasolni tudom, hogy ha minél zsigeribb túlélőhorror-élményre vágytok, bátran tekerjétek fel a nehézségi csúszkát, mert az igazi rettegés úgy csak hatványozódni fog. A játszótér egyébként nem véletlen szófordulat volt, ugyanis a The Evil Within 2 erősen kacsingat a sandbox játékélmény felé. A játék bár nem megy át egy open-world játékba, azért a lineáris pályavezetést néha fel-felváltja egy-két nyitottabb rész, amelyeket érdemes alaposan átkutatni, főleg a már előbb említett nehezebb fokozatokon, némi plusz nyersanyag reményében. Kellemes párost alkot így a program felépítése, hogy a nyíltabb területeken felfedezünk és craftolunk, míg a kötött szakaszokon precízen kimért ijesztgetéssel pumpálják a fejlesztők az adrenalinunkat az egekbe. Persze a nyitott részeknél is csak óvatosan, soha nem lehet tudni, hogy egy adott házba benyitva mi fog minket várni odabent.

The Evil Within 2

Az öreg Sebastian soha nem volt egy szuperhős alkat, így tüdeje véges, és egy-két bekapott pofontól is már alulról szagolja az ibolyát. A lomha mozgás és a készlethiány természetesen a túlélőhorrorok alapvető védjegyei, de szerencsénkre utunk során többféle módon is fejleszthetjük derék detektívünket. Visszatér az előző részben megismert nővér, Tatiana is, akinél a többnyire ellenfelekből kinyerhető zöld trutyival fejleszthetjük a fizikumunkat, de itt tehetünk szert új, például lopakodást segítő képességekre is. Fegyvereink fejlesztései ezúttal viszont külön munkapadot kaptak, ahol a megfelelő nyersanyagok birtokában lőszer és egészségügyi csomagok utánpótlását is biztosíthatjuk magunknak. Ezek mellett természetesen rengeteg, főleg történetet kiegészítő feljegyzések várják a felfedezésüket, bajba került Mobius-ügynökök kiáltanak segítségért egy-egy sarkon befordulva, és nem utolsó sorban Castellanos múltbéli démonjaival is megbékélhetünk, ha van hozzá merszünk szembenézni azokkal. Szóval a gyűjtögető hajlamúaknak nem kell aggódni, jó pár órát belepakolhatnak az The Evil Within második részébe is.

The Evil Within 2

Sebastian bűntudata és belső gyötrelmei a játék legjobb pillanatai közé tartoznak, és ahogy azt már említett, kvázi a történet gerincét képezik. Ezeknek a képsoroknak és hallucinációknak ábrázolása, a STEM és főhősünk agya által kreált, széthulló világban példaértékű, nagy kár, hogy az összkép így is elég kopottasra sikerült. A játék alatt dolgozó id Tech 5 motor módosított verziójának azért nincsen szégyellnivalója, korántsem ronda a játék, azonban akárcsak elődje, súlyos technikai bakikkal küszködik, még a mai napig is. Habár a neten látott videók alapján ezúttal konzolon jóval jobb a helyzet, mint az első résznél volt a megjelenéskor, a nálam megfordult PC-s verzió ismét elég optimalizálatlanra sikerült. Nem is az a baj, hogy a stabil képfrissítéshez erős gép szükségeltetik, hanem, hogy hiába veszünk vissza a grafikai csúszkákból, az nem igazán javít a teljesítményen, igaz, a látványon se ront annyit, mint gondolnánk. Ezenkívül főleg az MI küzd komolyabb bugokkal, viszont kifagyással, vagy egyéb, a játékot megakadályozó problémával szerencsére nem volt dolgom. Hangok és zenék terén jóval nyugodtabb a helyzet, nincs semmi kimagasló, de azért jó párszor fogják ránk hozni a frászt, főleg egy jó fülessel játszva a játékot.

The Evil Within 2

Biztos vagyok benne, hogy sok rajongó féltette a The Evil Within 2-t, hogy milyen lesz a végeredmény Mikami nélkül, de azt kell mondanom, hogy habár meglátszik, hogy „kevésbé japános”, így is elborult és kellően groteszk horrorélményt kapunk a pénzünkért. Reméljük, hogy a technikai malőröket minél gyorsabban orvosolják majd egy patch formájában nekünk a készítők, mert ezen kívül maximum az újdonságok hiányába tudnék belekötni, ami viszont az előző rész végletekig letisztult játékmenetével jár karöltve. Ez pedig azért valljuk be, nem egy rossz üzlet nekünk, játékosoknak. ■

The Evil Within 2
The Evil Within 2The Evil Within 2The Evil Within 2The Evil Within 2The Evil Within 2The Evil Within 2The Evil Within 2The Evil Within 2

A The Evil Within 2 PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PC-s verzió alapján készült, amelyet a forgalmazó biztosított számunkra.

értékelés

The Evil Within 2

The Evil Within 2
Pozitívumok
  • Továbbra is kellően bizarr és ijesztő hangulat.
  • Letisztult, élvezetes harcok.
  • Nyitottabb terek az elődjénél.
  • Nyugati szemeknek befogadhatóbb, de továbbra is elborult design...
Negatívumok
  • ...ami nem biztos, hogy minden rajongó tetszését elnyeri.
  • Újdonság nagyon nincs, inkább csak tökéletesre lett csiszolva.
  • PC-n komoly optimalizálási gondok.
Minimális rendszerigény: Intel Core i5/240/AMD FX-8320, 8 GB RAM, GeForce GTX 660 2GB/Radeon HD 7970 3 GB, 40 GB HDD, 64-bites Windows 7/8.1/10
Ajánlott konfiguráció: Intel Core i7-4770/AMD Ryzen 5 1600X, 16 GB RAM, GeForce GTX 1060 6 GB/Radeon RX 480 8 GB, 40 GB HDD, 64-bites Windows 7/8.1/10
The Evil Within 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
The Evil Within 2

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló