Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Dark Souls Remastered

Dark Souls Remastered

Praise the Sun HD.

2018.06.18. 22:51 | szerző: TheHolyOne | Ismertető/teszt

Már elmélkedtem azon, mikor van értelme megcsinálni egy játék remake-jét, és nagyon hasonló a helyzet a remastered verziókkal is. Itt van például a sokak által klasszikusnak tartott Shadow of the Colossus, ami olyan játékokra volt hatással, mint a Dragon’s Dogma vagy a címszereplő sorozat. (Nálam is rajta van a kipróbálandó játékok listáján.) Sokaknak nincsen (már) PlayStation 2-je, hogy kipróbálja, de ha mégis, a szemünk számára nem lesz benne köszönet. Így teljesen érthető és értékelhető, hogy idén év elején elkészült a remastered verziója. Egy ellenpélda viszont a The Last of Us, ami az előző konzolgeneráció végén jelent meg, technikai szempontból annak a csúcsán. Így a mesterségesen megszüntetett visszafele-kompatibilitás miatt, a nagy kritikai- és közönségsikert aratott játék új konzolgenerációra kiadott HD verziója csupán egy ürügy volt a kiadó számára, hogy még egy bőrt lehúzzon a rajongókról.

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PC

A Dark Souls Remastered valahol a két véglet között foglal helyet. Az eredetileg 2011-ben megjelent játékot régen sem a grafikájáért szerették, és azóta sem öregedett szépen, így a ráncfelvarrás indokolt. Konzolokra beszerezni elég nehéz. Én PlayStation 3-ra próbáltam, de digitálisan letölteni nem lehet, fizikai példányt szerezni pedig szinte lehetetlen, így jól jön egy remastered verzió. PC-n más a helyzet, a Steam révén a játék könnyen beszerezhető, csakhogy a port minősége annyira csapnivaló, hogy rajongói modok kellenek, hogy egyáltalán játszható legyen, az alapértelmezett irányítás pedig olyan, mintha olyasvalaki csinálta volna, aki még életében nem fogott egeret a kezében. Mivel ez volt a From Software első PC-re is kiadott játéka, könnyen lehet, hogy szó szerint ez volt a helyzet. Ezért egy működőképes remastered verzió szintén jól jön, csakhogy elég rossz üzenetet küld a fejlesztők felé, hogyha azért vágunk hozzájuk még több pénzt, mert elsőre félmunkát végeztek.
A továbbiakban arra keresem a választ, hogy miért érdemes, vagy egyáltalán megéri-e beszerezni a Dark Souls remastered verzióját, habár egyértelmű válasszal valószínűleg nem fogok tudni szolgálni.

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PlayStation 4

Kezdjük talán a legszembeötlőbb kérdéssel, a grafikával, ugyanis egyértelműen ez a felújított változat legnagyobb selling pointja. Összességében a játék sokkal sötétebb lett, az effektek sokkal részletesebbek, de nagyon nehéz így írásban visszaadni az apró különbségeket, úgyhogy remélem a screenshotok és ez a videó segítenek ebben. Blighttown hírhedt volt (arról is), hogy konzolokon nagyon beszaggatott, ilyet azonban a PS4-en már nem tapasztaltam.

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PC

Történtek apróbb változtatások a grafikai upgrade-en túl is, azonban fontos leszögezni, hogy jelentős játékmenetbeli változások nincsenek. Minden tárgy és ellenség ugyanott van, ahol az eredetiben is. Ennek nem feltétlenül kellett volna így lennie, hiszen a második rész Scholar of the First Sin kiadásának is az volt a legvonzóbb újítása, hogy átvariálták a pályákon az ellenségeket, így nyújtva majdhogynem új játékélményt. Jelen esetben ilyen nem történt, habár az elvárható minimum lett volna, hogy befejezik Lost Izalith-et, ami a rendező Miyazaki saját bevallása szerint is az időhiány miatt lett olyan, amilyen. Vagyis egy hatalmas nyílt területre begányolva egy rakás copy-paste ellenség. Jó, jó, a grafikai tuning hatására ezúttal legalább már nem azonnal akarom kikaparni a saját szemeimet a színek és kontrasztok miatt. (És befoltozták a Bed of Chaos melletti lyukat is, ahol ki lehetett látni a pályáról.)

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PlayStation 4

A bekerült egyéb újdonságok apróbb dolgok, főleg kényelmi funkciók. Például már a tábortűznél is lehet covenantet váltani, és az előmenetelhez szükséges tárgyakból is felajánlhatunk egyszerre többet, mint ahogy a lélektárgyakból is használhatunk egyszerre többet. Habár nem értem, hogy miért kell minden egyes használat után bezárni a menüt, ez a Dark Souls 3-ban is így volt, és már ott is egy ostoba megoldás volt.
A katakombában a kovácshoz (csontkovácshoz, hehe) tettek egy tábortüzet, amihez lehet teleportálni is, így sokkal kényelmesebben lehet fegyvereket upgrade-elni, mert shortcut ide vagy oda, azok a csontvázkerekek égjenek el a pokol tüzében. Apropó dolgok, amik a pokolra valók: egy világban most már tartózkodhat egyszerre 2 vörös és 3 fehér fantom is. A fehér fantomokat most már nem a host gyógyítja a saját estusával (egy feature, amiről sokan még 7 év után sem értesültek), hanem a fantomok saját magukat gyógyítják estusszal, aminek a száma feleződik, amikor megidézik őket. Mégpedig a tábortűznél elérhető estus számát felezi a játék, ezt a saját bőrömön tapasztaltam, amikor 18 estusszal megidéznek Seath-hez, erre megjelenek kettővel, mert nem kindle-öztem meg a tábortüzet a boss arénában.

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PC

Mindezen újításokat azonban egy szempillantás alatt elcserélném arra, hogy minden irányba lehessen dodge-olni, ne csak 90 fokba. Érthetetlen, hogy ez is hogyan maradhatott benne egy remastered verzióban, amikor az összes ezt követő részben már javítottak rajta. De még ha legalább jól működne! Mert még az sem. Volt olyan, hogy tökig húztam balra a kart, erre a karakter hátra dodge-olt, le a szakadékba.

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PlayStation 4

A PC-s port ezúttal sokkal jobban sikerült, mint a 6 évvel ezelőtti. Az alapértelmezett billentyűzetkiosztással is egész játszható, de azért erősen ajánlott egy kontroller használata. A multiplayer rész dedikált szervereket kapott, ami a korábbi P2P kapcsolattal ellentétben meggyorsítja a matchmakinget, és lehetőséget teremt a fejlesztőknek, hogy fellépjenek a cheaterekkel szemben. Emiatt érdemes mindenkinek tartózkodnia a modok használatától, hiszen annak ezúttal bannolás lehet a vége. A konzolokon a cheatelés sem most, sem korábban nem jelentett problémát, itt másféle kérdés merül fel. A PlayStation Plusnak és Xbox Live-nak hála, egy korábban ingyenes feature vált fizetőssé, míg PC-n jelenleg is ingyenes.

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PC

A Dark Souls Remastered egyértelműen azoknak való, akiket a későbbi Souls-játékok vonzottak be a szériába, de még nem próbálták ki a klasszikust, másoknak azonban nem tudok ilyen egyértelmű válasszal szolgálni. Aki szereti a PvP-t, biztos talál benne elég szórakozást a néhány hónapig még biztosan magas játékosszámnak köszönhetően. Akit viszont csak a PvE érdekel, és már korábban végigjátszotta, semmi újdonságot nem fog benne találni. És vannak olyanok is (mint jómagam), akiknek elég pusztán annyi, hogy a címben az áll: Dark Souls. ■

Dark Souls Remastered
Dark Souls Remastered - PlayStation 4
Dark Souls RemasteredDark Souls RemasteredDark Souls RemasteredDark Souls RemasteredDark Souls RemasteredDark Souls RemasteredDark Souls RemasteredDark Souls Remastered

A Dark Souls Remastered PC-re, PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre jelent meg. A cikk a PC-s és a PS4-es verziók alapján készült. A PC-s kódot a Cenega, míg a PS4-eset TheHolyOne pénztárcája biztosította.

Dark Souls Remastered
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Dark Souls Remastered

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló