Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Dying Light 2

Dying Light 2 - gamescomos bemutató

A gamecomon egy hands-off demo keretében leshettünk bele a jövőre érkező játékba, különösképp a tetteink és döntéseink hatásaira koncentrálva.

2018.09.07. 15:05 | szerző: GeryG | Előzetes

A Techland az idei E3-on jelentette be, hogy készül a Dying Light 2, a stúdió 2015-ös sikerjátékának folytatása. A legnagyobb különbség a két játék között, hogy míg az első részben nagyon nagy szerepet kaptak a zombik, mivel az apokalipszis kellős közepén játszódott, addig a folytatásban már kissé a háttérbe szorulnak. Ennek oka, hogy sok-sok évvel az első rész eseményei után járunk majd, amikorra az emberiség elkezdte újra felépíteni a maga társadalmát. Csakhogy ez egy hosszadalmas, és sokszor fájdalmas folyamat, főleg a megannyi egymással viaskodó frakció és csoportosulás miatt. Mi ezek között fogunk ide-oda sodródni, az pedig csak rajtunk áll, hogy melyik felé húz majd a szívünk. Egy viszont biztos: a játékban hozott döntéseink valóban látható hatással lesznek a környezetünkre.

Dying Light 2 - gamescomos bemutató

A Dying Light 2 világának mérete sokszorosa lesz az első részének. Ezt pedig fel is töltik élettel, mindenféle tennivalóval, zombikkal és persze a már említett, egymással harcoló bandákkal. A fejlesztés egyik vezetője a videojátékos körökben veterán legendának számító Chris Avellone, aki kimondottan a történetvezetésért felelős. A mesélés tehát jó kezekben van, hiszen Avellone olyan klasszikus szerepjátékokon dolgozott, mint a Fallout 2, az Icewind Dale sorozat, a Neverwinter Nights játékok vagy az újabbak közül a Pillars of Eternity.

Mivel a fejlesztés még elég korai szakaszánál jár, így sajnos a gamescomon sem volt lehetőségünk kipróbálni a játékot, csak egy élő bemutatón vehettünk részt Tymon Smektala, vezető designer tolmácsolásában. A demo a játék egyik aprócska szeletét, egy küldetést, és annak lehetséges végkimeneteleit mutatta be. A küldetést az egyik frakciótól kaptuk, akik megbíztak minket a város fő víztornyának elfoglalásával. A tornyot a háztetőkön keresztül közelíthettük meg, hol megküzdve az őrökkel, hol ügyesen kikerülve őket. Máskor meg egyszerűen elszaladva előlük. A játékmenet egyik fontos alappillére ugyanis most is a parkour, vagyis a háztetőkön való akrobatikus közlekedés. De nemcsak a mozgások nagyon dinamikusak, hanem a harcok is. A torony közelébe érve, fel is kellett kapaszkodni rá, ez szinte már a Tomb Raider játékokat idézte. Fent azonban egy másik frakció néhány huligánja várt ránk. Itt jött az érdekes rész. Mi ugyanis több módon is megoldhattuk az aktuális problémát, vagyis a torony elfoglalását. A fejlesztők a bemutató során először az expeditív módszert választották: a három huligán közül egyet lefejeztek, egy másikat agyonütöttek, a vezért pedig nemes egyszerűséggel lerúgták a mélybe.

Dying Light 2 - gamescomos bemutató

Ezzel pedig a torony a munkaadó frakcióé lett, akik egyúttal a környéket is uralmuk alá vonták. Itt a demo ugrott pár hetet az időben, hogy lássuk, hová vezetett mindez. Egyrészt a városi kutakból folyni kezdett a víz, ami ingyenes hozzáférést jelentett – mi pedig bárhol szabadon regenerálhattuk magunkat. Cserébe viszont az utcákon vasszigor lett úrrá, a fegyveres őrök minden ellenszegülőt keményen elnyomtak. Nem túl barátságos körülmények, főleg a nincstelenek számára. Ezt követően viszont visszaugrottak a készítők a verekedős rész elé, hogy megmutassák, hogyan alakulhatott volna mindez másképp. Ha ugyanis a toronyban tartózkodó fickókat nem rúgjuk át a túlvilágra, hanem pacsizunk velük, máris egészen más irányba alakul a környék élete. A víz nem válik ingyenessé, sőt. Az emberek kígyózó sorokba tömörülve próbálják utolsó fillérjeiket is az éltető nedűre cserélni. Virágzó biznisz, amelynek feje a korábban mélybe taszított gazfickó. Mi pedig a csendestárs szerepét töltjük be, vagyis a víztoronybiznisz a mi kasszánkat is folyamatosan gyarapítja.

E kettő csak példa volt a ránk váró megannyi lehetőség közül, de azt jól szemléltették, hogy mennyire szerteágazó lesz a Dying Light 2 története. Mindez ráadásul egészen pazar grafikával, nagyon dinamikus, pörgős játékmenettel és remek poszt-apokaliptikus hangulattal párosul. A zombik – legalábbis a bemutatóban – jócskán háttérbe szorultak, de persze lesznek ők is szép számmal. Nappal az épületek árnyékába húzódnak, éjszaka viszont előmerészkednek és komoly fenyegetést fognak jelenteni. Remélhetőleg hamarosan róluk is többet megtudhatunk.

Dying Light 2 - gamescomos bemutató

A Dying Light 2 sajnos egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, így 2019 előtt nincs is esély a premierre. Ha tippelnem kéne, azt mondanám, jövő ősszel számíthatunk rá. ■

Dying Light 2 - gamescomos bemutatóDying Light 2 - gamescomos bemutatóDying Light 2 - gamescomos bemutatóDying Light 2 - gamescomos bemutató
Dying Light 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Dying Light 2

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló