Egy éve már, hogy a Project CARS 2 megjelent, és bár az alapkínálat se volt szerény vagy szegényes, az ötödik, mostani kiegészítővel teljesedett ki a játék. Kaptunk pár japán rizsrakétát, úttalan utakon csapathattunk a mókapakkal, megünnepelhettük a Porsche 70. születésnapját a saját tesztpályáján, Le Mans legendáira emlékezhettünk, most pedig vörösbe öltözünk, ugyanis a legendás olasz gyártó, a Ferrari nyolc modellje, valamint tesztpályája (!) került be a szimulátorba – Mugello már csak a cseresznye a habon, ami a tortán van. ;-)
Kezdjük a pályákkal, mivel Fiorano egészen különleges. Sajnos nem feltétlen versenyzési szempontok alapján, ahhoz kicsit szűk szerintem, viszont hotlapezéshez nem rossz, meglehetősen technikás. A másik különlegessége abban rejlik, hogy akárcsak a valóságban, úgy itt is csak Ferrari márkájú autóval lehet ráhajtani. Kicsit furcsa limitáció... Mugellót pedig szerintem egyetlen szimulátorrajongónak se kell bemutatni – kétségkívül nem a legnépszerűbb pályák közül való, ugyanakkor szerintem kicsit méltánytalanul van hanyagolva. A vonalvezetése a klasszikus pályákét idézi (1974-ben nyitották meg a jelenlegi zárt pályát), előzési lehetőségek akadnak rajta – nem egy TilkeDrome, szerencsére.
A csomag által adott kocsikkal immáron 21 Ferrari közül választhatunk, ha jól számolom. Impozáns szám, és persze elég nagy korszakot felölel – habár őszintén szólva nekem némi hiányérzetem azért van. Sok a kifejezetten sportcélra épített modell, utcaiból relatíve kevés van. Aláírom, ez nem Need for Speed vagy The Crew, de például a Testarossa 1984-ből nem lett volna rossz... Mondjuk a nagy konkurens Lamborghiniből feleekkora választék sincs, az tény – de a Diablo ott van, még ha „csak” GT3-as változatban is. Sebaj, ennél nagyobb gondunk ne legyen!
Azt azért nem árt megjegyezni, hogy nem árt észnél lenni, ha a pakk által kínált fenevadakba ülünk, ugyanis koruk csúcstechnikái ezek a szekerek, tisztelettel kell őket megküldeni, különben a korlát vagy a sóderágy lesz a végállomás. A klasszikus(abb)nak mondható modellek közül nekem az F40 jött be a legjobban: a kis híján 3 literes ikerturbós, 471 lóerős V8 motor kulturáltan dolgozik a kezünk alá, ha csak simogatjuk a gázpedált – ha viszont állatkodni akarunk, a nyomaték útra vitelében nagy segítségünkre lesznek a széles hátsó kerekek. A Testarossa hiánya emiatt valamennyire megbocsátható... A modern gépek közül pedig hiába ott a LaFerrari, mint a legbrutálisabb, még épp hogy utcára is engedhető gépe, az FXX-K nekem valahogy jobban fekszik. Elképesztő erő- és technikai demonstráció, amit ez a paripa produkál (és valahol érthető, miért nem engedik ezt már a közutakra) – 6 másodpercet vert a LaFerrarira Fioranóban! Még egy kis érdekesség: a fejlesztők a játék hivatalos fórumán némi betekintést engedtek a csomag egyes autóinak technikai hátterébe.
Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy az utolsó nagy DLC a Project CARS 2-höz méltó lezárása a tartalmi bővítéseknek. Látszik, hogy próbáltak valami különlegeset hozni a játékba, és ez sikerült is. Ugyan hiányérzete mindenkinek lehet (miért nincs Lambo, Jaguar, Aston Martin, Mercedes, Honda/Acura, Toyota, Renault, Opel, Ford, stb. pakk, a pályákról nem is beszélve – Istanbul Parkot szeretnék!), de hát semmi sem lehet tökéletes. Akik bolondulnak a Ferrariért, mindenképp fektessenek be ebbe a DLC-be – és a többiek is, hiszen impozáns a tartalom.