25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Anno 1800 bétateszt – a széria ismét magára talált

Már a béta alapján is egyértelműen ez lehet a sorozat eddig legjobb része.

Írta: Wing

Az Anno 1800 bejelentése óta rendkívül szorosan követtem a játék fejlesztését: hírlevelekre iratkoztam fel, követtem a posztokat, Redditen kérdezgettem a fejlesztőktől – szóval amire egy egyszerű játékosnak lehetősége van, hogy a kedvenc sorozatával kapcsolatban informálódjon, azt megtettem. Mégis bennem volt a félsz, hogy az Anno 2205 után – amely nem aratott osztatlan sikert, többet közt nálam sem – tovább változik-egyszerűsödik a sorozat, nem jön vissza az „Anno-feeling”. Szerencsére tévedtem – de mekkorát! Az Anno 1800 ugyanis komplexitásával, a játékmenet összetettségében felülmúlja elődeit, ami nagy szó.

Anno 1800 bétateszt – a széria ismét magára talált

Aki esetleg nem ismerné a sorozatot: az Anno elvileg a városépítésről, gyakorlatilag azonban sokkal inkább a termelés és a logisztika megszervezéséről szól. Lakosságunknak egyre növekvő és egyre nehezebben kielégíthető igényei vannak: amíg a parasztember örül annak, ha van hol imádkozni és étel kerül a tányérjára, a leggazdagabb nemeseknek már arany gyertyatartó és selyembrokát kabát is kell. Ezek legyártása egyre hosszabb termelési láncokat igényel, és sok esetben a különböző kultúrák/frakciók együttműködésére is szükség van egy-egy termék előállításához.

Anno 1800 bétateszt – a széria ismét magára talált

Az Anno 1800 a pre-viktoriánus korba, az első ipari forradalom kellős közepébe kalauzol el bennünket. Hatalmas gyártelepeket kell építenünk, amelyeket munkásokkal kell feltöltenünk, expedíciókat kell indítanunk, hogy aztán új gyarmatokat hozhassunk létre, és szállíthassunk nyersanyagokat az óhazába. Ehhez egy jól működő városra és gazdaságra lesz szükség. Az épületeket egy nagyon szép és letisztult kezelőfelületen tudjuk kiválasztani, ami ötvözi az előző két részben megismerteket: ismét a késztermékre kattintva tudjuk előhozni a termelőépületeket, és a 2205-höz hasonlóan továbbra is arrébb tudjuk mozgatni az épületeket, ha szükségünk van rá. Rendkívül hasznos újdonság a „tervrajz” mód az építkezésnél, amelynek köszönhetően olyan épületeknek a helyét is kijelölhetjük, amelyeket jelenleg még nem tudunk felépíteni. A készítők hozzáállását jól jellemzi a szigeteink közti kereskedelmi útvonalak is. A 2205-ben a megszokott rendszert felváltotta a „charter” jellegű áruszállítás, amikor is nekünk csak a pénzt kell kifizetni, minden mást a gép intézett. Az 1800-ban is megkaptuk a chartereket – de visszakaptuk a régi rendszert is. Lényegében tökéletesen testre szabhatjuk az áruszállítást, megadhatjuk a pontos útvonalat (elkerülve esetleg a kalózoktól hemzsegő vizeket), megadhatjuk, hogy mennyi áru legyen, megvárja-e a hajó a teljes feltöltést és így tovább.

Anno 1800 bétateszt – a széria ismét magára talált

Sok apró újdonság bekerült a játékba. A lakosságnak már nemcsak az igényeit kell kielégítenünk, de figyelnünk kell a hangulatára is. A megfeszített gyári munka, a szmog, a háború mind-mind rontja a parasztság és a munkásság hangulatát, rossz esetben akár sztrájkra és zavargásokra is sor kerülhet: nem árt tehát, ha a munkásnegyedbe karhatalmi egységeket is telepítünk. A játékban első ízben szerepet kap a sajtó is, amelybe természetesen belenyúlhatunk, ha esetleg olyan cikket akarnak lehozni, amely piszkos dolgainkra is felhívja a figyelmet (és ezáltal felhergelné a lakosságot). Fontos változás, hogy már nem elég, ha van nyersanyagunk ahhoz, hogy felépítsünk egy termelési láncot. Szükségünk lesz dolgos kezekre is, és bizony nem is kevésre: csak egy szimpla vasmű 400 munkást igényel, és ehhez még jönnek a kohók és a bányák is. Ha pedig a lakosság olyasmire vágyik, ami a régiónkban nem elérhető, bizony expedícióra kell indulnunk. Ennek része egy jópofa minijáték is, amely lényegében egy szöveges kalandjáték, ahol az expedíció sorsát befolyásoló döntéseket kell meghoznunk.

Anno 1800 bétateszt – a széria ismét magára talált

A játékmenetről egyelőre ennyit, a grafikáról pedig végképp nem kell írnom, azt hiszem, a képekből is látszik, hogy az Anno 1800 egészen gyönyörűre sikerült. A zenék is hozzák a megszokott színvonalat, de úgy gondolom, ezzel egyik részben sem volt gond. Apróság, de tetszett, hogy ugyanaz a narrátorunk, aki az Anno 1404-ben is volt – 10 évvel ezelőtt!

Anno 1800 bétateszt – a széria ismét magára talált

A béta alapján tehát nyugodtan kijelenthetem, hogy a sorozat az Anno 2205 hullámvölgye után ismét magára talált, és ennek megállapításához bőven elég volt a rövidke bétaidőszak is. Bugokkal nem találkoztam, a játék már eléggé késznek érződik, szerintem nem lesz gond az április 16-i megjelenéssel – csak győzzük kivárni!
Aki pedig maga is szeretne megbizonyosodni vásárlás előtt a fentiekről, az az április 12–14. közötti nyílt bétában kipróbálhatja a játékot.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

További képek

  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800
  • Anno 1800

Anno 1800

Platform:

Fejlesztő: Blue Byte, Ubisoft Mainz

Kiadó: Ubisoft

Megjelenés:
2019. április 16. PC
2023. március 16. PS5, XSX

» Tovább a játék adatlapjára

Wing

Wing
Régi Dome-motoros, aktív fórumozó a hőskorszakból. Szereti a 300 oldalas kézikönyvvel érkező játékokat, melyeknek a grafikája a születésekor is elavult lett volna – a felesége ezért vétózza évek óta az új videokártya-beszerzést. Emellett szeret mindent, ami történelmi keretek között játszódik, legyen az középkori autóverseny vagy ógörög űrszimulátor. Szabadidejében gyereket nevel és metalt hallgat. Na meg néha játszik is.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!