Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Mini-Mech Mayhem

Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban

Akkor most fenékbe lőlek, ha feltételezésem szerint felfelé indulsz el.

2019.07.01. 23:25 | szerző: Onimushaman | Ismertető/teszt

A folyamatosan bővülő PlayStation VR-kínálatában rendre tűnnek fel különleges fejlesztések. Ezúttal a FutureLab gondozásában jelent meg egy bájos, körökre osztott stratégiai játék, a Mini-Mech Mayhem.

Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban

Kezdéskor megalkothatjuk pinduri mechünket. Cicomázhatjuk a rendelkezésre álló többféle alkatrészből, cserélgethetjük testének alkotóelemeit, majd át is festegethetjük kedvünk szerint ezeket. Jómagunkat pedig egy lebegő robot avatarjaként jeleníti meg a program, akit szintén felöltöztethetünk vicces kalapokba és ruhákba. További kiegészítők nyílhatnak meg a jövőbeni szintlépéseink után, így bármikor visszatérhetünk az öltözőbe.

Egy nyolcszor nyolc mezőre felosztott tábla lesz a játszóterünk. Ezt nem felülről fogjuk szemrevételezni, hanem előtte fogunk ácsorogni, mint mondjuk egy pingpongasztal előtt tennénk a való életben. A játék bár irányítható DualShock 4-gyel, sokkal teljesebb élményt nyújt, ha Move kontrollerekkel állunk a terapasztal fölé.

Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban

Minimum egy, maximum három játékos ellen állíthatjuk csatasorba kis teremtményünket. Egy nagyon részletes betanító mód várja, hogy bevezessen a mechanikába. A játékszabály viszonylag egyszerűnek tűnhet, de a játszma megnyerése kíván egy kis stratégiai érzéket és egy nagy fazék szerencsét is. Egy minden kör elején véletlenszerűen felbukkanó aranyérme birtoklása lenne a pontszerzés kulcsa. Ezt a korongot úgy tudjuk magunkévá tenni, ha azon a mezőn maradunk a kör legvégéig. Ezt nem olyan egyszerű kivitelezni, mert ellenlábasaink letolhatnak róla, vagy egy jólirányzott fejlövéssel arrébbtaszajthatnak bennünket.

Minden körben a játékosok három cselekvést állíthatnak be egy klafa panelen. Mozogni négy, lőni pedig nyolc irányba lehet. Minden cselekvés pontba kerül, amiből hatot kapunk. Tehát maximum hat mezőt léphetünk egyszerre, de egy körben kétszer ugyanabba az irányba nem engedélyezett haladni. A lövéseknél a test egy, a fejre mért erős találat teljes hat pontba kerül. A lábakra célozva megakadályozhatjuk társainkat a mozgásban, a kézre bevitt sugárnyaláb pedig elforgatja a kis pajtásokat, így irányt fog téveszteni tűzerejük. Ezen felül három élettel rendelkezünk körönként. Egy bekapott találat egy szívecskébe kerül. Viszont tele van az asztal jól látható csapóajtókkal, amibe ha belesétálunk vagy belelöknek minket, instant szemlélővé avanzsálhatunk az adott kör végéig.

Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban

Az egész stuff pikantériája, hogy minden kör elején titokban tárolhatja be a kettő-négy játékos a cselekvéseket. Minden esetben az egy pontba kerülő lépést beállító ember kezd, ami remek manőverre ad lehetőséget, ha úgy érezzük minket vettek egyértelműen célba. Ez után következik az egyszerű testlövés, majd a két-három egységre érő lépések, kar- és láblövések, a négy-hatba kerülő gyalogtúra, majd a kobakra irányuló sunyi merénylet. Kitalálhatjátok, hogy így nagyjából bármi megtörténhet, amit még tovább színesít a felbukkanó kék energia gyűjtögetése, amely lassan magától is termelődik.

Ez arra jó, hogy a menetek elején kisorsolt képességkártyákat el lehessen sütni. Ezek is változó mennyiségű kék bigyóba kerülnek, és széles skálán tudjuk szivatni vele a többieket. Már csak egy kockára van valaki a céltól? Egy jól irányzott kényszerkitérő elnyomásával lemaradhat róla! Lehet egymást forgatni meghatározott szögekbe, légicsapást kérni, plusz vagy mínusz egy lépést ráverni, vagy akár helyet cserélni egymással. Így a partik igencsak elhúzódhatnak, mire valaki begyűjti a három aranypontot a győzelemhez.

Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban

Természetesen a legnagyobb móka emberi játékosok ellen megmérettetni, de a VR multiplayer tapasztalataim szerint sosem volt hosszútávú elfoglaltság a társadalom körében. Szerencsére három skálán állítható offline szórakozásra is módunk van, ha pedig a barátaink is beruháznak a szoftverre, ellenük kamatoztathatjuk tudásunkat.

A Mini-Mech Mayhemben tehát mindig előre kell gondolkodni, és így túljárni gamertársaink eszén. A lassúcska játékmenet miatt azonban leginkább a nagyobb türelemmel megáldott játékostársaimnak tudom ajánlani inkább ezt a programot. A káosz terepasztalán lassan őrölnek a malmok. ■

Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban
Mini-Mech Mayhem teszt – Körökre osztott stratégia VR-ban

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló