26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

The Surge 2 teszt – Sci-fi Dark Souls

Folytatást kapott a Deck13 soulsborne játéka.

Írta: TheHolyOne

Annak idején a Lords of the Fallen volt a Deck13 stúdió első próbálkozása, hogy betörjön a soulsborne játékok piacára. Igaz ezt a stílust akkor még nem így hívták, hiszen a játék pont félúton a Dark Souls II és a Bloodborne között jelent meg. A fejlesztők bevallottan számos nehézséggel küszködtek (menedzsmentbeli, művészeti, technikai), és ez a játékon is meglátszódott, elég felejthető lett, kiemelkedő momentumok nélkül. A 2017-es The Surge-re aztán már nem lehetett ráfogni, hogy „csak egy Dark Souls-klón”. Szinte minden területen hozzátett valami újat a From Software által bejáratott formulákon. A helyszín középkori kastély helyett egy sci-fi gyártelep lett, és a harcrendszerbe pedig új színt vitt a végtagok célzott támadása és levágása, ami a farmolásnak is egy sokkal hatékonyabb formája. A játék mégis vegyes fogadtatást kapott, meglepő módon pont a souls-fanek között is. Csak találgatni tudok, de talán közrejátszott, hogy a játék eleje különösen nehéz volt, köszönhetően annak, hogy az ellenségek nagyon sokat sebeztek, és csak kevés gyógyító injectable, és ezáltal hibalehetőség állt a játékos rendelkezésére. Ez persze rákényszerítette az embert, hogy megtanulja a pályát és az ellenségek támadásait, amely hozzáállás a játék későbbi részeiben is hasznára vált, dehát ízlések és pofonok.

The Surge 2 teszt – Sci-fi Dark Souls

A The Surge 2 pont ott folytatódik, ahol az első abbamaradt, annak „rossz” végződése után. Karakterünk épp repülővel tart Jericho Citybe, amikor bizonyos események bekövetkeznek, és a repülőp lezuhan. El kell búcsúznunk tehát az első rész főszereplőjétől, Warrentől, míg új karakterünket mi alkothatjuk meg. Választhatunk nemet, kinézetet és háttértörténetet, bár az nem világos, hogy ez utóbbinak van-e valami hatása a játékmenetre. Ez azt is jelenti, hogy karakterünk néma főhős lett: párbeszédekben vannak szövegei, de azok nincsenek leszinkronizálva. Ez engem személy szerint nem zavart, bár kicsit szokatlan volt, hiszen az utóbbi tíz évben el lettünk kapatva ilyen téren. A történetmesélés is a soulsborne hagyományokat követi, vagyis nincs minden a játékos szájába rágva, sokmindenre a környezetből és (jelen esetben) hangfelvételekből kell rájönni, és általában véve csak a közvetlen célunk van világosan közölve, hogy hova kell menni, melyik bosst kell megölni.

A The Surge világában a civilizáció már így is a szakadék szélén táncolt, és úgy tűnik, hogy az első rész eseményei bele is lökték abba. Jericho Cityt különböző bandák uralják, mi pedig belecsöppenünk küzdelmük kellős közepébe. Az első játék nagy részében a pályák sötét folyosókból és ugyanúgy kinéző épületbelsőkből álltak, ami megnehezítette a tájékozódást, és egy idő után unalmassá válhatott. Jericho Cityben azonban nem ilyen klausztrofóbiás a helyzet. Többnyire nyílt terekben mászkálhatunk, ami változatosabb, és a tájékozódás is könnyebb. Helyenként azért taktikusan le van zárva törmelékekkel vagy elhagyatott autókkal, így valójában nem is olyan tágas, mint amilyennek tűnik.

The Surge 2 teszt – Sci-fi Dark Souls

A pályatervezés továbbra is zseniális. Az egyes szinteken általában csak egy checkpoint (medbay) van, és ahogy haladunk előre, egyre több shortcutot nyithatunk ki, vissza ehhez a kiindulóponthoz. Ez leginkább az első Dark Souls elejére hasonlít, amit ugyanebből az okból szoktak dícsérni. Már az első részre is jellemző volt ez a pályatervezés, és óriási pirospont, hogy itt is megtartották.

A cikk elején említettem néhány lehetséges kritikát a harcrendszerrel kapcsolatban. Ezeket a folytatás többnyire megoldja. A harcrendszer egyedi megoldása, a testrészlevágós farmolás megmaradt, a kapcsolódó részeket alakították át egy kicsit. Az első részben bizonyos implantkombinációkkal el lehetett érni, hogy a batteryből visszatölthessük a gyógyító injectable-t. Ez most már alapfunkció, így nem kell abbahagyni a felfedezést a játék elején se, mert kifogytunk a gyógyító tárgyakból, akár rögtön harc közben is vissatölthetjük, ha van elég battery power. (Azonban a tutorial bosst így is rig nélkül kell legyőzni.) Ezért már drónunk sem a batteryről megy, hanem külön lőszere van, ami pihenéskor visszatöltődik, felfedezés közben viszont lőfegyveres ellenségektől szerezhetünk be még pluszba. Utóbbiak léte logikus, hiszen ezúttal nem megőrült gyári munkások és céges biztonsági szolgálat ellen küzdünk, valószínű, hogy a lőfegyverek használatát a jövőben sem hagyták abba.

The Surge 2 teszt – Sci-fi Dark Souls

Mi a drónt leszámítva nem használhatunk puskákat, a küzdelem továbbra is közelharcban dől el, amihez számos fegyvert kapunk, már rögtön a játék legelején. Talán túl sokat is. Nagyon hamar szerezhetünk fegyvert szinte minden fajtából, és különböző elementális változatokat is, szinte kipróbálni sincs lehetőség mindet, már kapunk is egy újat. A játék ezúttal viszont ösztönzi a kísérletezést, hiszen kiszedték a fegyverszakértelmet, így nem vagyunk egyetlen fegyverosztályhoz kötve, és nem hátráltatjuk magunkat, ha akár a játék közepén egy újat szeretnénk kipróbálni. Csak mindig upgrade-eljük fel őket.

A Deck13 már a Lords of the Fallennel be akart törni a souls-like játékok piacára, ami akkor nem igazán sikerült. A The Surge-dzsel azonban már túlléptek az egyszerű Drak Souls-klón kategórián a harcrendszerbe vitt csavarral, valamint az egyedi környezettel. Ez akkor nem minden souls-rajongónak tetszett. Én azonban nem tartoztam közéjük, az első résznél meglett a platina trófea is PS4-en. A második epizód pedig még több The Surge, csak jobb. Akinek tetszett az első rész, mindenképpen próbálja ki a másodikat is. Akinek nem, az pedig talán adhat neki még egy esélyt, hiszen számos olyan említett funkció került bele, ami megkönnyíti a játék korai szakaszát. (Most nem mennék bele külön a kazuár és hardcore gamerek között dúló örök háborúba, ezért itt be is fejezném a cikket.)

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a SAD Games biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Új környezet
  • Pozitív változtatások a harcrendszerben
  • Soulsborne játékmenet és hangulat
Negatívumok
  • A fejlesztőknek már nem volt olyan ismerőse, akinek kevéssé ismert, de fülbemászó zenéjét lejátszhatták volna a medbay-ben

További képek

  • The Surge 2
  • The Surge 2
  • The Surge 2
  • The Surge 2
  • The Surge 2

The Surge 2

Platform:

Fejlesztő: Deck13

Kiadó: Focus Home Interactive

Forgalmazó: SAD Games

Megjelenés:
2019. szeptember 24. PC
n/a: PS4, X1

» Tovább a játék adatlapjára

TheHolyOne

TheHolyOne
Baldur's Gate és Drangleic veteránja, a kollégái szerint egy „elvetemült stratéga”. Immár nem csak a Crusader Kingsben nevel gyereket.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!