Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Mosaic

Mosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásban

Egy stílusosan minimalista kalandjátékot néztünk meg.

2019.10.03. 14:00 | szerző: themikka | Előzetes

Épp a mobilodra bambulva olvasod ezt a tömött metrón? Közvetlen azután, hogy kínkeservesen kikecmeregtél az ágyból, embert csináltál magadból, nyugtáztad szüleid és barátaid számonkérő üzeneteit, meg a tornyosuló befizetetlen számlákat, majd elindultál, hogy megfelelj egy olyan munkahelyen, ahol igazából azt se érted pontosan, milyen munkafolyamatnak vagy a része? Ha ebben a kilátástalan szürkeségben tengeted napjaidat, és minden vágyad, hogy kitörj belőle, akkor az Among the Sleep fejlesztőinek legújabb kalandjátéka, a Mosaic neked szól. Legalábbis amennyiben nyitott vagy arra, hogy egy művészi igényű sétaszimulátor szembesítsen életed minden aprónak tűnő, mégis súlyos nehézségével, és csak fokozatosan adjon némi halvány reménysugarat kapaszkodónak.

Mosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásban

A kipróbálásra kapott nagyjából fél órás kis demó alapján a Mosaic leginkább egy interaktív animációs film benyomását kelti, hisz nemigen állít elénk komolyabb akadályokat. A hangsúly sokkal inkább a súlyos, nyomasztó hangulat megteremtésén van, amiket a játék a zseniális Inside képi világát idéző sötét-minimalista grafikával erősít meg. A Mosaic az erős atmoszférát a látványon kívül olyan apró, a mindennapi életből vett sztereotipikus mikrojelenetekkel alapozza meg, amelyek egytől egyig fájdalmasan pontosan mutatják be a mindennapok fáradt, céltalan robotját. Olyan apróságok ezek, mint az üresen kongó hűtő átnézése, a kattintásvadász cikkekkel és értelmetlen gyűjtögetős játékkal telezsúfolt mobilunk nyomkodása, a teljesen absztrakt folyamatoptimalizáló munkahelyi minijáték, vagy akár az, hogy a liftben velünk utazó szomszédaink rögtön a telefonjukba temetkeznek, ha véletlenül feléjük sandítunk.

Mindez persze csak az alaphelyzet, és noha a rövid demo csupán különböző részleteket mutatott be a fejlesztés alatt álló játékból, az gyorsan kiderült, hogy maga a történet az erősen társadalomkritikus hangvételen túl is kimondottan érdekesnek, sőt rejtélyesnek ígérkezik. Főhősünk ugyanis egyre furcsább álmokkal és szürreális jelenségekkel kezd szembesülni, többek között például beszédbe elegyedik egy, a mosdójában megjelenő aranyhallal, akit zsebébe vágva aztán lépésről lépésre felborul addigi világa, és elkezd kibontakozni az életét működtető hatalmas, átláthatatlan gépezet rejtélye.

Mosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásban

A Mosaic tehát egy titokzatos, nyomasztó, stílusosan minimalista kalandjátéknak ígérkezik, amely már korábban is a wishlistemet gyarapította, de a kipróbált néhány perc csak megerősített abban, hogy erre a címre érdemes lesz várni. Ugyan egyértelmű, hogy egy teljesen lineáris kalandra számíthatunk, de ha mind vizuálisan, mind dramaturgiailag ilyen átgondolt és erős lesz a valamikor még idén megjelenő játék egésze, akkor egy igazán értékes, műalkotással felérő élménnyel lehetünk majd gazdagabbak. ■

Mosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásbanMosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásbanMosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásbanMosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásbanMosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásbanMosaic próbakör – A modern mindennapok szürkesége – művészi tálalásban

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló