Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

The Outer Worlds

The Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképp

Szatirikus űrwestern a Fallout: New Vegas fejlesztőitől.

2019.11.05. 12:00 | szerző: Onimushaman | Ismertető/teszt

Az Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas, South Park: The Stick of Truth) 2016-ban kezdte fejleszteni a The Outer Worldsöt. A rendezői székben bábáskodó Tim Cain és Leonard Boyarsky (a korai Fallout széria agytrösztjei) egy kicsit mást szerettek volna készíteni a közkedvelt franchise után. Elmondásuk szerint valami olyat próbáltak kifőzni, ami drámaian együgyű. Így született meg ez a szatirikus űrwestern. Történetünk szerint egy alternatív 1900-as években történt eseménysorozat után a megavállalatoknak köszönhetően a gazdasági fejlődés jóval előbb bekövetkezett, rövid időn belül egyenesen az űr meghódításáig és bolygók terraformálásig jutott az emberiség. Most 2355-ben, a Halcyon rendszerben járunk...

The Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképp

Hősünk egy 70 éves mélyálomból tér magához, egyedül az utazóközönségből – a betervezett 10 helyett. A kolonizációs hajó megsérült, az utasok nem tudtak felébredni és sodródnak az űrben. Egy tudós talál ránk végül, majd emberünk egy piciny űrhajó, a Megbízhatatlan újdonsült kapitányaként elindul felfedezni a környező bolygókat, miközben lavírozik a különböző frakciók között. Az alapsztori szerint az üzleti kolóniát uraló nagyvállalatok tartanak kézben mindent. A fizetett szabadságot a dolgozó fizeti, öngyilkosság esetén pedig az elkövető vállalati tulajdont károsít helyrehozhatatlanul. Minden előtt áll a profit, eköré szerveződik az ismert világ, a kiszakadókat pedig deviánsoknak könyvelik el.

A The Outer Worlds egy szerepjátékelemekkel átszőtt first-person shooter, amely mintegy 20-25 órás kalandot nyújt. Nem kell benne sokat olvasni (a számítógépekből azért kinyerhető elég sok információ a világról), nincsenek túltolva a párbeszédek, és nem is beszélnek sokat a szereplők. Amikor viszont igen, azt nagyon jó humorral teszik, mindent átsző a szatíra – a boltostól kezdve (aki tudvalevően rossz minőségű termékeket árul, de folyamatosan magasztalnia kell az árucikket) az élelmeztetési rendszeren át egészen a gazdag városban lévő nyugdíjasotthon sötét titkáig. Érdekes, morbid és fájdalmasan valóságos jövőképekkel operálnak. Mindenki a boldogság látszatát kelti, mert más opció nincs (ismerős, ugye?).

The Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképp

A fejlesztők sok mindent átemeltek az inspirációs forrásként kezelt Fallout játékokból. Míg ott a túlélés dominált, itt elsősorban a szórakoztatáson van inkább a hangsúly. Ha úgy kívánod, akkor kidumálhatod magad a harcokból, vagy egész egyszerűen kikerülheted azokat (szinte teljesen végig lehet játszani pacifistaként). A beszélgetéseknél külön pontot kapott a bunkó stílus: bárkinek beszólhatsz, és ha úgy tartja kedved, le is lőheted a civileket. Persze mindennek van valamilyen következménye, így nem biztos, hogy jó, ha magadra haragítod a környezetedet – de a lehetőség nyitva áll.

A The Outer Worlds normál nehézségi szinten nem okoz sok gondot – mentális kihívást nyújt leginkább, hogy megtalálod-e a neked tetsző legjobb megoldásokat. Lehetőség van realisztikusabb játékmenetet választani, de ott enni és aludni is kell, a későbbi társak pedig akár végérvényesen meghalhatnak. Utunk során kisebb csapatot gyűjthetünk magunk köré, akik saját küldetésekkel is rendelkeznek, és segítenek a beszélgetések közben. Egyszerre két tagot cipelhetünk magukkal, ilyenkor bizonyos előnyökre is szert tehetünk (a papot választva például jelentősen megnő a lódítási képességünk). Romantikus kapcsolatba nem kerülhetünk egyikkel sem, maximum a barátságokat virágoztathatjuk ki. Az említett frakciók területein elzárt részekbe hatolhatunk be spéci eszközünkkel (és eltulajdonított kódokkal), a tiltott területeken pedig holografikus álcaruha kerül bandánkra. Az embereken kívűl él néhány fajta állat is a rendszerben, de ezek szinte kivétel nélkül húsevők (a bioszférát rendesen szétcseszték elődeink...).

The Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképp

A hosszas hibernáció egyfajta mellékhatásként hősünk képes belassítani az időt, de közben mozoghatunk is (ez tulajdonképpen a Falloutból megszokott rendszer továbbgondolása). A központi hajónkról tudunk gyorsutazni is a rendszerben, de túl sok helyszín nincs (a játékidőhöz mérten persze azért elég). Vicces, hogy bevállalhatunk egy rakat fóbiát egy-egy bónusz skillpontért cserébe. Ilyen például a tériszony vagy a félelem a robotoktól – ilyenkor értelemszerűen ha a közelébe érünk a rettegett dolognak vagy helyzetnek, negatív státuszváltozást kapunk egy rövid ideig.

Cikkajánló
Érdekes kerettörténet, kidolgozottabb frakciók és jobb hangulat - az Obsidian játéka túltesz a Fallout 3-on.
» Olvasd el!

A játék képi világa színes és diverz, de nem igazán optimális: gagyi animációkat találunk benne. Képfrissítési gondok és akadások csak elvétve jelentkeznek. A létrával való közlekedés borzalmas (de szerencsére nincsen sok belőle), a töltési idők pedig nagyon hosszúak – jó lesz az az SSD a következő konzolgenerációban. A zenék kellemesek, a játékhoz képest gyengédek, és kifejezetten jól szólnak a városban történő barangolás közben. Igazából semmi kitűnő nincs köztük, de nagyon szépen idomulnak és egészítik ki az atmoszférát. Nem tudom, hogy hibának vegyem-e, de szépen fejlesztett beszélőkével szinte bármilyen helyzetből többször is kimagyarázhatjuk magunkat. Nem életszerű, de az eddig leírtak alapján ez az elem nem tűnik égbekiáltónak idegennek.

The Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképp

A The Outer Worlds egy könnyed, nem túl hosszú akció-RPG. Ha érdekel, mivé lett a Fallout, vagy csak egy humoros szoftverre vágysz, amelyben többféleképpen is megoldhatod a dolgokat, nyugodtan vágj bele, egyik korábbi hasonló játék sem volt még ennyire emberközeli. ■

The Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképpThe Outer Worlds teszt – Űrgolyhók, csak kicsit másképp

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

értékelés

The Outer Worlds

The Outer Worlds
Pozitívumok
  • Kompakt, izgalmas és pörgős szellemi utódja a Fallout: New Vegasnak
  • Kiváló szatíra, érdekes témákat boncolgat
Negatívumok
  • Hosszú töltési idők és bénácska animációk
  • Egy picit lehetne hosszabb
The Outer Worlds
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
The Outer Worlds

hozzászólások (2)

ufodani
ufodani 2019.11.13. 11:19
Kár, h 30as szint fölé nem engedett, pedig még mentem bőven.
Tényleg rengeteg mellékküldi van, kis túlzással szinte bárkitől lehet felvenni akik "tető" alatt vannak, csak egy idő után már kell az a bizonyos türelem... viszont így lesz teljes és egész. 2 befejezés van, viszont adja magát, h melyikre bökj. Jól elvoltam vele, a ~40 órájával.

társak
30 a korlát
Peace
Peace 2019.11.13. 12:27
Nagyon állat játék volt bizony!!!!!
ajánlott olvasnivaló