Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

War Selection

War Selection Early Access próbakör – A háború művészete

Az Age of Empires és az Empire Earth RTS-klasszikusok receptje, csipetnyi battle royale-lal fűszerezve.

2019.11.25. 14:55 | szerző: Pixelhexer89 | Előzetes

Az orosz Glyph Worlds egy meglehetősen aprócska, krasznojarszki székhelyű fejlesztőstúdió, amely a War Selection képében második, történelmi alapokra támaszkodó stratégiai játékát készítette el nemrég. Lássuk, hogy sikerült nekik!

War Selection Early Access próbakör – A háború művészete

Az alapfelállás szerint nyolc korszakon keresztül vezethetjük győzelemre népünket. A játék végén az a játékos nyer, aki minden más népet eltöröl a Föld színéről, vagy a leghamarabb hozza létre a legmagasabb szintű civilizációt. A War Selection alapmechanikája az Age of Empires és Empire Earth klasszikus RTS-ek példáját követi. Egyik történelmi korszakból a másikba úgy juthatunk át, hogy teljesítjük az éra követelményeit. E célok elérése pedig nyersanyagkészletünk nagyságához, illetve birodalmunk népességéhez kapcsolódik.

Az eddig leírtak alapján a War Selection nem lenne más, mint egy tisztességes iparos munkával előállított AoE-klón, azonban itt jön a képbe a számos – olykor még fejlesztés alatt álló – játékmód, amelyek megfelelő változatosságot nyújtanak, különösen az online partik tekintetében.
Mielőtt azonban rátérnék a játék fő profiljára, szeretném hangsúlyozni, hogy az orosz fejlesztők alkotása egyelőre ingyenes Early Accessben érhető el Steamen, így bizonyos játékmódok egyáltalán nem, vagy csak korlátozott formában hozzáférhetők.

War Selection Early Access próbakör – A háború művészete

Mivel a campaign és a skirmish játékmódok jelenleg még fejlesztés alatt állnak, így először a sandbox kihívást érdemes teljesíteni ahhoz, hogy rálátásunk legyen a játékra. Ebben a módban a vadállatokon kívül más ellenségünk nincs, ugyanis ellenfeleink az egész játék folyamán megragadnak a kőkorszaki szinten. Habár ez a szcenárió jelen fázisában meglehetősen unalmas, tökéletes alapot biztosít, hogy megtanuljuk a War Selection alapvető játékszabályait. Apróbb hiányosság, hogy a különböző ikonok és jelölések még nem rendelkeznek elegendő leírással, így kezdő RTS-játékosok egy-egy stratégiai lépés előtt könnyen elbizonytalanodhatnak döntésük helyességét illetően.

Ahogy azt Sun Tzu „A háború művészete” című művében írja, „Minden hadviselés megtévesztésen alapszik”. Ez a tételmondat a War Selectionre is tökéletesen igaz, ugyanis az egyjátékos módban megtanultak garantáltan semmit sem fognak érni az első PvP-harcokban. Az egyik legszórakoztatóbb online játékmód a Free for All, amelyben 30 játékost eresztenek össze egy térképen, a cél pedig az, hogy a Hegylakó filmek mottóját a játék során is érvényesítsük, azaz a végén csak egy maradhat. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez a módozat jelenleg a legnépszerűbb, pár percnyi várakozás után nekem mindig elindult egy menet. Itt pedig sajnos gyorsan meg is mutatta a játék – illetve a többi játékos –, hogy a fentebb említett alapokat könnyű elsajátítani, de a játék igazi mesterévé válni elképesztően nehéz. Volt olyan parti, ahol 10 percen belül rohant le egy ellenséges civilizáció, amikor én még javában halásztam, vadásztam és gyűjtögettem. A Free for Allban tehát minden egyes lépésünknek, helyesebben kattintásunknak óriási súlya van. Ha hibázunk, biztosra vehetjük, hogy a másik 29 játékos közül ezt valaki ki fogja használni. Sajnos ebben a hektikus, folyamatos fejlődési kényszerben rejlik jelenleg a játék egyik gyengéje is. Szinte semennyi időt nem tölt el a gyakorlatban az ember egy adott érában, mert folyamatosan azon kell görcsölnie, hogy elegendő nyersanyagot termeljen ki, és elérje a következő szintet.

War Selection Early Access próbakör – A háború művészete

Egy másik, szintén érdekes ötlet az Armageddon, amely egy 62 fős battle royale mód. Ennek során a rendelkezésre álló terület egyre csökken, így a játékosok folyamatos harcra kényszerülnek egymással. Egyetlen hibája, hogy sokszor 30-40 perc után sem jön létre a parti, mivel nincs meg hozzá a kellő számú játékos.

Jelenlegi ingyenes formájában a War Selection mindenképp megér egy próbát azoknak, akik szeretik a valós idejű stratégiai játékokat, és szívesen nosztalgiáznának egy Empire Earth-szerű játékkal. Dicséretes, hogy a meglehetősen kis költségvetés ellenére az ismertebb RTS-ekkel mennyiségben és minőségben is konkuráló játékmódokat kaptunk, amelyek a jövőben tovább bővülnek. Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy a játék október eleji megjelenése óta már 5 patch jelent meg, ami azt bizonyítja, hogy a készítők folyamatosan próbálják tökéletesre csiszolni alkotásukat, amely már jelen állapotában is üde színfoltja a történelmi RTS-ek palettájának. ■

War Selection Early Access próbakör – A háború művészete
War Selection Early Access próbakör – A háború művészeteWar Selection Early Access próbakör – A háború művészeteWar Selection Early Access próbakör – A háború művészeteWar Selection Early Access próbakör – A háború művészete

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

értékelés

War Selection

Pozitívumok
  • Izgalmas online játékélmény, szimultán 30 játékossal
  • Klasszikus RTS játékmenet, battle royale-lal kiegészítve
  • Folyamatos terméktámogatás a fejlesztők részéről
Negatívumok
  • Állandó, minden mást alárendelő fejlődési kényszer az online módban
  • Jelenleg csak egy mentési hely van a játékban
War Selection
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
War Selection

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló