Az orosz Glyph Worlds egy meglehetősen aprócska, krasznojarszki székhelyű fejlesztőstúdió, amely a War Selection képében második, történelmi alapokra támaszkodó stratégiai játékát készítette el nemrég. Lássuk, hogy sikerült nekik!
Az alapfelállás szerint nyolc korszakon keresztül vezethetjük győzelemre népünket. A játék végén az a játékos nyer, aki minden más népet eltöröl a Föld színéről, vagy a leghamarabb hozza létre a legmagasabb szintű civilizációt. A War Selection alapmechanikája az Age of Empires és Empire Earth klasszikus RTS-ek példáját követi. Egyik történelmi korszakból a másikba úgy juthatunk át, hogy teljesítjük az éra követelményeit. E célok elérése pedig nyersanyagkészletünk nagyságához, illetve birodalmunk népességéhez kapcsolódik.
Az eddig leírtak alapján a War Selection nem lenne más, mint egy tisztességes iparos munkával előállított AoE-klón, azonban itt jön a képbe a számos – olykor még fejlesztés alatt álló – játékmód, amelyek megfelelő változatosságot nyújtanak, különösen az online partik tekintetében.
Mielőtt azonban rátérnék a játék fő profiljára, szeretném hangsúlyozni, hogy az orosz fejlesztők alkotása egyelőre ingyenes Early Accessben érhető el Steamen, így bizonyos játékmódok egyáltalán nem, vagy csak korlátozott formában hozzáférhetők.
Mivel a campaign és a skirmish játékmódok jelenleg még fejlesztés alatt állnak, így először a sandbox kihívást érdemes teljesíteni ahhoz, hogy rálátásunk legyen a játékra. Ebben a módban a vadállatokon kívül más ellenségünk nincs, ugyanis ellenfeleink az egész játék folyamán megragadnak a kőkorszaki szinten. Habár ez a szcenárió jelen fázisában meglehetősen unalmas, tökéletes alapot biztosít, hogy megtanuljuk a War Selection alapvető játékszabályait. Apróbb hiányosság, hogy a különböző ikonok és jelölések még nem rendelkeznek elegendő leírással, így kezdő RTS-játékosok egy-egy stratégiai lépés előtt könnyen elbizonytalanodhatnak döntésük helyességét illetően.
Ahogy azt Sun Tzu „A háború művészete” című művében írja, „Minden hadviselés megtévesztésen alapszik”. Ez a tételmondat a War Selectionre is tökéletesen igaz, ugyanis az egyjátékos módban megtanultak garantáltan semmit sem fognak érni az első PvP-harcokban. Az egyik legszórakoztatóbb online játékmód a Free for All, amelyben 30 játékost eresztenek össze egy térképen, a cél pedig az, hogy a Hegylakó filmek mottóját a játék során is érvényesítsük, azaz a végén csak egy maradhat. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez a módozat jelenleg a legnépszerűbb, pár percnyi várakozás után nekem mindig elindult egy menet. Itt pedig sajnos gyorsan meg is mutatta a játék – illetve a többi játékos –, hogy a fentebb említett alapokat könnyű elsajátítani, de a játék igazi mesterévé válni elképesztően nehéz. Volt olyan parti, ahol 10 percen belül rohant le egy ellenséges civilizáció, amikor én még javában halásztam, vadásztam és gyűjtögettem. A Free for Allban tehát minden egyes lépésünknek, helyesebben kattintásunknak óriási súlya van. Ha hibázunk, biztosra vehetjük, hogy a másik 29 játékos közül ezt valaki ki fogja használni. Sajnos ebben a hektikus, folyamatos fejlődési kényszerben rejlik jelenleg a játék egyik gyengéje is. Szinte semennyi időt nem tölt el a gyakorlatban az ember egy adott érában, mert folyamatosan azon kell görcsölnie, hogy elegendő nyersanyagot termeljen ki, és elérje a következő szintet.
Egy másik, szintén érdekes ötlet az Armageddon, amely egy 62 fős battle royale mód. Ennek során a rendelkezésre álló terület egyre csökken, így a játékosok folyamatos harcra kényszerülnek egymással. Egyetlen hibája, hogy sokszor 30-40 perc után sem jön létre a parti, mivel nincs meg hozzá a kellő számú játékos.
Jelenlegi ingyenes formájában a War Selection mindenképp megér egy próbát azoknak, akik szeretik a valós idejű stratégiai játékokat, és szívesen nosztalgiáznának egy Empire Earth-szerű játékkal. Dicséretes, hogy a meglehetősen kis költségvetés ellenére az ismertebb RTS-ekkel mennyiségben és minőségben is konkuráló játékmódokat kaptunk, amelyek a jövőben tovább bővülnek. Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy a játék október eleji megjelenése óta már 5 patch jelent meg, ami azt bizonyítja, hogy a készítők folyamatosan próbálják tökéletesre csiszolni alkotásukat, amely már jelen állapotában is üde színfoltja a történelmi RTS-ek palettájának.