Ismertető/teszt
#DRIVE teszt - Féktelen száguldás
Újabb mobilos átirattal bővült a Switch repertoárja.
2021.02.27. 09:55 | szerző: m_anger | Ismertető/teszt
Aki az autós játékokat szereti, rossz ember nem lehet – tartja a mondás, de lehetséges, hogy nem egészen pontosan emlékszem, hogyan is szól. Mindenesetre amikor a #DRIVE képeit megláttam, egyből ugrottam. Könnyed szórakozásra vágytam, és többé-kevésbé meg is kaptam, viszont van egy lényeges momentum, amit nem árt tisztázni. Ez tulajdonképp nem egy autós játék, csak annak látszik.
Valójában egy endless runnerrel van dolgunk. Tudjátok, olyasmivel, ami a Temple Run is volt, és rengetegféle létezik már mobilokra (futunk, haladunk előre, minél több pont megszerzése érdekében). Tulajdonképp ezzel össze is foglaltuk a játék lényegét, de hogy azért két bekezdésnél hosszabb legyen a cikk, fejtsük ki ezt egy kicsit hosszabban.
A #DRIVE is mobilos fejlesztés, két éve elérhető már Android és iOS platformokra. Most Nintendo Switchre is ellátogatott, ami nem volt rossz döntés. A játékot egy Lite készüléken teszteltem, így nem tudom, nagyban hogyan fest (csak a YouTube videókból), de maradjunk annyiban, hogy jól áll neki a kis képernyő. Ha ugyanis szurkálódni kell egy picit, akkor a grafika picit egyszerűbb, mint azt a promóciós videókból sejteni lehet. A művészeti stílus valami olyasmi, mintha az art of rally és az 80's Overdrive lenne keresztezve, de mint azt már említettem, a gameplay egészen más.
Itt ugyanis a gázadással nem kell foglalkoznunk, magától meglódul a verda, mintha nem lenne holnap, és csak egy rövid időre tudjuk lefékezni, aztán pár másodpercre le kell mondanunk erről a lehetőségről, amíg lehűl az alkatrész. Inkább ügyességi játék ez tehát, ahol 8 (ha a gyakorlás helyszínét nem számítjuk, akkor csak 7) helyszínen száguldozhatunk. Minden ország útja a helyi jellemzők alapján van berendezve, Japánban kis futárrobotok haladnak az út szélén, a vidéki francia terepen egy virágot szállító traktor szeli át az utat előttünk, de arra is figyeltek a készítők, hogy a briteknél jobbkormányos közlekedés van. Ezen felül a zenei dallamok is annak megfelelően változnak, hogy merre járunk, a németeknél például egy Modern Talkingot idéző nóta szólal meg.
Amire alapvetően figyelni kell, az az, hogy ne fogyjon ki a benzin (ezért kiállhatunk tankolni), illetve, hogy ha a járművünk sérül az esetleges ütközéseknél, akkor a szervizpontokon javítsuk. Ezen kívül van mindenféle powerup, illetve extra. Például a kellemetlenkedő rendőröket fánkkal kenyerezhetjük le (ha már lassítani eszünk ágában sem volt), de ez is tematikus, mert a japánoknál ugyanez sushi, a németeknél meg perec. Az összegyűjtött üdítős kupakok ellenében a 90-nél is nagyobb autópark választékából szemezgethetünk, a driftelés pedig a pontszámunkat fogja jótékony irányba növelni mindenféle szorzókkal.
A #DRIVE, mint azt sejteni lehet, nem találja fel a spanyolviaszt, körülbelül azt tudja, amit a hasonló játékok, viszont ügyesen van kitalálva és kivitelezve. Az autóválaszték meglehetősen nagy, a kis Polskitól kezdve (nem hiába lengyelek a fejlesztők) a VW Golfon át a Toyota Celicáig minden van – természetesen álnéven, hogy licencdíjat ne kelljen fizetni. Az irányítást eleinte szokni kell, de hamar bele lehet rázódni. A szavatosság persze nem örökre szól, de pár napig remekül elleszünk vele, pláne, ha a challenge 20 szintjét mind teljesíteni akarjuk. Az ára pedig mindehhez mérten nem vészes, 10 eurót kell leszurkolnunk, cserébe nincsenek free-to-play korlátok, mint mobilokon. ■
értékelés
#DRIVE
- Hangulatos grafikai stílus
- Könnyed endless runner
- Korrekt kihívások
- Fotó mód
- Nagy képernyőn már picit csúnya
- Akad pár kisebb grafikai glitch
- Hamar rá lehet unni
A tesztpéldányt a játék forgalmazója biztosította.