25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Tales of Arise próbakör – Vajon megérte-e a több mint egy éves halasztás?

Exkluzív demó keretein belül próbálhattuk ki a JRPG-széria tizenhetedik felvonását.

Írta: Zoo_Lee

Az utóbbi bő egy év elég intenzív változásokat idézett elő a játékipar működésében. Korábban biztos megjelenési dátumok váltak képlékennyé, meg kellett szoknunk a személyes prezentációk és játékbemutatók hiányát, és az egyre intenzívebb online kommunikációt is a fejlesztőkkel – ami azonban egyúttal olyan lehetőségeket is feltárt, amelyekre talán más esetben még hosszú éveket kellett volna várnunk. Így kerülhetett sor arra is, hogy pár nappal az idei E3 előtt a Bandai Namco és a Cenega Hungary jóvoltából a Shadow nevű felhő alapú streaming klienssel felcsatlakozhattunk egy francia szerverre, amelyen kipróbálhattuk a tavalyi halasztgatás után idén szeptemberben megjelenő Tales of Arise demóját.

Tales of Arise próbakör – Vajon megérte-e a több mint egy éves halasztás?

Leszámítva egy minimális, alig észrevehető késést az inputban, a demo mind tartalmilag, mind kivitelezés szempontjából jól sikerült. Az Arise a Tales sorozat első PS4-es generációra készített felvonása (jobb később, mint soha), amelynek középpontjában két ellenséges birodalom, Dahna és Rena áll. Utóbbi egy technikailag fejlett, mágikus erőknek is parancsoló, hódító és egyeduralomra törő szuperhatalom, míg előbbi egy klasszikus középkori fantasy királyság, amely teljes mértékben Rena uralma állt. Elsősorban ennek köszönhető a játék két főszereplőjének különös dinamikája is: Alphen Dahnából származik, míg Shionne renai gyökerekkel rendelkezik.

Maga a demo játszhatóvá tette a Tales of Arise hat fő karakterét: Alphen és Shionne mellett Rinwellt, Lawt, Kisarát és Dohalimot, bemutatta a harcrendszert, amely az előző részekhez képest még inkább eltolódott a gyors akció és a látványos, intenzív kombók irányába, valamint egy főellenfelet is leküzdhetővé tett a prezentáció végén. A hat karakter mindegyike kellő változatosságot biztosít, más és más harcstílussal, illetve különböző speciális bónuszképességekkel rendelkeznek. A demo során elsősorban Alphent és Dohalimot használtam. Az aktuális irányított karaktert, illetve a gép által vezérelt társak viselkedését bármikor változtathattuk, illetve a csaták során újratöltődő különleges képességekként hívhattuk segítségül az épp nem irányított karakterek speciális kombóit is. Bár féltem eleinte, hogy a túlzottan akcióorientált összecsapások csökkenteni fogják a taktikusságot, a harcok között újratöltödő életerő és mana pedig a kihívást, a helyzet közel sem ez. Ha valaki kimondottan a történetre szeretne koncentrálni, természetesen rendelkezésre áll egy ezt támogató, redukált nehézségi szint is, ám a demót záró főellenfél például még a Normal szinten is kellően durva kihívásnak bizonyult.

Tales of Arise próbakör – Vajon megérte-e a több mint egy éves halasztás?

A játék történetéből sajnos csak apróbb utalások derültek ki a demo során, és kissé furcsán hatott az is, hogy függetlenül a manuálisan irányított karaktertől a dialógusok során mindig Shionne és Alphen voltak az aktív főszereplők. Az irányítás kontrollerrel lényegesen kézreállóbb volt, egyes elemek pedig, mint például a kissé rövid látótávolság és textúrabevillanások még mindig inkább a PS3-as generációt idézték (bár lehet, hogy még javul valamennyit az elkövetkező hónapok során).

Az Arise összességében a Tales formula ígéretes továbbfejlesztésének bizonyult – hogy beváltja-e az ígéreteket, és valóban látszódni fog-e az egy generációnyi különbség a korábbi felvonásokhoz képest, szeptemberben kiderül.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise
  • Tales of Arise

Tales of Arise

Platform:

Kiadó: Bandai Namco Entertainment

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2021. szeptember 10.

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!