Újrázom a DS3-at, már a The Ringed City közepe/második harmada táján járok, így gondoltam, beírok egy kis rövid összefoglalót, milyen így másodjára a játék (főleg bossok tekintetében).
Szóval, úgy indult, hogy több hónapnyi souls(like) kihagyás után újra megjött a kedvem egy kis megmártózáshoz Lothricban. Dex buildet terveztem (sellsword (t)winblades L1 spam fiesta), de 2-3 órányi játék után valahogy nem éreztem/nem élveztem. Így új karakter, akivel a pure str vonalat céloztam meg.
Lothric falánál (Vordt legyőzéséig) az alap hosszúkarddal (lovagot indítottam), azt követően Vordt fagyos koponyalapítójával, majd a Farron mocsár előtt az Exile Greatsword-öt megszerezve végül ez utóbbival mentem (megyek) végig a játékon. Az Exile Greatsword egyébként (heavy infusionnel persze), akkorákat üt, mint az állat, jó a move setje is (curved greatsword), bár egy előre kidöfős támadás sem lett volna rossz, ha elérhető vele, kenhető mindenféle státusz effektekre, és komoly poise damage-et tol. Hátránya, hogy meglepően kicsi a reach (ahhoz képest, hogy greatsword), ez főleg a dodge után azonnali R1 (gurulásból keresztbe vágás) esetén látszik, ahol háromból kétszer el sem érem vele az ellenfelet, még akkor sem, ha az orrom előtt áll...
Az elején izgultam kicsit, hogy milyen lesz, fogok-e esni/kelni, mennyi idő lesz visszarázódni. Nos, gyakorlatilag az a 2-3 óra, amit a mercenary-val beletettem, bőven elég volt, hogy feléledjen az izommemória, kiélesedjenek a reflexek. Így végül egészen a the Ring City elejéig tulajdonképpen különösebb átkozódások vagy emlékezetesebb szentségelés sorozat nélkül jutottam el...
Jól indult az egész: a tanulópályán a nagy kristálygyík, majd
Iudex Gundyr és
Vordt egyaránt rögtön no hitre ment le.
Az első boss, ahol haltam, az
Wolnir papa volt. Nála viszont kétszer is. Az egyik legkönnyebb, legszánalmasabb boss lenne (anno elsőre meglett simán), de elfelejtettem a halálfelhőjét, és annyira a karkötőire koncentráltam, hogy az első két ráfutásnál nem vettem észre, hogy fújni készül, s már nem értem ki a felhőből élve. A vicc az, hogy a harmadik nekifutásnál fegyvert cseréltem (az Exile Greatsword helyett egy alap (+0) dark sword-öt fogtam kézre), mert valamiért azt gondoltam, hogy a karkötők ütésszám (és nem sebzés) alapon törnek, tehát gyors fegyverrel a győzelembe, előre! Hát, tévedtem...

Annyit kellett ütögetnem, hogy volt már olyan fázis a csatában, amikor egyszerre három vörös szemű Carthus shotel/curved greatsword-ös csontváz kergetett, ami csak utólag mókás, ott az életemért futkároztam... Ilyenkor addig menekültem, míg Wolnir elő nem szedte a tömegoszlató támogatását (ez szerencsére a saját teremtményeire is hat), s volt szíves eltakarítani ezeket. Mindegy, meglett, de esküszöm, így az egyik legizgalmasabb bossharc keveredett ki a dologból. (Ami pedig alapból az egyik legbénább, legunalmasabb valami lenne különben.)
Smouldering Lake-nél az
Old Demon King simán lement (elképesztően lomha volt most is), a
Pontiff viszont háromszor megpadlóztatott. Igaz, volt olyan ráfutásom, ami majdnem, de hát az eredményen ez nem változtatott. Negyedikre viszont talán mindössze három estusból megoldottam. (Ő anno másodikra lement, pedig nagyon fostam tőle.) Ami viszont sikerélmény volt, hogy talán mindössze egyetlen (hülye) halállal jutottam el a főtisztelendőig, noha bejártam mindent a városban, amit lehetett.
Ezt követően jöhetett Aldrich, aki egy relatív mumus volt nekem az első végigjátszásnál, mert ő volt az első boss, aki egynél többször padlóztatott. (Talán ötször, esetleg négyszer? Mindegy, nála akadtam meg először kicsit hosszabban.) Ezúttal másodikra simán lement. Az elsőnél egyébként azon szívtam meg, hogy valószínűleg túl jó volt a sebzésem hozzá (első nekifutásból kb. fele hp-ra lepofoztam), és onnantól kezdve az íjas támadását spammelte csak (persze az alámerülés/felbukkanás kombókkal vegyítve). Az első kettő ilyet rendben kiszaladtam, de a harmadiknál elnéztem, azt hittem, hogy már vége, de amikor rákanyarodtam, kiderült, hogy még nem... kb. fél másodperc alatt bedarált vele, még estust sem tudtam inni. Másodiknál már figyeltem, és úgy sima ügy volt.
Az Irithyll dungeon ezúttal nem volt akkora szívás, mint elsőre. Igaz, a múltkori végigjátszásból alaposan az eszembe vésődtek a falon átszúró tüzes billogos életszívó nyanyák és a csuklósbusz jellegű gollam fejű akármik. Ezúttal nem volt velük gond. Hamar átmentem rajta (talán egyszer haltam egy hülye esésből az óriás mellett), és a Profaned city is egyszerű volt. (Emlékeztem, hogy az itteni gargoyle-ok csak ergya kisöccsei az ER dögjeinek, így nem szabad beijedni tőlük, csak szét kell csapni őket gyorsan, persze egy-egy jól időzített elvetődéssel, ha szükséges.)
Yhormnak ezúttal egymagamban mentem neki, mert Siegward valamiért nem jött el a bulira (már Irithyllben sem találkoztam vele - nem tudom, miért (bár nem néztem guide-okat játék közben), így a dungeonben sem volt ott, s itt sem jelent meg). Legközelebb se jöjjön, mert így legalább volt némi izgalom a harcban, noha nehéznek még így sem lehetett nevezni. A múltkor nem használtam a spéci fegyvert (nem is tudtam róla), de akkor Siegward szétütötte nekem az óriást. Most viszont úgy ment le a dolog, ahogy valószínűleg a tervezőasztalon elképzelték. Az elején bénáztam kicsit, mert nem tudtam, hogy adott ideig "tölteni" (a.k.a. charge-olni) kell a fegyvert, cserébe a feltöltést az elsütésig megőrzi. De amikor ez kiderült, onnantól kezdve csak szaladgálás, jó időzítéssel töltés, majd jó időzítéssel elsütés. Peace of cake.
A
Dancer ezt követően egyszer megölt. Greed, szimplán csak greed. Odafigyelve, "önmegtartóztatva", második ráfutásnál röhejesen könnyen ment le. Szvsz nagyon könnyű boss. A múltkor is azt éreztem, most is ez volt a benyomásom.
A kastélyban rögtön elmentem balra.
Oceiros ugyanolyan meh volt, mint annak idején. Elsőre, simán. Annyi volt a különbség, hogy anno az első fázisa volt wtf (csak beszélt, sétált, míg le nem faragtam a hp-ját fázisváltásig, majd onnantól hol menekültem előle, hol üldöztem, hogy egyáltalán meg tudjam ütni), most meg a második fázis lett röhejesen könnyű (rátapadtam, a hátsó lába környékén követtem, és vidáman szétütöttem), ellenben az első fázisban kétszer is olyan fagyos aoe-t pakolt ki magából, hogy nagyon sürgősen meg kellett hátrálnom előle. Így is kb. két estus volt az egész (a két fagyos támadása phase 1-ben).
Champion Gundyr: még mindig a kedvenc bossom a játékból. Rövid, de iszonyat intenzív és izzasztó/adrenalintól dús a harc vele mindig, feltéve, hogy nem parry-zik az ember, mert úgy nagyon könnyen ölhető. Nos, én nem parry-zek, béna is lennék, sosem gyakoroltam, így maradt a klasszikus bukfencezősdi. Féltem tőle, anno gyorsan meglett (3. vagy 4. ráfutásra, de tényleg mindegyik menet életveszély nála), nem tudtam, most mi lesz. Nos, elsőre egy ütésen múlt, hogy nem jött össze. Ha dodge-ból elérem a keresztvágással (persze nem értem el...), akkor vége. Hogy milyen veszélyes a peak Gundyr, azt jól mutatja, hogy ekkor szinte teljes estus készlettel és ilyen talán 70% körüli hp-n álltam, de úgy agyonvert innen kb. bő 5 mp alatt, hogy inni sem tudtam. Másodikra meglett viszont

(Majd utána vagy háromszor meghaltam a black knight-oknál, abból kétszer zuhanásból, egyszer meg nagy ügyesen kettőt húztam magamra egyszere...)
Dragonslayer armor: tőle is tartottam kicsit, mert anno többször megszívtam nála ilyen már majdnem győzelemnél (lelökött a hídról, a bombázás elért, volt olyan támadása, amivel kb. 60% hp-ról oneshotolt...). Emlékszem, nála beidéztem végül a Carim lovagot, annyira felcseszett. Ezúttal könnyen túllendültem rajta, bár csak második próbálkozásra. Az elsőnél ugyanis nem támadtam le, hanem igyekeztem kifigyelni/felfrissíteni az emlékeimet, ráérezni a "mozgáskultúrájára". Kicsit kergetőztünk, azért fele hp alá levertem, majd a fázisváltás után valamivel lekapott egy kombóval, de addigra már felidéződtek a dolgai (pajzzsal csapás, ugrás, hosszú/messzire egyenes kivágás (ez durván tud sebezni!) stb.) Másodikra nem cicóztam, rámentem, és alig egy-két estusból, szinte pillanatok alatt megoldottam.
Nameless King: a korábbi végigjátszásomnál az egyik nagy sikerélményem volt, hogy másodikra lement (ráadásul az első fázisban haltam, tehát maga a király elsőre összejött... nem tudom, iszonyat éreztem, mikor kell dodge-olni nála, mikor lehet büntetni, minden öüsszejött). Ezúttal az első fázis elsőre röhejesen könnyen és gyorsan lett meg, majd jött a névtelen, és fél perc alatt feltörölte velem a padlót. Innentől hol az első, hol a második fázisban haltam, de közben igyekeztem ráérezni és nem felidegesíteni magam, így végül nagyjából a hatodik próbálkozásnál összejött a dolog.
Lothric tesók: anno többet haltam rajtuk, mint az alapjáték összes többi bossharcán együttvéve. Őszinte leszek, paráztam. Ráadásul pocsékul indult a harc, mert az első három támadást mind beszívtam, nem jó ütemben dodge-oltam. Úgyhogy lélekben kicsit el is engedtem, mondom, jó, ebből halál lesz, de csináljuk. Meglepetésemre lement az első fázis, és még megvolt az estusok több, mint fele (elég csúnyán csináltam, mert dodge és visszaütés helyett mint a répát, úgy ütöttem, és csak akkor menekültem, ha kb. egyharmadra lement a hp-m, plusz a kamehame támadására emlékeztem, így azt röhögve dodge-oltam mindig. Sebezni meg elég keményen tudtam, így hamar levittem a hp-ját.). Majd a második fázist is letoltam, talán ha két estus kellett összesen. (A varázslövedékeket előrefelé tök jól ki lehetett dodge-olni, egyúttal csökkentve a távolságot, ütni meg akkorákat ütök az exile greatsword-del, hogy a fal adja a másikat. Nagyon hamar és meglepően könnyen elfektettem a "hátast", miközben a "lovas" is kapott pár pofont, így nem volt újraélesztés, pillanatok alatt kivégeztem a kis gyökeret. Megvolt a revans a múltkoriért, elsőre lement!

Ashes of Ariandel DLC: Meglepett, hogy mennyire jól emlékszem a pályadizájnra, még az ellenfelek elhelyezkedését tekintve is! Nem csoda, mert elég szopatós részek vannak benne (a torony a millwood knightokkal, a földrengető millwood főnök, a dupla corvian knight stb.). Meglepetésemre a pályákon egyszer sem haltam. A
Gravetender bossnál egyszer meghaltam: annak a nagy farkasnak esküszöm, hogy szar a hitboxa! Konkrétan az orra előtt állva, a testére ütve volt, hogy nem sebeztem, ő viszont olykor melléharapással is sebzett rajtam. De nem ezen haltam, hanem egy rossz időzítéssel elnyomott estus ivási kísérleten. (Elvetődtem egy nekifutása elől, majd inni próbáltam, de kiderült, hogy pont egy hosszabb ilyen nekiszaladgálós kombóba fogott bele). Másodikra már figyeltem, és úgy nagyon könnyű volt.
Friede: az egyik legjobb bossharc az egész játékban! Csak a fénykorát élő Gundyr papa übereli nálam. (Utóbbi persze nem olyan epikus, de intenzitásban szerintem verhetetlen.) A Friede/Ariandel páros anno harmadikra meglett. Most úgy voltam vele, hogy simán kinézhet egy hosszabb elidőzés. Azután legnagyobb meglepetésemre elsőre is eljutottam a harmadik fázisig. Az első fázistól nem tartottam: ehhez képest az eltűnését rendre beszívtam. A második fázistól tartottam, és mivel nem jól taktikáztam, ezért mindketten "akció rádiuszon belül" voltak tőlem a harc jó részében, így sajnos osztották is az áldást megállás nélkül. Megfagytam, megégtem, minden volt, de túléltem. Viszont alig maradt estusom Blackflame Friede-re. Talán emiatt is, hogy kicsit javítsam az esélyeket, ahogy lockolhatóvá vált (még fekszik ilyenkor), odarohantam, hogy üssem. Nos, ne tegyétek! A sebzésemet kijelezte a játék, de nem vonódott le a HP pooljából, ellenben k*rva nagyot robban, amikor feláll. A fele hp-m eltűnt, majd jött is blackflame támadós/kaszás kombóval, és ennyi volt...
A második nekifutásom viszont sikerült!


Az első fázisban, noha még mindig nem tudom, hogy lehetne megtalálni, amikor eltűnik, immár jó ütemben dodge-oltam ki mindig az előtűnő/kaszára feltűzős támadását. (Abban a pillantban kell, ahogy kezd előtűnni. Ha hamarább csinálja az ember, már nincs meg az iframe, és elkap. Úgy viszont nem tud, sőt, be tudod büntetni, ha gyors vagy.) Sokat segít Friede ellen egyébként, hogy poise védelme úgyszólván nincs. Az Exile Greatsword-del, jó időzítéssel a kaszasuhogtatásait meg tudtam szakítani (persze mivel lassú vagy, kicsit hamarabb kell ütni, mint ahogy ő pont kezdené), sőt zsinórban hármas-négyes kombókat (R1 támadásokból) úgy be tudtam vinni neki mindig, hogy köpni-nyelni nem tudott közben, nem hogy visszaütni... És így biztonságos távolságba gurulni is maradt mindig stamina.
A második fázisban most sem pozicionáltam jól magam (mindkettő elég aktív volt, mert túl közel voltam hozzájuk), de gyorsan lement. Szerencsém is volt, mert kiszúrtam, hogy Friede éppen gyógyító módba menne, így megkapta a jól megérdemelt backstab-et, meg a rend kedvéért még két további suhintást, amikor feltápászkodott. Majd Ariandel papa is kapott egyet a s*eggére, és jöhetett is a harmadik fázis. Itt ezúttal nem követtem el ugyanazt a hibát, így biztos távolságból kezdtem. Szerencsére Blackflame Friede-ét is nuku poise és kevés hp jellemzi. Bár cserébe iszonyatosakat sebez, ha elér egy-egy támadással, de jó időzítéssel eléggé vissza lehet fogni az érvényesülésében. Ráadásul az itteni láthatatlanná válása szerintem ergyább, mint az első fázisban, mert két fagyszönyeget "gurít" ki, ami egyrészt könnyen dodge-olható, másrészt látod belőle, hogy merre tartózkodik. A lényeg: meglepő, de még annyi gond sem volt vele ezúttal, mint az első fázisban.
The Ringed City: Nos, itt az első kb. 20 percben többet haltam, mint az azt megelőző 20 órában összesen. Titkos fal mögül idézgető rohadékok, melléugrásból halál (vagy éppen szakadékba lelökés), fél hp-t leszedő (s mellé még jókorát lökő), tömegével átalakuló kis szarzsákok, minden volt itt. A gattlinggal lövöldöző angyalok már csak hab a tortán. (Ezúttal mindkettő "hernyóembert" megtaláltam a mocsárnál, de a másodikhoz nem jó helyen próbáltam sokáig leugrani, így ott is begyűjtöttem vagy öt zakózást, mire azt mondtam, hogy biztosan van egy másik kerülőút is.) Mindent beleadtak a fejlesztők, hogy érezze a játékos a "törődést".
Demon Prince: anno volt pár ráfutásom, most másodikra lement. Az elsőnél megtanultam, hogy a meteor full hp-ról is oneshot. De ennyi elég is volt, hogy a második ráfutásnál jobban figyeljek, s így nem volt olyan vészes. Ettől függetlenül ő az a boss, akitől szerintem mindig is tartani fogok kicsit, mert elég rohadék tud lenni a második fázisban.
Azután a folytatásban tovább fokozódott a szívatás. Jött a "karmester" (én csak úgy hívom az íjászokat idéző fószert), bár rá emlékeztem, így gyorsan lement. (Egyszer azért egy rossz ugrás miatt a halálba zuhantam, illetve fent nála nem jutottam el időben a sírkőhöz, így leterített egy lövéssorozat. Szerencsére, ha közel van az ember, akkor legtöbbször inkább a pörölyös komát idézte, akit röhejesen könnyű kikerülni...) Majd utána jöttek a jumpscare/lökdösős kis nyomorultak, de rájuk emlékeztem!

Viszont attól a bonfire-től a következőig eljutni... Ringed knight-ok, átkozós és rejtekből támadó kis dögök, harald lovagok, életszívós teknős-szerzetesek (falon át, kilométeres távolságból is alád pakolják az életszívós fénygyűrűt, ha egyszer megláttak valahol). Bár "csak" kétszer haltam meg, míg bejártam ezt a részt (közben kitpasztalva/visszaidézve a múltkori élményeket), de mégis nagyon hosszúnak és fárasztónak éreztem. (Meg azt is éreztem, hogy itt kicsit már túltolták a biciklit...) Volt olyan, hogy kifogytam az estusból, és inkább visszaszaladtam a bonfire-höz, úgyhogy három ráfutásom volt a dologra.
Itt tartok most. Igazából csak a Gael harc miatt viszem végig, máskülönben ezúttal inkább "tehernek" érzem ezt a The Ringed City kiegészítőt. (Az alapjáték - aminek a main bossa még hátravan, bár a múltkor is csalódást keltően könnyű volt a két DLC után -, illetve az Ashes DLC hatalmas élmény volt most is, de a Ringed City most nem "gyerebe". Ráadásul folyamatosan az ER jár az eszemben, hogy inkább azt kellene feltenni.

)
Jaí, meg becsületből Midirre is rá kellene néznem, mert őt anno elengedtem. Hátha most, hátha összejönne a legyűrése.
Endure. In enduring, grow strong.