Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Humankind

Humankind teszt – Kulturális olvasztótégely

Lehet-e még újat mutatni a műfajon belül, vagy csak egy túlhype-olt Civilization-klón született?

2021.08.17. 08:30 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

A francia Amplitude Studios közel tíz évvel ezelőtt jelentkezett első játékával, amellyel rögtön meg is alapozták a máig igen népszerű Endless franchise-t. Ebbe bele tudtak szuszakolni űrstratégiát és klasszikus 4X birodalomépítő stratégiát is, de még egy szerepjátékos elemekkel megfűszerezett tower defense is belefért. A csapat idén viszont olyan játékkal jelentkezik, amely ugyan kihasználja az előző projektek megannyi tapasztalatát, de valójában a világon semmi köze az említett programokhoz. Cserébe viszont valami olyasmire készül, amire évek, de talán évtizedek óta nem volt már példa: megszorongatni a Sid Meier’s Civilization sorozatot. Sőt, nem csak megszorongatni, hanem egyenesen letaszajtani képzeletbeli trónjáról. Öreg király ő már, talán az uralma is meggyengült az utóbbi években, itt az idő, hogy egy újabb, fiatalabb, ereje teljében lévő, és főleg új gondolatokat hozó trónörökös lépjen a helyébe. Ez volna a Humankind? Vagy csak az egész nem több a műfaj királyának köntösében a pórnép előtt tetszelgő imposztornál?

Humankind teszt – Kulturális olvasztótégely

A Humankind a szokásos sztorit meséli el a szokásos módon. Azaz egy feltörekvő birodalom történetét úgy, hogy a története nincs előre kőbe vésve, azt a játékos döntései határozzák meg. Egy rövid felvezető animáció után máris egy vadidegen táj kellős közepén találjuk magunkat, egy aprócska törzs vezetőjeként. Itt megemlítendő, hogy avatárunkat, vagyis ezt a bizonyos vezetőt szerepjátékokat megszégyenítő karakterszerkesztővel alkothatjuk meg, és a későbbiekben is sokszor láthatjuk viszont a diplomácia során, amint más vezetőkkel tárgyalunk. De visszatérve, törzsünknek eleinte nincs más dolga, mint felfedezni a környéket, lehetőség szerint út közben élelmet is találni, plusz megfigyelni, tanulmányozni mindenféle érdekességet. Aztán idővel gyarapodni fognak, ami azt jelenti, hogy az addig irányított egy darab egységet már két részre bonthatjuk, és gyorsabban, nagyobb területet fedezhetünk fel.

Persze az igazi virágzás akkor kezdődik, amikor e felfedezőkkel megalapítjuk az első táborhelyünket, amit csak és kizárólag független, vagyis még senki által nem birtokolt földterületen tehetünk meg. Aztán e táborból idővel várost formálhatunk, és megkezdhetjük annak gyarapítását, bővítését. Ekkor lépnek be az olyan már ismerős elemek is, mint a rendeletek, a vallás és a tudományos kutatások. Ezek mind-mind jelentős hatással vannak birodalmunk életére, de ugyanilyen fontosak a népünkkel való interakciók is. Időnként történnek ugyanis különleges események, amelyek mindenképp a vezető, vagyis a mi döntésünket igénylik. Érdekes és véletlenszerűen felbukkanó kis minitörténetek ezek, amelyek végén valamit reagálnunk kell. Döntésünknek mindig lesznek jó és rossz következményei, rövid és hosszútávon egyaránt.

Humankind teszt – Kulturális olvasztótégely

A játékmenet egyik fő célja azon túl, hogy virágzó birodalmat építsünk, hogy ezt korszakokon át fent is tudjuk tartani. Ahhoz, hogy egyik korszakból a másikba lépjünk, egyre több és egyre összetettebb követelményeknek kell megfelelni. Ha viszont ez sikerül, akkor minden új korszakban dönthetünk, hogy melyik valóban létezett civilizáció vagy birodalom formájában kívánunk tovább létezni. Nem jöttek be a babiloni békés, tudásra törekvő irányvonalak? Akkor később válts át a karthágóiakra, és nyers erővel (és harci elefántokkal) tipord el a szomszédságot. De persze az sem baj, ha ehelyett inkább a diplomácia eszközével élünk, és ilyen-olyan megállapodásokat kötünk velük. Ha ügyesen szőjük a fonalat, akkor az bizony arrafelé fog később kunkorodni, amerre nekünk jó.

A Humankind nemcsak játékmenetében erős (de furcsa mód piszok ismerős is), de látványvilágában is. A játék egyszerre hordozza magán az Endless játékok sajátos vizuális elemeit és a Civilization VI sokat kritizált könnyed stílusát. És bár néha picit olyan érzésem volt, hogy a nagy színkavalkádban nem látom, merre vannak az egységeim, összességében az egész nagyon jól muzsikál. Apropó muzsika: a játék zenei aláfestése is simán felveszi a versenyt a Civilization franchise híresen jó muzsikáival. Szerencsére grafikai anomáliákkal nem találkoztam, illetve a teljesítményre sem lehet panasz. A játék szép is és jól is fut, bár azt be kell ismernem, hogy nem próbáltam, mit tudhat mondjuk egy maximális méretű térképen maximális játékosszámmal és teljesen benépesített világgal. Ott már lehet, hogy egy picit döcögne a gépezet.

Humankind teszt – Kulturális olvasztótégely

A Humankind minden nagyszerűsége ellenére érzésem szerint nem fogja letaszítani a trónról az aktuális királyt. Kár, mert előzetesen minden esélye megvolt rá, sőt, végül is még mindig megvan. Csakhogy egyelőre nem igazán tudott kilépni az árnyékából. A játékmenet nagyjából 90 százaléka ismerős lesz onnan, az a maradék 10 százalék pedig hiába nagyon ötletes, összességében azért kevés ahhoz, hogy egyértelműen kijelenthető legyen: a Humankind jobb, mint a Civilization. Olyannyira, hogy ha nem írnák ki a játék címét az elején, simán elhinnénk, hogy ez a Civilization VII. Mert az a bizonyos rossz szájíz is ott van az emberben, ami minden új Civilization epizód esetében is: hogy az előző rész a sok kiegészítővel és frissítéssel piszok összetetté és részletessé vált, ez meg most egy alapokra visszacsupaszított valami. Persze néhány kiegészítővel és frissítéssel ezt is tovább lehet majd finomítani és bővíteni. Ha így lesz, akkor érdemes lesz majd újra elővenni, ha esetleg addig a polc szélére kerülne. ■

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Humankind

Humankind
Pozitívumok
  • Széles skálán beállítható játékmenet, ami így a műfaj veteránjainak és az újonc uralkodóknak is kellemes kikapcsolódást nyújthat
  • Pofás megvalósítás a látványtól kezdve a muzsikán keresztül a történetmesélésig
  • Ismeretlen ismerős, avagy úgy próbál újat mutatni, hogy közben szinte minden kézre áll
Negatívumok
  • Nehezen tudja levetkőzni, hogy megannyi ötletét már réges-rég elsütötte egy bizonyos másik sorozat
  • Elsőre picit kaotikusnak hathat az ezernyi apró, de odafigyelést igénylő részlet

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Humankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégelyHumankind teszt – Kulturális olvasztótégely
Humankind
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Humankind

hozzászólások (2)

Shadowguard
Shadowguard 2021.08.17. 08:52
Kíváncsi leszek rá, tegnap este hosszas vacillálás után mégiscsak előrendeltem, elő is van töltve, este nekiesek :D Így teszt alapján (is) tetszetős :D
Shadowguard
Shadowguard 2021.08.18. 03:08
Nem, ez egy nagyon hülye játék... Nyolckor kezdtem a pályát és csak "még egy kör"... Fél ötkor kelnem kellene, de még le se feküdtem:-D:-((
ajánlott olvasnivaló