Tovább folytatjuk a közel 5 órás hosszúságúra nyúlt idei Realms Deep prezentáció összefoglalóját. Az első és második rész 10-10 játéka után most nagyobb sebességre váltunk, és 20 retro stílusú játékról írunk.
Stellar Valkyrie
Az In the Keep fejlesztőcsapata által bemutatott Stellar Valkyrie előzetese antropomorf intergalaktikus madár-fejvadász főhősével (ezt leírni is elég bizarr volt), leginkább a show WTF oldalát erősítette.
SKALD: Against the Black Priory
A SKALD eddig elkerülte a figyelmemet, az előzetese indulásakor pedig elsőre azt hittem, a Loop Hero fog valamilyen kiegészítést kapni. De nem, egy régi CRPG-ket idéző, lovecrafti és fantasy elemeket kombináló retro-szerepjátékról van szó, amelynek prológusa június óta ingyenesen letölthető Steamről.
Conscript
Továbbra is nagyon ígéretesnek tűnik a Conscript, egy, a régi, még felülnézetes Wolfenstein játékokat és a klasszikus Resident Evil részeket kombináló világháborús túlélőhorror. A végső változat megjelenését 2022-re ígérik, a tavaly megjelent demója Steamről továbbra is kipróbálható.
My Friendly Neighborhood
Szeretnétek egy nyomasztó horrorjátékot, amelyben a Szezám utca tébolyult lakóit kell halomra lövöldözni? Eddig én sem hittem, hogy igen, és a My Friendly Neighborhood teljes mértékben el is kerülte a figyelmemet, ugyanakkor egy kellően beteg és érdekes címnek tűnik.
Forgive Me Father
Cthulhu már megint rosszalkodik, így ebben a korábbi előzeteseken is igen látványos, képregényes hatású FPS-ben ismét rá kell pirítanunk a csápjaira, ráadásul már nem is kell olyan sokat várnunk rá: október 28-án fog early accessbe kerülni.
Daed Gaem
A Mothership Loudspeakerz valószínűleg az egyik legkirályabb alkotói név, amit játékfejlesztő felvehet, de fejlesztése, a Daed Gaem nélkül sem mehetünk el szó nélkül. A különböző kihalt, elnéptelenedett online játékokban rögzített néha egészen indokolatlanul rémisztő gameplay-videók és creepypasták által inspirált történet egy több mint 20 éve kihalt multiplayer arénajátékban játszódó, kalandjáték elemekkel átszőtt, egyjátékos történet lesz, amelyben egy elveszett lelket alakíthatunk majd, akit egy sötét erő ejt csapdába a játékban, hogy ismét feltöltse a szervereket. A demó már elérhető itch.io-ról.
Grimcurse
A Grimcurse egy meglehetősen elborult, eredetileg game jamre készült ötletpárosításból jött létre: az alap játékmenet egy klasszikus JRPG-re emlékeztet, amely 1953-ban, a háború tépázta Vietnámban játszódik, majd az indokínai háború idején és élőhalott katonákkal kell majd farkasszemet néznünk – az összecsapások során egy horrorisztikus Duck Huntra/Hogan’s Alleyra emlékeztető gallery shooterben.
E1M1
A retro stílus iránti érdeklődés szintjét jól mutatja az E1M1 magazin debütálása és népszerűsége, amely klasszikus videojátékos magazinformátumban kizárólag a Realms Deep profiljába illő játékokra fókuszálva van túl egy sikeres Kickstarteren is.
White Hell
A tavalyi Realms Deepről a szervezők állítása szerint csak véletlen tévedésből maradt le a finn indie lövölde White Hell, amely a régi Build engine játékok szellemét próbálja megidézni egy apokalipszis sújtotta, neonáciktól hemzsegő Finnország panorámájával, amelyen magányos túlélő hősünkkel kell végigdarálnunk magunkat. Az early access változat már elérhető Steamen.
Powerslave Exhumed
Egy ilyen eseményről természetesen nem maradhatott ki a régi játékok modernizálásának koronázatlan királya, a Nightdive sem, ráadásul egy régóta várt projektjükről adtak életjelet, a Powerslave/Exhumed remasteréről, amely egyelőre megjelenési dátum nélkül, azonban látványos ráncfelvarrással, és a PC változattól lényegesen eltérő konzolos kiadásokat is kombinálva érkezik majd.
INCISION
Az INCISION-nek már hallottam korábban hírét, egy retrorajongó ismerősöm pedig röviden úgy összegezte benyomásait, hogy „hektoliternyi vér, Quake, rothadó nyers hús, DUSK, rozsda”. Ez nagyjából helytálló, a Realms Deepen bemutatott előzetes szerint megtámogatva még egy elég intenzív játékmenettel és adrenalinpumpáló hanganyaggal. Még idén early accessben landol, ha azonban érdekel titeket, a demót itch.io-ról már lekaphatjátok.
Egy rövid interjúra becsatlakoztak az FPS műfajról szóló, igen ígéretes dokumentumfilm, az FPS: First Person Shooter készítői is (akiknek egyúttal az In Search of Darkness horrorbiblia két felvonását is köszönhettük), hogy beszámoljanak a film készítésének állapotáról. A film az Atari eredeti Battlezone-jától napjainkig fogja körbejárni a belső nézetes lövöldözős játékok történelmét.
Core Decay
A Core Decay már a tavalyi Realms Deepen is a legígéretesebb játékok sorát gazdagította, elég erős System Shock/Deus Exre emlékeztető elemeivel, az új trailer pedig nem igazán könnyítette meg a várakozást. 2021 végén azonban úgy fest, végre kapunk belőle egy demo változatot.
KUR
Szintén a Realms Deepre időzítve került early accessbe a KUR, amely főhősét és stílusát tekintve erősen emlékeztet a Viscerafestre, azzal a különbséggel, hogy technológiailag pár évvel fejlettebb színvonalat emulál, előzetese pedig egy ici-picit túltoltabbnak érződött a Viscerafest is néha-néha határesetnek érződő humorához képest. Ennek ellenére természetesen megérhet egy próbát.
ARKOS
Az ARKOS még a show többi játékához képest is retrónak érződött, ám a külső mögött a készítők részéről tudatos döntés áll, a voxelekből felépített pályákat ugyanis más hasonló lövöldéknél lényegesen rombolhatóbbá és átszabhatóvá próbálják tenni.
Chains of Fury
Szintén érdekesnek tűnt a képregényes grafikájú Chains of Fury, amelynek előzeteséből azonban leginkább csak a jövőre tervezett megjelenés derült ki.
Paperhead
A mezőny érdekesebb/bizarrabb darabjainak sorát gazdagította a beszédes című Paperhead is, amelynek első képkockái erős Half-Life érzést árasztottak magukból, ám mind az ellenfelek, mind a fegyverek kivágott kartonokból állnak, ez a stílus pedig a jelek szerint a játék más területeire is átterjed: az előzetes egy pontján a főhős a megszokott színes kulcskeresés helyett egy papírvágóval egyszerűen ajtót vágott a pálya egy részébe. A megjelenés úgy fest, még messze van, a közeljövőben csak a pre-pre-pre-pre-alfa demót próbálhatjuk majd ki.
Innkeep
Egy kis szünetet tartva az FPS-dömpingben jelentkezett be a hosszú ideje készülődő Innkeep, amely a klasszikus, ‘90-es évek második felében megjelent RPG-ket idézi egy érdekes csavarral: főhősünk egy kocsmáros, akinek feladata elsősorban gondoskodni a vendégszeretetét élvező hősökről, megfelelően elszállásolni, kiszolgálni és kiismerni őket. Hangulatosnak és aprólékosan kidolgozottnak tűnik, de hogy játékmenet szempontjából mit nyújt majd, az egyelőre nem teljesen világos.
Going the Distance
Október közepén érkezik majd a Going the Distance, amely szintén az FPS műfajjal szakítva egy kellemes, kedves, érzelmes ügyességi játéknak tűnik, melyben papírrepülőktől léghajókig számtalan szerkezettel kell végigküzdenünk magunkat akadályokon – legalábbis első pillantásra, az előzetes egy szakaszában ugyanis furcsa glitchek és meglehetősen nyomasztó jelenetek bukkantak fel
Project Warlock II
Már az E3 óta tudjuk, hogy készül a Project Warlock II, amelynek első része a boomer shooter hullám viszonylag korai, minden tekintetben kiválóan sikerült darabja volt, a Reams Deepre pedig a készítők egy elég hosszú gameplay-jel készültek. Nem jelenhet meg elég gyorsan.
Limitless Hunger
Ha esetleg hiányoznak a Serious Sam méretes hordái vagy a Painkiller pokoli ellenfelei, és nem bánjátok, ha mindez kap egy erős retro stílusú prezentációt, mindenképp tartsátok szemmel a Limitless Hellt is. A demója már kipróbálható Steamen, a megjelenés pedig október 8-án nincs is már olyan messze.
Realms Deep 2021 - Múltidéző játékbejelentések tengere #4
Utolsó előtti részéhez ért összefoglalónk az elsősorban retro FPS-eket bemutató online eseményről.