26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

White Shadows teszt – Fény az éjszakában

Minden állat egyenlő! Ne de mi van, ha mégsem?

Írta: m_anger

A White Shadows meglepetésszerűen, a nevével ellentétben igen borongós Fehér Városban indít, annak is egy igen lepukkant szegletében. Egy hatalmas telefonkészülékből csúszik ki főhősünk, Ravengirl (nocsak, még egy hollólányka), akivel egyszerre fedezhetjük fel ezt a különleges helyet. A város igen sötét oldalát mutatja, csupán a hatalmas világító neonfények hoznak némi fényt az örök éjszakába. Ennél már csak azok az ósdi, analóg gépezetek furábbak, amelyeken (és amelyek segítségével) közelkedhetünk. No meg a helyi vezetők, ugyanis hamar kiderül, hogy a hangzatos propaganda nem teljesen igaz, és a madaraknak igen sanyarú sorsuk van errefelé. Mivel az egész kaland 2-3 óra alatt letudható, így a lehető legkevesebbet szeretném a sztoriról elárulni, felütésnek talán ennyi is elegendő.

White Shadows teszt – Fény az éjszakában

A játék le sem tagadhatja, hogy a Playdead játékaiból inspirálódott. A fekete-fehér, fénnyel és árnyékkal játszó setting egyértelműen a Limbót és az Inside-ot juttathatja eszünkbe, de a játékmenet és a disztopikus, elnyomó rendszert, valamint valós társadalmi problémákat felvonultató világkép alapján a Little Nightmares sorozat is beugorhat. A White Shadows azonban nem olcsó másolat, hanem megtalálta a saját hangját. A grafika megvalósítása a múlt század elején honos némafilmeket (például az örök klasszikus Metropolist) idézi, ezt pedig csak fokozza a klasszikus zenei kíséret (jól ismert dallamok csendülnek fel Wagner, Strauss vagy Rimszkij-Korszakov kottáiból).

Látszik tehát, hogy a készítők nagyon sok energiát fordítottak a körítésre, ami meg is hálálta a befektetett munkát. A másik oldalról viszont kicsit nyomot hagyott egyéb területeken, például a játékmeneten. Aggodalomra semmi ok, nincs nagy baj vele, de egyértelműen látszik hogy nem itt volt a fókusz. Egyszerűbb fejtörők és feladványok vannak csupán (nem nagyon lehet igazán sehol elakadni sem), amelyek kitöltik a sok szaladgálás és platformerrészek közötti rést. Ezek némelyike nagyon ötletes (például a fény-árnyék játékra épülő darabok), de semmi igazán újat vagy egyedit nem láthatunk, amit a hasonszőrű stuffokban már ne sütöttek volna el.

White Shadows teszt – Fény az éjszakában

Ettől viszont egy kicsit nagyobb gond, hogy számos bug is akad. Előfordulnak későn megjelenő objektumok, hibásan vagy hiányosan loopoló animációk, és néhol az irányítással is meggyűlhet a bajunk (többször sikerült például egyes létrák mögé becsúsznom, és menthetetlenül lezuhanni a mélybe). Pár helyen továbbá a teljesítmény is picit beesik – igazából semmi komoly, de azért mindezek együttesen ki tudják zökkenteni a játékost. Reméljük, a későbbi patchek segítenek majd ezeken a problémákon, mert nem leküzdhetetlen gondokról beszélünk (megjelenés előtt jött is egy frissítés, amely sok apróságot javított).

A végső ítéletnél azt tudom mondani, hogy a White Shadows mindenképp üde színfoltja az év utolsó hónapjának, de azért nem tökéletes. Kicsit több polish-sal igazi klasszikus lehetne, akár a Playdead játékokkal egy polcon, így inkább csak egy figyelemre méltó próbálkozás, mint pár éve a kevésbé ismert „román Inside”, a Black the Fall. Persze a készítőknek így sincs okuk a szégyenkezésre, pláne hogy mindössze nyolcan hozták össze a játékot. Kíváncsian várjuk is, hogy a német Monokel mivel rukkol majd elő legközelebb – rajta lesz a beszerzési listán.

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Fantasztikus hangulat
  • Hozzá illő klasszikus zenei aláfestés
  • Méltón tiszteleg a némafilm korszak előtt
Negatívumok
  • Rövid
  • Kisebb technikai bakik
  • Túlságosan egyszerű játékmenet

További képek

  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
  • White Shadows
m_anger

m_anger
Ami a nyolcvanas években kölyökként csak álom volt (videojátékokkal dolgozni), az mára valóság. Munkaidőben fejlesztőként, szabadidőben kritikusként. Játék az élet?

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!