Kevés olyan játék van, amelyet közösen tudok játszani a párommal. Viszont ha valami csodás alkotás felkelti az érdeklődését, akkor azt lenyomjuk, vagy ha nehéz a stuff, akkor végigmozizza általam. Ilyen lebilincselő cím volt a Journey, amelyet szerintem a mai napig tolna, ha nem dugtam volna el a lemezt, vagy a zseniális Gris, amelyet Switchre is meg kellett vennem, hogy ne foglalja be random előlem a PlayStation 5-öt. A Nomada stúdió a Gris után ismét jelentkezett, méghozzá egy nagyon stílusos kis kalandot rántottak elő a kalapból, amely rejtett mondanivalójával is üzen.
A készítők ismét odatették magukat a vizualitás terén, ugyanis a Neva meseszép. Egy folyamatosan haldokló világot mutatnak meg, amelyet évszakokra bontva járhatunk be. Főszereplőnk egy fiatal nő, Alba, akit a lelki társa, egy fehér farkas kísér. A felnövéstörténetben a harcos amazonnal próbálunk utánajárni a kórnak, amely az állat- és növényvilágot sújtja. Lépten nyomon sunyi árnyak settenkednek, amik először csak utunkat állják, majd ahogy alkalmazkodnak a világhoz, testet öltött rémalakokként is támadnak. Később megszállnak elpusztult állatokat, így egyre nagyobb veszélybe kerülünk, az ellenség pedig folyamatosan adaptálódik.
Neva, a címszereplő hófehér farkaskölyök kezdetben fegyelmezésre és pátyolgatásra szorul, mint egy gyerek. A programban nincs beszéd, egyedül az állat nevét tudjuk mondogatni, de elég sokféleképpen képes Alba megszólítani az ebet. Minden érzelem kihallható, remekül oldották meg, a beszéd pedig ilyenkor a DualSense hangszórójából érkezik. A szólongatás mellett meg is érinthetjük Nevát, aminek sokszor dramaturgia jelentősége is lesz. Ez a különleges anya-lánya kapcsolat végigkíséri a sztorit, és közben felnő a farkas is. Egyre jobb harcossá érik a blöki, és újabb képességeivel segíti Albát a burjánzó betegséggel szemben.
A Neva nagy részében barangolni fogunk, amit harcok szakítanak meg. Mindent ki lehet védeni bukfencezve, majd szétkardozhatjuk a fehér maszkot viselő pacákat. Könnyen el lehet bukni, hiszen három bekapott sérülés után végünk, de a folyamatos támadással visszanyerhetünk energiát. A kevésbé tapasztalt gamereknek tervezték a Story Mode nehézséget, ahol a csaták alatt nem lehet meghalni, a platformer részeknél pedig egyszerűbb átjutni.
Sok titkot rejt a játék, amelyek virágok formájában keresendők. A sokszor távolról is látható növényeket nem mindig olyan egyszerű megérinteni, van, hogy elég kacifántos módon juthatunk el hozzájuk, vagy trükkös ugrásokkal operálva érhetjük el azokat. A nagyjából 4 órás játékidőben üresjárat nem igazán található, mindig tud újat mutatni a Neva. Közben olyan meseszép tájakon haladunk, hogy öröm nézni, de a pusztuló természet is szuperül van bemutatva.
Néha állatokba botlunk, vagy a háttérben mozognak az árnyak, de a képek többet mesélnek, tessék megtekinteni a cikkhez kapcsolódó galériát. Mindehhez jön még a lebilincselő zene, amely aláfesti a látottakat. A négy fejezet egyedi helyszínekre kalauzol, amelyek közt lesz egészen sötét hangulatú is. Ami viszont nem változik, az a lehengerlő hátterek sokszínűsége. Tényleg nem lehet betelni velük.
Egy zseniális indie gyöngyszemmel lettünk gazdagabbak a Neva személyében, amelyet kifejezetten ajánlok a különleges alkotások kedvelőinek. Ezt a játékot szavak nélkül is bárki megérti, egy valódi érzelembomba.