Egy igazi metroidvaniába öntött 2D-s soulslike csemegét ismerhettünk meg az eddig megjelent Blasphemous játékokban. Öröm és boldogság volt a termékgondozás, hogy ingyenes kiegészítőkkel üthettük el az időt a második rész érkezéséig. Ami minden téren több és nagyobb lett elődjénél, de a rajtnál az se volt tökéletes állapotban. Mire mindent szépen kijavítottak, meg is érkezett a Blasphemous 2-t csúcsra járató október végi ingyenes update. Emellett egy fizetős DLC is landolt a digitális áruházakban, illetve egyből csomagban is be lehet azt húzni az alapjátékkal.
Az ingyenes frissítés, amely mindenki számára elérhető, tartalmaz egy nagyon király New Game+ mókát, amely akár a hajszálaink elvesztéséhez is vezethet. Picit hazudtam, mert a beharangozott NG+ valójában egy Hard mód, amelyben mindent nulláról kezdünk (magyarul semmit nem tartunk meg az előző végigjátszásból). Ahhoz, hogy el tudjunk benne indulni, kelleni fog egy „clear save”, tehát a kaland befejezése. A True Torment módban, amint a neve is sugallja, nem babra megy a játék. Sokféleképpen leszünk korlátozva és büntetve (akár még testre is szabhatjuk a szivatásunk formáit) – ez a vérbeli Blasphemous- és nehézjáték-kedvelőket célozza meg.
A legfontosabb újítás, hogy több helyszín át lett dolgozva, új kihívások várnak rajtuk (Torment módban), valamint szinte minden terület kapott új képernyőket, és így átjárásos rövidítést az eddig elszeparált részekhez. Az egész térkép így egy jópofa átjáróház lesz, ami igencsak megkönnyíti a közlekedést a korábbiakhoz képest. A hozzáadott szakaszokon felfedezhetünk újfajta akadályokat, amelyeknek leküzdéséhez viszont már a fizetős tartalom megléte szükséges.
A Mea Culpa kiegészítés lényegében belesimul az alapjátékba, nem külön menüből indítjuk el, olyan, mintha végig ott lett volna a szemünk előtt. Így akkor is belevághatunk, ha elölről kezdjük a kálváriát, de akkor elég sokat kell játszani, mire érdemileg felkészülhetünk a veszélyekre. A legfontosabb dolog, hogy semmit nem segít a program, nincs jelölés, hogy merre induljunk el. Ha hozzám hasonlóan egy közel 100%-os felderítettségű térképpel fejeztétek be az alkotást, akkor most ez a szám visszazuhan 25%-nyit. A kiegészítő és a hozzáadott plusz képernyők az átjárásokhoz ennyit tesznek hozzá az élményhez. Viszont fejetlen csirkeként össze-vissza futkározhatunk, amig az összes új torlaszba nem botlunk, és rájövünk, hogy merre is vannak a valódi kiegészítős helyszínek.
Ebből kettő is van, és baromi hangulatosak mind látvány, mind zenék tekintetében. Célunk, hogy megszerezzük az első Blasphemous hősének fegyverét, a Mea Culpát. Majd lehetőség szerint mártsuk is meg a főellenségben újra, ami egy eddig nem látott befejezést ad, növelve a lore-t a plusz jelenetekkel. Persze a Blasphemousról beszélünk, így ennek elérése és az extra követelmények nem állnak meg ennyiben. Szerencsére, ha mindent bejárunk, akkor értelemszerű lesz, hogy mi is a dolgunk.
Az áhított fegyver megszerzéséhez utunkat állja több boss is, majd a birtokbavétel után fel is erősíthetjük azt, ha bejárjuk az egész térképet, és használjuk az újdonsült szökkenő teleport képességet. Gyűjtögetnivalóból is akad friss, ennek a jutalmáról nem tudok regélni, mert sajnos bugos a quest. Legnagyobb tesztelői PTSD nálam mindig, ha egy korán kapott címet jómagam bétatesztelek, és naná, hogy mindig a programhibás cuccokat nyalom be. Igazából erre most számítottam, mert a fejlesztők még nem adtak ki hibátlan blaszfémia programot. A játékélmény viszont olyan szinten király, hogy igazából nem is érdekel az a pár beragadt trófea, úgyis javítják majd.
Mindent egybevetve most érdemes elkezdeni ezt a kalandot, belevágni a Blasphemous 2-be a DLC-vel együtt. Ha viszont szeretünk mindent kimaxolni, akkor várjuk meg inkább az apró javítást, hiszen az említett hibáról tudnak a fejlesztők is.