Autóverseny-játékokkal Dunát lehetne rekeszteni, de autószerelősből már lényegesen kevesebb van, ami pedig a kettőt ötvözi, abból elég keveset ismerek: az 1989-es Street Rod és folytatása, az 1991-ben megjelent Street Rod 2 örök klasszikusok, 2002–2003-ban pedig a hazai Invictus Games től érkezett a Street Legal és a Street Legal Racing: Redline. Épp ezért az Underground Garage egy rendkívül érdekes és igencsak ritkán látott koncepciót ajánl nekünk: ne csak versenyezzünk, hanem bütyköljünk is, ha már a Fast & Furious filmek is erről szóltak (legalábbis az első pár).

A sztori szerint egy elfuserált Paul Walker utánzat lennénk, aki kezdő szerelőként épp elhelyezkedik egy műhelyben. Az első napi melók bizonyos szinten oktatóanyagként is működnek – aztán az éjszaka huligánok verik szét az egészet, és nekünk kell megjavítanunk mindent. Pénz meg ugye autójavításból és -tuningból lesz, hogy aztán a főnökcsaj benyögje: akár versenyezhetnénk is. Ehhez persze verda is kell, amihez megint csak nem árt a della...
A lopott kocsi és a roncs kipofozása közül én az utóbbit választottam – és igazából itt el is akadtam a korai hozzáférésű játékban, két ok miatt. Az egyik, hogy a bolti katalógus bevallottan bugos: a hátsó féltengelynél fogyott el a türelmem, hogy vajon mivel keveredhetett össze a Blackline A70-é; de talán az jobban kiakasztott, hogy miután a kasztnit szétszedtem, a kocsiszekrényt nem tudom „kiszedni” javítani...

Maga a javítás egyébként egész flottul megy: az autók több tucat alkatrészből tevődnek össze, és persze a megfelelő sorrendet tartani kell a szétszedéshez és összerakáshoz – gombnyomásra előbbihez segítséget is ad a játék. Természetesen simán kifelejthetünk alkatrészeket, hogy aztán keresgéljük, vajon honnan hiányzik... :-D Ezeknek a munkáknak van valami olyasféle zen bája, mint a Farming Simulatorben szántani és vetni – bár ez odafigyelősebb.
Az utcára kihajtva viszont sajnos csak húzni tudom a szám: rettenetesen viselkednek a kocsik. Egyelőre meglehetősen árkád a gameplay ezen a téren, viszont az autók súlytalanok, tapadás nem sok van, és még gamepaddel is maximum nagyjából lehet megmondani a szekérnek, merre menjen. A fejlesztők már ígéretet tettek ennek kireszelésére – én remélem a legjobbakat. Versenyezni sajna kész saját autó híján nem tudtam, talán azt is sikerül majd egy patch-csel kijavítani.

A látvány nem fog retinán csapni minket, Unreal Engine 5 ide vagy oda. Persze egy kis, 18 fős lengyel fejlesztőcsapattól nem is várok el csodákat, de azért a Unity hajtotta Car Mechanic Simulator szintjénél azért csak jó lenne szebbet alkotni. A hangok is jelenleg még amolyan semmilyenek – de nem akarom előre leírni ezen a téren a játékot, hátha sikerül a végleges(nek gondolt) verzióig csiszolni ezen (is).
Mivel bevallottan nincs még kész a cucc, ezért a keresztvizet nem szedném le róla, noha morogtam épp eleget fentebb. Ugyanakkor ígéretesnek tűnik az Underground Garage, és nagyon bízom benne, hogy a lengyelek gatyába rázzák a cuccot, és egy kellemes szerelgetős-versenyezgetős autókázós játék kerekedik ebből.