25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Life is Strange fejlesztői napló az időmanipulálásról [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Life is Strange fejlesztői napló az időmanipulálásról
Mi is az a pillangóhatás?

SolidSnakeGH
#27 SolidSnakeGH [806]
+1, ráadásul én még nekik is dolgozom.

Azért furcsállottam, mert ha lenne normál demó a PC-s portra is, akkor némileg "nemzetköziesebb" találati arányt vártam volna.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.28. 16:42
thri77
#26 thri77 [652]
Ha ott kéne élnem, akkor nekem is furcsa lenne az élet (nem szeretem sem a nemzetet, sem a nyelvüket

Válasz erre

Előzmény: SolidSnakeGH 2015.01.28. 15:28
SolidSnakeGH
#25 SolidSnakeGH [806]
Egy példa: GoT 1. epizód másfél gigát foglal. Ha ezt a példát is megszorozzuk hattal, akkor is bőven egy mai AAA-játék mérete alatt vagyunk, szóval ja, a méret itt nem lényeg.

Rákerestem a Life is Strange PC demójára, de a fő találatok csak német oldalak voltak. Érdekes.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.28. 13:59
thri77
#24 thri77 [652]
Gondolom PC-n külön demo lesz (amúgy friss infók alapján PS-re is). De Telltale cuccokból kiindulva eleve nem nagy egy epizód, azoknál is egy szezon kb. 3-4 giga, az meg 6 részből áll. Szóval ezen kár aggódni.

Válasz erre

Előzmény: totyak 2015.01.28. 12:13
SolidSnakeGH
#23 SolidSnakeGH [806]
PC-re nem valószínű a Trial, az inkább konzoloknál járatos, PC esetén a demó műfaja majdhogynem kihalt.

Válasz erre

Előzmény: totyak 2015.01.28. 12:13
totyak
#22 totyak [445]
Mondjuk én pc-n nem szeretném a komplett játékot lekapni azért, hogy mondjuk 20 percet kipróbálhassak. Oké, hogy nincs rossz netem, de akkor sem. Gondolom több Gb-nyi adat lesz még így egy epizód is.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.27. 19:00
thri77
#21 thri77 [652]
Twin Peakset majd meglátjuk, hogy hipsterkedésből dobták-e csak be, vagy tényleg valós.

Az hogy a tárgy megmarad, a videóból is kiderült. Elsőre nekem is fura volt, de végül is csökkenti a játékos frusztráltságát. Sokadik próbánál már unalmassá válna, újból felvenni, megszerezni. Kérdés maga a sok ismétlés nem fullasztja-e unalomba a játékot, én leginkább erre leszek kíváncsi.

Válasz erre

Előzmény: SolidSnakeGH 2015.01.28. 09:58
SolidSnakeGH
#20 SolidSnakeGH [806]
Jó kis cikk ez, köszi a megosztást!
Twin Peaks-féle ihletet elolvastam, még inkább felcsigázott.
Az ígéretre pedig, hogy csökkentik a választási illúziót, majd az idő úgyis választ ad, de ha valahogy mégis tető alá hozzák, akkor újabb mérföldkő közeleg.

"Items that are collected before time traveling will be kept in the inventory after the fact" - nyilván a játékmenet könnyebbé válhat ezáltal, azonban maga az ötlet nem tetszik annyira.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.28. 08:23
thri77
#19 thri77 [652]
Nem hinném, ahhoz azért a PSN-t kellene feltörniük előbb. Sok játéknak van trialja amúgy.

Született egy jó kérdezz-felelek viszitn az egyik fejlesztővel, amiben leírják milyen más művek hatottak rájuk, honnan a cím, de van szó az elágazási lehetőségekről is, meg az epizódok hosszáról.
http://throwingdigitalsheep.com/life-strange-reddit-developer-ama-roundup-remember-influences-rewind-story-detailed/

Válasz erre

Előzmény: SolidSnakeGH 2015.01.28. 08:09
SolidSnakeGH
#18 SolidSnakeGH [806]
Ha a trial zárral együtt lejön a teljes játék, akkor nem nagyobb az esély a gonosz kis hackereknek?

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.27. 19:00
thri77
#17 thri77 [652]
Valószínűleg igen. PS4-en sok trial van, ezeket könnyebb is megoldani a fejlesztőknek gondolom, mert tulajdonképp a teljes játékot leszeded, csak egy része zárva van (mint az XBLA címeknél pl.). A videóban konkrétan azt mondják, hogy addig játszható, amíg mutatják, vagyis tényleg vagy időlimit van, vagy egyszerűen addig lehet tolni, míg az egyik triggerelt esemény (nem akarok spoilerezni) be nem következik.

Válasz erre

Előzmény: totyak 2015.01.27. 17:59
totyak
#16 totyak [445]
Nekem oly mindegy minek nevezik, csak ki lehessen próbálni. Lehet, hogy a trial valami időlimites cucc.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.27. 15:21
SolidSnakeGH
#15 SolidSnakeGH [806]
Korrekt dolog tőlük (főleg ebben a fejlesztési formában ritka az ilyen). Bár egyre inkább elfelejtődnek a demók, bizonyos játékok esetében erősebb meggyőzőerővel bírhat, mint a trailerek.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.27. 09:45
thri77
#14 thri77 [652]
A videóban említik a végén, meg itt is szerepel:
http://blog.us.playstation.com/2015/01/25/the-drop-new-playstation-games-for-1272015/
Lehet pontatlan voltam és nem demo, hanem trial lesz, de a lényeg, hogy kipróbálható.

Válasz erre

Előzmény: totyak 2015.01.27. 12:53
totyak
#13 totyak [445]
Ez az elvileg demo info honnan jött? Én nagyon örülnék neki, ha vásárlás előtt belenézhetnék. Most így elsőre nagyon tetszik a játék, de azért jobb lenne élőben kipróbálni.

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.27. 09:45
thri77
#12 thri77 [652]
Arra leszek inkabb kivancsi mennyire lehet majd szabadon alkalmazni. Elvileg lesz demo es pont ez a rezs lesz jatszhato. Lehet vasarlas elott teszek meg egy probat es csak azutan dontok.

Válasz erre

Előzmény: SolidSnakeGH 2015.01.27. 09:27
SolidSnakeGH
#11 SolidSnakeGH [806]
Hm, ez alapján viszonylag kevés befolyása lesz a rewindnak a fősztori tekintetét illetően (túl sok branch alakulna ki, ha valóban számítana, ami önmagában szuper lenne, de egy epizodikus formátumnál ez nagyon necces (az egyik epizód végén keletkezett adott elágazáshalmazt úgy átvinni a következőbe, hogy az minden újrajátszásnál megint más lehessen).

Válasz erre

Előzmény: thri77 2015.01.26. 23:27
thri77
#10 thri77 [652]
Ha valaki nem fél a spoilerektől, itt az első 20 perc
https://www.youtube.com/watch?v=D6002MXPR58

Válasz erre

ivanova36
#9 ivanova36 [1321]
Nem koherens történet is nagyot ronthat az élményen, pl egyik epizódban kiírnak valakit de a közönség visszakéri és visszahozzák (lásd Dallas ), vagy az első részben megszokott dolgokat megváltoztatják a többiben.

Mondjuk nem epizodikus megjelenése volt a Mass Effect-nek, de az 1-ben megszokott harcrendszert lecserélték és az maradt meg a 3. részre is. Lehet előnyére vált pláne hogy egy érdekes csavarral oldották meg hogy tárazni kelljen, de azért az 1-ben megvolt a maga varázsa a modokkal való játéknak hogy számodra megfelelő fegyvert kapj.

Válasz erre

thri77
#8 thri77 [652]
Nna most jutott időm arra, hogy ezt megnézzem. Annak ellenére, hogy majd 10 perc, nem tudtunk meg túl sok újat, az eddigiekhez képest. Inkább tűnik egy stúdió imagefilmnek. Remélem nem esnek abba a csapdába, hogy túl sok ismétlés (visszatekerés) lesz. Még mindig nem vagyok meggyőzve, jó lesz-e, alighanem az első epizódot le kell tolni, hogy kiderüljön.

Szerintem a folytatásos formátum nem azért van, mert nem tudják lesz-e folytatás. Egyszerűen így hamarabb piacra tudják dobni és esetleg a 3.-4. epizódban már tudnak abból profitálni, hogy milyen volt a megjelenés és addigra alakítani pár dolgon.
Látom közben pár dolgot, már mások leírtak ebből. Az is, hogy így vonzóbb lehet az ár is.

Válasz erre

totyak
#7 totyak [445]
Egyben szeretem megkapni a játékot, nem akarok várakozni.

Válasz erre

Előzmény: SolidSnakeGH 2015.01.26. 19:51
SolidSnakeGH
#6 SolidSnakeGH [806]
Újra megkérdem tőled is: miért baj az epizodikus fejlesztési forma?
A kivárási idő miatt? A rövid játékmenet esete? Más negatív indokot nem tudok elképzelni.

Válasz erre

Előzmény: totyak 2015.01.26. 17:01
totyak
#5 totyak [445]
Ó igen, ez lesz a nekem való játék. Már bejelentésekor felfigyeltem rá, azóta várom. Csak annyi gondom van vele, hogy epizódokban jön. Ez a baj a TellTale játékokkal is. Ahogy nézem, grafikailag nem túl kifinomult, remélhetőleg nem lesz nagy gépigény sem.

Válasz erre

SolidSnakeGH
#4 SolidSnakeGH [806]
Akkor ezek szerint a Telltale Games is nagy hazárdjátékos cég, ha folyton ilyen formátumban gondolkozik.

Az epizódikus gyártásnak talán még nagyobb az esélye a sikerfaktorra, hiszen
a) olcsóbb a tartalom, így többen vehetik meg, mint egy teljes árú terméket --> nagyobb a bevétel máris
b) mivel kevesebb a tartalom is, jobban tudnak fókuszálni rá, amennyiben a game design kellően jól balanszolt
c) rövidebb fejlesztési iterációk, átláthatóbb a projekt szkópja
d) azonnali felhasználói visszajelzést kapnak, amit fel tudnak használni a későbbi epizódok készítésekor, még inkább esélyt adva a sikerre --> a játékosok komázzák, ha adnak a véleményükre

Válasz erre

Előzmény: barack1 2015.01.26. 14:30
barack1
#3 barack1 [76]
Furcsa dolog 6 epizódot tervezni egy programból akkor, amikor még nem is tudják, hogy sikeres lessz vagy sem.

Válasz erre

ivanova36
#2 ivanova36 [1321]
Prince of Persa : Sansd of time: ott is volt visszatekerés, bár ott inkább egy-egy elvétett ugrás vagy ki nem védett támadás "kijavítására" lehetett használni.
Singularity: itt is lehetett és kellett is az időt manipulálni, de az csak egy egy tárgyra hatott, pl egy összeroskadt rozsdás dobozt "visszavittél" az időben hogy épségben legyen így fel tudtad használni az aktuális helyzetben, vagy "öregítenI" tudtál egyet ezzel lezárva egy átjárót, stb...

Reméljük a fentiekhez hasonlóan hasznos lesz ez az "időzés" Life is Strange-ben, és nem csak haszontalan feature lesz.

Válasz erre

csigabi100
#1 csigabi100 [12]
érdekes lesz ilyet játékban látni

Válasz erre

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.