Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
Life is Strange fejlesztői napló az időmanipulálásról [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: Life is Strange fejlesztői napló az időmanipulálásról
Mi is az a pillangóhatás?
+1, ráadásul én még nekik is dolgozom.
Azért furcsállottam, mert ha lenne normál demó a PC-s portra is, akkor némileg "nemzetköziesebb" találati arányt vártam volna.
Azért furcsállottam, mert ha lenne normál demó a PC-s portra is, akkor némileg "nemzetköziesebb" találati arányt vártam volna.
Ha ott kéne élnem, akkor nekem is furcsa lenne az élet (nem szeretem sem a nemzetet, sem a nyelvüket
Egy példa: GoT 1. epizód másfél gigát foglal. Ha ezt a példát is megszorozzuk hattal, akkor is bőven egy mai AAA-játék mérete alatt vagyunk, szóval ja, a méret itt nem lényeg.
Rákerestem a Life is Strange PC demójára, de a fő találatok csak német oldalak voltak. Érdekes.
Rákerestem a Life is Strange PC demójára, de a fő találatok csak német oldalak voltak. Érdekes.
Gondolom PC-n külön demo lesz (amúgy friss infók alapján PS-re is). De Telltale cuccokból kiindulva eleve nem nagy egy epizód, azoknál is egy szezon kb. 3-4 giga, az meg 6 részből áll. Szóval ezen kár aggódni.
PC-re nem valószínű a Trial, az inkább konzoloknál járatos, PC esetén a demó műfaja majdhogynem kihalt.
Mondjuk én pc-n nem szeretném a komplett játékot lekapni azért, hogy mondjuk 20 percet kipróbálhassak. Oké, hogy nincs rossz netem, de akkor sem. Gondolom több Gb-nyi adat lesz még így egy epizód is.
Twin Peakset majd meglátjuk, hogy hipsterkedésből dobták-e csak be, vagy tényleg valós.
Az hogy a tárgy megmarad, a videóból is kiderült. Elsőre nekem is fura volt, de végül is csökkenti a játékos frusztráltságát. Sokadik próbánál már unalmassá válna, újból felvenni, megszerezni. Kérdés maga a sok ismétlés nem fullasztja-e unalomba a játékot, én leginkább erre leszek kíváncsi.
Az hogy a tárgy megmarad, a videóból is kiderült. Elsőre nekem is fura volt, de végül is csökkenti a játékos frusztráltságát. Sokadik próbánál már unalmassá válna, újból felvenni, megszerezni. Kérdés maga a sok ismétlés nem fullasztja-e unalomba a játékot, én leginkább erre leszek kíváncsi.
Jó kis cikk ez, köszi a megosztást!
Twin Peaks-féle ihletet elolvastam, még inkább felcsigázott.
Az ígéretre pedig, hogy csökkentik a választási illúziót, majd az idő úgyis választ ad, de ha valahogy mégis tető alá hozzák, akkor újabb mérföldkő közeleg.
"Items that are collected before time traveling will be kept in the inventory after the fact" - nyilván a játékmenet könnyebbé válhat ezáltal, azonban maga az ötlet nem tetszik annyira.
Twin Peaks-féle ihletet elolvastam, még inkább felcsigázott.
Az ígéretre pedig, hogy csökkentik a választási illúziót, majd az idő úgyis választ ad, de ha valahogy mégis tető alá hozzák, akkor újabb mérföldkő közeleg.
"Items that are collected before time traveling will be kept in the inventory after the fact" - nyilván a játékmenet könnyebbé válhat ezáltal, azonban maga az ötlet nem tetszik annyira.
Nem hinném, ahhoz azért a PSN-t kellene feltörniük előbb. Sok játéknak van trialja amúgy.
Született egy jó kérdezz-felelek viszitn az egyik fejlesztővel, amiben leírják milyen más művek hatottak rájuk, honnan a cím, de van szó az elágazási lehetőségekről is, meg az epizódok hosszáról.
http://throwingdigitalsheep.com/life-strange-reddit-developer-ama-roundup-remember-influences-rewind-story-detailed/
Született egy jó kérdezz-felelek viszitn az egyik fejlesztővel, amiben leírják milyen más művek hatottak rájuk, honnan a cím, de van szó az elágazási lehetőségekről is, meg az epizódok hosszáról.
http://throwingdigitalsheep.com/life-strange-reddit-developer-ama-roundup-remember-influences-rewind-story-detailed/
Ha a trial zárral együtt lejön a teljes játék, akkor nem nagyobb az esély a gonosz kis hackereknek?
Valószínűleg igen. PS4-en sok trial van, ezeket könnyebb is megoldani a fejlesztőknek gondolom, mert tulajdonképp a teljes játékot leszeded, csak egy része zárva van (mint az XBLA címeknél pl.). A videóban konkrétan azt mondják, hogy addig játszható, amíg mutatják, vagyis tényleg vagy időlimit van, vagy egyszerűen addig lehet tolni, míg az egyik triggerelt esemény (nem akarok spoilerezni) be nem következik.
Nekem oly mindegy minek nevezik, csak ki lehessen próbálni. Lehet, hogy a trial valami időlimites cucc.
Korrekt dolog tőlük (főleg ebben a fejlesztési formában ritka az ilyen). Bár egyre inkább elfelejtődnek a demók, bizonyos játékok esetében erősebb meggyőzőerővel bírhat, mint a trailerek.
A videóban említik a végén, meg itt is szerepel:
http://blog.us.playstation.com/2015/01/25/the-drop-new-playstation-games-for-1272015/
Lehet pontatlan voltam és nem demo, hanem trial lesz, de a lényeg, hogy kipróbálható.
http://blog.us.playstation.com/2015/01/25/the-drop-new-playstation-games-for-1272015/
Lehet pontatlan voltam és nem demo, hanem trial lesz, de a lényeg, hogy kipróbálható.
Ez az elvileg demo info honnan jött? Én nagyon örülnék neki, ha vásárlás előtt belenézhetnék. Most így elsőre nagyon tetszik a játék, de azért jobb lenne élőben kipróbálni.
Arra leszek inkabb kivancsi mennyire lehet majd szabadon alkalmazni. Elvileg lesz demo es pont ez a rezs lesz jatszhato. Lehet vasarlas elott teszek meg egy probat es csak azutan dontok.
Hm, ez alapján viszonylag kevés befolyása lesz a rewindnak a fősztori tekintetét illetően (túl sok branch alakulna ki, ha valóban számítana, ami önmagában szuper lenne, de egy epizodikus formátumnál ez nagyon necces (az egyik epizód végén keletkezett adott elágazáshalmazt úgy átvinni a következőbe, hogy az minden újrajátszásnál megint más lehessen).
Ha valaki nem fél a spoilerektől, itt az első 20 perc
https://www.youtube.com/watch?v=D6002MXPR58
https://www.youtube.com/watch?v=D6002MXPR58
Nem koherens történet is nagyot ronthat az élményen, pl egyik epizódban kiírnak valakit de a közönség visszakéri és visszahozzák (lásd Dallas ), vagy az első részben megszokott dolgokat megváltoztatják a többiben.
Mondjuk nem epizodikus megjelenése volt a Mass Effect-nek, de az 1-ben megszokott harcrendszert lecserélték és az maradt meg a 3. részre is. Lehet előnyére vált pláne hogy egy érdekes csavarral oldották meg hogy tárazni kelljen, de azért az 1-ben megvolt a maga varázsa a modokkal való játéknak hogy számodra megfelelő fegyvert kapj.
Mondjuk nem epizodikus megjelenése volt a Mass Effect-nek, de az 1-ben megszokott harcrendszert lecserélték és az maradt meg a 3. részre is. Lehet előnyére vált pláne hogy egy érdekes csavarral oldották meg hogy tárazni kelljen, de azért az 1-ben megvolt a maga varázsa a modokkal való játéknak hogy számodra megfelelő fegyvert kapj.
Nna most jutott időm arra, hogy ezt megnézzem. Annak ellenére, hogy majd 10 perc, nem tudtunk meg túl sok újat, az eddigiekhez képest. Inkább tűnik egy stúdió imagefilmnek. Remélem nem esnek abba a csapdába, hogy túl sok ismétlés (visszatekerés) lesz. Még mindig nem vagyok meggyőzve, jó lesz-e, alighanem az első epizódot le kell tolni, hogy kiderüljön.
Szerintem a folytatásos formátum nem azért van, mert nem tudják lesz-e folytatás. Egyszerűen így hamarabb piacra tudják dobni és esetleg a 3.-4. epizódban már tudnak abból profitálni, hogy milyen volt a megjelenés és addigra alakítani pár dolgon.
Látom közben pár dolgot, már mások leírtak ebből. Az is, hogy így vonzóbb lehet az ár is.
Szerintem a folytatásos formátum nem azért van, mert nem tudják lesz-e folytatás. Egyszerűen így hamarabb piacra tudják dobni és esetleg a 3.-4. epizódban már tudnak abból profitálni, hogy milyen volt a megjelenés és addigra alakítani pár dolgon.
Látom közben pár dolgot, már mások leírtak ebből. Az is, hogy így vonzóbb lehet az ár is.
Egyben szeretem megkapni a játékot, nem akarok várakozni.
Újra megkérdem tőled is: miért baj az epizodikus fejlesztési forma?
A kivárási idő miatt? A rövid játékmenet esete? Más negatív indokot nem tudok elképzelni.
A kivárási idő miatt? A rövid játékmenet esete? Más negatív indokot nem tudok elképzelni.
Ó igen, ez lesz a nekem való játék. Már bejelentésekor felfigyeltem rá, azóta várom. Csak annyi gondom van vele, hogy epizódokban jön. Ez a baj a TellTale játékokkal is. Ahogy nézem, grafikailag nem túl kifinomult, remélhetőleg nem lesz nagy gépigény sem.
Akkor ezek szerint a Telltale Games is nagy hazárdjátékos cég, ha folyton ilyen formátumban gondolkozik.
Az epizódikus gyártásnak talán még nagyobb az esélye a sikerfaktorra, hiszen
a) olcsóbb a tartalom, így többen vehetik meg, mint egy teljes árú terméket --> nagyobb a bevétel máris
b) mivel kevesebb a tartalom is, jobban tudnak fókuszálni rá, amennyiben a game design kellően jól balanszolt
c) rövidebb fejlesztési iterációk, átláthatóbb a projekt szkópja
d) azonnali felhasználói visszajelzést kapnak, amit fel tudnak használni a későbbi epizódok készítésekor, még inkább esélyt adva a sikerre --> a játékosok komázzák, ha adnak a véleményükre
Az epizódikus gyártásnak talán még nagyobb az esélye a sikerfaktorra, hiszen
a) olcsóbb a tartalom, így többen vehetik meg, mint egy teljes árú terméket --> nagyobb a bevétel máris
b) mivel kevesebb a tartalom is, jobban tudnak fókuszálni rá, amennyiben a game design kellően jól balanszolt
c) rövidebb fejlesztési iterációk, átláthatóbb a projekt szkópja
d) azonnali felhasználói visszajelzést kapnak, amit fel tudnak használni a későbbi epizódok készítésekor, még inkább esélyt adva a sikerre --> a játékosok komázzák, ha adnak a véleményükre
Furcsa dolog 6 epizódot tervezni egy programból akkor, amikor még nem is tudják, hogy sikeres lessz vagy sem.
Prince of Persa : Sansd of time: ott is volt visszatekerés, bár ott inkább egy-egy elvétett ugrás vagy ki nem védett támadás "kijavítására" lehetett használni.
Singularity: itt is lehetett és kellett is az időt manipulálni, de az csak egy egy tárgyra hatott, pl egy összeroskadt rozsdás dobozt "visszavittél" az időben hogy épségben legyen így fel tudtad használni az aktuális helyzetben, vagy "öregítenI" tudtál egyet ezzel lezárva egy átjárót, stb...
Reméljük a fentiekhez hasonlóan hasznos lesz ez az "időzés" Life is Strange-ben, és nem csak haszontalan feature lesz.
Singularity: itt is lehetett és kellett is az időt manipulálni, de az csak egy egy tárgyra hatott, pl egy összeroskadt rozsdás dobozt "visszavittél" az időben hogy épségben legyen így fel tudtad használni az aktuális helyzetben, vagy "öregítenI" tudtál egyet ezzel lezárva egy átjárót, stb...
Reméljük a fentiekhez hasonlóan hasznos lesz ez az "időzés" Life is Strange-ben, és nem csak haszontalan feature lesz.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. 2500 évig építgethetjük városunkat a Memoriapolisban
- 2. Outcast - A New Beginning teszt – Visszatérés Adelphára 25 év után
- 3. Két új traileren a CoD-verőnek kikiáltott Gray Zone Warfare
- 4. Assetto Corsa Competizione - Nürburgring 24hr Pack DLC teszt
- 5. Ermac közelít a Mortal Kombat 1-hez
Legfrissebb fórumtémák
- 23:11
- Elden Ring [40]
- 21:02
- Ki mivel játszik mostanában? [7855]
- 19:10
- Dark Souls: Prepare to Die Edition (PC) [hozzászólások] [11]
- 19:03
- Politika - az egyetlen ilyen célú topic a Dome-on [43672]
- 17:09
- A magyar labdarúgó válogatott [4448]
- 12:07
- Horizon Forbidden West [53]
- 00:24
- GG - GameGuess játék [737]
- 17:05
- Sorozatok [10785]
- 01:32
- SPORT - Kosárlabda [516]
- 21:04
- Helyzetjelentés [156879]