A forráskód a program magja melynek alapján az eredeti készítők egy fordítóprogrammal a játékot (annak file-jait) létrehozzák.
a forráskód általában sok (több száy akár)fileból áll mely fileok jellemző tulajdonsága hogy szöveget (tehát olvasható)
úgynevezett utasításokat(scripteket) tartalmaznak (vagy a file a script maga ? nam asszem nem.
).
ezek nem mások mint sima parancsok.Ezeket módosítva a játékban bizonyos dolog hatására (ezt is meg lehet adni) bizonyos dolog(ezt is) bizonyos dolgot művel,vagy bizonyos értelemben megváltozik(ezt is)
.
Tehát egyszerűbben: a forráskód módosításával
egy program szinte minden része megváltoztatható, új részek szúrhatók be,esetleg eltávolíthatók.
a forráskódot módosítva majd fordítóprogrammal (Pl:micr.visual c++ (quake 3)) lefordítva (néha még más programokkal továbbfordítva) olyan kiegészítőket (mod) hoszhatunk létre mely alapvetően a porgam része lehet (hisz annak forráskódját , alapját,magját használtuk fel) betöltve a programon kisebb nagyob módosításokat végez.
(neagyisten teljesen uj programot képez (Pl:Half-life ----Counter-Strike
).
kb ennyi.
ui.: ha valamit nem jol írtam,pl:hülyeség azt egy hozzáértő javítsa ki please.(én is elég kezdő vagyok a témában.)
Ui. No. 2:Bocsi a lehurrogásért csak adtam a szinvonalat.
EGYÉBKÉNT IS JOHN CARMACK Quake III:ARENA SZÜLŐATTYA úgyhogy inkább vedd DÍCSÉRETNEK .))
szóval BOCSÁNAT.
"Ha leesel egy szikláról,próbálj meg repülni... Mást ugysem tehecc...