Hello!
Az utóbbi időben erőt vett rajtam az orion feeling. Talán amiatt, hogy a csillagkapuban a 9-es szériában és az Atlantisban elérkeztünk egy olyan állapotba, amikor az emberek kiléptek az űrbe. De nem is ez a az érdekes. Hanem az, hogy nagyon vártam már a Galactic Civilizations 2 nevű játokot, remélve, hogy ez majd betölti a Moo2 után hagyott űrt (amit ugye a Moo3 rendesen elcseszett lévén képtelen volt betölteni).
A Galciv2 jónak nézett ki, ígéretes volt. Azonban néhány órás játék után megmutatkoztak az alapvető hiányosságai.
Először is az, hogy nem volt befejezve: rengeteg bug van/volt benne. Ilyen például, hogy a szociális termelés, ha nem építesz a bolygókon semmit, akkor elvész a semmibe. És ők ezt nem bugnak, hanem feature-nek mondták, abból kiindulva, hogy ha a pénz visszamenne a költségvetésbe, akkor amikor kifejlesztesz egy épület-fejlesztést, amit automatikusan beállít minden bolygó építési sorába, akkor ez csúnyán megvágná a költségvetésedet addig a pár körig.
Nagyon más a rendszere egyébként, mint a Moo2-nek. Például az épületek itt csak termelési lehetőségek, termelésük nem attól függ, hogy mennyi dolgozót, hanem hogy mennyi pénzt allokálsz oda. De nem lehet bolygókat külön beállítani, mint a moo2-ben, hanem központilag tudod azt megmondani, hogy az összes gyár/kutatóközpont hány százalékon működjön. Ez a kettő (valójában 3) pedig summa 100%, ami azt jelenti, hogy nem tudod a gyáraidat és kutatkóközpontjaidat is 100%-on járatni, méha a költségvetésed meg is engedné. Ez alapvatő hülyeség.
Aztán a harci rendszer eléggé elnagyolt: a fegyverek, pajzsok és páncélok csak számok jelképezte harci értékek, amik alapján a gép kvázi kockákat dobálva lejátsza a csatákat. Semmi irányítás, semmi fegyverspecialitás. Persze ez Civilization, és annak az Attack és Defense skilljéhez képest az itteni 3+3 előrelépés, de mégsem adja vissza az Orionnál megszokott és kedvelt csataérzetet
Szóval igazából nem váltotta be a hozzá fűzött reményeimet.
Ezért elővettem a Moo2-őt és játszottam párat. Király!!!
De véleményem szerint sajnos ennek is vannak hiányosságai..
- a csata a mai napig megállja a helyét akár még grafikailag is (eltekintve attól, hogy csak 640x480-ban fut a progi) De izgalmas és a fegyverek, páncélok, speckók elősegítik azt, hogy érdemes legyen gondosan megtervezni a hajókat és élvezetes és izgalmas legyen a csata. Talán annyit lehetne belevinni, hogy ne ennyire közel álljanak fel egymással szemben a flották, legyen fog of war. Így lehetne taktikázni is. és pl akár azt is lehetne, hogy a láthatatlan hajókat valóban ne lássam (ellenségeset) Jó lenne, ha el lehetne érni egy olyan harci feelinget, mint a Babylon 5 filmsorozatban volt. És ehhez nem is kell realtime.
Csak annyi, hogy az egyesével való irányítás helyett lehessen task-forceokba rendezni a hajókat a könnyebb és gyorsabb irányítás végett. Mert amikor a moo2-ben összetalálkozik két bitang flotta, akkor az órákig is eltarthat manuálisan.
- alapvetően nekem tetszik a moo2 azon rendszere, hogy flottákat csak csillagok közt lehet mozgatni - szemben a galvic Civilization-szerű rendszerével.
- ami még a hajókat illeti én személy szerint kevésnek és nagyon gyengusnak ítélem meg a pajzsokat. Persze ez szemlélet kérdése. Mert pl a Babylon 5-ben nem is nagyon volt pajzs. Talán a Vorlonoknak. Moo2-ben ugye a pajzsoknak két funkciója van: egyfelől minden lövedékből (pl 99 fusion beam = 99 lövedék) abszorbál bizonyos mennyiséget. És van egy klasszikus pajzs funkciója is, amit a Star Trek filmekben megszokhattunk, hogy a lövedékek erejét egy bizonyos ideig elnyeli. Pl a pajzs abszorbációja 5, ereje pedig 100. Ebben az esetben ha van az ellenségnek 50 fegyvere, ami 6-ot sebez, akkor 50 lövedékből, aminek ereje 50*6 lenne lövedékenként felfog a pajzs 5-öt. MAradt 1*50. Ezt veszi le a pajzs 100-as erejéből. Véleményem szerint ez a pajzserő túl kicsi. Az a baj, hogy az exe-be való belenyúlás nélkül ezen nem lehet változtatni
- nekem kicsit rövidnek tűnik a technoloógiai fa. Persze az sem jó, ha a Galciv2-ben látott laser1, laser2, laser3, laser4, laser5 megoldással igyekeznek meghosszabbítani. Ámbátor talán lehetne a fegyverekhez külön-külön kifejleszteni a Hv, Pd, Auto, stb módosításokat.
- én kicsit túlhaladottnak ítélem azt, hogy a hajók felszerelését a "hely" korlátozza. Szerintem azt, hogy hány lézerágyút, illetve hány, és milyen erősségű pajzsot rakok rá a hajóra azt inkább az korlátozhatja, hogy hány és mennyi és milyen energiagenerátorom van. Persze lenne a fegyvereknél és pajzsoknál is limitáció. Tehát azért az nem járja, hogy felrakok egy ultraszuper reaktort és egy I-es pajzsot és vígan elvagyok. De mondjuk az energia figyelembevételével meg lehetne adni, hogy milyen erősségű legyen (a maxhoz képest) a pajzs, vagy a fegyver) és hogy körönként mennyivel töltődjön vissza/föl) Ha mondjuk sérül a reaktor, vagy átirányítom az energiát, akkor kevesebb energia jut pölö a fegyverekbe, vagy a hajtóművekbe, stb...
Na ha kaphatnék egy ilyen játékot, virulna a fejem
