Szerintem mi nem egy nyelvet beszélünk, azért nem érted amit írok, vagy el se olvasod.
Igen, nem a történet a lényeg, mert a történet még nem maga a forgatókönyv. Ha vkinek van egy ötlete, története, abból még forgatókönyvet kell varázsolni, hogy filmre lehessen vinni! Gondoltad volna? Sőt, a legtöbb esetben a forgatókönyvet egy teljesen más személy, egy hivatásos író írja és nem a történet kitalálója. Vkinek van egy ötlete, koncepciója, amit leírhat - persze szépen minden részletre kiterjedően - pár oldalban, és azzal megkörnyékezhet egy stúdiót. Ha a stúdió érdemesnek találja, akkor megveszi és felbérel (vagy fel se bérel, mivel a stúdióknak vannak saját íróik) egy írót, hogy írja meg a forgatókönyvet! Persze ez ált. csak USA-ban van, ott van ez a rendszer, de vannak ott is, akik kitalálják és meg is írják a maguk történeteit. Mo-n pl. szinte kivétel nélkül mindenki megírja magának a forgatókönyvét és ált. meg is rendezi. Ebben az országban még nem léteznek efféle hivatásos írók, ezért is van az, hogy annyi silány film születik, mert nincs aki normálisan megírja. Ha néznéd a filmeknél a stáblistát, akkor láthatnád is: story by XY, written by: ZQ. És ez a két felirat egymás után, de inkább egymás alatt, egy oldalon szokott megjelenni.
Egy jó történetből, születhet rossz forgatókönyv, de fordítva is, és egy jó forg.könyvből megintcsak születhet rossz film is (bár ahhoz már igencsak szakbarbárnak kell lennie a rendezőnek), és fordítva is.
Úgy jön ide az Üvegtigris, hogy Mo-n ez a film teremtett egyfajta kultuszt, úgy mint a SW a világon. Ha ezt sem tudod, akkor nem is ebben az országban élsz. Hány üvegtigris nevű hely van már ebben az országban és hány rajongói klub (csakúgy, mint SW rajongói klub)??? Ez jelenti a kultusz fogalmát, ha nem tudnád. Rémlik már?
Uwe Boll-t miért írtad a hsz-ed végére?? Ezzel akartad jelezni, hogy neked az a minőség, vagy mi? Mert akkor az mindent megmagyaráz és nincs miről beszélnünk, mert abszolút nem vagyunk közös nevezőn...
Bár ez eddig is nyilvánvaló volt!
