PSN: nayrobi11
Fórum » Nem számítástechnikai témák
Forma 1 2014
PSN: nayrobi11
PSN: nayrobi11
Ha a verda is úgy akarja, akkor jók lesznek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Tényleg tiszta lappal indul neki a következő éveknek a Ferrari, ráadásul a hírek szerint kb. 60 új szakembert is szerződtetnek, sokakat a közvetlen riválisoktól. Mindeközben viszont az is kiszivárgott, hogy a 2015-ös autó egyelőre gyenge, amivel Raikkönen és Vettel is tisztában van. A nagyon optimista jóslatok szerint is valószínűleg csak 2017 környékén lehet ismét igazán versenyképes a csapat. Nem csoda, hogy Alonso lelépett, neki erre már nincs ideje, rosszabb helyzetbe pedig a McLarennél sem kerülhet. Vettel viszont kemény fába vágta a fejszéjét, lehet, hogy nem csak ez az éve telik majd el futamgyőzelem nélkül, hanem a következő pár is. Kérdés, meddig marad motivált, miután már a Red Bull év eleji szenvedése is eléggé elvette a kedvét.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
A Red Bull-ok idén a moslékos vödör kategóriát képviselték, plusz a rúd is rájárt a búcsúzó Vettel-re, kár. Jövőre is hajrá RBR, hajrá Ricciardo-Kvyat!
Ő végig akart menni, majd utána is sportszerű volt, respekt. Grat Ham-nak a címhez! Mivel idén csak kettejük jöhetett reálisan szóba, így közülük ő érdemelte meg jobban a címet.
Rosberg-ről továbbra is azt gondolom, hogy töketlen a VB-címhez. Ham sokkal jobban kihasználta azt a periódust, amikor ő (és az ő kocsija) volt topon, míg Rosi ilyenkor megelégedett azzal, amit az autó komolyabb erőfeszítések nélkül is kifutott.
Az így összeszedett előny birtokában aztán megelégedett a középszerűséggel és kényelmesen kullogott Ham mögött, csakis a pontveszteség minimalizálására, miközben akár növelhette is volna az előnyt. Amikor meg már Ham volt jobb formában, akkor hibázott annyit, hogy még meg is könnyítette az angol dolgát.
Egyszerűen egy sportban nem lehet valaki ennyire komfortorientált. Ha felengeded az ellenfelet, teret hagysz neki, akkor formába lendül, míg te elalszol. Ezután meg már nehéz lesz felpörögni és megállítani.
Hatványozottan igaz ez egy technikai sortra, ahol bármekkora pontelőnyöd is legyen, 1-2 technikai malőr és önhibádon kívül buksz pontokat. Mintha Rosberg nem vette volna számításba, hogy nála is jöhetnek majd a műszaki gondok és szükség lenne még azokra az elherdált pontokra.
Nem tudom, hogy Spa után Merci nem nyúlt-e bele a dolgokba a háttérből, de Rosberg ezt követően totálisan elveszett. Olyan amatőr hibákat vétett, ami egy újonctól is ciki lett volna. Ugyanott többször kicsúszni, rossz gombokat nyomni a kormányon, gyenge rajtok stb..
Mellé meg úgy nyilatkozgatott, mintha nem is történt volna semmi és még ő vezetne tetemes előnnyel. Semmi tűz nem volt már benne, noha korábban is csak pislákolt az a láng, ami Belgiumban 1x fellobbant.
Összességében így a technikai hibák szépen jöttek a Merci mindkét pilótájánál, de Ham nemcsak kiaknázta az adódó lehetőségeket, hanem meg is küzdött ezekért (amikor épp nem ajándékba kapta őket), pont emiatt tartom őt jobbnak. Ráadásul sokat fejlődött az esélytelenebb évei során, így a vezetését már a józan agresszió dominálja, ami kell is, ha valaki igazán sikeres akar lenni.
A F1 tekintetében ez a szezon fordulópont lehet. Új technológiák, új szabályok, megdőlő RB-dominancia, pilótakeringő és búcsúzók (pilóták és csapatok is). Összességében az idény szerintem kudarc.
Az új technológiákat nem mondanám rosszabbnak, de a kívánt hatást semmiképp nem érte el, miközben okozott gondokat. A RB-korszak (a Renault-motorok teljesítményét elnézve, lehet örökre) lezárult, helyette a Mercinek volt akkora fölénye, ami a RB-nak is csak talán 1x.
Az új szabályok döntő többsége röhej. A duplapontos baromságnak semmi értelme nem volt, amúgy viszont igazságtalan lett volna. A teszttilalom egy ilyen újításokat behozó évben nonszensz, a minimális esélyt is elvette a többi csapatnak a felzárkózásra.
A pénzügyi katyvasz miatt a kiscsapatok kiestek, ami önmagában nem is lenne akkora gond, de az alsó-középcsapatok is csődközelben vannak. Emiatt az ülések egyre jobban csak a pénzre mennek. Mindenféle bohóc bekerülhet (vagy maradhat) a F1-be, miközben elveszik a helyet az igazi tehetségek vagy rutinos pilótáktól.
Bernie meg a nyilatkozatai alapján egyre szenilisebb, ami nem vázol túl fényes jövőt a sportnak.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
Amennyiben ROS és HAM is beledobál mindent 'magáról' egy külön kalapba, a mérleg egyértelműen HAM javára billen(t). Egyszerűen - és szimpátiától függetlenül - jobb versenyző mint a ROS. Gyorsabb, határozottabbb és jobban kezeli a stresszes helyzeteket. Megérdemelte.
Más.
Ecclestone. A teljhatalmú vezér, azt hiszem, katasztrofális irányba vitte a száguldó cirkuszt – olybá tűnik, olyanba, amelyben több a cirkusz, mint maga a száguldás...
A Formula 1 az elmúlt években elkezdett egyre inkább (sajnos ilyen szempontból igencsak rossz példát alapul véve) a nálunk csak pankrációnak nevezett amerikai 'sports entertaining' féle szórakoztatás irányába elmenni. Egyre kevesebb benne a valódi sportélmény, sokkal inkább a körítés, a pénz, a szenzációhajhaszás lett a fontos. Ecclestone 84 éves. Anélkül, hogy bántani szándékoznék idős embereket, biztos az, hogy egy az ő korában lévőnek kell még mindig egy ilyen fajsúlyú sport-szórakoztatás komplexum teljhatalmú urának lenni? Mondjuk ki, nem áll a helyzet magaslatán és akkor finom voltam.
Többek között amit orvosolni kell :
1.) Hibás pénzügyi struktúra
2.) Rossz kereskedelmi megállapodások
3.) A sok pénz rossz elosztása
És mindezek következménye, h egyre több csapat zuhan a szakadékba ( Caterham, Marussia ), míg mások már ott egyensúlyoznak a szélén ( Sauber, Force India ).
Miközben szorítunk Schumiért, imádkozunk Bianchiért, bízzunk abban is, hogy megtartsa korábban kivívott rangját az F1. Kezdődhet az igazi munka, helyreállítani azt a bizonyos renomét ás e szempontból vízválasztó lesz a köv szezon. Viszont látva a vezér ellentmondásos tevékenységét nem kicsit lehet aggódni...
És így a végére. HAM is elismerően int UFO-nak. Ennyi
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Emlékezzünk meg a mai napon Forma1es pályafutásukat valószínűleg befejező pilótákról is, bár nehéz megmondani, hogy pontosan kik is ők.
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
Egyébként most már akkor hajrá Massa! De szép is lenne egy 50 pontos győzelem így a végére.
Amúgy meg Maldonado úgy tűnik jól bírja a meleget
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
Quoth the raven, `Nevermore.'
A holnapi nappal kapcsolatosan vegyes érzéseim vannak, mert Rosberg VB címének jobban örülnék, de úgy nem, ha a dupla pontokkal nyeri meg. Mondjuk az sem jobb, ha esetleg Hami alatt lerohad az autó, mert akkor is az jönne, hogy csak mázlija van, de nem érdemli meg a címet. A papírforma persze Hamilton VB címét ígéri, nem tudom elképzelni, hogy tiszta versenyben valaki közéjük férkőzzön. A Williams inkább csak időmérőn villog, de versenyeken nem tud lépést tartani a Mercedessel. Ami egyébként számomra meglepő, hogy egy körön Rosberg mennyivel Hamilton fölé nőtt így az év vége felé, elég komoly különbséggel nyert meg több időmérőt, például a mait is. Pedig Hamilton igazi edzésmenő. A versenytempó más, ott még elég komoly a német lemaradása.
Ros
Bot
Ham
PSN: nayrobi11
HAM
ROS
RIC
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
Ham
Bot
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Tippek holnapra?
PSN: nayrobi11
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Az utolsó versenyen nem számítok nagy fordulatra, minimum a második hely ott is meglesz Hamiltonnak, de szerintem meg is nyeri. A lényeg, hogy ne a pontduplázás döntsön Rosberg javára. Egyrészt igazságtalan lenne, másrészt bele sem mernék gondolni, mit kapna akkor (többek között ő is), így a béka feneke alatt van az elismertsége és a népszerűsége.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
Az az igazán nagy gond, hogy amíg a Forma 1 bevételei az egekbe szöktek az elmúlt években, ezzel igazából csak a tulajdonosok, meg a tradicionális vagy az alapból is rengeteg pénzzel rendelkező nagycsapatok járnak jól a nagyon aránytalan elosztási rendszer miatt. Aki sikeres, az jóval többet kap, de aki keveset kap, az hogyan váljon sikeresebbé, ha más egyéb bevételforrásra sem nagyon számíthat? Főleg amikor a meghirdetett költségcsökkentés ellenre a kiadások folyamatosan növekednek, pl. a méregdrágán árult V6-os turbók bevezetésével. Szóval szerintem teljesen jogos a kisebb csapatok siránkozása, az ő hosszú távú túlélésük sem biztosított jelen körülmények között, azzal meg nem érdemes számolni, hogy majd jönnek helyettük mások, mert ezek a feltételek nem vonzóak senki számára, az autógyárak pedig azért nem tapossák egymás sarkát, hogy bejussanak. Szóval az aránytalan elosztási rendszerrel kezdene gyorsan kezdeni valamit, amíg nem késő. Biztató, hogy ezt már nagyjából mindenki be is látta, az már kevésbé, hogy a döntést a jelenleg anyagilag jól járó érintetteknek kellene meghozni, komoly pénzekről lemondva. Nem lesz könnyű.
Ha felmerül, hogy esetleg 5-6 csapat szállna ki egyszerre, akkor annak már sok szempontból lenne rossz üzenete és alkalmas beugrók híján túl kis mezőnyt is eredményezne. Így aztán pár csapat úgy érzi, hogy most van a kezükben némi zsarolási potenciál, amivel élniük kell. Ki tudja mikor adódik újra ilyen esély, hát próbálják kihasználni.
A személyes véleményem az, hogy a F1-nek nem szabadna a spórolásról szólnia. A világot sajnos a pénz mozgatja, ezt lehet szeretni vagy nem szeretni, de ez van, elfogadni muszáj. A F1 a nagyok játszótere, aminek persze akkor van értelme, ha abszolút csúcstechnológiát vethetnek be. Ennek a mesterkélt igazságosdinak nincs értelme.
Most az miért jó, hogy ilyen (ezen a szinten) nincstelen csapatok vannak, akik mindenféle (ezen a szinten) jöttment, pénzen bevásárolt pilótát alkalmaznak, mert csak így tudnak létezni? Ez korrektebb, mintha a nagyobb istállók megfizetnék a tehetségesebb pilótákat? A F1 jövője az lehet, ha a legjobb csapatok, a legjobb technológiával, a legjobb pilótákkal versenyeznek. Ha ehhez 3 autó/csapat kell, ám legyen.
A lemorzsolódó kiscsapatokat se sajnálom egy percig se. Már anno se értettem mi szükség van rájuk egyáltalán. Évek alatt képtelenek voltak csak minimálisan is versenyképessé válni. Csak arra (voltak) jók, hogy másokat veszélyeztessenek, feltartsanak a pályán. Hogy pénzes kalandőrök parádézhassanak. Na meg valaha szebb reményű pilótákat kivezessenek a sportágból.
Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. God of War: Ragnarök teszt – Kratos északi kalandja PC-n is teljessé vált
- 2. Trailert és dátumot kapott az Assetto Corsa EVO
- 3. Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged teszt
- 4. Max dimenzióugrása a Life is Strange: Double Exposure új előzetesében
- 5. Befutott a Sid Meier’s Civilization VII gépigénye
Legfrissebb fórumtémák
- 10:26
- Mit játszottál végig legutóbb? Értékeld! [1440]
- 08:36
- Elden Ring [240]
- 21:42
- Próbáld ki a Commandos: Origins demóját! [hozzászólások] [4]
- 11:31
- Milyen játékot vettél/tervezel venni mostanában? [2452]
- 22:45
- Warhammer 40k: Space Marine 2 [55]
- 22:37
- Diablo IV [409]
- 21:53
- Feltámasztják a Legacy of Kain: Soul Reaver két részét [hozzászólások] [2]
- 19:40
- Filmsarok - mit láttál mostanában? [43366]
- 19:45
- God of War: Ragnarök teszt – Kratos északi kalandja PC-n is teljessé vált [hozzászólások] [28]
- 19:14
- GG - GameGuess játék [814]