25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Forma 1 2014

Nayrobi
#905 Nayrobi [2883]
Szerintem ez egy érdekházasság, Alonsonak kellett egy topcsapat és bármit is mond, a mekin kívül nincs más, Dennisnek pedig mutatni kellett egy top pilótát a japók felé. Azért 2007 nem volt olyan régen és akkor nagyon csúnya dolgok történtek ott, meg még lehet 100 másik dolog is, amiről nem tudunk.

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.12.11. 19:46
balays82
#904 balays82 [14276]
Nem bánnám, ha így lenne, de tavaly ugyanezt gondoltuk Kimiről is, aztán mi lett belőle. Azért ez most más, itt Alonso kerül új csapatba, Button pedig élvezi a hazai pálya előnyét. Meglátjuk, mi lesz, de annak mindenképpen örülök, hogy ő maradt. Az Alonso-Dennis viszony alakulását pedig kíváncsian várom, talán van ott még egy 100 milliós rendezetlen ügy.

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2014.12.11. 15:25
Ghoost
#903 Ghoost [11787]
A lehető legjobb döntés született, két ilyen népszerű, tapasztalt gyors pilótánál jobbat el sem képzelhet a McLaren, bárcsak az autójuk is fel tudna nőni a két pilóta klasszisához.

Válasz erre

Nayrobi
#902 Nayrobi [2883]
Azóta kiderült, hogy Button 2 évre írt alá.

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2014.12.11. 15:25
Nayrobi
#901 Nayrobi [2883]
Vagy Button bebizonyítja, hogy van olyan gyors mint Alonso, és 2016-ban is folytatja a pályafutását. Remélem ez fog történni.

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.12.11. 15:01
balays82
#900 balays82 [14276]
Vagy inkább a Honda, Button elég jó kapcsolatot ápolhat velük. Szerintem egyfajta kompromisszumos megoldás született. Dennis belement, hogy Button kapjon még egy évet, utána meg visszaül a helyére Magnussen.

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2014.12.11. 13:21
ufodani
#899 ufodani [17759]
Nem hiszem el, h ezt nem Alo intézte el.
Ha a verda is úgy akarja, akkor jók lesznek.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

balays82
#898 balays82 [14276]
Nem volt valami hosszú Marco Mattiacci csapatfőnöki pályafutása, Maurizio Arrivabene váltja őt. Lényegében szintén külsős, mert a Marlboro alelnöke, de ezáltal jóval közelebb áll a Forma 1-hez is.
Tényleg tiszta lappal indul neki a következő éveknek a Ferrari, ráadásul a hírek szerint kb. 60 új szakembert is szerződtetnek, sokakat a közvetlen riválisoktól. Mindeközben viszont az is kiszivárgott, hogy a 2015-ös autó egyelőre gyenge, amivel Raikkönen és Vettel is tisztában van. A nagyon optimista jóslatok szerint is valószínűleg csak 2017 környékén lehet ismét igazán versenyképes a csapat. Nem csoda, hogy Alonso lelépett, neki erre már nincs ideje, rosszabb helyzetbe pedig a McLarennél sem kerülhet. Vettel viszont kemény fába vágta a fejszéjét, lehet, hogy nem csak ez az éve telik majd el futamgyőzelem nélkül, hanem a következő pár is. Kérdés, meddig marad motivált, miután már a Red Bull év eleji szenvedése is eléggé elvette a kedvét.

Válasz erre

Ghoost
#897 Ghoost [11787]
Még egy újoncot biztos nem fognak hozni szerintem, semmi értelme évenként cserélgetni a versenyzőket. Button-Alonso páros nagyon klassz lenne!

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.23. 21:24
ufodani
#896 ufodani [17759]
Sztem pont az amit a végén mondtál. És azért már ő sem újonc, nem rutintalan. Ki tudja, nem látunk bele, lehet h neki is vannak jó 'meglátásai'.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.23. 21:24
balays82
#895 balays82 [14276]
Sutil és Gutierrez biztosan megy, Kobajasi valószínűleg, Vergne és Button kérdőjeles. Én bízom benne, hogy mindketten maradnak, főleg Button. Nem értem a McLaren filozófiáját, tavaly szó nélkül kivágták Perezt, pedig nem is marad el annyival Buttontól. Idén Button 126 pontot szedett össze egy közepes autóval, miközben Magnussen 55-öt, ehhez képest a dán maradásra van nagyobb esély. Persze, időközben kicserélődött a McLaren vezetősége, így következetességet nem nagyon lehet várni tőlük. De akkor is, Button sokkal többet tudna segíteni egy alapoktól építkező csapatnak, van ebben tapasztalata, a Hondát is ismeri. Sőt, szerintem Alonsóval is meglennének. Az persze más, ha Magnussen is megy, és esetleg Stoffel Vandoorne lesz a befutó. De Button és Magnussen viszonylatában nem tudom, mi szól a dán mellett az életkorán kívül.

Válasz erre

Előzmény: Ghoost 2014.11.23. 16:36
Creativ3Form
#894 Creativ3Form [33871]
Mondjuk nekem is fura lesz újra a Ferrarinak is szorítani picit...de amúgy igaz, hogy olyan szintű Ferka drukker már sosem leszek, mint Schumi idejében voltam.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2014.11.23. 19:31
Gobiakos
#893 Gobiakos [13229]
Az utóbbi időkben igen, valóban bennem is realizálódott, hogy én inkább az istállóhoz kötődöm, mint a pilótához. Persze Vettel vezetési stílusa nagyon tetszik, de a Ferrari nekem mindig is Schumi volt, így az a csapat nekem már semmilyen felállásban nem lesz kedvenc.

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2014.11.23. 18:44
Creativ3Form
#892 Creativ3Form [33871]
És Vettel? Neki nem fogsz drukkolni? Nem is Vettel hanem Red Bull fan vagy te akkor.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

Előzmény: Gobiakos 2014.11.23. 18:42
Gobiakos
#891 Gobiakos [13229]
A Mercit és persze Hamiltont is elsimerem, de igazán csak előbbinek tudok fejet hajtani. Hamilton számomra egy annyira antipatikus pilóta, vagyis inkább ember, hogy csak na!
A Red Bull-ok idén a moslékos vödör kategóriát képviselték, plusz a rúd is rájárt a búcsúzó Vettel-re, kár. Jövőre is hajrá RBR, hajrá Ricciardo-Kvyat!

Válasz erre

pb69
#890 pb69 [934]
A futam nem volt nagy szám, Ric nagyot tolt, Kimi meg újfent betlizett, ezen kívül kb. semmi. Rosi-t szerintem leginkább azért akarták kihívni a boxba, hogy Ham ne körözze le, mert ez így a körülmények ellenére is elég megalázó volt.
Ő végig akart menni, majd utána is sportszerű volt, respekt. Grat Ham-nak a címhez! Mivel idén csak kettejük jöhetett reálisan szóba, így közülük ő érdemelte meg jobban a címet.

Rosberg-ről továbbra is azt gondolom, hogy töketlen a VB-címhez. Ham sokkal jobban kihasználta azt a periódust, amikor ő (és az ő kocsija) volt topon, míg Rosi ilyenkor megelégedett azzal, amit az autó komolyabb erőfeszítések nélkül is kifutott.
Az így összeszedett előny birtokában aztán megelégedett a középszerűséggel és kényelmesen kullogott Ham mögött, csakis a pontveszteség minimalizálására, miközben akár növelhette is volna az előnyt. Amikor meg már Ham volt jobb formában, akkor hibázott annyit, hogy még meg is könnyítette az angol dolgát.

Egyszerűen egy sportban nem lehet valaki ennyire komfortorientált. Ha felengeded az ellenfelet, teret hagysz neki, akkor formába lendül, míg te elalszol. Ezután meg már nehéz lesz felpörögni és megállítani.
Hatványozottan igaz ez egy technikai sortra, ahol bármekkora pontelőnyöd is legyen, 1-2 technikai malőr és önhibádon kívül buksz pontokat. Mintha Rosberg nem vette volna számításba, hogy nála is jöhetnek majd a műszaki gondok és szükség lenne még azokra az elherdált pontokra.

Nem tudom, hogy Spa után Merci nem nyúlt-e bele a dolgokba a háttérből, de Rosberg ezt követően totálisan elveszett. Olyan amatőr hibákat vétett, ami egy újonctól is ciki lett volna. Ugyanott többször kicsúszni, rossz gombokat nyomni a kormányon, gyenge rajtok stb..
Mellé meg úgy nyilatkozgatott, mintha nem is történt volna semmi és még ő vezetne tetemes előnnyel. Semmi tűz nem volt már benne, noha korábban is csak pislákolt az a láng, ami Belgiumban 1x fellobbant.

Összességében így a technikai hibák szépen jöttek a Merci mindkét pilótájánál, de Ham nemcsak kiaknázta az adódó lehetőségeket, hanem meg is küzdött ezekért (amikor épp nem ajándékba kapta őket), pont emiatt tartom őt jobbnak. Ráadásul sokat fejlődött az esélytelenebb évei során, így a vezetését már a józan agresszió dominálja, ami kell is, ha valaki igazán sikeres akar lenni.

A F1 tekintetében ez a szezon fordulópont lehet. Új technológiák, új szabályok, megdőlő RB-dominancia, pilótakeringő és búcsúzók (pilóták és csapatok is). Összességében az idény szerintem kudarc.
Az új technológiákat nem mondanám rosszabbnak, de a kívánt hatást semmiképp nem érte el, miközben okozott gondokat. A RB-korszak (a Renault-motorok teljesítményét elnézve, lehet örökre) lezárult, helyette a Mercinek volt akkora fölénye, ami a RB-nak is csak talán 1x.
Az új szabályok döntő többsége röhej. A duplapontos baromságnak semmi értelme nem volt, amúgy viszont igazságtalan lett volna. A teszttilalom egy ilyen újításokat behozó évben nonszensz, a minimális esélyt is elvette a többi csapatnak a felzárkózásra.
A pénzügyi katyvasz miatt a kiscsapatok kiestek, ami önmagában nem is lenne akkora gond, de az alsó-középcsapatok is csődközelben vannak. Emiatt az ülések egyre jobban csak a pénzre mennek. Mindenféle bohóc bekerülhet (vagy maradhat) a F1-be, miközben elveszik a helyet az igazi tehetségek vagy rutinos pilótáktól.
Bernie meg a nyilatkozatai alapján egyre szenilisebb, ami nem vázol túl fényes jövőt a sportnak.

Válasz erre

ufodani
#889 ufodani [17759]
Sorrytó. Úgy is jó

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: xeLaR 2014.11.23. 17:08
xeLaR
#888 xeLaR [4243]
*sports entertainment

-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2014.11.23. 17:02
ufodani
#887 ufodani [17759]
Gratulálok a Mercédesnek és aki ezt a fölényt a legjobban tudta kamatoztatni, vagyis HAM-nak.
Amennyiben ROS és HAM is beledobál mindent 'magáról' egy külön kalapba, a mérleg egyértelműen HAM javára billen(t). Egyszerűen - és szimpátiától függetlenül - jobb versenyző mint a ROS. Gyorsabb, határozottabbb és jobban kezeli a stresszes helyzeteket. Megérdemelte.
Más.
Ecclestone. A teljhatalmú vezér, azt hiszem, katasztrofális irányba vitte a száguldó cirkuszt – olybá tűnik, olyanba, amelyben több a cirkusz, mint maga a száguldás...
A Formula 1 az elmúlt években elkezdett egyre inkább (sajnos ilyen szempontból igencsak rossz példát alapul véve) a nálunk csak pankrációnak nevezett amerikai 'sports entertaining' féle szórakoztatás irányába elmenni. Egyre kevesebb benne a valódi sportélmény, sokkal inkább a körítés, a pénz, a szenzációhajhaszás lett a fontos. Ecclestone 84 éves. Anélkül, hogy bántani szándékoznék idős embereket, biztos az, hogy egy az ő korában lévőnek kell még mindig egy ilyen fajsúlyú sport-szórakoztatás komplexum teljhatalmú urának lenni? Mondjuk ki, nem áll a helyzet magaslatán és akkor finom voltam.
Többek között amit orvosolni kell :
1.) Hibás pénzügyi struktúra
2.) Rossz kereskedelmi megállapodások
3.) A sok pénz rossz elosztása
És mindezek következménye, h egyre több csapat zuhan a szakadékba ( Caterham, Marussia ), míg mások már ott egyensúlyoznak a szélén ( Sauber, Force India ).
Miközben szorítunk Schumiért, imádkozunk Bianchiért, bízzunk abban is, hogy megtartsa korábban kivívott rangját az F1. Kezdődhet az igazi munka, helyreállítani azt a bizonyos renomét ás e szempontból vízválasztó lesz a köv szezon. Viszont látva a vezér ellentmondásos tevékenységét nem kicsit lehet aggódni...

És így a végére. HAM is elismerően int UFO-nak. Ennyi

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Ghoost
#886 Ghoost [11787]
Jó helyre került a trófea, viszont, az ahova a sport jutott mára nekem nagyon nem tetszik... Nem tudom, vissza lehet-e fordítani ezt a folyamatot. A 2015ös szezon első fele legalább a nagy népvándorlások miatt érdekes lesz.
Emlékezzünk meg a mai napon Forma1es pályafutásukat valószínűleg befejező pilótákról is, bár nehéz megmondani, hogy pontosan kik is ők.

Válasz erre

balays82
#885 balays82 [14276]
Meg kell hagyni Rosberg tud veszíteni, ami azért nem jellemző mindenkire. Korrekt, hogy rögtön felment gratulálni Lewisnak, meg az is, hogy becsületből végig akarta nyomni a versenyt a romhalmaz autójával.

Válasz erre

xeLaR
#884 xeLaR [4243]
Kár Rosbergért, de Hamilton idén tényleg jobban ment összességben. Szóval gratula a 2. vbcíméhez

-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-

Válasz erre

balays82
#883 balays82 [14276]
Sajnos nem ér már fel támadási közelségbe Massa, de ez a második hely is nagyon jó. Meg az sem semmi, amit Ricciardo ment ezen a versenyen a boxból rajtolva. Sajnálom azért, hogy ilyen körülmények között ment le ez a futam, jó lett volna ha mindkét Mercedest elkerülik a technikai gondok. Akkor sem hiszem, hogy más a vége, de jobb lett volna. Az év végre csak Rosbegnek voltak műszaki problémái, így ezen a téren is kiegyenlítődtek a dolgok.

Válasz erre

balays82
#882 balays82 [14276]
A Lotus szurkolók meg annak örültek annyira a boxban, hogy jövőre már nem ezt a vacak Renault motort kell beszerelni az autóba.

Egyébként most már akkor hajrá Massa! De szép is lenne egy 50 pontos győzelem így a végére.

Válasz erre

Előzmény: xeLaR 2014.11.23. 14:54
xeLaR
#881 xeLaR [4243]
Hát kár érte...
Amúgy meg Maldonado úgy tűnik jól bírja a meleget

-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.23. 14:50
balays82
#880 balays82 [14276]
És még a technikai hiba is Rosbergnél jött. Ennyi volt, de el kell ismerni, jó helyre került az a VB cím.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.23. 14:17
balays82
#879 balays82 [14276]
Nagyjából csak ebben bíztunk egész évben. Az látszik, hogy most sem szól bele a Williams a két Mercedes versenyébe, így innentől csak egy technikai, esetleg vezetői hiba boríthatja fel a papírforma végeredményt. Szerintem Rosberg az első helyet sem fogja tudni visszavenni önerőből.

Válasz erre

Előzmény: xeLaR 2014.11.23. 14:07
xeLaR
#878 xeLaR [4243]
Megvan rá az esély. Remélhetőleg azért lesz kis verseny a középmezőnyben...

-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.23. 14:05
balays82
#877 balays82 [14276]
Na, Rosberg halovány esélyei még tovább halványodtak ezzel a "remek" rajttal. Lehet, hogy innentől dögunalom lesz az egész verseny.

Válasz erre

Madrac
#876 Madrac [4264]
Hasonlóan vagyok vele én is. Nem szeretném Hambit látni az élen, de Rosberg nem biztos, hogy megérdemli azt a címet. Jelen esetben meg bárhogy nyeri meg ott lesz, hogy "csak azért mert".

Quoth the raven, `Nevermore.'

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.22. 20:54
balays82
#875 balays82 [14276]
Ja, mellesleg a két Red Bull biztosan nem kavar be holnap, mert a szabálytalan első szárnyuk miatt kizárták őket az időmérőről, így a rajtrács végéről indulnak. Méltó búcsú Vettel számra, pont olyan, mint az egész idei év. Na de majd jövőre...még rosszabb lesz.

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.22. 20:54
balays82
#874 balays82 [14276]
Hasonlóan érzek én is, szerintem mindenki belefásult ebbe az óriási Mercedes fölénybe, kivéve Hamilton és Rosberg szurkolóit. Az a baj, hogy jó eséllyel ez lesz jövőre is. Hozzáteszem, én a topikban uralkodó közönyt nem csak ennek tulajdonítom, évek óta egyre csökken az aktivitás. Még sokszor vagyok úgy, hogy beírok ezt-azt, aztán meggondolom magam, mert minek.

A holnapi nappal kapcsolatosan vegyes érzéseim vannak, mert Rosberg VB címének jobban örülnék, de úgy nem, ha a dupla pontokkal nyeri meg. Mondjuk az sem jobb, ha esetleg Hami alatt lerohad az autó, mert akkor is az jönne, hogy csak mázlija van, de nem érdemli meg a címet. A papírforma persze Hamilton VB címét ígéri, nem tudom elképzelni, hogy tiszta versenyben valaki közéjük férkőzzön. A Williams inkább csak időmérőn villog, de versenyeken nem tud lépést tartani a Mercedessel. Ami egyébként számomra meglepő, hogy egy körön Rosberg mennyivel Hamilton fölé nőtt így az év vége felé, elég komoly különbséggel nyert meg több időmérőt, például a mait is. Pedig Hamilton igazi edzésmenő. A versenytempó más, ott még elég komoly a német lemaradása.

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2014.11.22. 16:52
Nayrobi
#873 Nayrobi [2883]
Merjünk nagyot álmodni:

Ros
Bot
Ham

PSN: nayrobi11

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2014.11.22. 17:48
xeLaR
#872 xeLaR [4243]
Bár örülnék Rosberg győzelmének, reálisan sztem ez lesz:
HAM
ROS
RIC

-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2014.11.22. 16:52
ufodani
#871 ufodani [17759]
Ros
Ham
Bot

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: Nayrobi 2014.11.22. 16:52
Nayrobi
#870 Nayrobi [2883]
Bármi is lesz holnap, valahol örülök neki hogy holnap vége ennek a szezonnak, nem volt annyira gáz, de jól mutatja az érdektelenséget és a közönyt az, hogy egész év alatt csak 13 oldal hozzászólás jött, ennek többsége is akkor, amikor valami nagyobb balhé volt, de ez más fórumokon is megtapasztalható. Számomra mind1 ki nyer holnap, Rosberg egy fokkal szimpatikusabb, viszont Hamilton jobban megérdemli, Bottason és Massán múlik minden

Tippek holnapra?

PSN: nayrobi11

Válasz erre

ufodani
#869 ufodani [17759]
Illetve a réginél még akár 5. is lehetne HAM. Úgy h tényleg nem mindegy.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2014.11.22. 15:25
ufodani
#868 ufodani [17759]
És sem preferálom a dupla pontot, viszont a régi szabálynál is ugyanez lenne a lehetőség a győzelemre, elég lenne ott is HAM-nak a 2.hely.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: xeLaR 2014.11.22. 15:06
xeLaR
#867 xeLaR [4243]
Ez így érdekes lesz. Sajnálatos, hogy ez az idióta szabály miatt van dráma a végén.

-ReLax- Everything you know is wrong / black is white, up is down and short is long / and everything you thought was just so important / doesn't matter... -xeLaR-

Válasz erre

balays82
#866 balays82 [14276]
Különösebb hírértéke már nincs a dolognak, de végre hivatalosan is bejelentette a Ferrari Alonso távozását és Vettel érkezését. Még abban bízom, hogy Button a McLaren versenyzője marad, szerintem megérdemelné, hogy hosszabbítsanak vele. Magnussen igazából nem volt valami meggyőző, főleg a futamokon maradt el nagyon a csapattárástól.

Válasz erre

balays82
#865 balays82 [14276]
Igen, olvastam azt is. Bár ugyanaz a forrás, aki szerint Bianchi állapotának javulására szinte semmi remény. Ehhez képest ma jött a közlemény. Ha igaz is, remélhetőleg nem ez a végállomás Schumi felépülésében.

Válasz erre

Előzmény: ufodani 2014.11.19. 20:22
ufodani
#864 ufodani [17759]
Állítólag Schumi tolószékben van, és szemkontakttal kommunikál.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: balays82 2014.11.19. 20:10
balays82
#863 balays82 [14276]
Jó hírek Bianchiról! Bár még mindig eszméletlen, de már nincs kómában, önállóan lélegzik, az alapvető életfunkciói is működnek, így már át is szállították egy francia kórházba. Mindez nem jelenti azt, hogy biztosan fel fog épülni, de egy kis lépést azért tett felé.

Válasz erre

balays82
#862 balays82 [14276]
De a lényeg, hogy most Hamilton baszta el, mert csak ő hibázott tegnap. Rosberg viszont hibátlanul ment végig (ha néha egy kicsit lassabban is a kelleténél), a végén elbírta Hamilton nyomását, nem is engedte támadási közelségbe. Azt persze nem tudjuk, hogy Hamilton mennyire erőltette a győzelmet az utolsó körökben, de őt ismerve, biztosan próbálta megszerezni.

Az utolsó versenyen nem számítok nagy fordulatra, minimum a második hely ott is meglesz Hamiltonnak, de szerintem meg is nyeri. A lényeg, hogy ne a pontduplázás döntsön Rosberg javára. Egyrészt igazságtalan lenne, másrészt bele sem mernék gondolni, mit kapna akkor (többek között ő is), így a béka feneke alatt van az elismertsége és a népszerűsége.

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2014.11.09. 18:33
ufodani
#861 ufodani [17759]
Rosberg most bírta a nyomást. Viszont középen azért voltak meccsek.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: Creativ3Form 2014.11.09. 18:33
Creativ3Form
#860 Creativ3Form [33871]
Azért az paródia, hogy Rosberg ezt is majdnem elbaszta, sőt. Ha nincs Hambi driftelése, akkor megverte volna a németet. Nagyon elfogyott az év végére Rosberg, a "baleset" óta kb. elpöcsöl, eltutyimutyiskodik mindent.

Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!

Válasz erre

balays82
#859 balays82 [14276]
Én meg sajnálom a kiscsapatokat, illetve azt, hogy eltűnnek a Forma 1-ből. Leginkább azért, mert ezzel olyan csapatok kényszerülnek sereghajtó pozícióba, mint a Sauber, a Force India vagy a Lotus, ez pedig kifejezetten beszűkíti az ő pénzügyi lehetőségeiket is, sokkal kevésbé lesznek vonzóak pl. a szponzorok számára, amelyek már most sem nagyon tolakodnak a csapatok ajtajánál. Véleményem szerint a Forma 1-nek szüksége van a kisebb magáncsapatokra, akik mögött nem áll tőkeerős autógyártó. Ezek az autógyártók ugyanis az egyik pillanatról a másikra kiléphetnek, ha éppen a piaci érdekük úgy diktálja, láttunk erre már számos példát. A Sauber vagy éppen a Williams sokkal elkötelezettebb a Forma 1 iránt, mint pl. a Mercedes vagy a Red Bull, akik nem biztos, hogy 10 év múlva is itt lesznek még. A Ferrari és a McLaren hozzáállása persze más, de önmagukban ők is kevesek hozzá, hogy a Forma 1 jövőjét biztosítsák.

Az az igazán nagy gond, hogy amíg a Forma 1 bevételei az egekbe szöktek az elmúlt években, ezzel igazából csak a tulajdonosok, meg a tradicionális vagy az alapból is rengeteg pénzzel rendelkező nagycsapatok járnak jól a nagyon aránytalan elosztási rendszer miatt. Aki sikeres, az jóval többet kap, de aki keveset kap, az hogyan váljon sikeresebbé, ha más egyéb bevételforrásra sem nagyon számíthat? Főleg amikor a meghirdetett költségcsökkentés ellenre a kiadások folyamatosan növekednek, pl. a méregdrágán árult V6-os turbók bevezetésével. Szóval szerintem teljesen jogos a kisebb csapatok siránkozása, az ő hosszú távú túlélésük sem biztosított jelen körülmények között, azzal meg nem érdemes számolni, hogy majd jönnek helyettük mások, mert ezek a feltételek nem vonzóak senki számára, az autógyárak pedig azért nem tapossák egymás sarkát, hogy bejussanak. Szóval az aránytalan elosztási rendszerrel kezdene gyorsan kezdeni valamit, amíg nem késő. Biztató, hogy ezt már nagyjából mindenki be is látta, az már kevésbé, hogy a döntést a jelenleg anyagilag jól járó érintetteknek kellene meghozni, komoly pénzekről lemondva. Nem lesz könnyű.

Válasz erre

Előzmény: pb69 2014.11.05. 23:10
pb69
#858 pb69 [934]
Szerintem a középcsapatok most megpróbálják meglovagolni, hogy a kicsik nagy bajban vannak és valószínűleg kilépnek. Behozták anno a 3 kiscsapatot, most lehet egy se marad belőle, ami önmagában nem egy nagy dolog. Anyagi gondok viszont a Lotus és Sauber esetén is vannak.
Ha felmerül, hogy esetleg 5-6 csapat szállna ki egyszerre, akkor annak már sok szempontból lenne rossz üzenete és alkalmas beugrók híján túl kis mezőnyt is eredményezne. Így aztán pár csapat úgy érzi, hogy most van a kezükben némi zsarolási potenciál, amivel élniük kell. Ki tudja mikor adódik újra ilyen esély, hát próbálják kihasználni.

A személyes véleményem az, hogy a F1-nek nem szabadna a spórolásról szólnia. A világot sajnos a pénz mozgatja, ezt lehet szeretni vagy nem szeretni, de ez van, elfogadni muszáj. A F1 a nagyok játszótere, aminek persze akkor van értelme, ha abszolút csúcstechnológiát vethetnek be. Ennek a mesterkélt igazságosdinak nincs értelme.
Most az miért jó, hogy ilyen (ezen a szinten) nincstelen csapatok vannak, akik mindenféle (ezen a szinten) jöttment, pénzen bevásárolt pilótát alkalmaznak, mert csak így tudnak létezni? Ez korrektebb, mintha a nagyobb istállók megfizetnék a tehetségesebb pilótákat? A F1 jövője az lehet, ha a legjobb csapatok, a legjobb technológiával, a legjobb pilótákkal versenyeznek. Ha ehhez 3 autó/csapat kell, ám legyen.

A lemorzsolódó kiscsapatokat se sajnálom egy percig se. Már anno se értettem mi szükség van rájuk egyáltalán. Évek alatt képtelenek voltak csak minimálisan is versenyképessé válni. Csak arra (voltak) jók, hogy másokat veszélyeztessenek, feltartsanak a pályán. Hogy pénzes kalandőrök parádézhassanak. Na meg valaha szebb reményű pilótákat kivezessenek a sportágból.

Válasz erre

balays82
#857 balays82 [14276]
Rosberg teljesen puhapöcs lett Spa óta, pedig addig bizonyította, hogy megvan benne az a dörzsöltség, ami a VB címhez sokszor kell. Nagyon kíváncsi lennék, pontosan mi történt az ütközésük után, de talán ezt sem fogjuk megtudni soha. Abban viszont biztos vagyok, hogy ez a "minden újabb kudarcot mosolyogva fogadok" stílus egy kényszerűségből felvett szerep. Nem normális, hogy valaki így reagálja le, hogy éppen elúszik élete nagy lehetősége. Na mindegy, ez az év lényegében eldőlt, már csak azért is, mert a Mercedes úrrá lett a technikai problémákon is, ha pedig az nem éri utol Hamiltont, akkor legalább a második hely garantált a hátralévő két futamon is. Kár, hogy ennyire unalomba fulladt ez az egyébként is nagyon semmilyen szezon így a végre. Az a baj, hogy a következő sem biztat semmi jóval, sőt szerintem Rosberg még annyira sem lesz képes megszorongatni majd Hamiltont, mint idén. Arról már nem is beszélve, hogy mi lesz az egész Forma 1-ből, ha sorra bedobják majd a törülközőt a kisebb csapatok.

Válasz erre

Előzmény: pb69 2014.11.02. 23:06
ufodani
#856 ufodani [17759]
Teljesen egyetértek a ROS elemzéseddel.

Soha ne vitatkozz idiótákkal ! Lesüllyedsz az ő szintjükre, és legyőznek a rutinjukkal. (Woody Allen)

Válasz erre

Előzmény: pb69 2014.11.02. 23:06

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.