Armored Warfare addig volt jó amíg a sok lila wot-ból jött szházi ki nem sírta hogy szemből ugyan tudják már legéppuskázni az MBT-ket, mert mi az már, hogy a láthatatlan kis scouttal nem tudják beverni a 700-800mm effektív páncéllal rendelkező tankok frontját. Tökéletes példa erre annak idején a Wieselek és társaik ámokfutása. Aztán következő sírás T-72 meg T-80 miatt, mert hogy gyengék. Ja a páncéljuk nem volt a legjobb, de legjobb pen meg dpm nekik volt. Erre az összes nem ruszki MBT-t lenerfelték, oroszt buffolták, kb itt véget is ért számomra az AW. Azóta a peccs óta fel se néztem, de ahogy hallom maguk a fejlesztők se, mert lépett az Obsidian is. Meg úgy saccperkábé hulla az egész játék, ha még létezik egyáltalán.
Több löveges dolgot elég egyszerűen megoldották a War Thunderben, ha lősz akkor az összes célkeresztre rálátó fegyver lő, a töltésidő külön megy minden fegyvernek. Ez simán működne WoT-ban is. Másodlagos, kisebb kaliberű fegyverek kiválóak trackelésre, könnyű tankok illetve tüzérek ellen. Le merem fogadni, ha az IS-7 lenne több ágyús járgány, már régen meg lenne csinálva. Ahogy a spaced armor is a ruszkiknak megy (enyhén szólva is felturbózva) addig pl PZ3 - PZ4 esetében már nem igazán, ez is roppant érdekes...
Fórum » Hozzászólások, megjegyzések
World of Tanks 9.20 [hozzászólások]
Kapcsolódó tartalom: World of Tanks 9.20
Felemás tartalmat hozott az új frissítés.
Prém tank, prém lőszer, emiatt mindenképpen p2w. És ami a nagyobb gond, hogy nem csak T8 felett. Hanem alatta is. Szabályosan kivégzéseket tartanak a prém tankos aranylőszeres p2w játékosok T2ben. Egy újonc aki esetleg lelkesen vág bele, ott el is fog menni a kedve. Vagy, és inkább erre számítanak a Wgnél, nyúl apuci bankkártyájához.
Több löveges tank probléma szerintem azt ha akarják meg tudják oldani, több féle módon is. Vagy:
- fegyverváltással, ahogy a wows-ban váltasz főlövegről torpedóhasználatra, vagy
- a másodlagos löveget automatán kezeli a játék, szintén ahogy a wows-ban, de szerintem ezt senki sem akarhatja, 20 lövés 1 találat aránnyal lődözni
- másik játékos kezeli - más játékban bevált ez a fajta "csapatmunka". Talán ez lehet érdemben fejlesztés, mert ehhez nem elég leegyszerűsítve csak átcsattogni a wows fejlesztőkhöz egy pendrive-al és lemásolni a megfelelő kódrészletet, majd visszacsattogva kissit igazítani rajta. De ha ők messze is vannak, talán a wowp fejlesztői közelebb, abban is van másodlagos lövegkezelés gép által.
Az MM-et meg nem áll szándékukban módosítani. Sajnos ezt a mostani gamescomon is kimondták a wows kapcsán: Szerintünk rendben van az MM, nem szükség a módosításra. Más kérdés hogy egy 2 szinttel kisebb hajóval-tankkal mit tudsz tenni a nagyok ellen, akik messzebbről látnak, messzebbről lőnek, erősebb a védelmük. De szerintük rendben van. Persze ilyen körülmények között lehet megtanulni a játékot, de ez szülte az olyan játékstílust is a wowsban pl hogy beáll egy sziget mögé és onnan lő a csatahajó és cirkáló, tisztára mint a wot és bokrok esete, vagy hogy beéllnak a csatahajók és cirkálók a rombolók füstjébe és onnan lőnek. Ez utóbbit a WG a köv patchel "kijavítja". De szerintük ezt nem az MM probléma generálta.
Az is érdekes hogy pl amint az Armored Warfare a my.com hoz került, kivették belőle a bázisfejlesztési opciót és megkapta a wot garázs klónját. Nem sokkal később WoT-ba és most a WoWs-ba is bekerül a bázisépítés opció.
Több löveges tank probléma szerintem azt ha akarják meg tudják oldani, több féle módon is. Vagy:
- fegyverváltással, ahogy a wows-ban váltasz főlövegről torpedóhasználatra, vagy
- a másodlagos löveget automatán kezeli a játék, szintén ahogy a wows-ban, de szerintem ezt senki sem akarhatja, 20 lövés 1 találat aránnyal lődözni
- másik játékos kezeli - más játékban bevált ez a fajta "csapatmunka". Talán ez lehet érdemben fejlesztés, mert ehhez nem elég leegyszerűsítve csak átcsattogni a wows fejlesztőkhöz egy pendrive-al és lemásolni a megfelelő kódrészletet, majd visszacsattogva kissit igazítani rajta. De ha ők messze is vannak, talán a wowp fejlesztői közelebb, abban is van másodlagos lövegkezelés gép által.
Az MM-et meg nem áll szándékukban módosítani. Sajnos ezt a mostani gamescomon is kimondták a wows kapcsán: Szerintünk rendben van az MM, nem szükség a módosításra. Más kérdés hogy egy 2 szinttel kisebb hajóval-tankkal mit tudsz tenni a nagyok ellen, akik messzebbről látnak, messzebbről lőnek, erősebb a védelmük. De szerintük rendben van. Persze ilyen körülmények között lehet megtanulni a játékot, de ez szülte az olyan játékstílust is a wowsban pl hogy beáll egy sziget mögé és onnan lő a csatahajó és cirkáló, tisztára mint a wot és bokrok esete, vagy hogy beéllnak a csatahajók és cirkálók a rombolók füstjébe és onnan lőnek. Ez utóbbit a WG a köv patchel "kijavítja". De szerintük ezt nem az MM probléma generálta.
Az is érdekes hogy pl amint az Armored Warfare a my.com hoz került, kivették belőle a bázisfejlesztési opciót és megkapta a wot garázs klónját. Nem sokkal később WoT-ba és most a WoWs-ba is bekerül a bázisépítés opció.
A legnagyobb baj a játékkal, hogy egyre inkább p2w. Defender/Obj252, Patriot, Liberty mind jobb, mint a többi t8 nehéztank a tech treeben. Például a Tiger2-höz képest egyenesen OP mind. Skorpion Chrysler szintén zenész, kínai csoda td ugyancsak. Mind jobb mint a hagyományos társaik. Gyakorlatilag nem létezik t8 meccs Skorpion nélkül, szó szerint nem létezik.
Második óriási elmebaj az MM rendszer, ami garantálja, hogy 10-ből 7-szer low tier leszel. Én konkrétan ezért hagyom abba rendszeresen több hónapra a játékot, mert habár én alapból szeretem a WoT-ot, de egyszerűen időnként szabályosan agyrákot kapok az MM-től. Főleg mivel kedvencem a tier 8, ezért mehetek 7x tier 10 ellen, aztán a maradék három meccsen kapom a pofámba a p2w járgányokat. Ez nem kihívás, hanem szopatás, márpedig a legtöbb ember nem azért játszik, hogy szopjon. Én se.
Prémium lőszer tovább borítja az egyensúlyt jellemzően ruszki tankok irányába, ami van, akiknek tetszik, van (főleg EU-ban) akiknek nem. Tier besorolás szintén elég botrányos tud lenni, most az olyan apróságokra nem is térek ki mind a multi löveges tankok problémája meg egyéb hibák, amiket havi 400+ millából se tudnak (leszrjk) megoldani x éve, mert hogy "advanced technology". Emellett nagyobb mapok, több tankkal mehess egy csatában stb mind "advanced technology" amiket homo sapiens nem lehet képes megoldani.
Második óriási elmebaj az MM rendszer, ami garantálja, hogy 10-ből 7-szer low tier leszel. Én konkrétan ezért hagyom abba rendszeresen több hónapra a játékot, mert habár én alapból szeretem a WoT-ot, de egyszerűen időnként szabályosan agyrákot kapok az MM-től. Főleg mivel kedvencem a tier 8, ezért mehetek 7x tier 10 ellen, aztán a maradék három meccsen kapom a pofámba a p2w járgányokat. Ez nem kihívás, hanem szopatás, márpedig a legtöbb ember nem azért játszik, hogy szopjon. Én se.
Prémium lőszer tovább borítja az egyensúlyt jellemzően ruszki tankok irányába, ami van, akiknek tetszik, van (főleg EU-ban) akiknek nem. Tier besorolás szintén elég botrányos tud lenni, most az olyan apróságokra nem is térek ki mind a multi löveges tankok problémája meg egyéb hibák, amiket havi 400+ millából se tudnak (leszrjk) megoldani x éve, mert hogy "advanced technology". Emellett nagyobb mapok, több tankkal mehess egy csatában stb mind "advanced technology" amiket homo sapiens nem lehet képes megoldani.
Én már ott abbahagytam a WoT-ot, amikor tier 5 KV tankban kb csak a tüzérség vagy egy másik KV tank tudott kárt tenni (meg persze a magasabb tierekben lévő járművek). Volt 1v1 Pz vs KV. Hiába voltam gyorsabb, lőttem hátulról, oldalról, de minden lövésem lepattant, így inkább megálltam és megvártam, míg szétlő.
Sir Spike, alacsonyabb szinteken lehet inkább önállóskodni. Egy tier 5-ben egy T67-el megfelelő pályán istennek érezheti magát az ember, mivel gyorsan lő, nem spottolják fel, és 4-5 lövéssel elintéz egy tankot. Magas tierben meg 1 lövés után spottolva vagyunk és védekezni kell, szal egészen más játékélmény. Én a legtöbb csatámat tier 5-ben vívtam, mert egyszerűen sokkal élvezhetőbb számomra. Jellemzően ELC-T67 voltak a kedvenceim, amikkel minden pályán megtaláltam a számításaimat. Magas tierhez annyira kell koncentrálni és annyit kell tudni, hogy az nekem nem nagyon érte meg, inkább szívtam mint élveztem.
Nemrég unszolásra újra feltettem a WoT-t és pár kör elég volt, hogy visítva rohanjak vissza a War Thuderhez.
Régóta képtelenek alapvető problémákat megoldani a játékban és sajnos ahogy növekszik a tank kínálat, úgy egyre inkább csapdába esnek. És mivel nem látok esélyt rá, hogy alapvető változtatásokat eszközöljenek, ezért a szomorú tank destroyerek tovább pihennek a hangárban.
A csapatjátékhoz: az sosem tetszett Wot-ben, hogy a társak segítsége nélkül szinte semmit sem tudsz egyedül megoldani. Persze, velem is volt, hogy egyedül maradtam (Hetzer) az enemy 6 tankja ellen és egy jó pozícióból mindet kilőttem, de ez inkább szerencse és az ellenfél koordináltságának hiánya. Viszont alap harchelyzetben egy 2vs1 felállásból többnyire a páros jön ki győztesen.
Ezért is maradtam a WT-nél. Nem tökéletes, de sokkal jobban díjazza az egyéni kezdeményezőkészséget. Úgy is mondhatnám, hogy ár/agysejt arányban kifejezetten jobb
Régóta képtelenek alapvető problémákat megoldani a játékban és sajnos ahogy növekszik a tank kínálat, úgy egyre inkább csapdába esnek. És mivel nem látok esélyt rá, hogy alapvető változtatásokat eszközöljenek, ezért a szomorú tank destroyerek tovább pihennek a hangárban.
A csapatjátékhoz: az sosem tetszett Wot-ben, hogy a társak segítsége nélkül szinte semmit sem tudsz egyedül megoldani. Persze, velem is volt, hogy egyedül maradtam (Hetzer) az enemy 6 tankja ellen és egy jó pozícióból mindet kilőttem, de ez inkább szerencse és az ellenfél koordináltságának hiánya. Viszont alap harchelyzetben egy 2vs1 felállásból többnyire a páros jön ki győztesen.
Ezért is maradtam a WT-nél. Nem tökéletes, de sokkal jobban díjazza az egyéni kezdeményezőkészséget. Úgy is mondhatnám, hogy ár/agysejt arányban kifejezetten jobb

Warshipsben is ugyanez a helyzet. Pl. behoztak egy kiváló prém hajót, fél évvel később nerfelték, hogy helyet csináljanak ugyanabban a tierben egy másik prém hajónak. Kapitányi skilleket oda vissza állítgatják, annak megfelelően, hogy éppen mi az elterjedt "taktika".
Statisztika: remek hogy a százalékok és a dmg a mérvadó, ennek köszönhetően egymást simán lenézik a játékosok, tisztára mint a wowban volt a Gearscore időszak, csak egy kérdés: szórakozásból játszik az ember vagy a jobb statisztikai értékért?
Csapattársak: sok múlik rajtuk, de nem minden. És amíg a játék nem segít a tanulásban, ahogy a csapattársak sincsenek a csapatmunkára rákényszerítve, addig nem fog változni a helyzet.
Statisztika: remek hogy a százalékok és a dmg a mérvadó, ennek köszönhetően egymást simán lenézik a játékosok, tisztára mint a wowban volt a Gearscore időszak, csak egy kérdés: szórakozásból játszik az ember vagy a jobb statisztikai értékért?
Csapattársak: sok múlik rajtuk, de nem minden. És amíg a játék nem segít a tanulásban, ahogy a csapattársak sincsenek a csapatmunkára rákényszerítve, addig nem fog változni a helyzet.
Hofi, a csapattársak minősége ugyanaz nálad is mint másnál. Hosszútávon ez kiegyenlítődik, ugyanannyiszor fogsz jó csapattársakkal játszani mint rosszakkal. Azokat a csatákat mindenki elveszíti, amelyekben a csapattársak többsége béna. Azokat a csatákat meg mindenki megnyeri, amelyekben minőséget kap. A kiegyenlített csatákra érdemes koncentrálni, ott tud kijönni a különbség játékos és játékos között, már ha valaki a nyert csaták statisztikai adatára hajt. Akinél 55%, az többször húz be egy kiegyenlített csatát, mint akinél csak 51%.
De amiért írtam, hogy majd akkor leszek hajlandó ismét játszani ezzel a szarral, ha visszacsinálják az E50M-emet, amit nem elég hogy lerontottak, de még el is csúfítottak. Elmennek a fenébe, hogy ezt meg merték csinálni. A legszebb tankból csináltak egy szörnyet. Inkább World os Warships!
De amiért írtam, hogy majd akkor leszek hajlandó ismét játszani ezzel a szarral, ha visszacsinálják az E50M-emet, amit nem elég hogy lerontottak, de még el is csúfítottak. Elmennek a fenébe, hogy ezt meg merték csinálni. A legszebb tankból csináltak egy szörnyet. Inkább World os Warships!

Én 8.6 óta nem játszom fentiek miatt. Egy idő után rájöttem, hogy igazából abszolút nem szórakoztat a játék, néhány csata után komolyan szétb*szott az ideg
Pedig alapvetően szeretem a kompetitív játékokat, és nem nagyon szoktam felhúzni magamat ilyenen. Aztán egyszer letöröltem az egészet, és nem is hiányzik (és még maradt havi +10 euróm).

Sajnos a játék már nem a régi. Én az indulása óta tolom, de a 8.0-ás patch óta tart a lejtmenet és egy jobban süllyed. Egyszerűen vicc a tankok kiegyensúlyozatlansága. X-es tankokat simán szétszednek. Arról ne is beszéljünk, hogy tele van nyomorékokkal a játék. Amikor a végén ott állok egy szál f*szban egydül, mert mindenki kidöglik mellőlem. Sajnos már 2-3 éve hanyagolom és csak nagyon ritkán lépek be, de amikor belépek, akkor is pár csata után tombolni tudnék. Szó szerint szétb*sz a düh, amikor alig maradnak mellettem társak. Szerintem a játékot is egyre jobban úgy manipulálják, hogy mindenképpen fizess érte. Amikor a gép azt mondja, hogy vesztesz, akkor csinálhatsz bármit, tuti, hogy veszíteni fogsz. Sose fizettem érte, hogy előnyöm legyen. Minden X-es tankot a saját erőmből értem el, de ezután se fogok egy fillért se adni érte.
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Eddie és két Iron Maiden dal is bekerült a konzolos World of Tanksbe
- 2. Starfield teszt – Ismeretlen ismerős
- 3. Gord teszt – A falu határain túl a sűrű, sötét erdő…
- 4. Az igazi Lara visszatér, jön a Tomb Raider I-III Remastered
- 5. Megjelent a The Crew Motorfest, mit mutatnak a pontok?
Legfrissebb fórumtémák
- 15:18
- Cyberpunk 2077 [958]
- 14:15
- GG - GameGuess játék [452]
- 13:34
- Szét*** az ideg [4609]
- 13:03
- Mortal Kombat 1 (2023) [13]
- 11:45
- Baldur's Gate III [973]
- 10:28
- Újabb Civilization-kihívó, készül a Millennia [hozzászólások] [3]
- 23:50
- Ők a Gangs of Sherwood hősei [hozzászólások] [1]
- 20:32
- Minden, ami futball - Focisarok [17412]
- 19:18
- Disco Elysium [34]
- 19:17
- Warhammer 40,000: Darktide [155]
A hét fejlesztője