Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Hozzászólások, megjegyzések

»» Októberben jöhet a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga [hozzászólások]

Kapcsolódó tartalom: Októberben jöhet a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
A tavaly nyáron bejelentett játék néhány hónapot késhet az eredeti tervekhez képest.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
A legutóbbi LEGO Star Wars: The Skywalker Saga cikkek, hírek
5163 levél
Válasz 20.05.12. 14:36 #7
subject17
Ó, igazad van, voltak ilyenek is.

Én konkrétan tíz éves voltam, amikor megjelent a játék, halványak már az emlékek (de ha nem is megjelenéskor, max. egy évvel megjelenés után játszottam, eredetiben van meg a játék) - itthoni gépem nem is futtatta! Sőt, legjobb barátomé sem, hanem nem akárhova kellett mennünk játszani: a nagymamájához, na ott bizony futott.

A Geonosis gunship pálya most így már rémlik, hogy tényleg sok halállal járt, de azért végül boldogultunk. De igazad van, valóban talán a legtöbb újrapróbálkozással járó dolog volt.

És igen, ebben egyetértek, hogy a harcoknál illúzióromboló csak a tét nélküliség, a kudarc lehetőségének teljes hiánya. Ha már SW, a Fallen Order is hasonlóan operál: zuhanás esetén nem kapunk game overt (hacsak nem alapban annyira nyúlfarknyi HP-val zuhanunk le), csak némi HP csökkenést, és helyzet resetet, a harc közbeni halál pedig respawn. Furcsamód ez nem zavart, hiába nem életszerű - szerintem ez simán belefér abba a kategóriába, amikor a játszhatóság oltárán feláldoznak dolgokat a realizmusból (pl. nekem személy szerint RDR2-ben agyrém a lootolás - nagyon szépek az animációk de nem akarom végignézni, ahogy egyenként, lassan, komótosan leveszek hat üvegcsét egy polcról).
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
52978 levél
Válasz 20.05.12. 14:10 #6
Barthezz
A PT-t feldolgozó legelső LEGO SW játékban a pod-race verseny és a Geonosison egy járműves küldetés volt ilyen, hogy a legelejére rakott vissza, ha lefogyott az életerőnk. Nem klasszikus halál volt persze ez sem, de nem volt a pályákon belül semmiféle checkpoint. Ezeket a pályákat le is cserélték az OT-t feldolgozó rész után kijött 1-6 epizódot egybefoglaló The Complete Saga játékban egy könnyebb változatukra és bónuszpályaként tették bele a pályák eredeti változatát. Én ezzel a résszel játszottam és indokolt volt a pályák lecserélése, mert felnőtt fejjel sem boldogultam velük és mivel bónusz küldetések voltak itt már csak, hagytam is őket a francba. Nah most egy gyerek számára még élesebb lehetett a kontraszt a többi egyszerű pályával szemben. Aztán a PT utolsó pályája, az Anakin vs. Obi-Wan végső összecsapás a lávában sem volt olyan egyszerű, itt is elég messzire rakott vissza, ha beleestünk. Még a Clone Wars-ban is voltak ilyen részek, ráadásul ott az RTS-pályák is adtak bőven kihívást, nem egyszer újra is kellett kezdeni őket, ha nagyon elcsesződött a helyzet, hogy egy jobb taktikát próbáljak ki. Aztán a 7. epizódot feldolgozó SW játékban már az összes bonyolultabb platformer részt kicserélték arra, hogy az A gombra automatikusan odaugrik, de már a Jurassic World játékban is ez volt a mechanika. Véleményem szerint ezen a ponton butították le annyira a nehézséget, amit már nem kellett volna és itt veszett el teljesen a tét.

Eleinte az első 3 LEGO-játékban amúgy engem is zavart, hogy nincs meghalási lehetőség, de ez csak a harcokra volt igaz, ahogy írtam fentebb, a platformer részekre nem, bár a fenti eseteken kívül valóban majdnem ugyanoda tett vissza leesés esetén. A legújabb LEGO játékokban veszett el teljesen a kihívás, de a filmeket pontosan követő sztori és a filmben látott helyszínek teljes 3D-s bejárása miatt még így is nagyon élveztem. Meg hát a main sztori bár nem nehéz, de a kimaxolás már bőven kihívást jelent a LEGO játékokban, a játékidőt is úgy az 5-szöröésre növeli, ha mindent meg akarsz szerezni, szóval itt a fő kihívás ebben van, nem a sztorin való végigrohanásban.

Ugyanakkor simán lehetne több nehézségi szint, hogy a harcokban is meg lehessen halni, vagy ne lehessen megoldani egy gombnyomással az ugrándozós részeket. Ez simán megléphető lenne, nem tudom, miért nem teszik.
5163 levél
Válasz 20.05.12. 11:40 #5
subject17
"(...) az első LEGO SW esetén pedig túltolták 1-2 pályán (ott még volt elhalálozás és távoli checkpointra visszarakás)."

Hm, gondolom rég játszottad, de ez nem így volt akkor sem. Persze lehet, hogy egy-egy kis platformer rész elejére dobott, de ez azért nyilvánvaló, hogy így működik. Viszont sosem checkpointban nyilvánult meg, és az elhalálozás (tehát klasszik "game over") sem volt lehetséges.

Én csak ezzel az egy Lego játékkal játszottam (vagyis belekezdtem többe is, nem fogtak meg), de amúgy pontosan ez az egy dolog zavart, a "büntetés" teljes hiánya. Nyilván gyerekeknek is játszhatóvá kellett tenni, de én gyerekként sem vágytam soha arra egy játékban, hogy ne legyen tétje.
I'm the person who once probed all of the uncharted worlds in Mass Effect 2 to 'Depleted' status
52978 levél
Válasz 20.05.12. 07:14 #4
Barthezz
Pedig humoros, parodisztikus, de mégis tiszteli a filmeket, felnőtteknek is jó szórakozást nyújt. LEGO játékokból az eddigi 4 SW játékot és a Jurassic Park játékot játszottam ki, mindegyik tökéletesen visszaadta a filmek hangulatát, az pedig bámulatos, hogy mindezt LEGO-elemekből építették fel. Maguk a játékok nem nehezek, meghalni nem lehet, kicsit sztem az utóbbi években túlságosan le is vettek a nehézségből, míg anno az első LEGO SW esetén pedig túltolták 1-2 pályán (ott még volt elhalálozás és távoli checkpointra visszarakás). A 100%-os kijátszás viszont nagyon nehéz, össze se jött nekem mindegyikben, mert óriási open world világot kell felfedezni bennük (a sztori küldetések is ezekből a HUB-okrból érhetőek el) és 1-2 dolog megtalálása, feloldása nagyon trükkös, vagy gyors reflexeket igényel, rengeteg játékórába is telik a kimaxolás, valamint ahogy Peace is írta, a sztoriban is vannak időnként elgondolkodtató részek, hogy akkor melyik karakterrel mit is kell, néha 3-4 karakter összejátszására is szükség van a továbbjutáshoz. A Clone Wars-os epizódba pedig belecsempésztek egy egész komoly stratégiai részt is, ahol az utolsó pályákon nem is volt olyan egyszerű a megoldás.
25503 levél
Válasz 20.05.12. 07:01 #3
Peace
Ritka nagy FUN pedig! Mi couch co-op-ban toljuk bődületes piálás közepette. Azért vannak feladványok, ahol megakadunk 10-20 percre, de akkor gyorsan iszunk kettőt és valahogy továbbjutunk.
1695 levél
Válasz 20.05.12. 05:16 #2
Ricsi1976
Van egy olyan érzésem, hogy nem én leszek a célközönség
52978 levél
Válasz 20.05.11. 21:47 #1
Barthezz
Nah ez jó hír, nem is tudtam a készülő játékról, ugyanakkor kissé zavaros, mit is akarnak most ezzel, mivel az 1-7 epizódok történéseit már feldolgozták LEGO-játékokban.Teljesen újragondolt pályák lesznek vajon, vagy egyfajta felújítás lesz? Bár a 7. részt feldolgozó LEGO SW játék alig pár éve volt, ott még a grafikán sem nagyon van mit csinosítani, a történet pedig az egész filmet lefedte.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.