Fórum » Beszélgetés a játékokról
Quake versus Unrel Tournament
A Q3 pályáit nem nagyon lehet megkülönböztetni egymástól (néhány talán - azért mondom, hogy talán, mert UT-ban az ûrös pálya úgy néz ki, hogy látunk azért csillagokat, holdakat bolygókat stb. Q3-ban meg csak ott vagyunk a nagy semmi közepén - "ûrös" pályától eltekintve) ugyan azt a hangulatot árasztják, a textúrák sem valami változatosak. Holott a Q3 Engine sokkal összetettebb geometriai formákra képes, mint az Unreal motor. És mégis az UT-ban találhatunk középkori várat, egyiptomi, gótikus építészeti stílust alkalmazó mapok, van map, ami városban, idegen vulkanikus bolygón, föld körül keringõ aszteroidán, tengeralatti kutatóbázison, olajfúrótornyon, ûrbázison, öntödében stb. játszódik szóval hangulatosak és változatosak!
Kétségtelenül a leginkább eltalált Q3-as pálya a dm6 más néven Campgrounds!
De itt is vannak hibák! A fegyverekbõl rendszerint hamar kifogy a töltény mégisincs mellettük ammo! UT-ban alapból a fegyver mellé van pakolva 1-2 lõszeres láda és még a pályán is el van szórva itt-ott néhány!
De nem ez a legnagyobb baj! Nem ám! Képesek voltak és a megát odapakolták a piros páncél mellé (vagy épp fordítva, de a lényegen ez nem változtat) ez teljesen felborítja a pálya egyensúlyát és hatalmas elõnybe kerül az, aki oda születik! Az ilyen nagyobb tápokat szét kell szórni:
1 hogy másnak is jusson
2 ne legyenek szuperhírók, vagy ha lesznek, hát körbe kell érte járniuk a pályát
3 egy ilyen helyet nagy kisértés bekempeli, és ezzel már tönkre is tették a másik játékos szórakozását!
Úgy vélem, hogy az UT féle fegyver/powerup/táp elrendezés jobb (mármint, hogy vannak mellette, vagy a közelében is töltények, a tápokat vagy nem egyértelmü helyre rakták, vagy olyan helyre, amit mindenki könnyen elérhet).
Q3-ban is hamar kifogysz a lõszerbõl és UT-ban is hamar kifogyhatsz belõle (persze ez nem feltétlenül van így, majd mindjárt meglátod, de mégis jó dolog, hogy gondoskodtak lõszerrõl is) egy shockcombo 4 töltényt emészt fel! Shock elsõdleges lövéssel 2 találat kell, ha nem szed fel páncélt vagy +%-ot, ha szed akkor az 3-4 vagy több (pl. õv esetén) lövés is lehet és nem számoltuk bele azt a szerencsétlen esetet, ha lövésed célt téveszt! 20 tölténnyel kezdesz ha felveszed a rohampuskát, amit hamar el is lehet pufogtatni! RPG-ben 6 töltény van UT-s rakéta lassabban megy, mint a Q3-as ezért könnyû kikerülni => többet kell betárazni és mire elég 6 töltény => nem sokra!
Bizonyos esetben, de jó kézben csodákra képesek az UT-s harci eszközök! 1 max 2 lövéssel is el lehet intézni egy fultápos embert több féle fegyverrel is (most a Redeemer-t ne számítsuk ide).
De a tápok is hol vannak általában egy UT-s pályán vagy a "centrumban", vagy egy secretben (ami könnyen kelepcévé is válhat), vagy egy nehezen megközelíthetõ helyen ilyenek pl.:
Centrumban pl. õv a Codex-en, Deck16-on, Fractal-on stb. "mega" pl. a Face-en stb.
Secret-ben: "mega" a Stalwart; õv - Turbine; amp Cruse stb.
Nehezen megközelíthetõ õv - a Deck-en (ebben az a nehéz, hogy vagy csizma kell hozzá, vagy le kell esni arra gerendára, de 1 jó lövés és a savban találod magad), Peak; amp Deck; Peak; LavaGiant; stb.
Egyéb trükkös hely pl. Pressure; Fractal stb.
A többi páncél és powerup a pálya különbözõ részein vannak csak úgy, mint a fegyverek és töltények (töltények nem csak a fegyverek mellett vannak máshol is fel lehet õket szedni)...
Mindezt az is alátámasztja szerintem, hogy Q3-ban a pályákon nem lehet igazi 4v4 TDM-et nyomni, a Q3 TDM megáll a 2v2-nél, mert nincs elég fegyver/töltény és sokan cseresznyemag köpködõvel futkorásznak...
A másik lényeges dolog a respawn-pontok kérdése. UT-ban (a map nagyságától is függ) több a respawnpont (még egyszer mondom ez nem mindegyik mapra igaz) de a játék úgy próbál téged kidobni a pályára, hogy az lehetõleg ne ott legyen, ahol meghaltál/az ellenfél van. Q3-ban a spawn-pontokat be lehet tanulni, hogy most itt, mostmeg itt fogja kidobani és szerintem ez nem jó így! A spawnrendszerről bővebben egy korábbi hsz-ban már szóltam...
Kétségtelenül a leginkább eltalált Q3-as pálya a dm6 más néven Campgrounds!
De itt is vannak hibák! A fegyverekbõl rendszerint hamar kifogy a töltény mégisincs mellettük ammo! UT-ban alapból a fegyver mellé van pakolva 1-2 lõszeres láda és még a pályán is el van szórva itt-ott néhány!
De nem ez a legnagyobb baj! Nem ám! Képesek voltak és a megát odapakolták a piros páncél mellé (vagy épp fordítva, de a lényegen ez nem változtat) ez teljesen felborítja a pálya egyensúlyát és hatalmas elõnybe kerül az, aki oda születik! Az ilyen nagyobb tápokat szét kell szórni:
1 hogy másnak is jusson
2 ne legyenek szuperhírók, vagy ha lesznek, hát körbe kell érte járniuk a pályát
3 egy ilyen helyet nagy kisértés bekempeli, és ezzel már tönkre is tették a másik játékos szórakozását!
Úgy vélem, hogy az UT féle fegyver/powerup/táp elrendezés jobb (mármint, hogy vannak mellette, vagy a közelében is töltények, a tápokat vagy nem egyértelmü helyre rakták, vagy olyan helyre, amit mindenki könnyen elérhet).
Q3-ban is hamar kifogysz a lõszerbõl és UT-ban is hamar kifogyhatsz belõle (persze ez nem feltétlenül van így, majd mindjárt meglátod, de mégis jó dolog, hogy gondoskodtak lõszerrõl is) egy shockcombo 4 töltényt emészt fel! Shock elsõdleges lövéssel 2 találat kell, ha nem szed fel páncélt vagy +%-ot, ha szed akkor az 3-4 vagy több (pl. õv esetén) lövés is lehet és nem számoltuk bele azt a szerencsétlen esetet, ha lövésed célt téveszt! 20 tölténnyel kezdesz ha felveszed a rohampuskát, amit hamar el is lehet pufogtatni! RPG-ben 6 töltény van UT-s rakéta lassabban megy, mint a Q3-as ezért könnyû kikerülni => többet kell betárazni és mire elég 6 töltény => nem sokra!
Bizonyos esetben, de jó kézben csodákra képesek az UT-s harci eszközök! 1 max 2 lövéssel is el lehet intézni egy fultápos embert több féle fegyverrel is (most a Redeemer-t ne számítsuk ide).
De a tápok is hol vannak általában egy UT-s pályán vagy a "centrumban", vagy egy secretben (ami könnyen kelepcévé is válhat), vagy egy nehezen megközelíthetõ helyen ilyenek pl.:
Centrumban pl. õv a Codex-en, Deck16-on, Fractal-on stb. "mega" pl. a Face-en stb.
Secret-ben: "mega" a Stalwart; õv - Turbine; amp Cruse stb.
Nehezen megközelíthetõ õv - a Deck-en (ebben az a nehéz, hogy vagy csizma kell hozzá, vagy le kell esni arra gerendára, de 1 jó lövés és a savban találod magad), Peak; amp Deck; Peak; LavaGiant; stb.
Egyéb trükkös hely pl. Pressure; Fractal stb.
A többi páncél és powerup a pálya különbözõ részein vannak csak úgy, mint a fegyverek és töltények (töltények nem csak a fegyverek mellett vannak máshol is fel lehet õket szedni)...
Mindezt az is alátámasztja szerintem, hogy Q3-ban a pályákon nem lehet igazi 4v4 TDM-et nyomni, a Q3 TDM megáll a 2v2-nél, mert nincs elég fegyver/töltény és sokan cseresznyemag köpködõvel futkorásznak...
A másik lényeges dolog a respawn-pontok kérdése. UT-ban (a map nagyságától is függ) több a respawnpont (még egyszer mondom ez nem mindegyik mapra igaz) de a játék úgy próbál téged kidobni a pályára, hogy az lehetõleg ne ott legyen, ahol meghaltál/az ellenfél van. Q3-ban a spawn-pontokat be lehet tanulni, hogy most itt, mostmeg itt fogja kidobani és szerintem ez nem jó így! A spawnrendszerről bővebben egy korábbi hsz-ban már szóltam...
Az a kispisztolyom van meg a spawnkill között van egy kis különbség, meg DM-ben előfordulhat, hogy nem tudom máshova rakni, mert mindenhol ellen van, de a Q3 merev spawnrendszerénél klaszisokkal jobb. UT2k4 mapok meg velóban nagyobbak...
Azért nem tudom elfelejteni azokat az anyázásokat, amik lanparytokon voltak "még csak most születtem meg és kispisztojom volt csak" meg "hova rak ez a barom gép". UT2004-be már abszolút nem tapasztaltam ilyeneket, ott tényleg nagyon jó a spawn, tényleg a pálya másik pontjára tesz be, ahhoz képest ahol az ellenfél van. Bár ez a pályamérettől is függ. Alap UT-be jóval kisebbek a pályák.
Nézzük meg mi a helyzet a respawn pontokkal a két játékban!
Q3-ra nem kell sok szót fecsérelni, mindig könnyű zűkűműnyt nyújt az éppen megjeleő játékos annak, aki betéve tudja a Q3 spawn pontjait. Így egyszerü megállapítani a Q3-as spawnrendszer meglehetősen esetlen így az 1on1 meccsek gyakran azon múlnak ki tud jobban spawnfraggolni...
Ezzel szemben UT-ban a spawnolás véletlen. De azért sokat függ a játékos pozíciójától, egy UT-s map különböző zónákra van osztva (ezeket az zónákat kiírva is látod, ha TeamSay-t küldesz ilyenek pl.: Westwing, DamageAmp, Rocketroom vagy Shieldbelt stb.)
UT respawnkód nem csak a zónákra támaszkodik, bár ha te egy bizonyos zónában vagy nem fog az ellenfeled veled azonos zónában újraéledni. De ha még ha másik zónában is van nem fog melletted éledni kivéve, a távolság nagyobb, mint 750 unreal unit (a rendes mozgás UT-ban 400uu/s egy dodge 600uu/s).
Bár még ez alól a "szabály" alól is van kivétel:
1. Nem jelenhetsz meg ugyanannál a játékoskezdési pontnál kétszer egymás után.
2. Ha a játékoskezdés ellenfeled látómezejében van nem fog ott spawnolni.
3. Spawntelefragging lehetetlen UTban, de ez úgyis következik az előző pontokból.
Úgyhogy ezek az alapvető szabályok, ha azt akarod, hogy az ellenfeled, spawnoljon egy bizonyos játékoskezdésnél:
1. Maradj egy különböző zónában.
2. Kerüljed el a látványt.
3. Marad tőle távol, legalább 750uu-val
Ha kíváncsi vagy a zónákra, akkor UnrealED-ben be tudod tölteni az adott pályát és meg tudod nézni, én csináltam egy képet a Tempest-ről, hogy nagyából el lehessen képzelni ezt a zóna dolgot...
http://www.kepfeltoltes.hu/view/060220/tempest_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Q3-ra nem kell sok szót fecsérelni, mindig könnyű zűkűműnyt nyújt az éppen megjeleő játékos annak, aki betéve tudja a Q3 spawn pontjait. Így egyszerü megállapítani a Q3-as spawnrendszer meglehetősen esetlen így az 1on1 meccsek gyakran azon múlnak ki tud jobban spawnfraggolni...
Ezzel szemben UT-ban a spawnolás véletlen. De azért sokat függ a játékos pozíciójától, egy UT-s map különböző zónákra van osztva (ezeket az zónákat kiírva is látod, ha TeamSay-t küldesz ilyenek pl.: Westwing, DamageAmp, Rocketroom vagy Shieldbelt stb.)
UT respawnkód nem csak a zónákra támaszkodik, bár ha te egy bizonyos zónában vagy nem fog az ellenfeled veled azonos zónában újraéledni. De ha még ha másik zónában is van nem fog melletted éledni kivéve, a távolság nagyobb, mint 750 unreal unit (a rendes mozgás UT-ban 400uu/s egy dodge 600uu/s).
Bár még ez alól a "szabály" alól is van kivétel:
1. Nem jelenhetsz meg ugyanannál a játékoskezdési pontnál kétszer egymás után.
2. Ha a játékoskezdés ellenfeled látómezejében van nem fog ott spawnolni.
3. Spawntelefragging lehetetlen UTban, de ez úgyis következik az előző pontokból.
Úgyhogy ezek az alapvető szabályok, ha azt akarod, hogy az ellenfeled, spawnoljon egy bizonyos játékoskezdésnél:
1. Maradj egy különböző zónában.
2. Kerüljed el a látványt.
3. Marad tőle távol, legalább 750uu-val
Ha kíváncsi vagy a zónákra, akkor UnrealED-ben be tudod tölteni az adott pályát és meg tudod nézni, én csináltam egy képet a Tempest-ről, hogy nagyából el lehessen képzelni ezt a zóna dolgot...
http://www.kepfeltoltes.hu/view/060220/tempest_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ja ez igaz, de én az UT-s célzási képességeimet (shock rifleal, lightning gunnal elég jó vagyok) CS-ben jobban tudtam hasznosítani, mint Quakeben . A Quakes képességeimet nem ecsetelném .
A megszerzett célzási képességedet tudod hasznosítani mást nem nagyon... És ugyan ez fordítva!
Ezen nincs mit csodálkozni:más játék, más fegyverek, pályák, sérülések, fizika, ésatöbbi
Másik érdekes kérdés, mennyire lehet hasznosítani Quakeben az UT-s tudást és fordítva. Én pl. azt akit halomra vertem UT-ban Quakben esélyem nem volt ellene.
Én először Quake3-al találkoztam, de nem igazán játszottam vele. Utána jött az UT, azzal nagyon sokat nyomtam. Viszont Lanokon Quaket toltuk és levertem mindenkit.
5 v 6 éve kaptam meg az első gépen és az ut demója volt az első játék amivel játszottam!akkora hatással volt rám mint állat!Aztán kijött 2003 2004!Szerintem egy csillagos 5 ös játék!Minden része!Bár én még a mai napig az első ut-ért vok oda de a többi is iszonyat nice-os!Az Unreal 2 is jó volt csak ott a fegyverek amik nekem nem jöttek be!Persze jövőben játszódik meg minden de akkor is olyan túlontúl szürreális és bonyolult fegyverek voltak!Az UT ba annyira nagyon nem!Itt van ez a q4 is!Az alapgépfegyver...az nagyon állat!Meg jó az egész játék de én megmaradok Ut-snek!jobb sztem...
Szerintem az a legjobb, ha van egy olyan jó játék, mint az UT
Ami nagyon jó multiba és ehez készülnek singleplayer mod-ok mint pl.:
Xidia Gold; Operation NaPali (Return to Na Pali UT alá); 7 Bullets és a még készülőben lévő Residual Decay! ezek a modok mint az Unreal világát ölelik fel, de egyéni story-val és és hosszabb játékmenettel, mint a COD2; Q4 vagy F.E.A.R.!
Ami nagyon jó multiba és ehez készülnek singleplayer mod-ok mint pl.:
Xidia Gold; Operation NaPali (Return to Na Pali UT alá); 7 Bullets és a még készülőben lévő Residual Decay! ezek a modok mint az Unreal világát ölelik fel, de egyéni story-val és és hosszabb játékmenettel, mint a COD2; Q4 vagy F.E.A.R.!
Q4 igaz, hogy van Single-je meg hogy a Multi nem a legjobb, de azért írtam, mert a quakerek jó multit vártak től és minden hányattatás ellenére a Q4 ott lesz nagyobb multis versenyeken pl. ESWC, CPL...
Lehet.
De az nem nézne ki valami jól hogy csak hoppá beugranak a rankinra és ölik egymást a sztory szerint.
Akkor viszont új páylák is kellenének, pl a rankinhoz egy jó nagy telek esik az eső meg minden és amikor az vége van betörnek a rankinba és ott van egy rakás pl.: skaarj, aztán öldösik egymást meg ehhez hasonlók.
De akkor gondolj bele milyen nagy lenne a game. Meg neten mit csinálnál? Nem lenne ctf, dd, br.... stb. Szal ez úgy jó ahhogy van.
De az nem nézne ki valami jól hogy csak hoppá beugranak a rankinra és ölik egymást a sztory szerint.
Akkor viszont új páylák is kellenének, pl a rankinhoz egy jó nagy telek esik az eső meg minden és amikor az vége van betörnek a rankinba és ott van egy rakás pl.: skaarj, aztán öldösik egymást meg ehhez hasonlók.
De akkor gondolj bele milyen nagy lenne a game. Meg neten mit csinálnál? Nem lenne ctf, dd, br.... stb. Szal ez úgy jó ahhogy van.
Az évezred FPS-e lenne, ha az UT-hoz készítenének IGAZI single részt IGAZI eredeti történettel. Lehetne úgy mint a COD-ban, hogy a a single-ben lévő pályák alkotnák a multis részt. Mekkora lenne mondjuk a Rankint vagy a Deck17-et történetben látni. Az Unreal nem méltó az UT-hoz sztem, szóval más irány kéne. Bár lehet, hogy az Unreal 3 jobb lesz... remélem
Igen de akkor is több t9örténettel rendelkeznek
Annak az összehasonlításnak nem lenne sok értelme .
én aszittem!hogy: Quake1,2 VS UT
akkor bocs!stem mindkettő jó!
akkor bocs!stem mindkettő jó!
Én az UT-k single részét nem nevezném igazi single player módnak. Gondolom érted miért
Hmmmm...
Én ezzel vitatkoznék.
Már lassan 4 éve játszom az Ut-val, eddig nagyon tetszett.
Nem akarlak megsérteni tibi de az Ut-nak lehet több köze van a single, és a multi gamehez. Mind a kettőn érdemes játszani. Én már neten nyomom egy ideje, de a single módot is végigjátszottam az UT 2004-ben vagy 6-szor különböző szinteteken.
A quake 3-ban szó nincs történetről. Még bejátszást se láttam. A Quke 4 az már más remek lett. De igazad van tényleg nem hasonlíthatóak össze mert nincs hasonlóság. Az Ut taktikásabb a quke 3 pedig hentelősebb.
Én ezzel vitatkoznék.
Már lassan 4 éve játszom az Ut-val, eddig nagyon tetszett.
Nem akarlak megsérteni tibi de az Ut-nak lehet több köze van a single, és a multi gamehez. Mind a kettőn érdemes játszani. Én már neten nyomom egy ideje, de a single módot is végigjátszottam az UT 2004-ben vagy 6-szor különböző szinteteken.
A quake 3-ban szó nincs történetről. Még bejátszást se láttam. A Quke 4 az már más remek lett. De igazad van tényleg nem hasonlíthatóak össze mert nincs hasonlóság. Az Ut taktikásabb a quke 3 pedig hentelősebb.
Aha, akkor meséld el kérlek a Quake 3 történetét (mert ez a topic a Q3 és az UT párharcáról szól, mert a korábbiakat és a későbbieket nem igazán lehet összehsonlítani)
+ a Quake nem hentelés ezerrel?? Sőt sztem sokkal jobban egérromboló, mint az UT .
+ a Quake nem hentelés ezerrel?? Sőt sztem sokkal jobban egérromboló, mint az UT .
Hy!
sztem nem lehet a 2-őt össze hasonlítani!
oka:az UNRAL TOURNAMENT egy MULTIRA kihegyezett gamma míg,a Quake single modban tolható vagyis a(z) UT=hentelézse ZERREL
Quake=történettel rendelkezik
Sztem a 2 nem ugyanaz!
sztem nem lehet a 2-őt össze hasonlítani!
oka:az UNRAL TOURNAMENT egy MULTIRA kihegyezett gamma míg,a Quake single modban tolható vagyis a(z) UT=hentelézse ZERREL
Quake=történettel rendelkezik
Sztem a 2 nem ugyanaz!
Lassan 2 hónapja, hogy megjelent a Q4 kintvan hozzá az SDK jött már egy patch is, mégsem hozta azt amit amit sokan vártak tőle, ez csak az UT2007 malmára fogja hajtani a vizet...
Nagyon fontos része a játéknak a HUD (Head Up Display) is, hiszen ezen láthatóak a legfontosabb információk!
Az UT-s hud rengeteg információt meg oszt velünk (sokkal többet, mint Q3-as megfelelője és ez nem elhanyagolható tény) mindezt nagyon szépen átláthatóan teszi. De talán még ami ennél is fontosabb, hogy az ember tág határok között állíthatja be mit és hogyan lásson!
Pl. nekem nincs szükségem rá, hogy a Player Status-t mutassa, visszábbveszem a fegyverkijelző méretét és az egész HUD-ot kicsit átlátszóvá teszem!
Ha minden-t megengedünk neki, hogy mutasson, akkor azalap információkon mint pl. az éppen használt fegyver/hozzávaló ammo, egészségünk/páncélunk, Fragjaink számán túl olyan dolgok is leolvashatóak, hogy különböző páncéljaink (mellvért, lábszárvédő, pajzsöv) mennyire használódtak el! Hányadik helyen állunk DM-ben és mennyivel vagyunk lemaradva az elsőhöz képest. Milyen fegyverek vannak még a birtokunkban és ezek mennyire vannak ellátva munícióval! Ezek mind-mind hasznos információt képeznek.
Q3-as hud-ot meghagyom egy Q3-as fórumozónak, aztán majd ki lehet értékelni melyik a jobb, bár ez szerintem nem is kétséges...
Az UT-s hud rengeteg információt meg oszt velünk (sokkal többet, mint Q3-as megfelelője és ez nem elhanyagolható tény) mindezt nagyon szépen átláthatóan teszi. De talán még ami ennél is fontosabb, hogy az ember tág határok között állíthatja be mit és hogyan lásson!
Pl. nekem nincs szükségem rá, hogy a Player Status-t mutassa, visszábbveszem a fegyverkijelző méretét és az egész HUD-ot kicsit átlátszóvá teszem!
Ha minden-t megengedünk neki, hogy mutasson, akkor azalap információkon mint pl. az éppen használt fegyver/hozzávaló ammo, egészségünk/páncélunk, Fragjaink számán túl olyan dolgok is leolvashatóak, hogy különböző páncéljaink (mellvért, lábszárvédő, pajzsöv) mennyire használódtak el! Hányadik helyen állunk DM-ben és mennyivel vagyunk lemaradva az elsőhöz képest. Milyen fegyverek vannak még a birtokunkban és ezek mennyire vannak ellátva munícióval! Ezek mind-mind hasznos információt képeznek.
Q3-as hud-ot meghagyom egy Q3-as fórumozónak, aztán majd ki lehet értékelni melyik a jobb, bár ez szerintem nem is kétséges...
UT-t jobban is Supportolták az EPic-nél, mint Q3-at az ID-nél.
Q3-ban gond volt a 3D-s hangzással ezért az A3D-t kiszedték szépen az 1.16-os Pointrelease-el - szerintem érdemesebb lett volna inkább a hibát kijavítani, mint a feature-t szanálni!
UT-ban is voltak problémák ezeket inkább javították, de patch-eken kívül kijöttek hozzá bonuspack-ok, amik új modelleket, mapokat adtak hozzá (amik az eredeti játékban is benne lettek volna, de nem készültek el időben). Egyik kedvenc cuccom, amit a bonuspack-ok hoztak azok a Relics mutátorok!
Ezek mókássá tudnak tenni egy játékot, ezek a relikviák különböző tulajdonságokkal ruházzák fel tulajdonosát, kedvencem a koponya
No de kicsit elkalandoztam ottvannak pl. nagyobbfelbontásu tömörített textúrák, amik a kellő hardwer megjelenése után a G.O.T.Y. kiadásban jelent meg stb.
Szóval még egy + az UT mellett
Q3-ban gond volt a 3D-s hangzással ezért az A3D-t kiszedték szépen az 1.16-os Pointrelease-el - szerintem érdemesebb lett volna inkább a hibát kijavítani, mint a feature-t szanálni!
UT-ban is voltak problémák ezeket inkább javították, de patch-eken kívül kijöttek hozzá bonuspack-ok, amik új modelleket, mapokat adtak hozzá (amik az eredeti játékban is benne lettek volna, de nem készültek el időben). Egyik kedvenc cuccom, amit a bonuspack-ok hoztak azok a Relics mutátorok!
Ezek mókássá tudnak tenni egy játékot, ezek a relikviák különböző tulajdonságokkal ruházzák fel tulajdonosát, kedvencem a koponya
No de kicsit elkalandoztam ottvannak pl. nagyobbfelbontásu tömörített textúrák, amik a kellő hardwer megjelenése után a G.O.T.Y. kiadásban jelent meg stb.
Szóval még egy + az UT mellett
Egyébként UT-n az is meglátszik, hogy menyire hálózatos játéknak tervezték:
Elég csak megnézni a szerverkeresőjét: kiszűrhetjük hogy csak azokat a szervereket mutassa amelyiken vannak, szervereket szűrhetjük játékmód szerint, ezeket utána rendezhetjük név/ping/játékosok száma szerint is! Megmutatja az adott szerver néhány főbb tulajdonságát/beállítását láthatjuk kik játszanak, éppen hogy állnak fragügyileg, milyen skinnel nyomulnak stb. szóval elég sok mindent.
Ezt akár még a menürendszerre is lehet fogni, de még beépített irc kliens isvan sz UT-ban! Szóval nem kell kilépni a programból ahoz, hogy chat-elhessünk és még ma is a warok elsősorban irc-en szerveződnek! Szóval mindenképpen hasznos és ilyen finomsággal a Q3 nem büszkélkedhet!
Elég csak megnézni a szerverkeresőjét: kiszűrhetjük hogy csak azokat a szervereket mutassa amelyiken vannak, szervereket szűrhetjük játékmód szerint, ezeket utána rendezhetjük név/ping/játékosok száma szerint is! Megmutatja az adott szerver néhány főbb tulajdonságát/beállítását láthatjuk kik játszanak, éppen hogy állnak fragügyileg, milyen skinnel nyomulnak stb. szóval elég sok mindent.
Ezt akár még a menürendszerre is lehet fogni, de még beépített irc kliens isvan sz UT-ban! Szóval nem kell kilépni a programból ahoz, hogy chat-elhessünk és még ma is a warok elsősorban irc-en szerveződnek! Szóval mindenképpen hasznos és ilyen finomsággal a Q3 nem büszkélkedhet!
Q3 menüje szokványos felépítésü és nagyon purritán. Kevés dolgot lehet beállítani menüből, leginkább configbuherhez, vagy konzolparancshoz kell folyamodnunk.
UT menüje az első indításkor meglepett, mert egyáltalán nem szokványos inkább ilyen Windows-os ablakos rendszerhez lehetne hasonlítani! Menüből rengeteg dolog beállítható, ez pont elég ahoz, hogy csak pár konzolparancsot ismerjünk.
Lenyegében mindkét játék menürendszere áttekinthető. De míg a Q3 azért, mert nem enged sok beállítási lehetőséget, addig az UT menüje a felépítésénél fogva nagyon praktikus! Ha a Q3 menüjének is annyi menüpontal és beállítási lehetőséggel kellene megküzdeni, akkor ezt a feladatot egy hagyományos menürendszer csak nehézkesen végezné el! És akkor még ott van aaz UT nagy előnye, hogy a magyarosítás nem csak hangokat, hanem a teljes menürendszert is magyarrá teszi, így senki számára nem okozhat gondot az UT menüje!
UT menüje az első indításkor meglepett, mert egyáltalán nem szokványos inkább ilyen Windows-os ablakos rendszerhez lehetne hasonlítani! Menüből rengeteg dolog beállítható, ez pont elég ahoz, hogy csak pár konzolparancsot ismerjünk.
Lenyegében mindkét játék menürendszere áttekinthető. De míg a Q3 azért, mert nem enged sok beállítási lehetőséget, addig az UT menüje a felépítésénél fogva nagyon praktikus! Ha a Q3 menüjének is annyi menüpontal és beállítási lehetőséggel kellene megküzdeni, akkor ezt a feladatot egy hagyományos menürendszer csak nehézkesen végezné el! És akkor még ott van aaz UT nagy előnye, hogy a magyarosítás nem csak hangokat, hanem a teljes menürendszert is magyarrá teszi, így senki számára nem okozhat gondot az UT menüje!
Akkor én épp akkor kaptam el, amikor az UT vezetett. De sztem az a lényeg, ha összeadjuk az összes UT-s játékost (99+2004) kb. 3x annyi mint az összes Quakes és nem hiszem, hogy a Q4 annyira népszerű lesz, mint az UT2004 (most néztem jelenleg 18.).
Ez a HL egyeduralom nagyon durva, jó játék, de nem ennyire.
Mondjuk ezt a sok BF2-t sem értem, ilyen sok embernek van bika gépe?
A COD maradhat, az jó játék. Az ET meg az America's Army meg sehol nem lenne, ha nem lenne ingyenes...
Ez a HL egyeduralom nagyon durva, jó játék, de nem ennyire.
Mondjuk ezt a sok BF2-t sem értem, ilyen sok embernek van bika gépe?
A COD maradhat, az jó játék. Az ET meg az America's Army meg sehol nem lenne, ha nem lenne ingyenes...
kb. egy hete készült mindkettő ki mondta, hogy friss? De mire azt mondanám friss már nem friss
Elég régi képek
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
mivel az a gamespy list viszonylag az aktuális játékosszámot mutatja így csak jó időben kell megnézni:
kép1: http://www.kepfeltoltes.hu/051107/gamespy.JPG
kép2: http://www.kepfeltoltes.hu/051109/spy2.JPG
kép1: http://www.kepfeltoltes.hu/051107/gamespy.JPG
kép2: http://www.kepfeltoltes.hu/051109/spy2.JPG
Lehet, hogy van olyan oldal ahol a Q3-mat jobbra hozzák ki, de én még bárhol néztem, fordítva volt (hoztam is pontos adatokat ign.com-ról ebben a fórumban van, meglehet keresni!) Szóval ez a Quake népszerűbb duma kezd kicsit unalmasd lenni, így adatok hiányában. (Elég csak az eladásokat megnézni, ott eldől hogy melyik a népszerűbb és az UT jobban fogyott) + gamespy szerver listát nemrég néztem és az UT a Q3 előtt volt 2-vel a játékok között (szerverek számát illetően), úgy hogy az UT2004 ott van az élmezőnybe bőven a sima UT és a Q3 előtt a listán, tehát sokak már nem is játszanak neten sima UT-t (pl. én, és még így is veri a Q3-mat az UT!!
Hsz.-ed első fele nem tiszt pontosítcsad köszi!
És ha valami igen szakértő multis oldalt mégnéztek ott az összesített listába a Quake 3-om vezet.
És én nem a Guru-ból idéztem.
És én nem a Guru-ból idéztem.
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
A CS legnagyobb népszerűségét 2001 végén élte, azóta némileg viszaesett a játék.
Másrészt pedig azt írták, hogy az Ő kedvencük -amiről a Guru jelenlegi felállásában azért nem lenne ilyen egyértelmű a választás-, nem azt, hogy mivel játszanak a legtöbben.
Eladásban pedig mindkettő megelőzte a CS-t, ugye
Másrészt pedig azt írták, hogy az Ő kedvencük -amiről a Guru jelenlegi felállásában azért nem lenne ilyen egyértelmű a választás-, nem azt, hogy mivel játszanak a legtöbben.
Eladásban pedig mindkettő megelőzte a CS-t, ugye
várjatok majd akkor gyertek a qake 4el mikor kijön az ut 2007
SPAS 12
Ja az idézetből kihagytam a lényeget: a Q3 ról írták ezeket a sorokat...
idézet következik a Pc Guru 2003/7-es számából:
"A Pc GURU szerkesztőség kedvenc hálozatos shootere! A kizárólag többszereplős játékmódra kiélezett first person shooter legjobbika - mondom ezt annak a tudatában , hogy konkurense , az Unreal tournament eladási eredményeiben megelőzte az id FPS-ét. stb. stb."
Csak azt felejtik el, hogy em az UT sem a Quake3 de még a 2 sorozat együttvéve sem mozgat meg annyi embert, mint a CS! Ennyit a játékújságíró-ról aki tudja mi a dörgés
"A Pc GURU szerkesztőség kedvenc hálozatos shootere! A kizárólag többszereplős játékmódra kiélezett first person shooter legjobbika - mondom ezt annak a tudatában , hogy konkurense , az Unreal tournament eladási eredményeiben megelőzte az id FPS-ét. stb. stb."
Csak azt felejtik el, hogy em az UT sem a Quake3 de még a 2 sorozat együttvéve sem mozgat meg annyi embert, mint a CS! Ennyit a játékújságíró-ról aki tudja mi a dörgés
Beszállok!Máték egy helyen!
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
Akkor én megyek és megalapítom a zsírjáték magazint
14 éve játékújságíró csak tudja mi a dörgés
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
Attól még, hogy ismered nem jelenti azt, hogy igaza is van a kérdésben. Ez a statisztika amit én küldtem a sajtó véleménye átlagolva, ez mérvadóbb, mint 1 ember véleménye... 7,7 <-> 9,5 ez elég egyértelmű és sztem reális is.
De én ismerem aki azt írta boccsássá meg, voltam már GameStar nyílt napon...
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
"Aki nem hiszi, hogy jobb a Quake az olvassa el a novemberi Gamestarban a Quake 4 bevezetőjét és a fókuszt!!" - nem tudom ezt ki írta...
Nem kell mindent elhinni amit írnak...
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
Miért csaltak volna? Nézz körül nem csak itt lett ilyen (vagy hasonló) eredmény. Az IGN meg nem kis név ám!!
Ez olyan kacsa, mint hogy a PC Guru-t többen veszik, mint a GameStar-t
"Bárcsak egy légy lenne a világ, én meg egy összetekert újságpapír!"
Valaki szóba hozta a sajtó értékelését a Quake javára, ez egyáltalán nem így van:
forrás: ign.com:
UT: olvasói átlag 9,1 ign 9,6 sajtó átlag 9,5
Q3: olvasói átlag 8,7 ign 9,3 sajtó átlag 7,7
forrás: ign.com:
UT: olvasói átlag 9,1 ign 9,6 sajtó átlag 9,5
Q3: olvasói átlag 8,7 ign 9,3 sajtó átlag 7,7
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.
Legnépszerűbb cikkek
- 1. Farming Simulator 25 teszt – Hogy én mekkora paraszt vagyok?
- 2. Indiana Jones and the Great Circle teszt – Nem tökéletes, de remek karika
- 3. Leolvad az arcod az Indiana Jones and the Great Circle gépigényétől
- 4. Ezt tudja az ingyenes Dagor Engine
- 5. New Arc Line early access próbakör – Varázslók a mérnökök ellen
Legfrissebb fórumtémák
- 22:15
- Ők lettek a The Game Awards 2024 győztesei [hozzászólások] [6]
- 15:59
- Új gép és bővítés - tippek és tanácsok [15068]
- 15:27
- Sorozatok [10855]
- 12:28
- Ki mivel játszik mostanában? [7902]
- 06:08
- The Witcher IV [11]
- 18:43
- Ciri lesz a főhőse a The Witcher IV-nek [hozzászólások] [6]
- 23:21
- Jean-Claude Van Damme a Hitman: World of Assassination következő célpontja [hozzászólások] [3]
- 22:42
- Megint kitört a zombiapokalipszis, elrajtolt az Urban Strife korai változata [hozzászólások] [1]
- 12:21
- Path of Exile 2 [14]
- 15:39
- Szét*** az ideg [5165]