Nah azóta eltöltöttem egy fél évet a műegyetemen, mérnök info szakon, és enyhén szólva rájöttem hogy nem nekem való a szakma
Idén jelentkeztem angolra idehaza
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Tesóm elémtett egy egyetemi matek feladatát, én meg kb. 1 óra gondolkozás után megcsináltam Hát nem volt semmi! De a legmeglepőbb, hogy nem is szenvedve csináltam meg. Bár igaz kurva nehéz volt!
Ne nagyon éld bele magad, egyszer én is az akartam lenni
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
1.Egy teljesen saját programot játékot,és így kiadni,pénzt keresni vele?
2.Vagy hobbyból lopni egy már meglévőből,vagy ráépítkezni,buherálni össze vissza,esetleg?
Csak elhatározás és kitartás kérdése,azért át kell bújni néhány témakört tüzetesebben is.Talán könyveket nem is kell venned mert minden a NET-en van.Kioktatnak a 3D-s programok hsználatától,a scriptek írásáig,minden fent van.
Néminemű szótárazgatás és utánnakeresés után már el is lehet kezdeni egy már meglévő Engine-re építkezni.
Aztán ha a programozás mélyebb bugyrai is mennek akkor talán bele lehet vágni egy saját programkód írásába.De ezt azért mégiscsak jobb cimborákkal csinálni,egészséges arányban tehermentesíteni egymást.
Eh, van olyan 1általán egyetemen, hogy Game Designer szak????
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Hát az a bruttó 200E az nagyon kevés manapság már... Bár ez attól függ hányan élnek belőle...nekem a faterom keres nettó 160-160E körül de, ettől függetlenül nem tellik GF4-re....
Az RPG maker nem játékfejlesztés, csak szórakozgatás. Ez olyan mintha a Worldcraft al csinálnék Half Life mapot, van benne fantázia, de rengeteg korlát, és megkötöttség az egész...
"I belong to the warrior in whom the old ways have joined the new"
Az RPG Maker 2000 az szerintem is Überkirály! De sajna csak időtöltésnek jó.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
A játékfejlesztés engem is érdekel de nagy mázli kell ahhoz hogy összejöjjön vkinek Meg persze nagy tudás
Én most rpg makerben csinálok játékot és az nagyon tetszik de az igazi játékfejlesztés sajna sokkal nehezebb.
Azt ne várdd, hogy kilépsz az iskolából és kapsz netto 200E-ért munkát csak úgy...
Kivéve egyes eseteket, ismerős, protekció, tudod, bár a franc se tudja, de szerintem ez a krriermódi a divat, van mondjuk sok külföldi cég, ahol elhelyezkedsz pl. ezzel a DOTNET-es hülyeséggel, bruttóba 200E-t kaphatsz kezdetnek (ismerek ilyen srácot), első munkahelyes, ennyit kap asszem, de ő tud, perfekt angollal és C++-os erős tudással továbbfejlesztették C# irányba és kész... szal kell azért tudni...
bőven alatta, de mondom, hogy kezdő voltam és elsőmunkahelyes és nem rendszerprogramozó vagyok, hanem csak ilyen gagyi webprogrammer...
Amúgy abban is el lehet érni ilyen szép összeget, ha jó vagy és jó helyre kerülsz
De csak szép lassan, ugyanis a gyakorlatot fizetik meg...
Tehát hogy bekerülhess egy olyan helyre ahol ilyen magas zsét kapsz, addígra már kell lenned gyakorlatodnak, hogy ne a feladat megoldásánál kelljen hülyéskedni, hogy most ez hogy is van, hanem már rutinból nyomd rá a megoldást...
Gyakorlat-gyakorlat-gyakorlat...
Nem is hinné az ember, hogy az iskola után milyen hülyeségeket tudnak kitalálni a megrendelők, amikre agyalni kell
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
én ilyen "gagyi" magániskolában, de rendesen tanítottak
amúgy tényleg nincsenek túlfizetve a játékkészítők, külföldön is sokkal jobban megéri egy bankrendszernél programozni, mint gameprogramozó lenni... ez tény... viszont nehéz olyan munkát találni, játékkészítők terén viszont túlkínálat van, ezért nem is keresnek olyan sokat...
AriAmi: a többire gondoltam Az, hogy itthon egy játékprogramozó 100k-t keres, azért messze van az igazságtól. Ami pedig a tengerentúli fizukat illeti, a legkezdőbb peon is megkap évi 30-35k USD-t, az átlag meg úgy 55-60k körül mozog. Ez persze bruttó, de átszámolva így is havi 1m HUF nettó körül van.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Én programozóként dolgozom, meg kell mondjak nem keresek sokat, igaz első munkahely, tulajdonképpen a gyakorlatot most szedtem össze, ugyebár amit iskolában nem lehet megtanulni, hanem az élet hozza az érdekes megoldani valókat...
Másrészt másfél éve nyomom itt a pályát és nem unalmas, viszont elveszi az ember kedvét a játékoktól, teszem azt egész nap itt ülök és pötyögök, hazamegyek, fáradt vagyok, fáj a fejem, nincs kedvem bekapcsolni a gépet játszani, legfeljebb hétvégén (na néha kivételt teszek)...
Szal azért sokkal jobban örülnék utólag ha nem gépeznék egész nap, csak otthon kapcsolnám be játszani, szal így elveszi az ember kedvét a játszástól... ez van...
pedíg én is a gamék kedvéért lettem a számtech szakmában...
Persze, mert siettem, mit ne mondjak elég hülyén fogalmaztam. Úgy akartam írni, az orvosi programok MELLETT kapott volna 100E-t, ami összevonva 300E. Szerintem nem kevés ez külsősként. Remélem most már érthető voltam.
Ha meg a többire gondolsz, lehet, annyira nem vagyok benne a témában.
Programozó?
Szerintem legnagyobb marhaság a gép mellett letölteni az életed, van még csomó divatszakma mostanában azokon gondolkodtál már?hm?pl: jogász (dög unalom magolós geciszar) közgazdász (dunát lehetne vele rekeszteni) vagy éppen ott van a mindíg aktuális öngyílkos terrorista ami mindíg is hiánycikk!És még TV be is bennleszel?
Mellesleg miajó abba hogy egy monitort bámúlsz egész nap és a bill. eten pötyögtecc. szerintem dög unalmas szakma
Nem kötelező pont játékokat fejleszteni. Én is ezen a területen akarok elhelyzekedni, de meg sem fordult a fejemben hogy pont játékokat akarok csinálni. Ez ugya adódik abból hogy külföldi fejlesztő csapatba bekerülni szinte lehetetlen, magyarba meg nem érdemes mert nincs benne elég lóvé. Egy programozó pár év tapasztalattal, ha sikeresen elhelyezkedik egy multinál (magyarországról beszélek), havi 500ezer-1.5 milla pénzt is kereshet, persze ehez szerencse is kell. Külföldről meg ugye ne is beszéljünk (ezért akarok a Szilícium völgyben dolgozni bye
"I belong to the warrior in whom the old ways have joined the new"
Én idősebb vagyok nálad, de még soha egy röpke pillanatban nem fordult meg a fejemben hogy játékokat programozzak és gondolom ez már így is marad. Úgyhogy ne gondold azt, hogy ez amolyan tanárnő leszek életkor adta hülyeség, ha komolyan gondolod vágj bele nyugodtan.
"Now we are all sons of bitches."- Kenneth Bainbridge (amerikai fizikus), az első atomrobbantás után
Pénzügyi oldalról:
A volt faterom pont ilyen orvosi programokat fejleszt, havi 200E keresettel, ami önmagának asszem elég is. Egy játékprogramozó ennek kb. a felét keresi, legalábbis Magyarországon. Ha egy családos játékprogramozót nézünk, 100E-ből elég nehezen tarthatja el magát, hát még a kedves feleséget, gyerekeket, kutyát-macskát etc. A számlákról nem is beszélve. Úgyhogy a "nehéz megélni" kissé szerény kifejezés, emiatt pedig nemhinném hogy megérné napi 10 órát a gép előtt gépelni(ne feledjétek, egy játéknál a fejlesztőknek van legkevesebb idejük a prodzsektükkel játszani).
Amerikában persze más a helyzet, ha most a volt fateromnál maradunk, kb. 2 éve kapott egy ajánlatot egy amcsi játékfejlesztő cégtől. Külsős programozóként átváltva 300E-t keresett volna, igaz végül hosszas egyeztetések után nem fogadta el. Tehát van ebben pénz, csak nem itt...
Ja, és Dile, a játékbuzi-korszakomban nekem is hasonló álmom volt, de ma már csak röhögni tudok magamon, és éppenséggel játékfejlesztő lennék a legutoljára. Áj em der Víziló.
Nem, épp ellenkezőleg. Az itt kapott információk birtokában(hű... mégjobban érdekel az egész. Darkey, nem úgy kell , hogy " Na, akkor most összedobok egy jó kis játékot", hanem azt kell csinálni, amit a főnökök mondanak, legfeljebb lehet saját véleményed, vagy ha már magasabb pozisönbe vagy, akkor már azt csinálhatod néha, amit akarsz
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Dile:
Azért mert most lehúztunk egy kicsit azért ne add fel. Sőt! Ebből a kritkákból meríts új erőt, és bizonyísd be, hogy képes vagy erre a feladatra. Hiszen ha ezt szeretnéd csinálni, akkor csináld, és tényleg profi leszel, hiszen érdekel, és szereted majd a szakmádat. És ez a lényeg.
Csak mindig legyen egy másik lehetőséged is. Szóval ne addj fel mindent egy bizonytalan jövőért...bár aki nem mer nem nyer.
De azért a még nem létező családodat is el kell majd tartanod valamiből.
De nem cska játékot, hanem orvossi programokat is lehet fejleszteni,(3d-s leolvasók...) és ebben még több pénz is van, és természetesen a megmentett emberek élete.
"Látod nincs mit mondanom, a napot, az órát sem tudom..."
Dile szerintem próbálkozhatsz a játék fejlesztéssel, de ahoz nem csak tudás hanem tehetség is kell (hiába vagy kurva okos, ha csinálsz egy fos játékot, amit nem vesz meg senki). Ha má itt tartunk én is ezzel akarok foglalkozni, de nem a pénz miatt, nem mintha valami rohadt sokat lehetne vele kersni (szerintem), hanem azé mer már nem tudom nézni, hogy mennyi szart csinálnak, az összes játék tiszta sablonos, nekem meg kibaszott sok ötletem, és meg is akarom valósítani őket.
nagyon nagy százalékban igazad van. De vannak kivételek (amik persze erősítik a szabályt, csak éppen jó arra gondolni, hogy nekik sikerült): ilyen a battlefront.com. Ők nekiálltak 3-4-en a Combat Mission fejlesztésének, hogy kellene egy olyan játék, mint az Avalon Hill ASL-je, csak éppen profibb. Először próbálkoztak az Avalonnál, hogy vegye fel őket, de nem vették. Ezért hobbiból, munka mellett megcsinálták és egy valag pénzt kerestek vele. Felvettek még embereket és néhány nap múlva megjelenik a CM2, amit már nem nekik kell reklámozniuk, hanem könyörögnek nekik a kiadók, hogy ők adhassák ki... Ez a sztori nagyon tetszik.
Egyébként szerintem Dile se (én biztosan nem) önálló játékfejlesztő szeretne lenni, hanem el szeretne menni dolgozni valamelyik magyar fejlesztő csapathoz. Én speciel nem szeretem az RTS-t, de szívesen programoznék a magyar Vietnámos játékban (Platoon). Szóval ez nem számít szvsz...
Ja, és a "Magyarországon csak ez a két hely..." kifejezésbe a Debreceni Egyetemet is beleszámítottad?
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Muad-Dib: Én a helyedben megpróbálkoznék valami fizikai pályával, elvégre nem mindenki csinál Stephen Hawkinggal (ő az nem?) egyszintű levezetéseket.
Dile: A többieknek igazuk van, de ne gondold, hogy bárhol máshol sokkal könnyebb lenne érvényesülni! Manapság ahhoz, hogy sikeres legyél nem tehetség meg szorgalom kell, hanem sok-sok-sok kreativitás meg sok-sok-sok szerencse, meg pár kapcsolat. A szorgalommal mehetsz iskolaigazgatónak...
"Now we are all sons of bitches."- Kenneth Bainbridge (amerikai fizikus), az első atomrobbantás után
Nagyon dícséretes az elhatározásotok, de sajnos tudnotok kell, hogy ez a szakma korántsem csillog annyira, mint ahogy első ránézésre tűnik. Mára - sajnos - vége a nyolcvanas évek "hőskorszakának." A játék-fejlesztés üzletté vált, ugyanolyanná mint a mosóporoké. Éppen ezért megosztanék pár észrevételt:
1. A piac igencsak telített, akár a PC-s akár a konzolos területet nézzük. A fejlesztők többsége - inkább mindegyike - egy-egy, a piaci megjelenéshez elég tőkeerős szoftverház alkalmazottja. És hát itt hiába vannak új, jó ötleteid, a legtöbb esetben nem Te határozod meg, hogy milyen játékot fejlessz, hanem a forgalmazó cég "szakemberei". Pl. "Csináljunk mi is egy sci-fi FPS-t, az most eladható."
2.A haszon (már ha egyáltalán van haszon !!!) ami a játék-eladásokon realizálódik az a forgalmazóké és nem a fejlesztőké. Te "csak" fizetést kapsz.
3. A játékfejlesztők fizetése össze sem mérhető pl. a biztonsági rendszerek/ oprendszer fejlesztők fizetésével.
4. Nem lesz mindenkiből sztár. A legtöbb fejlesztőről nem is tudjuk kicsoda.
De ettől függetlenül kívánok mindenkinek sok sikert.
Egyébként, Lacko mit programozol abban az irodaházban?
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Semmiképpen ne halj bele, csak tanuljad. Sokkal többet, mint amit a suliban tanítanak! Mert csak az kerül be a jó egyetemekre, akik többet tudnak, mint amit a kortársaik.
Két idevágó vicc is eszembe jutott:
1., Buszmegállóban odamegy egy fiatalember egy idősebb úrhoz.
- Elnézést, hogy juthatok el az ELTE-re?
- Sokat kell tanulni, fiatal barátom...
2.,
Az kap egyest, aki kevesebbet tud, mint én.
Az kap kettest, aki annyit tud mint én.
Az kap hármast, aki annyit tud mint Einstein.
Az kap négyest, aki többet tud mint Einstein.
Az kap ötöst, aki csontot ad a kutyámnak.
Ááá, az osztálytársaimmal ellentétben azt vallom, hogy a matek nagyon könnyű és értelmes. Úgyhogy a matekba sem fogok belehalni.
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Lehet, hogy monoton, monoton, meg idegölő, de én tényleg szeretnék azzá válni. A kitanulásba sem hiszem, hogy bele fogok pusztulni, mert ha valami érdekli az embert, nem olyan nehéz megtanulni. Asszem, a Blizzardnál az volt a munkáltató jelmondat, hogy "We create worlds." Na, ezt szeretném én csinálni, és nem álhat utamba semmilyen megbánás, meg lustaság, és egyéb marhaságok sem Egyébként szerintetek milyen egyetemre menjek majd? Vagy menjek inkább kukásnak, ami ötévesen akartam lenni?
"Yes, I know my enemies: they're the teachers who taught me to fight me. Compromise, conformity, assimilation, submission, ignorance, hypocrisy, brutality, the elite."
Hajrá Dile! Neked szurkolok!!!
Menj az ELTE programozó matematikus szakára. Vagy ha még ez sem elég mazochisztikus, akkor a BME informatika szakára. Magyarországon csak ez a két hely az, ahol meg is tanítanak programozni és innen mehetsz dolgozni akárhova. Játékfejlesztőnek is.
Én is az szeretnék lenni. Bár én már elvégeztem az egyetemet és vagy 6 éve dolgozom (nem játékfejlesztőként, de programozóként) az álmom mégis az, hogy játékfejlesztő legyek. Én itt dolgozom abban az irodaházban, ahol a Philos Labs működik és amikor kimegyek a folyosóra kóláért, mindig hallom, ahogy beszélgetnek, hogyan modellezzék ezt vagy azt, honnan jön a fény, ha kinyílik egy ajtó, mi a reálisabb fizika egy adott tárgyra... Szóval egy csomó érdekes dolog.
De azt tényleg jó ha tudod, hogy ez nagyon kevés embernek adatik meg. Látom reggel, meg este a sok kis egyetemista kulit, akik mennek kódolni a philosba és azért az ő munkájuk nem hiszem, hogy sokban különbözik az enyémtől, aki ingatlannyilvántartó alkalmazást kódol. A kódólás alapvetően unalmas, ha minden jól megy. Ha meg gáz van, akkor nem jó értelemben izgalmas. De szerintem elő lehet lépni kóderből. Őn úgy látom, hogy a magyar játékfejlesztők osztódással szaporodnak és akik kiválnak és új céget alapítanak, azok elöbbre lépnek. De valahol el kell kezdeni tanulni a szakmát.
Szóval először is, az első lépés, hogy NE játszással töltsd az időt, hanem MATEK, MATEK és megint csak matek. Szorgalmi, szakkör, fakt, különóra... Tanulni ezerrel, mert különben a közelébe se szagolhatsz a komolyabb egyetemeknek.
A honlapszerkesztéshez tényleg nem kell sok pénz, de ha megrendelsz egy komoly cégtől egy komoly honlapot, ami adatbázisos, az bezony már 7 számjegyű, szal sokba kerül...
Azé néha az ember idegeire tud menni, én php-mysql-es vagyok, abban van egy kis izgalom, de a statikus oldalak elég unalmasak...