Fórum
Beszélgetés a játékokról
A Q3 pályáit nem nagyon lehet megkülönböztetni egymástól (néhány talán - azért mondom, hogy talán, mert UT-ban az ûrös pálya úgy néz ki, hogy látunk azért csillagokat, holdakat bolygókat stb. Q3-ban meg csak ott vagyunk a nagy semmi közepén - "ûrös" pályától eltekintve) ugyan azt a hangulatot árasztják, a textúrák sem valami változatosak. Holott a Q3 Engine sokkal összetettebb geometriai formákra képes, mint az Unreal motor, mégis az UT-ban találhatunk középkori várat, egyiptomi, gótikus építészeti stílust alkalmazó mapok. Van map, ami városban, idegen vulkanikus bolygón, föld körül keringõ aszteroidán, tengeralatti kutatóbázison, olajfúrótornyon, ûrbázison, öntödében stb. játszódik szóval hangulatosak és változatosak! Q3 pályái meg jellegtelenek, kicsik és zártak folyosók kissebb termek váltogatják egymást és ha ez nem lenne elég pályáról pályára szinte ugyan abban a stílusban => semmi változatosság.
Kétségtelenül a leginkább eltalált Q3-as pálya a dm6 más néven Campgrounds!
De itt is vannak hibák! A fegyverekbõl rendszerint hamar kifogy a töltény mégisincs mellettük ammo! UT-ban alapból a fegyver mellé van pakolva 1-2 lõszeres láda és még a pályán is el van szórva itt-ott néhány!
De nem ez a legnagyobb baj! Nem ám! Képesek voltak és a megát odapakolták a piros páncél mellé (vagy épp fordítva, de a lényegen ez nem változtat) ez teljesen felborítja a pálya egyensúlyát és hatalmas elõnybe kerül az, aki oda születik! Az ilyen nagyobb tápokat szét kell szórni:
1 hogy másnak is jusson
2 ne legyenek szuperhírók, vagy ha lesznek, hát körbe kell érte járniuk a pályát
3 egy ilyen helyet nagy kisértés bekempeli, és ezzel már tönkre is tették a másik játékos szórakozását!
Úgy vélem, hogy az UT féle fegyver/powerup/táp elrendezés jobb (mármint, hogy vannak mellette, vagy a közelében is töltények, a tápokat vagy nem egyértelmü helyre rakták, vagy olyan helyre, amit mindenki könnyen elérhet).
Q3-ban is hamar kifogysz a lõszerbõl és UT-ban is hamar kifogyhatsz belõle (persze ez nem feltétlenül van így, majd mindjárt meglátod, de mégis jó dolog, hogy gondoskodtak lõszerrõl is) egy shockcombo 4 töltényt emészt fel! Shock elsõdleges lövéssel 2 találat kell, ha nem szed fel páncélt vagy +%-ot, ha szed akkor az 3-4 vagy több (pl. õv esetén) lövés is lehet és nem számoltuk bele azt a szerencsétlen esetet, ha lövésed célt téveszt! 20 tölténnyel kezdesz ha felveszed a rohampuskát, amit hamar el is lehet pufogtatni! RPG-ben 6 töltény van UT-s rakéta lassabban megy, mint a Q3-as ezért könnyû kikerülni => többet kell betárazni és mire elég 6 töltény => nem sokra!
Bizonyos esetben, de jó kézben csodákra képesek az UT-s harci eszközök! 1 max 2 lövéssel is el lehet intézni egy fultápos embert több féle fegyverrel is (most a Redeemer-t ne számítsuk ide).
De a tápok is hol vannak általában egy UT-s pályán vagy a "centrumban", vagy egy secretben (ami könnyen kelepcévé is válhat), vagy egy nehezen megközelíthetõ helyen ilyenek pl.:
Centrumban pl. õv a Codex-en, Deck16-on, Fractal-on stb. "mega" pl. a Face-en stb.
Secret-ben: "mega" a Stalwart; õv - Turbine; amp Cruse stb.
Nehezen megközelíthetõ õv - a Deck-en (ebben az a nehéz, hogy vagy csizma kell hozzá, vagy le kell esni arra gerendára, de 1 jó lövés és a savban találod magad), Peak; amp Deck; Peak; LavaGiant; stb.
Egyéb trükkös hely pl. Pressure; Fractal stb.
A többi páncél és powerup a pálya különbözõ részein vannak csak úgy, mint a fegyverek és töltények (töltények nem csak a fegyverek mellett vannak máshol is fel lehet õket szedni)...
Mindezt az is alátámasztja szerintem, hogy Q3-ban a pályákon nem lehet igazi 4v4 TDM-et nyomni, a Q3 TDM megáll a 2v2-nél, mert nincs elég fegyver/töltény és sokan cseresznyemag köpködõvel futkorásznak...
A másik lényeges dolog a respawn-pontok kérdése. UT-ban (a map nagyságától is függ) több a respawnpont (még egyszer mondom ez nem mindegyik mapra igaz) de a játék úgy próbál téged kidobni a pályára, hogy az lehetõleg ne ott legyen, ahol meghaltál/az ellenfél van. Q3-ban a spawn-pontokat be lehet tanulni, hogy most itt, mostmeg itt fogja kidobani és szerintem ez nem jó így! A spawnrendszerről bővebben egy korábbi hsz-ban már szóltam...

Unreal Tournament
1999 November 3.
Quake3
1999 December 5.
Tehát akkor hogy is volt ez kedves tpet?


Meg sztem a hangok főleg a zene ami sokkal jobb az Ut-ban

Viszont emléxem, hogy ami miatt anno dícsérték a Q3-at az a Player Modell felhozatal mert a Q3-ban sokkal több modell volt mint az Ut-ban tehát ebben az egy dologban az Ut elmaradt kicsit de ezt az egy dolgot leszámítva minden másban tökéletes

Amiben sztem még máig is verhetetlen az Ut az a változatos és ötletes játékmódok felhozatala és az egészen egyedi játékmenet. Ezt talán eddig még semmi sem múlta felül.
Én is nagyon nagy Ut fan vagyok és maximálisan egyetértek veled ezzel a profi fegyverelemzéssel kapcsolatban és egyben gratula is mert ennél profibb elemzést még életemben nem olvastam

És ez így tényleg szórul szóra igaz is mert mivel a Q3-ban van max ugyebár ez a 2-3 "domináns" fegyver mert tényleg csak azok használhatók valamire ezzel ellentétben az Ut viszont teljes szabadságot kínál ezen a téren mert ott bármelyik fegyverrel lehetünk halálosak

Emelett ha megnézzük az UT-s töltényeket minden fegyverre a rá jellemző tárakat találjuk, míg Q3-ban elég ingerszegény dobozok vannak csak átmatricázva...
Gauntlet=ImpactHammer mind a 2 kézifegyver használata nagy zajt csap, de Gauntlettel többször is meg kell símogatni egy embert, hogy eredményt mutassunk fel, míg UT-s társa egy csapásra szétszedi a szerencsétlent (csak hát nem egyszerü a másik közelébe jutni UT-ban) ImpactHammer másodlagossal ráadásul védekezni is lehet: a lassú lövedékeket eltéríti!
Machine Gun=Enforcer Alapfegyverrõl beszélünk mindkét esetben, sajnos Q3-ban eléggé korlátozott a használhatóság a gyenge mivolta mia mitt. UT-s Enforcer a legjobb esetben 25%-ot sebez (fejlövés) így akár4 lövésbõl leteríthtõ az ellen ráadásul ha beszerzünk egy másikat is a tûázgyorsaság a duplájára nõ!
Shotgun=Flack A Q3-as soti bár nem annyira hatékony, mint a kedvenc DoomII-es fegyverem, de leszedni a megmaradt HP-kat tökéletes. A Flack lényegében a Shotgun szerepét tölti be az UT-ban azzal a különbséggel, hog itt a repeszek meg pattannak a falon ill. meszi cél esetén ívelhetjük a Flack töltényt.
Grenade Launcher=Rocket másodlagos GL fordulókban szûk folyosókban használatos tûzgyorsasága egész jó UT-s megfelelõje kicsit lassabb és nem pattog olyan jól, ez kicsit lekorlátozza használhatóságát.
Rocket Launcher=Rocket Launcher Q3-as rakéta egyértelmûen gyorsabb UT-s társánál ellenben az valamivel erõssebb. Q3-as rakétavetõvel könnyû airrocket-et csinálni, ami nem azt jelenti, hogy UT-ben nem lehet, csak ott kevesebb ilyen fordul elõ, mert a lassabb rakétát nehezebb kiszámolni, így UT-ban egy ilyen találat sokkal skillesebb!
Plasma Gun=Pulse gun Pulse Gun-t én erõssebbnek vélem, de a Plasma Gun "el is tudja vakítani" az embert ezért akár taktikai szerephez is juthat játék során + némi HP fejében falon is lehet vele mászni.
Railgun=Sniper Rifle mindkettõ pontlövõ fegyver a sniper puska bizonyos esetekben (fejlövés) többet tud sebezni, mint egy mezei Rail, de a Rail-nek mindegy hol visszük be a találatot ugyanannyit sebez, ezért az UT-s fegyver kezeléséhez nagyobb tudás kell, mint egy Rail-hez.
Lightning Gun=Pulse (másodlagos) LG messzebbre visz, mint a Pulse másodlagos lövése míg a Pulse közelre az LG közeltávra is hatásos.
BFG=Redeemer gondolom ezeket a tömegpusztító fegyvereket mindkét oldalon a láma kategóriába sorolják, csak míg UT-ben szét lehet lõni a rakétát aadig Q3-ban lényegében egy feltuningolt rakétavetõt kapunk (hol vannak a Doom][-es jó BFG frag-ok)
És most jönnek azok a fegyverek aminek nincs Q3-as megfelelõje:
Biorifle, Ripper, Shockrifle, Minigun (ennek végülis a Q3-as alapfegyver jó volna párnak, csak hatásfokban hatalmas a küszöb a 2 stukker között), Translocator.
Nem elhanyagolható tényezõ, hogy UT-ben a test sérülési zónákra van felosztva, így nem mind1 hova lövünk a fegyverrel, tehát akár úgy is lehetne fogalmazni az UT-s fegyverek pontosabb célzást igényelnek.
Fontos dolog az is, hogy az UT-s fegyverek rendelkeznek másodlagos lövéssel, így egyrészt 1 fegyver több féle helyzetben is megálja a helyét, másrészt változatosabb játékot eredményez, mert sosem lehetsz egészen biztos benne, hogy hogyan támad az ellenfél! Az is elõfordulhat, hogy a 2 lövési módot kombináljuk, így kapjuk meg ShockRifle-nél a Shockcombo-t!
Összegzés: Q3-ban én csak a Rakétát, a Rail-t és a Lightning-ot tartom igazán használhatónak, UT-ben a legtöbb fegyver "nagyon könnyen" halálos lehet (nagyon könnyent persze átvitt értelemben használtam, nyilvánt kell a skill) köszönhetõen hogy nem 1 nagy hitbox-van és hogy a fegyverek a másodlagos lövéssel is sikerrel alkalmazhatóak!
1. UT fegyverarzenálja nagyobb, mint ami a Q3-ban van.
2. UT-ban minden fegyverrel legalább 2 féle képpen tudsz tüzelni, ellenben Q3.
3. UT pontosabb célzást követel (nem csak sniper), mert nem 1 nagy hitbox az gész cél
4. Q3-ban van 1-2 domináns fegyver (RL, Rail, LG), UT jobban megkövetelei tõled, hogy minnél több fegyverrel tudjál báni!


Mivel én finoman szólva is nagy UT fan vagyok,nem is kezdem el ecsetelgetni,hogy milyért is jobbak a fegyverai.Egyetlen szépséghibájuk,hogy egy kissé túlzottan futursztikusak az UT fegyverai.S q3-éi hogy ugy mondjam nemesen egyszrűek.Ez nekem jobban bejön,viszaon összeségében az UT egészéhez nagyon is illnek.
Nekem a legkedvesebb fegyverem mégis a Q3-ból a Gauntlet... Nincs is annál jobb, mint egy multipartiban azzal kaszálni állandóan és a speaker "humiliation" beszólását hallgatni

A rekordom 10 perc alatt 34 kill volt Gauntlettel (neten emberek ellen). Hát az valami QL volt

Szóval nekem az a csúcs, de az UT cuccai a másodlagos tüzelési mód miatt sokkal jobbak.
UI.:zork-tól zausz-ig ér dekes volt a topic
a fegyverekben, hanem szinte minden
egyébb téren.
hallottam, hogy az E3-on bemutatták az Unreal2 első tesztverzióját. Ti mit vártok tőle. (Elvileg csak PII-őn fog futni, legalább egy 300Mhz procival

Bye everybody!
Dexter
Railgunnal. Majd igyekszem...
Háát!
Egyikőtök vitatkozik a másikkal, de aki végre a topic témájáról beszélne is az hülyeségeket mond.(Csak az vegye magára aki úgy gondolja).
Komolyan nem értem.
Miért nem játszátok le az ilyen viszályokat játék közben, mindenkinek csak a szálya jár, de kiváncsi vagyok hogy hányszor tudná valaki is eltalálni a szememet.
Bocs, megint agresszív voltam egy kicsit, de mindenki csak egymást szídja.
2 LángolóCsirke
Szerintem a Q3A fegyverei - természetesen sz én szemszögömből, és az összes offline újságéból nézve - nyomába sem érnek az UT arzenáljának.
Például, ha 300m-re állok egy sniper riflevel és Te egy railgun-nal próbálsz rám célozni: én kilövöm a szemed (Eye Shot!), Te pedig csak a vakszerencsébe bízhatsz.
Nyolc rakétával igencsak be lehet lőni egy átjárót, vagy arénát.
Esetleg két oldalra fordított magnum-mal harcolni, mijen érzés?
Egyszerűen a Q3A fegyverei rondák, kidolgozatlanok, ötletelenek.
Ennyi.
A kellemetlen szöveget nem hagynám ELGringo.
Tsá Mindenkinek megvan a magánvéleménye, aki ezt nem tartja becsben az hülye kötekető sneci!
Te igénytelen barom!!!!!El gringót meg lesz***m!!!!!Menny innen!!!!!!!
Mit keresel még mindig itt???!!!!!
akkor semmi keresnivalód ezen a lapon. Foglalkozz inkább az IQ-betyár témáddal, hogy
ELGringót idézzem. Üdv..
Luther: Mindenkinek megvan a kedvenc témája és véleménye is.... (Hogy lehet hogy te minden quakesre bekattansz?)
Lehet hogy nem olyan érdekes az én témám de
sokkal szórakoztatóbb mint a tied,te fos!!
Amúgy kérdezz meg bárkit mindenki azt mondja hogy...
Hát nem tudom, de inkább ez mint a kinek ment már jobban tönkre a szeme cimű müved.
Ez talán fontosabb és színvonalasabb téma,
nem? Döntsék el mások... Csáá
Ilyen egy hülye témát mint ez!!!
Szerintem az UT fegyverei jobbak, mivel másodlagos lövéseik által nagyobb hatás elérésére képesek, mellékelve a kidolgodottságukkal.
Igaz, hogy a Q3A Railganja király, de az UT-ben sokkal több időt fektettek erre a témára.
Na én nem is pazarlom ilyen hülyeségekre az időmet:SZIASZTOK ELVTÁRSAK!!!
Nekem személy szerint tök mindegy hogy mivel lövöm az ellent!Szerinttem nem volt sok értelme ilyet kitalálni!!!Ennyi erővel a két játék botjairól,vagy pályáiról is lehetett
volna new topicot építeni!
Firebird először jól gondold meg hogy mit csinálsz itt!!
Ennyi!
tudnám hasonlítani. (Modjuk én a kalapácsot csak rocketjumpra szoktam használni..)
A hangok szerintem egy ilyen játékhoz pont méltóak, hogy pocsékok e, vagy sem azt döntse el az olvasóközönség. Csáá everybody!
Szerintem a Q3-as fegyverek jobbak, főleg a Gaunlet, mert lehet vele gyalázni {B-D) .
Gidolgozottságban azért az UT talán előrébb van, de legtöbben úgyis kiveszik a fegyver képét a nagyobb belátható térre hivatkozva.
Azt toom Neked mondani (nagybetűvel írtam a
nevedet,de csak azért,mert beragadt a CAPS
LOcK és csak csavarhúzóval tudtam kicseszni a
helyéről), hogy a leghatásosabb fegyver az ö-
köl, csak rá kell szerelni egy-két bénító-plazma gömbtömböt. A kidolgozás Real
King, de a hangok szerintem lehetnének igé-
nyesebbek. Mondom , ma kiverem...
Saját vélemény: Szerintem a Q3 fegyverei jóval szebbek mint az UT-s fegyverek. A BFG-nek tetszik a legjobban a kidolgozottsága
oltárian jól néz ki, csak kissé otromba. Ez viszont a minden idők legkeményebb quakes fegyverétől elvárható. A többi fegyver is jobban tetszik kinézetre és a lövedékek is szebbek a Q3-ban mint vetélytársában. Az egyetlen dolog amiben az UT-s fegyverek a jobbak az a másodlagos tüzelési mód és a lövedék lövedékkel való eltalálása. Az UT Redeemer nevü fegyvere elég sz**-ra sikeredett, az egyetlen UT-s fegyver mely tetszik (és védekezésnél elég hatásos is) az a Zöld Trutyiköpő. A pengekilövő fegyver is jobb volt a régi Unreal-ban... A másodlagos tüzelés továbra is cool maradt. (A Half Life fegyverekkel össze se hasonlítom őket mert úgyis a szegény HL veszítene.)Akinek van valami hozzászólása a témához szívesen várom ide. Fegyvertrükkök is jöhetnek. Tanácsokat fegyverekkel kapcsolatban is szívesen várok.
Kinek mi a kedvenc fegyvere? Csáá!
A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.