Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Filmek - mozi, TV, DVD

»» HBO - A Song of Ice and Fire



Írd ide hozzászólásod:

4321 levél
19.05.16. 20:22
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Van itt már minden, spekuláció szándékosan meg nem jelentett könyvekről, amit Martin másnap megcáfol. Agyrém-petíció az évad újraforgatásáról, ami ugye nonszensz, mert egy dolog, hogy a Jericho második évadja rajongói/nézői nyomásra elkészült meg Bobby Ewing visszatért, vagy a The Killing és a The Expanse máshol folytatja, de hogy egy részenként több millió dolláros költségvetéssel rendelkező szériát újraforgassanak, ki gondolja azt, hogy ez érvényre léphet?

Megértem, hogy az emberek fel vannak háborodva, én sem vagyok elégedett. Puzsér is azon a véleményen volt egy, a nyolcadik évad nyitórésze utáni beszélgetős-platformon, amin mi, hogy már nincs mögötte Martin írói igényessége. Ám, hiába béna Đ&Đ, és jön minden napra * egy magyarázat az "InszájdDiEpizód" mellett - ez nem fog megváltozni már. Több helyen futottam olyan véleménybe, hogy a Lost-hoz hasonlítják.

Szerintem helytálló párhuzam. Szerettem az egész sorozatot, de az utolsó évad... már a negyediknél voltak jelek, az ötödiknél erősödtek, hogy az egész mítosz-rejtély-neten elrejtett videók nem fognak kifutni sehová, mert csak dobálták egymásra a dolgokat, hogy a WTF/cliffhanger arányokat fenntartsák. A hatodik évadban sutba dobtak mindent, és ki lett futtatva az egész egy jó/rossz ellentétpárra. Pedig imádtam a szereplőket, még a módszert is a visszaemlékezésekkel (még volt a szegény ember Jaime-je is: Sawyer , vagy lehetne a fordítottja is, Jaime, mint a szegény ember Sawyere, kinek mi tetszik). Ha őszinték vagyunk, Martin a könyvekben is hasonlókkal küszködik, ezt már lentebb kifejtettem. Rengeteg szál, szereplő, történelem, múlt, összefonódások, és olyan ellenfél, ami az emberietlenségében annyira távolinak érződik, hogy kíváncsi vagyok meg- és elkerülhető a végletes "jó-rossz" szembenállás.

A neten remek átköltéssel fémjelzett esemény (Drogon Pusztasága) is működhetne, ha ki lett volna fejtve, bontva ennél jobban, nemcsak bedobálni mindent, amit egy bakancslistán ki kellett pipálni, ez érződött a Lost utolsó évadán is. Úgy látszik az ilyen nagy összefüggésekre épülő szériák, mint a Lost és a Game of Thrones összeroskadnak a saját súlyuk alatt, nem tudják kezelni a végére, hogy mind a karakterek útja, mind a történet kevés csorbával összefusson a végén a "lore" kifejezéssel jelölt halmazzal.

Egyszerűen féltem a The Witcher szériát, mert még ha le is bontjuk róla a játék-trilógiát (amelynek utolsó két részét én a magam részéről hivatalosnak folytatásnak tekintek, Sapkowski ide vagy oda, mert atommód megértették a világot, a karaktereket, a motivációkat, az összefüggéseket, a világ működését a társadalma legapróbb szegletéig, bár nyilván más műfaj, de akkor is!), akkor is igen erőteljes egymásra épültséggel rendelkezik az egész szérián belül. Ennek is olyan vége van, ami, önmagában szerintem felér Martin, Hobb, Clook nagyságához, és nemcsak azért, mert kortársuknak nevezhető Sapkowski, hanem azért, mert ő is szembemegy az olvasói elvárásokkal. Kíváncsi leszek, mennyire egyszerűsítik majd a könyvekben meglévő karaktermomentumokat, magát Cirit és ami körötte volt a könyvekben, a világot, ez a veszély pedig még úgyis fennállhat, hogy kész van minden könyv.

Remélem a Witcher-t vezető hölgy tanul a Game of Thrones hibáiból, annak ellenére, hogy részben nem a készítők hibája volt a könyvek hiánya.

____________________

* Úgy emlékszem már írtam, de ez roppant idegesítő tendencia. Főleg filmek (pl. az Endgame), sorozatok magyarázzák utólag a történetet, a karaktereket, a motivációkat. Erre szerintem semmi szükség, ha a jó film/sorozat/könyv/játék, akkor nincs szükség magyarázatra, majd a nézők megvitatják a hozzászólásokban, de mindent a szájunkba rágni, hogy ez így van, úgy van, és éppen ezért jó és működik. Szerintem ez még az alkotás nívóját is lentebb viszi olyan emberek szemében is, akik alapvetően szerették.

Vissza