For Honor
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Bulvár

S.T.A.L.K.E.R. fejlesztő: Csak az európaiak értik

Oleg Yavorsky szerint erős a kultúrális eltérés az USA és Európa játékvilága között.

2008.06.16. 22:33 | szerző: Retee | kategória: Bulvár

Habár az ukrán GSC csapatát manapság elsősorban a S.T.A.L.K.E.R. neve által ismerhetjük, azt azért nem árt tudni, hogy a srácok már évek óta jelen vannak a szakmában, igaz, az FPS előtt főként stratégiákat gyártottak, elég csak a Cossacks vagy az American Conquest sorozatra gondolni, így van némi tapasztalatuk a témában. Egyik fejlesztőjük, Oleg Yavorsky ezt osztotta most meg egy interjúban - konkrétan a kontinensek eltérő játékvilágáról beszélt. Elmondta, hogy az európai csapatok nincsenek túl jó helyzetben, mert ugyan az öreg kontinens lakói "értik" a játékaikat, de például az USA-ra ez már nem feltétlenül igaz:
"Az igazán sikeres játékaink történelmi korokba vezettek vissza, amit a mi kontinensünk vásárlói értettek is, ezért lett például nagyon sikeres a Cossacks, viszont az USA-ban elképesztően nehéz ilyesmit eladni, mivel ott senki sincs tisztában a történet előzményeivel. Szeretnénk, és próbálunk is betörni Amerikába, illetve Ázsiába, de ez nem könnyű. Egyszerűen túl sok az eltérés a két világ kultúrája között, az amerikai és az európai játékok történetvezetése, játékmenete, feladatai, karakterei nem ugyanolyanok, ezért ami itt érdekes, az ott nem biztos, hogy az."
Yavorsky hozzátette, hogy miközben ezzel a problémával szembesülnek, még a kiadók is örökös harcra kényszerítik őket:
"A kiadókat igazán csak az alkalmi játékosok érdeklik, hiszen az övék a legnagyobb tömeg. Ezért aztán mindig azt akarják, hogy minden projektünk egyszerű legyen, és kerüljük el az összetettséget, vagy a nehéz részeket. A probléma ezzel az, hogy számunkra nagyon fontosak a hardcore gamerek, akik viszont kapásból törlik a szoftvert, ha az túl van magyarázva és könnyű, hisz számukra épp a kihívás a lényeg. Nagyon könnyen leírhatod magad a szemükben, épp ezért mindig ellenállunk a kiadók nyomásának, és inkább vállaljuk a kedvezőtlenebb pénzügyi következményeket, vagy a csúszást.
Yavorsky végül beszélt az öreg kontinens keleti fejlesztőiről is:
"A kelet, illetve közép-európai fejlesztőknek még nehezebb a dolguk, ha nyugatra akarják exportálni a terméküket. A már elmondottak mellett még több hátráltató tényező ia felbukkanhat. De nem kell ám valami nagy dologra gondolni, sokszor apróságok vezetnek a nehézségekhez. Mondok egy példát: az amerikaiak a csili-vili, nagyon világos grafikájú játékokat szeretik, a kelet-európai fejlesztők viszont a sötét színek dominanciájára esküsznek.

hozzászólások (0)

további hírek

JátszóDome: részlet a Take On Mars emberes küldetéséből

Lackó bemutatja a marsi túlélőjátékot.

Már előtölthető a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands nyílt bétája

A tesztre a hétvégén kerül sor, de már most előre letölthetjük vagy frissíthetjük a klienst. Egy új trailer is érkezett.

Hamarosan mozikba is eljut a Vakondok 4 - Végigjátszás

Dokumentumfilm készült a hazai játékfejlesztés hőskoráról.

JátszóDome: Sniper Elite 4 - 2. rész

Közel egy órán át folytatódnak kalandjaink San Celini szigetén.

Négy új videón a Horizon: Zero Dawn, amely pontokat is kapott már

Bemutató a világ felfedezéséről, annak lakóiról, a vadászatról és a főhősről, Aloyról.