26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

A Ghost of Tsushima csatáiról

Külön billentyű lesz a kard megtisztítására, elég lesz két-három bekapott támadás a halálhoz.

Írta: GeryG 5 hozzászólás

Néhány nappal ezelőtt tartalmas új előzetes érkezett, amelyben sok érdekes részletet megtudhattunk a nyáron érkező Ghost of Tsushimáról. A fejlesztők most további információkkal rukkoltak elő, amelyek elsősorban a harcrendszert érintik.

A csaták során különösen fontos lesz, hogy milyen harci pozíciót veszünk fel Jinnel. Rengeteg különféle ellenséget sodor majd az utunkba a sors, akik ellen más és más beállással vehetjük fel a leghatékonyabban a küzdelmet. Másképp kell harcolnunk egy pajzsot viselő katonával és másképp egy hosszú lándzsával hadonászó ellen, ahogy akkor is, ha egyszerre több ellenség vesz körül minket.

Már csak azért is, mert bizony Jin legyen bármilyen magasan képzett kardforgató is, ő sem halhatatlan, sőt. A fejlesztők elmondása szerint elég lesz csupán néhány elhibázott döntés, csak pár bekapott találat és hősünk máris holtan rogy a földre. A Ghost of Tsushima nem az a játék lesz, ahol üvöltve berontunk egy ellenséges táborba, hogy ott két perc alatt ledaráljunk minden katonát. Ha így teszünk, két perc múlva mára töltőképernyőt fogjuk bámulni magunkban füstölögve.

Bár a legutóbbi játékmenet-bemutatóban meglehetősen könnyűnek tűnhettek a harcok, valójában nagyon nehezek lesznek. A demót ugyanis egy rutinos fejlesztő irányította, ami csalóka lehetett. A fejlesztőket egyébként ebben is a régi szamurájfilmek inspirálták. Sajnos a bemutatóba egy fontos játékelem, a párbajok végül nem kerülhettek bele, így ezekről egyelőre nem sokat tudni. Az viszont biztos, hogy időnként hozzánk hasonlóan profi kardforgatókkal kell megütköznünk, őket ezekben a különleges párbajokban győzhetjük majd le.

Végül, de nem utolsósorban a fejlesztők olyan apróságokra is gondoltak, mint a pengéink tisztántartása. Mivel meglehetősen sokat fogjuk használni őket, gyakran szennyezi majd be őket ellenséges mongol katonák vére. Külön billentyűvel vehetjük majd elő és tehetjük majd el a pengéinket, ám ha ezt egy csata után tesszük meg, akkor Jin a hüvelybe lökés előtt egy látványos (és a szamurájfilmek szerelmeseinek ismerős) mozdulattal lerázza róluk a vért. A fejlesztők elmondása szerint ezt bármikor megtehetjük, de lesz egy automatikus animáció is, ha egy rövid ideig nem adunk új parancsot Jinnek.

A Ghost of Tsushima kizárólag PlayStation 4-re fog megjelenni július 17-én.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Ghost of Tsushima

Platform:

Fejlesztő: Sucker Punch, Nixxes Software

Kiadó: Sony Computer Entertainment Europe

Megjelenés:
2020. július 17. PS4
2021. augusztus 20. PS5
2024. május 16. PC

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Peace
Peace [28445]
Olvastam ezt én is pár napja még angolul. Én még mindig erre alapozom az optimizmusom:
Ghost of Tsushima Has Multiple Difficulty Settings. Azóta még 1-2 alkalommal megerősítették, hogy a casual playerek számára is tökéletes kikapcsolódást nyújt a játék. Úgyhogy egyelőre nem aggódok. Ha mégsem így lesz és tényleg egy rossz mozdulat és halál, akkor megy a refund. ;-)
Shadowguard
Shadowguard [4425]
Már nagyrészt meg lett válaszolva :) Én három verziót tartok elképzelhetőnek:
1. Tényleg souls-like lesz, annak minden jellemzőjével: újraéledő ellenfelek, bonfire, stb.. Ennek mondjuk ellent mond, hogy azt mondták a casual játékosok is élvezhetik.
2. Nem lesznek újraéledő ellenfelek, de a játék csak bizonyos pontokon enged menteni, ha bebukod az utolsó ellenfélnél a tábort kezdheted újra. Ugyanaz, mint az előzőnél.
3. Lesz quicksave benne. Na akkor viszont az egész nehezített harc felesleges lesz, mert csak szorgosan mentegetni kell minden ellenfél után.

Nehézségi fokozatokkal mondjuk az első kettőnél írt cáfolatot ki lehet küszöbölni. A Fallen Orderben is van azért sztorimód, az jelentősen megengedőbb. Én pont amiatt azt nem is tekintem igazi souls-likenak:-D
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Juraviel.Ihuan.Bedvin [5160]
Szerintem ő (Shadowguard) ennél a játéknál azt érti alatta, amit írtak több helyen is (IGN interjú, pl.), hogy akár egy elhibázott alapállás ("stance") vagy "döntés" és instant halál, de akár te is végezhetsz az ellenfeleddel egy-két vágásból, a Niohoz hasonlóan figyelned kell az alapállásra (az előbb említett "stance"). Azt is elmondták, hogy a States of Play-ban nem mutatták be a ténylegesen a párbajt, ott tényleg különböző ellenfelek lesznek, akik a legyőzéséhez egyéni stratégia kell majd.

Szerintem ilyesmire gondolt, hogy souls-like játék is lehet. Abban igazad van, hogy a souls-like játékokban azért alapvetően újraéledő ellenfelek, checkpoint-rendszer, egyedi bossok a jellemzőek, de úgy tűnik itt is lehet átfedés.

Szegény Peace, mindig találunk valamit. :-(:-((:-D
jawsika
jawsika [4058]
Nem tudom, mit értetek ti Souls-like alatt?
Nálam a Souls-like kritériumai a követetkezőek: újraéledő ellenfelek, magas nehézség, checkpoint system, bossok. Jó példa a Jedi Fallen Order. Ezt sokszor nem értem, attól, hogy nehéz egy game, már souls-likenak minősül? Mert akkor minden souls like, ha felhúzod a diffyt, a GoW-tól a Batmanen át a Witcherig. :)
Shadowguard
Shadowguard [4425]
Nekem ez alapján mégiscsak úgy tűnik, hogy souls-like lesz. Akkor viszont sajnálni fogom, hogy nincs PC-re.
Peace pedig nagyon fogja utálni :D
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (5 db)